Curățenie în învățământ: Între 75 și 115 clase de liceu ar putea fi desfințate în București



După prima repartizare computerizată în licee, Inspectoratul Școlar al Municipiului București a fost făcută o analiză din care rezultă că din toamnă ar putea să dispară între 75 şi 115 clase de a IX-a.

Clasa a IX-A ramane la liceu
Clasa a IX-A ramane la liceu
Foto: mediafax.ro

"Aşteptăm rezultatele la a doua repartizare computerizată în liceu, dar după o primă analiză pe care am făcut-o, am constatat că din toamnă ar putea dispărea între 75 şi 115 clase din învăţământul tehnologic, aceasta implicând reducerea apână la 150 a normelor pe discipline tehnologice", a spus inspectorul general şcolar al Capitalei pentru Mediafax, citat de RTV.

Trăistaru a adăugat că ISMB va face o altă analiză în 2 august, când va putea şti mai precis care va fi situaţia locurilor în clasa a IX-a, după a doua repartizare, respectiv câte clase nu au elevi şi ar trebui desfiinţate, tot atunci fiind analizată şi situaţia normelor didactice pe discipline.

Inspectorul general şcolar al Capitalei a precizat că există posturi ocupate prin suplinire şi acestea ar urma să fie diminuate prioritar.

Repartizarea computerizată în licee are loc în trei etape. În 15 iulie au fost repartizaţi absolvenţii înscrişi în prima etapă, respectiv candidaţii din seria curentă şi cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2013 - 2014.

A doua etapă de repartizare computerizată în licee are loc joi 25 iulie. În 26 iulie, liceele vor transmite situaţia locurilor rămase libere în urma neînscrierii candidaţilor admişi în cele două etape, iar în perioada 29 iulie - 1 august vor fi rezolvate, de către comisia judeţeană de admitere, situaţiile speciale, respectiv cele privind candidaţii care nu şi-au depus dosarele de înscriere în termen şi cei care nu au participat la primele două etape.

În etapa a treia de admitere în licee, repartizarea computerizată va avea loc în 5 - 6 august, pentru elevii care nu au participat la nicio repartizare, care nu au fost repartizaţi în etapele anterioare, care nu s-au înscris în perioada prevăzută de metodologie sau care şi-au încheiat situaţia şcolară mai târziu.

Etichete: admitere liceu

0/2 COMENTARII
ezragsit
26 Jul 00:03
+0
VOTURI
-0
...
Ah, cifre...
Pentru 2010 si anterior, link-urile de pe site-ul admitere_edu_aro nu mai sunt (deocamdata) active.

2011 212180 locuri pentru 193894 absolventi.
Raman neocupate 20397 locuri (9,61%)

2012 179726 locuri pentru 150725 absolventi.
Raman neocupate 29506 locuri (16,41%),

2013 183371 locuri pentru 145896 absolventi.
Raman neocupate 37975 locuri (20,71%).

Orice ar afirma ministerul, tendința este clară:
9%, 16%, 21%...
Dacă, teoretic, ar fi 100 de absolvenți și 50 locuri la Sava și 50 la Metrologie, locurile s-ar ocupa foarte clar.
Dar dacă, tot teroetic, ar fi 100 de absolvenți și 85 locuri la Sava și 60 la Metrologie, se teme cineva din minister că nu s-ar ocupa TOATE locurile de la Sava și n-ar rămâne Metrologia fără suficienți elevi (Liceul de mterologie este un liceu faimos pentru buna calitate a dotărilor și pregătirii în domeniul respectiv).

Nu, ministerului nu i-a plăcut sau măcar nu a fost niciodată interesat cu adevărat de pregătirea tehnicienilor iar acum a trecut chiar la măsuri împotriva liceelor dotate pentru formarea profesională.

Fără elevi, fără profesori, ce se va alege din aceste patrimonii? Le vor înăța rechinii speculatiilor imobiliare?
ezragsit
25 Jul 23:57
+0
VOTURI
-0
si ce este de mirare?
Sau, daca doriti, de mirare este cat de nebagata in seama a fost situatia aceasta, care se pregatea de mult...
Presa a discutat despre cazuri (punctuale) de coruptie, despre cazuri (izolate) de intrare cu bomba in facultate, doar minarea si apoi detonarea invatamantului profesional si tehnic au ramas la o periferie a discutiilor, in secundele de dinainte de reclame...
in fapt, schema care a dus la dispritia scolilor de arte si meserii, urmasele fostelor scoli profesionale si de ucenici, este aplicata -dupa cum vedem, cu succes- pentru a distruge in continuare orice urma de invatamant profesional si tehnic.
Schema, elementar de simpla, a inceput sub Funeriu (nu neaparat si cu stiinta ministrului, ca-n Minister ministrii se schimba, directorii dicteaza si raman):
Ai un numar de absolventi de clasa a VIII-a. Cu note intre 1 si 10, nota nu conditioneaza intrarea la liceu (poti intra cu 1 la matematica si la matematica-informatica, daca ai loc) ci stabileste doar ierarhia. Cu o nota mai mare intri la o optiune mai spre inceputul listei tale de preferinte (care poate include si toate locurile din judet). Fie acest numar ABS.
Tu, cel care faci politica de locuri, ai de fixat doua categorii, locuri dorite de elevi si parinti, sa le spunem LIC si locuri dorite de societate, dar care presupun ca elevii sa mai si practice o meserie, sa le spunem TEH.
Daca vrei sa fii corect, te asiguri ca ABS = LIC + TEH.
Astfel cei cu note mari vor intra probabil la locurile LIC, iar cei cu note mai mici la locurile TEH. Nu-i foarte corect fata de profesorii care vor preda la clasele TEH (multi cu gradul I, multi cu doctorat, dar profesori la licee care pregatesc meseriasi din elevi intrati cu note foarte mici). Dar asta e, daca cel cu 10 vrea sa se faca electronist, nu l-a oprit nimeni, dar toata media, familiile si mentalitatile noastre prost formate il vor face sa aleaga clasele "de olimpiadisi", acelea care ii vor da sansa ca, format pe bani

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE