Cum vor fi amenajate la exterior staţiile de metrou de pe Magistrala 5. GALERIE FOTO



Metroul din Drumul Taberei prinde contur. Metrorex a atribuit deja contractul pentru lucrările de finisaje la Magistrala 5 de metrou, iar în a doua parte a anului viitor, conform ultimului termen înaintat de reprezentanţii companiei, ar urma să fie dat în folosinţă noul tronson de metrou. Mai jos puteţi vedea cum vor fi amenajate la exterior staţiile de metrou de pe Magistrala 5.

În acest an ar urma să înceapă lucrările la cea de-a doua etapă de construcţie a Magistralei 5. Valoarea contractului este de 793.388.105,79 lei (180.069.928,69 euro) şi are o durată de execuţie de 16 luni. Contactul, care include, printre altele, montarea căii de rulare şi lucrările de finisaje, va fi realizat de consorţiul Astaldi - FCC - UTI - Activ Group Management.

În galeria foto de mai jos puteţi vedea cum vor arăta la exterior accesele staţiilor de metrou de pe Magistrala 5. Click pe imagini pentru rezoluţie maximă:

Staţia Eroilor 2:

Academia Militară:

 

Vezi şi: GALERIE FOTO: Cum va arăta staţia Academia Militară la interior

Staţia Romancierilor:

Staţia Brâncuşi:

Staţia Râul Doamnei:

Staţia Valea Ialomiţei:

Click pe imagini pentru rezoluţie maximă (Sursa foto: forum.metrouusor.com/ user aztec)

Vezi: AICI GALERIE FOTO: Cum vor arăta la interior staţiile de pe Magistrala 5

Una dintre cele mai mari staţii de pe traseul magistralei 5 va fi staţia de metrou Favorit, care, conform planului, are şase intrări-ieşiri.

 

În schimb, staşia Parcul Drumul Taberei, care în planul iniţial avea şapte accese, va avea doar şase. "La staţia Parc Drumul Taberei nu vom mai face pasajul pietonal subteran atât de mare, cum era prevăzut iniţial. Nu va mai fi în formă de rond, ci în formă de semicerc. S-a anulat o ieşire, cea dinspre patinoar, pentru că trebuia să anulăm o mare magistrală de apă. Anularea apeductului nu se putea face fără hotărâre de Guvern, prin abrogarea unei legi. Asta implica şi cheltuieli foarte mari şi astfel am reuşit să facem o economie de aproape 20 milioane lei", a declarat anterior, pentru B365.ro, fostul director general al Metrorex, Aurel Radu.

Vezi şi: FOTOGALERIE şi TURUL VIRTUAL al Magistralei 5

"Există o lege care specifică faptul că nu te poţi apropia de aceste apeducte, pentru că sunt obiective de interes naţional care asigură alimentarea cu apă în caz de calamitate. În schimb, am făcut acces intermodal în şi dinspre metrou direct pe peronul tramvaiului 41", a completat Cătălin Homor, actualul director general al Metrorex.

Oficialii Metrorex au semnat, pe 8 iulie, în prezenţa secretarului de stat în Ministerului Transporturilor Maria Magdalena Grigore, contractul pentru realizarea lucrărilor de "Cale de rulare, şina a III-a şi fir aerian de contact. Finisaje şi sisteme de instalaţii, necesar finalizării şi punerii în funcţiune a Secţiunii Râul Doamnei – Haşdeu din cadrul Magistralei 5 de metrou". Valoarea totală a contractului se ridică la peste 180 de milioane de euro, iar finanţarea contractului va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile.

"Contractul s-a semnat între SC Metrorex SA şi Asocierea desemnată câştigătoare în cadrul procedurii de licitaţie, respectiv ASTALDI SPA – FCC CONSTRUCCION SA – UTI GRUP SA – ACTIV GROUP MANAGEMENT SRL.

Prin finalizarea Magistralei 5, programată a se realiza la sfârşitul anului 2016, se va oferi o cale de transport de mare capacitate, sigură, confortabilă, fiabilă, accesibilă, rapidă şi directă între zona de vest a Bucureştiului - cartierul Drumul Taberei şi centrul oraşului. Aceasta va reprezenta soluţia principală de creştere atât a gradului de mobilitate cât şi a ponderii transportului public ecologic şi prietenos cu mediul în detrimentul transportului auto privat", a anunţat anterior Metrorex, într-un comunicat de presă remis anterior B365.ro.

VIDEO Cum se desfăşoară acum lucrările pe şantierul magistralei 5 de metrou,la Parcul Drumul Taberei

"Obiectivul principal al proiectului este acela de a facilita, până la sfârşitul anului 2016, legătura dintre vestul şi centrul oraşului, prin intermediul unei linii de transport cu metroul ce va avea o lungime construită de 6,871 km, un număr de 10 staţii şi un depou.

Proiectul Magistrala 5, Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Operă), inclusiv Valea Ialomiţei îşi propune transportul unui număr de circa 64.000 călători/zi (la punerea în funcţiune, sfârşitul anului 2016) din zona deservită spre centrul oraşului, fiind, de asemenea, şi o legătură cu reţeaua existentă de metrou, la staţia Eroilor.

Proiectul contribuie la Obiectivul general al POS-T, promovarea unui sistem de transport durabil în România, care va facilita circulaţia sigură, rapidă şi eficientă a persoanelor şi bunurilor, cu un nivel de servicii la standarde europene, la nivel naţional, european între şi în cadrul regiunilor României", potrivit caietului de sarcini al proiectului.

Citeşte şi: Metroul de Drumul Taberei ar putea funcționa cu trenuri vechi de 30 de ani

                Metroul din Drumul Taberei, finalizat în 2016. Când va fi gata tronsonul Pantelimon-Iancului

Etichete: Drumul Taberei, magistrala 5, metrou, metrou bucuresti, metrou drumul taberei, râul doamnei, realitatea, Valea Ialomiţei

0/1 COMENTARII
Marian
31 Jul 23:50
+0
VOTURI
-0
Ăștia sunt idioți?! Cum ajung de pe Progresului pe Timișoarei sau Sării?!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE