Cunoaște-ți drepturile de cumpărător!



Sezonul cadourilor a fost inaugurat și în acest an, ca de obicei, prin Black Friday, iar comercianții s-au grăbit să ofere reduceri semnificative. Mai mult, nu s-au limitat doar la o singură zi, cea care este în mod tradițional în data de 29 noiembrie. Discounturile au început cu ziua de 15 noiembrie, porțile reducerilor fiind deschise până la sfârșitul lunii decembrie. Iar deoarece magazinele știu cât de mult le plac clienților prețurile mai mici și mai preferabile, nici în ianuarie reducerile nu se vor opri.

De unde știm că prețurile chiar sunt reduse?

„Da’ de unde, dom’le, nu e nicio reducere, pleacă de aici!” Cu siguranță că mulți am auzit aceste cuvinte din gura vreunui prieten sau rude mai cârcotașe atunci când i-am spus despre un chilipir anunțat pentru luna noiembrie. Este una dintre întrebările legitime care apar cu ocazia acestei perioade - sunt prețurile cu adevărat reduse sau totul este cumva doar un truc de marketing pentru a atrage clienții să cheltuiască disproporționat de mult comparativ cu alte luni ale anului? Cum putem să știm dacă prețurile într-adevăr sunt reduse?

Adevărul este că e mai complicat decât pare. Asociația Națională pentru Protecția Cumpărătorilor definește regulile pentru reduceri în felul următor: „Vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoționale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare și publicitate a prețurilor. Astfel, orice comerciant care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice. Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.”

Beneficiem de garanție pentru produsele reduse?

O altă îngrijorare care apare la anumiți clienți este dacă atunci când cumperi mai ieftin beneficiezi de aceleași drepturi ca și pentru alte produse. Și aici regulile sunt destul de clare – nu există nicio diferență în ceea ce privește drepturile noastre de consumatori din punctul de vedere al prețului plătit. (Legea 449/2003 poate fi consultată aici: anpc.ro)

De fapt, un lucru important de reținut este că există două tipuri de garanție – cea legală de conformitate și cea comercială, iar acestea pot coexista într-un singur produs. Comercianții nu pot nega drepturile care ne sunt conferite de către garanția legală, de care beneficiem doar în temeiul legii, indiferent de ce spune comerciantul. Aceasta este de doi ani, însă pentru produsele a căror durată de viață este mai mică de atât, aceasta poate fi redusă la durata medie de utilizare.

Garanția comercială este în plus față de cea legală, este acordată de către comerciant și nu poate aduce atingere acesteia. O poate acorda atât producătorul, cât și vânzătorul, poate avea mai mult forme (o durată mai mare, de exemplu) și, foarte important, nu poate înlocui sau anula garanția legală!

Cum ne asigurăm că beneficiem de cele mai mici prețuri?

În perioada sărbătorilor vânzările cresc, iar în centrele comerciale devine aproape insuportabil de aglomerat, ceea ce poate transforma shoppingul dintr-o plăcere într-un adevărat chin. De aceea, este cu atât mai frustrant să cumpărăm un cadou, doar pentru a ne da seama mai târziu că acesta este defect, iar comerciantul refuză să ni-l înlocuiască.

Se recomandă să urmăriți de-a lungul timpului prețurile afișate de către comercianți. Una dintre cele mai simple metode să faceți asta este să vă abonați și să studiați cataloagele magazinelor în care intenționați să profitați de oferte. Iar în ziua de azi, acest lucru este extrem de simplu, nici măcar nu mai trebuie să mergeți în magazin sau până la cutia poștală.

Cataloagele online sunt confortabil de utilizat, iar un site foarte bine structurat și simplu de folosit este Kimbino, unde în prezent sunt disponibile cataloagele de la zeci de magazine diferite, structurate pe domenii de activitate. Este suficient să intrați pe oricare dintre paginile dedicate magazinelor și acolo puteți vedea cele mai recente cataloage tipărite în format online, inclusiv ultimele cataloage expirate.

În majoritatea covârșitoare a cazurilor, nu va fi nevoie să apelați la garanție, însă atunci când o asemenea situație apare, din colegialitate față de alți consumatori, este bine să informați magazinul vânzător despre problemele apărute, astfel încât acesta să le poată remedia fără ca și alți cumpărători să sufere.

Etichete: anpc, cumpărător, drepturi, kimbino

0/2 COMENTARII
Nume*
05 dec 02:37
+0
VOTURI
-0
billiga fotboll tröjor Randy RheaPere Bayern Munchen Tröja DeneenMa
Shoshana Randy
Nume*
04 dec 15:24
+0
VOTURI
-0
fußballtrikots kaufen Connie Celestea Neues Frankreich Trikot WillaWol
JQLAshto Connie

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE