RATB pregătește o armată de controlori: cum va schimba Regia accesul în mijloacele de transport



Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) intenţionează să schimbe modul de acces în mijloacele de transport în comun: călătorii se vor urca doar pe ușa din față și vor fi nevoiți să prezinte cardul la control. Pentru a pune în practică acest plan, însă, RATB ar avea nevoie de cel puțin de șapte ori mai mulți controlori decât în prezent.

RATB vrea sa blocheze accesul calatorilor care circula fraudulos prin obligativitatea validarii cardurilor la intrarea in mijloacele de transport in comun
RATB vrea să blocheze accesul călătorilor care circulă fraudulos prin obligativitatea validării cardurilor la intrarea în mijloacele de transport în comun
Foto: plimbare.ro

Regia Autonomă de Transport Bucureşti vrea să extindă sistemul de control şi monitorizare a fluxurilor de călători pe toate liniile RATB. Prin intermediul acestui proiect toţi călătorii vor fi obligaţi să-şi valideze cardurile. Până în prezent, sistemul de control şi monitorizare a fluxurilor de călători funcţionează pe 20 de linii RATB.

"Fiind vorba de un proiect pilot, în această perioadă se stabilesc schemele de control cele mai potrivite, în funcţie de o serie de parametri: zonă, linie, tip de vehicul, grad de solicitare a liniei, interval orar. Proiectul este deja pus în practică din luna iulie 2012, iar faza iniţială a demarat pe liniile Expres, prin alocarea unui controlor în vehicul şi, ulterior, prin monitorizarea accesului călătorilor pe uşa din faţă", au declarat, pentru B365.ro, reprezentanţii RATB.

Cu toate că au anunțat că acesta este un obiectiv al RATB, oficialii Regiei nu ştiu însă când va fi extins proiectul la nivelul tuturor mijloacelor de transport în comun şi precizează că totul depinde de rezultatele înregistrate. Pentru a putea pune în practică planul, însă, RATB ar trebui să facă  angajări masive sau conversii profesionale, în condițiile în care este deja cel de-al doilea angajator la nivelul Capitalei, cu 11.000 de angajați.

Parcul de mijloace de transport în comun al Regiei Autonome de Transport Bucureşti numără 2.147 de mijloace de transport în comun (507 tramvaie, 302 troleibuze şi 1.333 autobuze). În total, toate cele 125 de linii de transport în comun opresc în 2.019 staţii. În prezent, numărul controlorilor este insuficient pentru extinderea sistemului de control şi monitorizare a fluxurilor de călători pe toate liniile RATB. "În prezent, corpul de control are un efectiv de 300 de angajaţi. Pentru a asigura necesarul de controlori, inclusiv în zilele de weekend, este nevoie de un număr mai mare de controlori, însă strategia de aplicare a proiectului prevede o implicare în această activitate atât a controlorilor, cât şi a conducătorilor de vehicule. Pentru a asigura prezenţa în cât mai multe zone ale Capitalei şi pe cât mai multe linii, modul de desfăşurare a controlului este combinat: echipe în mijloacele de transport, echipe în zonele aglomerate, străbătute de un număr mare de linii", au explicat reprezentanţii RATB, pentru B365.ro.

Întrebaţi de reporterii B365.ro dacă intenţionează să facă angajări sau să îi transfere pe salariaţii altor departamente pe teren pentru a asigura necesarul de controlori, oficialii instituţiei au refuzat să dea explicaţii în acest sens. Un controlor câștigă, în medie, aproximativ 1.800-1.900 de lei lunar, în mână, conform ștatelor de plată.

Prin noul sistem, accesul călătorilor în vehicule se face doar pe la prima uşă, iar coborârea numai pe la uşile 2 şi 3, sub supravegherea agenţilor de control şi a conducătorilor de vehicule, astfel încât numai persoanele care au un titlu de călătorie valabil să beneficieze de serviciul de transport. Persoanele care nu deţin un astfel de titlu sunt îndrumate către cel mai apropiat punct de comercializare carduri RATB. Acest sistem de acces este greu de pus în practică, întrucât, în timpul orelor de vârf, oamenii presaţi de timp, dar şi cei care călătoresc fraudulos, ar putea încerca să urce în mijloacele de transport în comun şi pe la celelalte uşi, nu doar pe la prima uşă a vehiculelor. Pentru a-şi pune în practică proiectul, Regia vrea să îi educe pe cei care utilizează mijloacele de transport în comun.

"Responsabilizarea călătorilor în privinţa respectării unor reguli de conduită în utilizarea serviciului de transport public ramâne o problema pe care sperăm s-o rezolvăm în timp. Pentru aceasta, se asigură asistenţa corpului de control, implicarea conducătorului de vehicul, colantarea vehiculelor cu afişe indicatoare pentru uşile de acces şi coborâre, comunicarea mesajelor în vehicule", explică reprezentanţii RATB.

În cazul limitării accesului călătorilor, inevitabil, se înregistrează întârzieri mai mari pe traseu, care, pe viitor, i-ar putea determina pe bucureşteni să nu mai utilizeze transportul în comun. Însă, Regia anunţă că bucureştenii nu au motive să-şi facă griji din acest punct de vedere. "Pe baza constatărilor din teren, estimăm că întârzierile nu sunt considerabile. Dacă intervalul de succedare a vehiculelor este optim, întârzierile în staţiile cu flux mediu de călători nu depăşesc decât cu câteva minute pe cele înregistrate în sistemul clasic, cu accesul pe la toate uşile vehiculelor, bineînţeles, cu condiţia ca şi călătorii să înţeleagă şi să respecte noile reguli de urcare/coborâre", punctează oficialii RATB.

Reprezentanţii instituţiei estimează că sistemul de control şi monitorizare a fluxurilor de călători va genera încasări mai mari pentru RATB, indiferent de modul în care se fac verificările. "Pe baza analizelor făcute, în funcţie de schemele de control aplicate, estimăm că, în toate situaţiile, tendinţa este crescătoare. Procentele de creştere a încasărilor sunt variabile, în funcţie de zona şi traseul deservite de fiecare linie. Veniturile RATB vor creşte datorită impactului prezenţei permanente a corpului de control, cu precădere prin creşterea încasărilor în punctele de vânzare şi prin creşterea validărilor", spun reprezentanţii Regiei.

Chiar dacă extinderea sistemului de control şi monitorizare a fluxurilor de călători ar trebui să diminueze fraudele la maximum, Regia va menţine amenzile pentru pe cei care călătoresc fraudulos, în paralel cu celelalte scheme de activitate.

Etichete: amendă RATB, călători RATB, Controlori RATB, realitatea, transport în comun

0/37 COMENTARII
Radu
26 Nov 20:40
+0
VOTURI
-0
Este un sistem simplu, se urca pe baza de card sau/si monede cash prezentat direct la sofer. Acest sistem nu mai necesita deloc controlori dar probabil RATB vrea sa sa asigure ca la inceput nu vor fi abuzuri adica persoane care sa se urce pe usile din spate. Aceste sistem nu necesita un timp de statie mult mai mare deoarece se pot urca si pot cobora calatori in acelsi timp.
opinia publica
15 Nov 13:07
+0
VOTURI
-0
Ieri m-au prins, azi am vrut sa-mi fac abonament. La 2 centre am incercat si au spus ca e o defectiune la soft si nu-mi pot da abonament, dar am cumparat 2 calatorii. Cine e hot?
pietonul convins
12 Nov 10:23
+0
VOTURI
-0
Mor de ras! La Londra am vazut sistemul la lucru dar aia sunt cu vreo 200 de ani inaintea noastra. RATB vorbeste de angajat controlori in loc sa vorbeasca de marit numarul de vehicule si automat scazut timpul de succedare. In Anglia, nici macar la orele de varf, n-am vazut masina plina ochi sau cu oamenii pe scara! Ai naibii sa fie, insa, aia chiar veneau la 3-4 minute!
Gica
10 Nov 13:15
+0
VOTURI
-0
Articol de nimic. Nu se angajeaza niciun controlor si ei zic ca se pregateste o armata de controlori. Prostii. Nu mai aveti ce scrie.
RADTA LIVIU
10 Nov 10:33
+0
VOTURI
-0
VA RUGAM SA RESPECTATI INTERVALUL DE SUCCEDARE PE LINIA 137
Ady
10 Nov 00:40
+0
VOTURI
-0
1. In Bucuresti vietuiesc in jur de 700.000 de pensionari care circula absolut MOCA cu RATB si care umplu autobuzele si tramvaiele inclusiv la orele de varf. Este suficient sa aiba statutul de pensionar domiciliat in Bucuresti si circula GRATIS si NELIMITAT. Poate n-ar fi rau daca ar plati si ei macar 50 de bani calatoria, fata de 1,30 lei cat costa pentru tinerii fraieri.
2. Pe site-ul RATB la linia de autobuze 137 (Centru - Carrefour Militari) apare ca interval de succedare intre orele 05.00-08.00 6 (sase) minute. Ha ha ha, desi nu este nostim. Nu tin minte sa fi stat vreodata mai putin de 20-30 de minute in statie, autobuzele vin pline ochi, de ori nu te poti sui ori mergi ca sardina in conserva. Daca se introduce sistemul asta cred ca o sa vina odata la 2 ore.
3. Tot linia 137 este supraaglomerata de turmele de frezati care merg (degeaba) la liceul auto. Ar trebui introduse autobuze scolare, in care frezatii si rujatele sa calatoreasca linistiti spre nota 3 la bacalaureat iar noi, calatorii care mergem la serviciu sa fim scutiti de chiotele, aberatiile si glumele lor de 2 lei 50.
Calatorul
10 Nov 00:22
+0
VOTURI
-0
Abia astept sa vad cum se va aplica treaba asta, intre orele 16-19 in statia lui 41 de la crangasi (sensul spre ghencea)
Cristi
09 Nov 22:23
+0
VOTURI
-0
Pentru unul ca mine logic ar fi ca fiecare cetatean al orasului Bucuresti sa plateasca o taxa mica ca la radio sau tvr( gen 5 lei/luna ) Numai ai nevoie nici de controlori nici de case de bilete...si obligatoriu toti studentii si cei care lucreaza in Bucuresti sa aiba viza de flotant. Scurt, clar si precis;)
ggg
09 Nov 22:16
+0
VOTURI
-0
sa vedem si :
- afisare in toate mijloacele de transport/statii a nr de contact informatii/reclamatii RATB
- curatenie in mijloacele de transport
- scolarizare soferi/vatmani cu privire la modul de condus
- incarcare numai in limita locurilor declarate a mijloacelor de transport
- curatenie in statiile RATB
- afisare orar si respectare orar - timpi de succedare in statie
- politete ( in urma proiectului dumneavoastra pilor de la statia de la aviatorilor/televiziune am vazut niste controlori nepoliticosi - daca asa o sa aveti pe toate liniile o sa aveti si niste plangeri penale ... )
- samd ... sa vedem ...
BOSCHE
09 Nov 22:14
+0
VOTURI
-0
Eu sunt boschetar. Iana dorm in masinile sau tramvaiele RATB. Mai ma trece si un caca sau pipi...pe mine..dar evident nu ma dau jos. Nimeni nu imi zicea nimic. Ce o sa fac acum, iarna asta? Unde mai fac eu nevoile la caldurica ?
Vecinu'
09 Nov 19:45
+0
VOTURI
-0
O chestie stupida si cretina inventata de unii de la ratb care stau pe scaune in birouri si habar n-au de realitate! Pai ce faci cind intr-o statie dau navala 80 de oameni ca sa urce? Toti pe aceeasi usa? Cit timp se pierde cu urcarea si verificarea? Si ce va face unul care vrea sa coboare peste 2 statii? Va trece prin autobuz pina la ultima usa dind din coate ca sa-si faca loc? Adica stau in statie 20-30 min si apoi mai pierd alte zeci ca sa urce toti la fiecare statie? Pai asta e transport civilizat si rapid?
GAY
09 Nov 16:07
+0
VOTURI
-0
cel putin nu vo rmai putea dl controlori sa isi ia spaga de rigoare! hihihihihi
aladeen
09 Nov 14:32
+0
VOTURI
-0
foarte bine si normal. In china asa este, se urca pe o usa si se coboara pe celelate 2 sau una, langa usa de intrare poti sa foloesti cardul sau sa cumperi bilet de la controlor... Si debitul de oameni care circula nici nu se compara cu bucuresti binenteles...
sere
09 Nov 13:48
+0
VOTURI
-0
E cam dificila problema.
Trebuie invatati soferii de autobuz sa vanda bilete si nu in ultimul rand trebuie schimbate mizeriile alea de taxatoare care bipaie aiurea si nu sunt bune de nimic.
Radu
09 Nov 12:37
+0
VOTURI
-0
In tarile europene nu asa e rezolvata problema. In tarile europene, soferul vinde bilete si verifica legitimatii (e un sistem f eficient, electronic). Asa, RATB poate sa taie costuri de personal (controlori + vanzatori de bilete) fara sa compronita beneficiile unui filtru la intrarea in masini. Reducerea costului da nastere unui surplus care fie poate fi absorbit prin investitii in infrastructura, fie poate fi reflectat in reducerea pretului calatoriei.
Nu asa (angajand mai multi controlori) se rezolva problema somajului sau a economiei, ci prin extinderea paletei de joburi care aduc GVA (si aici se poate face o discutie frumoasa despre cum se poate face asta).
Pentru mai multe sfaturi ale unui student in UK, viitor candidat la presedentie, nu ezitati sa ma contactati :) O zi frumoasa.
Gabone
09 Nov 12:35
+0
VOTURI
-0
Eu unul nu am platit in viata mea ratb-ul, nu ma spal decat o data pe luna, si cand intru pleaca toti de langa mine...ocup un loc pe scaun...si gata...dar acum e nasol...va trebuie sa merg pe jos
Pustiu
09 Nov 12:33
+0
VOTURI
-0
eu cum o sa mai ascult manele la maxim ?
Sorin
09 Nov 12:30
+0
VOTURI
-0
Nu e corect...eu unul nu am platiti niciodata...am mers mereu gratis..de ce trebuie sa paltesc acum bilet ...rusine RATB !
Smekeru
09 Nov 12:29
+0
VOTURI
-0
pai si eu cum mai scrijelesc bacile ?
ramona
09 Nov 12:11
+0
VOTURI
-0
Adi sincer ma faci sa rad, faptul ca majoritatea ne-am platit abonamentele sau biletele pentru transportul in comun nu a ajutat la schimbarea conditiilor, faptul ca iti platesti impozitele si taxele nu te ajuta sa primesti un serviciu de calitate in spitale, unde nu avem aparatura, conditiile sunt mizere si personalul de cele mai multe ori lasa de dorit. Inteleg ca trebuie sa fim mai civilizati, ca trebuie sa platim serviciile pe care le primim, dar ca in acelasi timp trebuie sa si primim ceva in schimb, ceva mai bun. Nu e chiar placut sa mergi strivit de geam in fiecare dimineata, sau sa te rogi sa ai noroc sa poti urca intr-un autobuz. Asta e civilizatie? Sa se suplimenteze numarul mijloacelor de transport in comun.
Mario
09 Nov 11:58
+0
VOTURI
-0
Controlori mai multi zic ca le trebuie...? dar zevzeci mai sunt, sa mearga si ei prin alte capitale ale europei sa vada un transport eficient daca capul du ii duc pe mai marii de la regie. E simplu: aparatul de verificat cardul sta in fata langa sofer si el controleaza valabilitatea calatoriei fara sa mai fie nevoie de inca un angajat in autobuz. In cazul in care cineva se incapataneaza sa treaca de cabina soferului fara sa valideze sau aparatul sa spuna ca nu sunt bani pe card, soferul nu urneste autobuzul din loc. Cat despre frecventa autobuzelor cred ca daca ar plati toata lumea calatoria si cei din regie nu ar mai fura motorina cred ca ar veni mult mai des autobuzele prin statii. Concluzie: LASATI FURATUL! AJUNGE! NU SE MAI POATE!
Daiana
09 Nov 11:31
+0
VOTURI
-0
Eu platesc pentru fiecare calatorie si de aceea mi-am permis sa vorbesc! Ce vreau sa subliniez eu este faptul ca in primul rand cine ofera servicii trebuie sa fie primul care ofera ceva de calitate ca sa si primeasca plata pentru aceste servicii. Circulam cumva ca in Viena, unde la 2 maxim 3 minute - asa cum scrie pe toate placutele din fiecare statie orarul mijloacelor de transport in comun - vine autobuzul/troleibuzul/tramvaiul? Cand ne urcam in orice mijloc de transport in comun este cumva iarna cald si vara racoare? Am scapat si nu mai dam nas in nas cu toti aurolacii care "inmiresmeaza" tot autobuzul si mai este si beat, mai vorbeste si tare si urat? Si lista de intrebari poate continua! Eu stiu ca intai iti rezolvi tu cel care oferi servicii problemele si apoi ceri si sigur, in momentul in care vezi ca esti pacalit, nu esti platit iei si niste masuri in acest sens. Pana una alta vietile repet ni le petrecem prin statii, tremuram sau murim de cald in mijloacele de transport in comun si suportam toti oamenii strazii printre noi, care nu platesc nimic si nici nu se leaga nici un controlor de ei, si nu numai de ei, niciodata... Inca o data Rusine RATB
Edy
09 Nov 11:30
+0
VOTURI
-0
SI AR FI CAZUL SA NU NE MAI LASE SA ASTEPTAM CU ORELE PRIN STATII SA MEARGA NAIBII MAI REPEDE PE SOSEA CA UNII MERG CA LA MORT !!! PREFER METROUL 90% DIN CAT MERG EU CU TRANSPORTUL IN COMUN E MAI RAPID :)
Edy
09 Nov 11:28
+0
VOTURI
-0
Cat timp in mijloacele RATB vad aurolaci si vanzatori de brichete si servetele nu vad eu de as platit transportul ! Nu mi pare corect eu platesc calatoria iar aurolacii si toti boschetarii merg la liber !!! Masura cea mai buna e sa mareasca nr de controlori si sa dea jos pe toti cei fara bilet inclusiv aurolacii si vanzatorii de servetele si brichete !
ALEX47
09 Nov 10:17
+0
VOTURI
-0
ESTE CEVA FOARTE NORMAL , CA SA SPUN ASA CA ...AFARA .
CUM VOR AVEA ACCESUL IN MIJLOCUL DE TRANSPORT IN COMUN , PENSIONARII CARE AU TRANSPORTUL GRATUIT ???
Andrei
09 Nov 10:16
+0
VOTURI
-0
Vad ca majoritatea comentatorilor sunt revoltati de aceasta masura, ca "nu se merita" sa plateasca pentru conditiile proaste oferite. Atunci ii rog sa nu mai foloseasca deloc acest serviciu pentru care nu platesc si de care nu-s multumiti, sa o ia pe jos si sa ne lase loc noua astora cu abonament / care valideaza si astfel transportul va deveni mai civilizat. Transportul in comun este un serviciu contra cost, nu un drept.
Referitor la angajarea unui numar covarsitor mai mare de controlori, atrag atentia ca in multe capitale europene soferii sunt responsabili cu controlul pasagerilor, atunci cand se urca pe la usa din fata.
adi
09 Nov 10:15
+0
VOTURI
-0
e o chestiune de cauza si efect... vreti servicii bune in transport? - platiti-va biletul. vreti asistenta sociala si servicii medicale de calitate - platiti-va impozitul. vreti programe de divertisment, filme, documentare etc bune? - platiti-va abonamenentul. parazitilor!
ozzo
09 Nov 10:08
+0
VOTURI
-0
E o masura absolut normala, care se aplica in majoritatea oraselor europene, dar era normal ca niste blatisti si pomanagii sa sara impotriva ei...tot voi probabil protestati si impotriva voyo, ca de, e bine sa furi de pe net filme noi...incercati sa va civilizati daca vareti sa fiti numiti cetateni europeni. Sa dispara tigania, cersetorii, blatistii si vanzatorii ambulanti din mijloacele de transport
Ion
09 Nov 10:04
+0
VOTURI
-0
Sunt multe linii cu interval de succedare de 45 de minute(la ore de vârf!), cum ar fi 268. Abia-i aștept pe controlorii ăia care stau la ușă să-i smotocesc și să îmi bag toate alea în ei și în ai lor că mi-au luat banii înainte, dar mașina vine când vrea ea. Toate ușile din față sunt în mod normal duble, dar au fost mânărite improvizat de șoferi și manipulanți ca să își facă ei colțișorul lor, cu acces privat. Și cum o să se urce oamenii cu cărucioare și handicapații pe ușa din față??? RATB = șleahtă de derbedei, nesimțiți, hoți, leneși, mincinoși etc.
opinia publica
09 Nov 10:03
+0
VOTURI
-0
In 50% din calatoriile mele cu RATB nu validez card pt ca nu merita sa platesc servicii proaste / inexistente. Unele linii au frecventa redusa (poti astepta si o jumatate de ora pana vine un vehicul) si vara pe canicula... ati uitat cum era? Nici controlorii nu lucreaza la peste 40 grade Celsius, nu? Felicitari pentru initiativa. Cred ca va fi un esec total :)
Alexandra
09 Nov 10:02
+0
VOTURI
-0
Daca vor sa implementeze cu succes acest sistem, pe langa un numar suplimentar de calatori ar trebui sa asigure si un numar suplimentar de autobuze sau o frecventa mai mare a ajungerii acestora in statie, in caz contract vom sta cate o ora la coada sa ne urcam in RATB!!!
Daiana
09 Nov 09:49
+0
VOTURI
-0
Inainte sa responsabilizeze calatorii sa se responsabilizeze pe ei! Noi ne pierdem cate o jumatate de ora la dus si jumatate de ora la intorsul acasa stand prin statii si asteptand troleibuzele; ne pierdem vietile prin statii, cine ne da noua timpul pierdut prin statii inapoi, cine ne plateste noua timpul pierdut prin statii? Sa nu mai vorbesc de iarna, cand intepenesti prin statii iar eu stau la cap de linie, nu dau drumul la caldura in troleibuz ca de, doar sunt neamul lu' manivela si asa se simt ei bine, ei sunt stapanii. Cine imi plateste mie medicamentele pe care trebuie sa le cumpar pentru ca m-am imbolnavit si eu si copiii mei stand prin statii? Sa le fie rusine, dupa o jumatate de ora de asteptat in statie ei sunt cei care ar trebui sa ne plateasca noua nu noi lor!!! Rusine!
haide ba
09 Nov 09:47
+0
VOTURI
-0
sa-i vad cum se descurca pe liniile pe care circula tiganii ca iau bataie si controlorii si soferii
Dan
09 Nov 09:35
+0
VOTURI
-0
Cum vor urca 10 calatori printr-o usa SIMPLA si NU DUBLA, ca celelalte doua ? Care va fi impactul privind timpul de stationare ?
hamangiu
09 Nov 09:35
+0
VOTURI
-0
Ce cretini! As vrea sa vad cum vor aplica ideea asta sublima pe linia 41 la ora de varf! Porcii de la ratb ar trebui in primul rand sa nu mai fure benzina din rezervoare si sa respecte orarul pe trasee! Ideea asta cu urcatul pe o singura usa va ingreuna si mai mult transportul in comun, iar oamenii vor opta pt autoturisme, ceea ce va ingreuna si mai mult traficul infernl din oras. Felicitari, ratb! Si la mai multe succesuri!
marvelll
09 Nov 08:58
+0
VOTURI
-0
Dar pe ei cine ii educa sa nu mai fure?Atatia ani au furat fara sa ii deranjeze nimeni si acuma vin ca nesimtitii si spun ca trebuie sa ne educe pe noi.In loc sa foloseasca banii ca sa faca benzi speciale pentru transportul in comun si sa achizitioneze masini pentru a fluidiza trficul pe toate liniile,ei vin cu solutia ca tot noi trebuie sa le facem buzunarul gros la niste hoti.Aia care au furat atata timp de la noi sa mai plateasca si ei o parte din pierderi.Sunt curios ce or sa faca in ferentari si rahova.Poate or sa faca contract cu mafia din zona ca altfel nu prea vad cum.Vrem civilizatie de la voi in primul rand.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE