De ce nu funcţionează sistemul inteligent de dirijare a TRAFICULUI. Ce face Primăria după 9 ani



Traficul este principala problemă pe care o semnalează bucureștenii atunci când vorbesc despre orașul în care trăiesc. De altfel, Bucureștiul s-a clasat pe primul loc într-un top al capitalelor europene cu cele mai mari ambuteiaje. Culmea este că Primăria Capitalei are soluția pentru rezolvarea acestei probleme, dar nu știe cum să o aplice. Mai exact, Capitala dispune de un sistem de management al traficului ultraperformant, cu senzori și tehnologii care permit intervenția live asupra traficului în orice moment, inclusiv prioritizarea transportului public. Cu toate acestea, doar 60% dintre intersecțiile semaforizate au fost incluse in sistem și doar 300 de vehicule RATB au fost dotate cu senzori pentru prioritizarea lor în trafic. Primăria Capitalei nu are nici personal calificat pentru administrarea acestui sistem. Municipalitatea anunță însă că va rezolva această problemă în 2016: își va trimite angajații la specializare. 

Sistemul de Management al Traficului a fost implementat în București între 2007 și 2009. La aproape 9 ani de atunci, din cele 450 de intersecții semaforizate din oraș, doar 172 au fost incluse în acest sistem, însă doar 104 dintre ele sunt și corelate între ele. 

SMTB permite controlarea traficului bucureștean din Centrul de Control și corectarea live a problemelor, în funcție de situația din teren, la un anumit moment. Inclusiv autobuzele RATB sunt dotate cu emițători ce permit prioritizarea lor în intersecții. În realitate însă, aceste măsuri nu sunt aplicate, pentru că activitatea curentă a Centrului de Control este în principal de a monitoriza evenimentele. "În prezent, nu există intervenție live în program. Totuși, sistemul are capacitatea necesară pentru ca aceasta să fie implementată", se precizează într-un raportul preliminar al Planului de Mobilitate Urbană Durabilă. 

Potrivit documentului, "eșecul relativ al SMTB de a funcţiona la potențialul său complet poate fi în principal atribuit aranjamentelor instituționale prezente".

Astfel, Departamentul de Transport din cadrul Primăriei Capitalei are doar trei angajați care se ocupă cu toate problemele de trafic din oraș. Ei nu au pregătirea profesională necesară pentru administrarea unui centru de control atât de sofisticat.

De altfel, Centrul de Control nu este administrat de personalul municipalității, ci de o firmă privată. Astfel, Centrul de Control funcționează la sediul firmei UTI, iar personalul care lucrează acolo este alcătuit numai din operatori care monitorizează starea traficului. "Nu există un inginer de trafic la centrul de control și nici personal cu o capacitate profesională suficientă pentru a utiliza acest sistem la întregul său potențial", se precizează în raportul citat.

"Prezentul SMTB poate fi 'prea sofisticat' și mare pentru capacitatea profesională a orașului", este una dintre concluziile raportului preliminar al PMUD. 

Primăria își trimite oameni la specializare pentru a învăța să utilizeze Sistemul de Management al Traficului

La 9 ani de la implementarea SMTB a decis să îi învețe pe oamenii din subordine să îl și folosească. "In decursul anului 2016 Administratia Străzilor (n.r. instituție subordonată municipalității) va identifica din personalul angajat, persoane pe care le va trimite la specializare în vederea optimizării eficiente a BTMS-ului", au transmis reprezentanții instituției într-un răspuns transmis B365.ro. 

Planurile pentru 2016

În momentul de faţă, dintre cele 172 de intersecţii incluse în sistemul de management al traficului, 104 sunt corelate, însă Primăria anunţă că şi restul de 68 de intersectii vor fi corelate pana la finele anului 2016.

"Sistemul de semaforizare al Municipiului Bucuresti este compus din 434 de intersectii semaforizate , din care din sistemul de management al traficului (BTMS) fac parte 172 de intersectii. In momentul de fata in sistemul de management al tarficului sunt corelate 104 intersectii, restul de 68 de intersectii vor fi corelate pana la finele anului 2016", a precizat Primăria Capitalei pentru B365.ro.

Sistemul de Management al Traficului din Capitală include trei sub-sisteme:

- Un sub-sistem adaptabil pentru controlul traficului destinat optimizării timpilor de semaforizare, pe baza datelor colectate în timp real;
- Un sub-sistem ce oferă prioritate autobuzelor la intersecțiile semnalizate;
- Un sub-sistem CCTV pentru vizualizarea vehiculelor aflate în intersecții.

Sistemul de Management al Traficului a costat 143 milioane lei, din care mai sunt încă de achitat 60 milioane lei.  

Primarul interimar al Capitalei, Răzvan Sava, declara recent că, în acest moment, funcţionează 106 intersecţii dintre cele 174 introduse in Sistemul de Management al Traficului.

"Cand am luat mandatul, la inceputul lui decembrie 2015, functionau doar 20 de intersectii dintr-un total de 174 care functioneaza in sistem inteligent. Acum functioneaza 106 intersectii. Tot este putin.

Sistemul nu a functionat fie din cauza unor neintelegeri cu cei care au avut lucrari de modernizare a retelelor de utilitati, fie din cauza celor care au asfaltat si care au taiat acele bucle inductive, fie din cauza unei nepasari a celor care trebuiau sa rezolve aceste lucruri.

Am discutat si cu cei de la UTI, cei care intretin aceste semafoare inteligente, ne-au dat un deadline. Ne-au spus ca in maxim doua luni vor sa mai introduce in acest sistem inca 36 de intersectii si undeva pana la jumatatea anului, sa functioneze toate cele 174", a declarat Răzvan Sava.

Etichete: Administraţia Străzilor, angajaţi, Primăria Capitalei, Sistemul de Management al Traficului, specializare, trafic Bucureşti

0/6 COMENTARII
Gabriel
16 Mar 22:21
+0
VOTURI
-0
Asta se vrea, haos si nervi dar toti merg blat. Asta ne imbolnaveste si ne omoara mai repede iar guvernantii scapa de noi.
neutral
16 Mar 16:00
+0
VOTURI
-0
cum sa avem sisteme performante cand capusa uti are monopol la comenzi de stat?
primarele
16 Mar 14:08
+0
VOTURI
-0
Sistemul e inteligent, dar oamenii-s tembeli. Intel inside, Idiot outside.
Marius
16 Mar 12:49
+0
VOTURI
-0
Vrei sa câstigi bani în timpul liber? Nimic mai simplu: vino în echipa noastra, studiaza cele 12 lectii
pe care ti le oferim gratis si vei avea instrumentele necesare … SPOR LA TREABA SI LA BANI!!!!
NU îti oferim bani, ci posibilitatea de a munci 2-3 ore pe zi în timpul tau liber, acasa, pentru a câstica bani!
Cautam urgent colaboratori part-time pentru activitati de promovarea electronica a cartilor.
Acest proiect vizeaza si piata americana a cartilor electronice. Oferim contract de comision.
Îti trebuie doar un calculator cu conexiune Internet, cunostinte minime de utilizare PC,
perseverenta si rabdare. Poti câstiga între 100 si 285 EURO înca din prima luna,
sau 25000 EURO înca din primul an. Începe chiar acum trimitand mesajul “Detalii PROIECT”
la una dintre adresele de e-mail: proiect.online_2016@yahoo.com
Maximus
16 Mar 09:22
+0
VOTURI
-0
Computer are acest sistem? El "intervine live"...
ggg
16 Mar 09:06
+0
VOTURI
-0
si la jumatatea anului o sa zica ca sistemul e vechi si trebuie inlocuit cu altul ... mai tare si mai mare .... si asa mai departe ....

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE