Cum vor arăta stațiile de la Otopeni, Gara Băneasa, Tokyo, de pe Magistrala 6 de metrou



S.C. METROUL S.A., Direcția Proiectare Cercetare, a desenat deja randările pentru stațiile de metrou de pe Magistrala 6, către Aeroportul Henri Coandă Otopeni. Marți, 13 mai 2014, la Consiliul Județean Ilfov, în cadrul ședintei Comisiei de Urbanism a fost avizat favorabil Planul Urbanistic Zonal AIHCB și va fi disponibil pentru o perioada de 15 zile pentru eventuale contestații, după care va fi supus avizării în ședintele de plen ale Consiliilor Locale Otopeni și Tunari. Programul Strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare pentru Aeroportul Henri Coandă va fi finalizat în 2022. Capacitatea modulelor construite va fi de 25 de milioane de pasageri pe an. Pe planurile de reglementări urbanistice au fost adăugate căile de comunicație rutieră solicitate de comunitățile locale Otopeni și Tunari. PUZ-ul a fost coordonat cu ultimele prevederi în ceea ce privește magistrala de metrou M6 Gara de Nord – Otopeni.

Randările stațiilorde metrou de pe Magistrala 6 au fost prezentate, de altfel, la Anuala de Arhitectură. 

STAȚIA HENRI COANDĂ. CLICK PE FOTO PENTRU VARIANTA MĂRITĂ: 

STAȚIA GARA BĂNEASA. CLICK PE FOTO PENTRU VARIANTA MĂRITĂ: 

STAȚIA PAJURA. CLICK PE FOTO PENTRU VARIANTA MĂRITĂ: 

STAȚIA WASHINGTON: 

STAȚIA TOKYO:

STAȚIA PARIS:

La data de 1 aprilie 2014 s-a obţinut Certificatul de Urbanism nr. 14/23 (Consiliul Județean Ilfov nr. 3602/01.04.2014) în scopul actualizării PUZ pentru extindere AIHCB, iar două zile mai târziu au fost înaintate cererile şi dosarele aferente spre instituţiile abilitate pentru obţinerea avizelor, precum şi pentru reconfirmarea avizelor de principiu obţinute anterior. Față de avizele obținute și reconfirmate în anul 2014 au fost obținute și avizele noi solicitate urmare a noului certificat de urbanism. Pe planurile de reglementări urbanistice au fost adăugate căile de comunicație rutieră solicitate de comunitățile locale Otopeni și Tunari. PUZ-ul a fost coordonat cu ultimele prevederi în ceea ce privește magistrala de metrou M6 Gara de Nord – Otopeni.

Marți, 13 mai 2014, la Consiliul Județean Ilfov, în cadrul ședintei Comisiei de Urbanism a fost avizat favorabil Planul Urbanistic Zonal AIHCB și va fi disponibil pentru o perioada de 15 zile pentru eventuale contestații, după care va fi supus avizării în ședintele de plen ale Consiliilor Locale Otopeni și Tunari.

Programul Strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare pentru Aeroportului Henri Coandă va fi finalizat în 2022. Capacitatea modulelor construite va fi de 25 de milioane de pasageri pe an.

Conform fostului director Metrorex Gheorghe Udriște, Magistrala 6 de metrou București-Otopeni a obținut toate avizele de specialitate și avizul preliminar al Comisiei Tehnice de Urbanism și Amenajarea Teritoriului de la Primăria Capitalei și se așteaptă aprobarea Consiliului General al Municipiului București pentru acest proiect.

Proiectul Magistralei 6 de metrou 1 Mai - Otopeni a fost modificat la cererea Ministerului Apărării Naționale. Astfel, una dintre stații a fost mutată pentru că s-ar fi aflat prea aproape de o unitate miltară. Noua modificare dă naștere însă la probleme noi pentru că se pierd legăturile pietonale cu această stație. 

"În urma consultărilor care s-au făcut pe acest proiect au apărut o serie de modificări. Stația de la granița dintre București și Otopeni, la calea ferată de centură, se afla aproape de o unitate militară cu profilul transmisiuni. Avizul de la Ministerul Apărării Naționale a impus o îndepărtare a stației de unitatea militară", a explicat  în cadrul Comisiei de Urbanism a Primăriei Capitalei, arhitectul Constantin Enache, care a realizat proiectul Magistralei 6,

În această situație, stația Bruxelles a fost mutată mai spre Otopeni. Această modificare aduce însă și noi probleme. "Va fi o distanță mai mare între accesul la metrou și Șoseaua Odăi. Se pierde astfel legătura pietonală  din zona Odăi și legătura pietonală dintre București și Otopeni. Acest lucru va trebui să se facă pe sus pe un pod sau peste calea ferată. Solicit Primăriei să decidă în ce fel va fi rezolvată situația creată acolo", a mai spus arhitectul Constantin Enache. 

Unde vor fi amplasate staţiile de metrou şi cum se va face accesul

Pajura - staţie cu cinci accese, la marginea cartierului 

Expoziţiei - staţie prevăzută cu 5 accese, în incinta complexului Romexpo 

Piaţa Montreal - staţie la nodul rutier de la Casa Presei, cu 4 intrări/ieşiri 

Gara Băneasa - staţie cu 3 accese, la Fântâna Mioriţa

Aeroportul Băneasa - staţie lângă aeroport cu 5 accese

Tokyo - staţie cu 5 accese, în faţa magazinului Ikea 

Washington - staţie cu 5 accese, la intersecţia DN1 cu bd. Liviu Librescu

Paris - staţie cu 5 accese, la intersecţia DN1 cu Aleea Padina 

Bruxelles - staţie cu 5 accese, între Municipiul Bucureşti şi oraşul Otopeni.

Etichete: Gara Băneasa, Henri Coandă, magistrala 6, Paris, realitatea, staţii, tokyo, Washington

0/5 COMENTARII
Man Eugen
17 mai 07:37
+0
VOTURI
-0
Toate ar fi bune...numai " park&ride" zone nu au fost prevazute la gurile statiilor de metrou....la fel cum in statia actuala "pipera"...nimeni nu a gindit o parcare chiar etajata unde sa lasi masina si sa iei metroul....salvati-ne macar voi arhitectii!?
Adrian
16 mai 12:10
+0
VOTURI
-0
In orice capitala care se respecta metrourile care duc spre aoroporturi sunt legate direct in garile de trenuri sau la nodurile principale ale intersectiilor de linii de Metru. In Bucuresti ca sa ajungi la staia 1 mai, sa o iei spre Otopeni, trebuie sa schimbi si de trei ori metroul ca sa nu mai vorbim despre cine venind din Provincie, in Gara de Nord, trebuie sa piarda timpul si sa mai mearga cateva statii si apoi iar sa schimbe. Numai batran si bolnav sa nu fii. Halal proiectanti care nu se gandesc la timpul pierdut si incomoditatea traseului. Dar mereu la noi ca la nimeni. Se poate citi si invers.
vlad
16 mai 04:16
+0
VOTURI
-0
Mda, statiile astea arata toate la fel, ca si alea facute spre Straulesti.... este excelent ca le fac, dar poate putina viziune nu strica. De ce nu se fac concursuri de decorare pentru fiecare statie? Sunt orase in Europa care au transformat sistemele de metrou in atractii turistice...
Victor
15 mai 11:42
+0
VOTURI
-0
@gabi Bucurestiul se dezvolta, la fel si zonele limitrofe astfel incat o intrare de 5 m ar fi o prostie + ca metroul din Paris e de pe la 1900 si fara suparare statiile arata jalnic.
gabi
15 mai 10:43
+0
VOTURI
-0
fac astia niste staii de parca ar fi trafic demilioane de persoane pe zi la statiile respective. in paris d eexemplu statiile sunt mici, intrarile in staii cred ca au 1,5 m latimea nu ca la noi 5 m . dar probabil a ramas de la ceausescu tendinta asta megalomana, de a se vedea statia d ela 5 km si eventual sa se puna si un afis cu vre-un primar sau un prim ministru precum ca el a facut statia respectiva. de parca ar fi adus bani de acasa .

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h