18 curse au fost anulate pe Otopeni, din cauza ceţii. ANPC a intrat în control pe aeroporturi



Intarzieri de peste doua ore la aterizare, pe aeroportul Otopeni (Foto: Grup RC)
Întârzieri de peste două ore la aterizare, pe aeroportul Otopeni (Foto: Grup RC)

18 curse aeriene, dintre care 13 internaţionale şi cinci interne, au fost anulate pe Aeroportul Henri Coandă din Otopeni. Alte zece zboruri înregistrează întârzieri.

Unele zboruri care urmau să sosească pe Aeroportul Henri Coandă au fost redirecţionate către alte aeroporturi, iar o serie de zboruri ce urmau a fi efectuate pe/de pe Aeroportul Băneasa – Aurel Vlaicu vor fi operate la/de la Aeroportul Henri Coandă.

Pasagerii care au pierdut conexiunile pe care le aveau cu alte zboruri din cauza acestor neregularităţi vor fi distribuiţi pe alte zboruri până la destinaţia finală, conform biletelor de avion - care reprezintă contractul dintre compania aeriană şi pasager - şi vor primi asistenţă pe aeroporturi conform Regulamentului EC261/2004, cu privire la drepturile pasagerilor, au mai menţionat reprezentanţii companiei.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunţat că luni dimineaţă a demarat un control pe aeroporturile bucureştene pentru a vedea dacă se respectă drepturile pasagerilor. „Condiţiile meteorologice din această perioadă creează dificultăţi în desfăşurarea traficului aerian. Pentru a ne asigura că fiecare pasager va beneficia de prevederile Regulamentului (CE) 261/2004, am dispus astăzi, 10.01.2011, acţiuni de verificare a respectării drepturilor călătorilor pe transportul aerian. În fiecare aeroport se află echipe de comisari ANPC care vor consilia consumatorii şi care, acolo unde vor constata încălcări ale legislaţiei, vor lua măsurile corespunzătoare”, a precizat Constantin Cerbulescu, preşedintele ANPC.

În cazul în care zborurile înregistrează întârzieri, pasagerii au dreptul să fie informaţi asupra duratei de întârziere şi, după caz, asupra anulării unui anumit zbor. În plus, aceştia beneficiază de asistenţă, respectiv băuturi răcoritoare, mese şi cazare în situaţia refuzului la îmbarcare, al anulării zborului, şi al întârzierii. De asemenea, pasagerii pot alege între rambursarea preţului biletului şi redirecţionarea către destinaţia finală în cazul anulării zborului, iar dacă întârzierea este mai mare de cinci ore, pasagerii au dreptul la rambursarea integrală a costului biletului de avion. Conform hotărârii Curţii Europene de Justiţie, pasagerii au dreptul la compensare în cazul întâzierii prelungite, adică dacă aceştia ajung la destinaţia finală cu trei ore sau mai mult după ora de sosire prevazută iniţial de operatorul de transport aerian.

Etichete: aeroport, aterizare, avion, ceaţă, întârzieri, Otopeni

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE