De ce nu este posibilă redeschiderea circulaţiei pe traseul Orăştie - Sibiu în 2016



Redeschiderea circulaţiei publice pe lotul 3 al Autostrăzii Orăştie – Sibiu în condiţii de siguranţă nu este posibilă în acest an. Concluzia aparţine reprezentanţilor forumului Construim România, care monitorizează problemele şi lucrările de pe acest tronson.

De ce nu este posibila redeschiderea circulatiei pe traseul Orastie - Sibiu in 2016
De ce nu este posibilă redeschiderea circulaţiei pe traseul Orăştie - Sibiu în 2016

Redeschiderea circulaţiei publice pe tronsonul de autostradă A1 Orăştie – Sibiu Lot 3 în condiţii de siguranţă este tehnic imposibilă în mai puţin de doi ani şi orice forţare a redeschiderii traficului pe actualele soluţii tehnice înseamnă iresponsabilite la cel mai înalt nivel, respectiv punerea în pericol cu bună-ştiinţă a vieţii celor care vor circula pe respectivul tronson de autostradă, afirmă Mihai Alexandru Crăciun, fondator al formului "Construim România", potrivit adevarul.ro.

Construit „pe pământuri mişcătoare, cu versanţi de deblee care curg spre axul drumului" lotul 3 nu poate fi numit autostradă, spune el. "Pentru a fi sigură în exploatare A1 Orăştie – Sibiu Lot 3 are nevoie de soluţii tehnice radical diferite, pornite însă de la acceptarea realităţii că stratul de suport pur şi simplu nu ţine autostrada. Iar în aceste situaţii, dacă nu luăm în considerare schimbarea traseului autostrăzii, singura soluţie este construcţia de sisteme de sprijin care să fie aşezate pe stânca de sub argila nisipoasă îmbibată cu apă", crede Crăciun.

La nici 328 de zile de la închiderea tronsonului nu există încă o expertiză tehnică asupra autostrăzii, iar licitaţia pentru realizarea unei astfel de expertize este de abia în desfăşurare. La licitaţie a fost depusă o singură ofertă din partea asocierii Elite Consulting – Errevia -Pro Iter Priogeto.

Ştim că avem o autostradă prost construită şi ştim că nu ştim ce este greşit la ea, dar planificăm să redeschidem traficul. Ceva este nepermis de în neregulă în această situaţie şi am sperat că (...) problemele serioase, precum cele ale autostrăzii A1 din zona Aciliu, vor fi abordate profesionist şi cu responsabilitate. Constatăm însă cu mare amărăciune că ne-am înşelat şi că CNADNR şi Ministerul Transporturilor continuă să fie animate de aceeaşi abordare politicianistă, heirupistă şi iresponsabilă a problemelor grave din transporturile naţionale", afirmă Crăciun.

"Însă de departe cele mai grave probleme sunt în debleul din Dealul Bucium (Aciliu). Căci chiar şi la panta de 1:5 – soluţia agreată în 2013 de Impregillo şi CNADNR – dealul continuă să «curgă». Întreg versantul nordic al debleului A1 prin Dealul Bucium este fracturat în trei mase enorme de pământ în alunecare, pe o lungime totală de 600m şi urcând până aproape de culmea dealului", se afirmă în materialul realizat de specialiştii de la Construim Romania.

Ministerul Transporturilor a anunţat că redeschiderea circulaţiei pe lotul 3 ar urma să aibă loc în toamna anului 2016.

Etichete: autostrada Orăştie-Sibiu, Construim România, mihai alexandru craciun, Orăștie-Sibiu

0/2 COMENTARII
xyz
02 Aug 23:01
+0
VOTURI
-0
„Construit „pe pământuri mişcătoare, cu versanţi de deblee care curg spre axul drumului" lotul 3 nu poate fi numit autostradă, spune el. "Pentru a fi sigură în exploatare A1 Orăştie – Sibiu Lot 3 are nevoie de soluţii tehnice radical diferite, pornite însă de la acceptarea realităţii că stratul de suport pur şi simplu nu ţine autostrada. Iar în aceste situaţii, dacă nu luăm în considerare schimbarea traseului autostrăzii, singura soluţie este construcţia de sisteme de sprijin care să fie aşezate pe stânca de sub argila nisipoasă îmbibată cu apă", crede Crăciun.” - care e problema cu Ponta? Cica daca nu inagura, argila nu ar fi nisipoasa, stratul de suport ar tine autostrada, etc... - nu fi basist, pedelist, usbist, mai bine gandeste-te.
aaa
02 Aug 18:49
+0
VOTURI
-0
Unde erai cand Ponta inaugura ca nu am inteles?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE