Defecţiuni la noile trenuri de metrou. Ce spune Metrorex despre trenurile CAF



Noile trenuri de metrou achiziționate de Metrorex, construite de compania spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), au defecţiuni, deşi au fost puse în circulaţie cu călători în urmă cu doar două luni. Marţi seară, pe Magistrala 2, un tren CAF s-a defectat la Piaţa Unirii, perturbând circulaţia pe un fir, însă acesta nu a fost singurul incident în care a fost implicat un tren nou de metrou.

Intarzieri la metrou, din cauza unei defectiuni tehnice
Întârzieri la metrou, din cauza unei defecțiuni tehnice
Foto: forum.ro-trans.net

Marţi seară, circulaţia pe Magistrala 2 de metrou a fost perturbată timp de 40 de minute, pe sensul Pipera - Berceni, după ce, în jurul orei 19.30, un tren de metrou produs de CAF s-a defectat în staţia Piaţa Unirii 2. Din cauza defecţiunii, călătorii au fost debarcaţi, iar pe celălalt fir s-a circulat în pendulă. Potrivit forum.metrouusor.com, trenul care s-a defectat marţi seară este 1308-2308 Argeş.

Pe 9 august, la doar o lună de la punerea în funcţiune a trenurilor noi de metrou, un alt tren produs de CAF s-a defectat la staţia Aurel Vlaicu. Atunci, călătorii au fost obligaţi să se dea jos din tren şi să aştepte un alt tren sau să-şi continue drumul cu mijloace de transport la suprafaţă. Acestora li s-a spus că s-a produs o defecţiune la computer şi trenul de metrou nu mai porneşte.

Pe 22 iulie, mii de bucureşteni au fost blocaţi în staţii, în urma unei defecţiuni care s-a produs la un tren care circula pe Magistrala II (Berceni - Pipera). Potrivit unui călător, trenul afectat de această defecţiune era tot unul nou.

De asemenea, Autoritatea Feroviară Română (AFER) a constatat, la începutul lunii septembrie, alte două incidente în care au fost implicate trenurile de metrou, unul produs de CAF şi unul produs de Bombardier. La rubrica "Neconformităţi privind siguranţa feroviară în activitatea de transport cu metroul", din informarea AFER cu privire la accidentele, incidentele şi perturbaţiile majore din activitatea de transport feroviar produse în perioada 1 - 8 septembrie, se precizează că, pe Magistrala 2, s-au găsit două şuruburi aparţinând unui tren de metrou produs de CAF.

"Încadrare conform HG nr. 117/17.02.2010: art. 8, Grupa C, pct. 3.12.

- La data de 05.09.2014, ora 12:00, în activitatea SC Metrorex SA, a fost avizat faptul că în data de 02/03.09.2014 la revizia căii de rulare pe Magistrala 2 (Berceni - Pipera), au fost găsite 2 (două) şuruburi care nu fac parte din elementele constructive ale acesteia (ale căii de rulare). În data de 05.09.2014 o comisie tehnică a Metrorex şi Alstom - CAF a constatat că cele 2 şuruburi sunt de la trenul electric de metrou - TEM nr. 1306/2306, respectiv de la boghiul nr. 2, osia 7, partea stângă. TEM nr. 1306/2306 a fost retras în Depoul Berceni în data de 04.09.2014. Cauzele producerii incidentului feroviar vor fi stabilite de comisia de investigare", se precizează în informarea AFER.

"Şuruburile se pare că n-au fost foarte bine strânse şi câteva au cedat. E o comisie de anchetă care cercetează acum situaţia", a declarat, pentru B365.ro, directorul general al Metrorex, Aurel Radu, când a fost întrebat de ce au căzut şuruburile trenului de metrou CAF.

Potrivit utilizatorului puidemorosan de pe forum.metrouusor.com, "un şurub a căzut din cauze necunoscute şi foarte greu de presupus. Iar un limitator a căzut din cauza neaplicării corecte în Griviţa a procedurii de nivelare. Oricum nu s-au mai gasit anomalii".

Aceste defecţiuni au avut loc în mai puţin de două luni, în contextul în care noile trenuri de metrou produse de CAF au fost puse în funcţiune cu călători pe 9 iulie şi au garanţie 4 ani.

Ce spune Metrorex despre trenurile noi de metrou care se strică repede

În ciuda problemelor care au apărut până acum la trenurile CAF, reprezentanţii Metrorex spun că atât călătorii, cât şi angajaţii care le exploatează sunt, per total, mulţumiţi de trenurile noi de metrou. "Am fost la întâlnirea cu sindicatul şi am vorbit şi cu oamenii de la dispecerat. I-am întrebat cum sunt trenurile noi şi mi-au spus că sunt foarte bune, dar ăsta e călătorul, care întotdeauna a fost atras de IVA. Din ce am discutat cu directorii de specialitate şi cu oamenii noştri de la dispecerat, prima dată, până te acomodezi cu ceva nou, durează o perioadă. Ei spuneau că şi atunci când au venit trenurile de la Bombardier toţi se plângeau, obişnuiţi fiind cu cele produse de IVA. Trenurile CAF sunt noi, au tehnologie nouă, sunt mai late, mai moderne, au apărut şi sistemele astea de susţinere, spaţiul pentru biciclete şi pentru persoanele cu dizabilităţi. N-au cum să nu fie mulţumiţi. Într-adevăr, când intră în tunel, poate din cauza formei, par mai zgomotoase, pentru că se sesizează un şuierat, dar nivelul zgomotului se încadrează în parametrii, dar se lucrează şi la aceste aspecte. Întotdeauna, la început sunt anumite defecţiuni, dar se repară în trafic, până se depistează. Şi Bombardier-urile au avut probleme şi s-au rezolvat pe parcurs. Totuşi, la uşi sunt foarte sensibile pentru că au un sistem de protecţie. Copiii se joacă şi sunt şi călători care forţează uşile şi imediat, dacă se deschide de trei ori o uşă, se blochează trenul", a explicat Aurel Radu pentru B365.ro.

"Eu lucrez şi în zona petiţiilor şi pot să spun că, per total, călătorii sunt mulţumiţi de noile trenuri de metrou", a declarat şi Evelyne Croitoru, purtătorul de cuvânt al Metrorex.

Încă 8 trenuri de metrou produse de CAF ar putea ajunge la Bucureşti

Întrebat de reporterii B365.ro dacă Metrorex va mai achiziţiona încă 8 trenuri de metrou produse de CAF, posibilitate prevăzută în contractul iniţial semnat cu spaniolii de la CAF, Aurel Radu a precizat că încă se poartă negocieri. "Vor mai veni şi celelalte 8 prevăzute în contract. Suntem în negocieri să obţinem acelaşi preţ. Condiţia de bază era, de la început, să obţinem acelaşi preţ. Încă e negociere, cred că ei vor încerca să obţină ceva în plus, dar noi suntem pe poziţie şi semnăm numai în condiţiile în care obţinem acelaşi preţ cu care le-am luat şi pe celelalte 16", a precizat Aurel Radu.

Trenurile CAF au fost cumpărate în urma încheierii contractului comercial nr. 89/29.11.2011, în valoare de 97.012.450 Euro fără TVA, privind achiziţia a 16 trenuri noi de metrou, contract ce a fost atribuit în urma unei licitaţii publice internaţionale.

Trenul CAF are 6 vagoane, lungimea de 113,6 m, lăţimea de 3,2 m şi are capacitatea de a transporta un număr de 1.200 de călători. Viteza maximă este de 80 km/h, iar viteza comercială este de 40 km/h.

Etichete: Aurel Radu, defectiune metrou, Metrorex, metrou, metrou bucuresti, METROU NOU, realitatea, tren CAF, tren metrou, tren nou, trenuri CAF, trenuri noi

0/5 COMENTARII
Ing.
12 Nov 09:09
+0
VOTURI
-0
Ar trebui ,,săpat" puţin şi văzut ce probleme au avut Bomabrdierele când au fost aduse... a fost nevoie să fie înlocuită aproape toată şina + şina a 3a (au mai puţine captatoare şi rămâneau pe macazuri), pentru că au venit cu roţi cu profil conic şi osii orientabile, ceea ce e dat ca exemplu de ,,aşa nu" în toate cărţile dinamică a vehciulelor feroviare. Ba chiar au ajuns subiect de studiu la Catedra de Material Rulant de la Politehnică, tot la capitolul ,,aşa nu". Pe lângă cheltuielile mari cu interschimbatul şinelor din curbe (că doar muncitorul de la şine are 3000 lei în mână, că aşa e la noi), tot timpul este pericol de deraiere, uzura cauzată de Bomabrdiere contribuind la mai multe deraieri de metrouri (evident, cele în care au fost implicate Bombardiere au fost muşamalizate, pe când la cele 2 - DOUĂ - care au implicat IVA a vuit presa o lună). Roţile de Bombardier şi acum sunt strunjite la ochi, neexistând un profil de uzură, deşi trenurile circulă de vreo 10 ani şi s-ar fi putut determina.
Şi sistemul de siguranţă, produs tot de Bomabardier, a dat multe rateuri, la Brâncoveanu a trecut trenul de staţie cu tot cu călători, la Eroilor se oprea cu o uşă în tunel... pentru comparaţie, pe M4 a fost instalat un sistem de siguranţă produs de firma Dimetronic, care cuprinde - ca şi cel de Bomabrdier - atât ATP (Automatic Train Protection), cât şi ATO (Automatic Train Operation - pilot automat mai pe româneşte). A funcţionat şi funcţionează ireproşabil, a fost uşor de instalat inclusiv pe trenurile vechi (IVA - care merg tot pe pilot automat pe M4), dar nu s-a dat şpaga care trebuia şi nu a fost instalat pe toată reţeaua, preferându-se sistemul Bomabrdier, mai scump şi mai prost.
Nici confortul călătorilor la Bombardier Movia (BM2 şi BM21) nu e cine ştie ce... ventilaţia forţată abia face faţă, bare de care să te ţii nu prea sunt...
Aşa că înainte să vă plângeţ
vasile
09 Oct 12:02
+0
VOTURI
-0
Radu Aurel, un cofetar ciorditor care a transformat metroul bucurestean in ghena de gunoi. Jegul si sobolanii sunt la moda in statii. Iar acum a aranjat-o si cu firmele de paza. Aurica, nu uita, puscaria-i casa ta!
Un glont pentru fiecare politican roman
09 Oct 10:55
+0
VOTURI
-0
@Metrou:
Nu, toti nemernicii astia nu sunt cretini cum spui tu, ci HOTI.
magiun
09 Oct 10:52
+0
VOTURI
-0
noile trenuri sunt niste mizerii, prefer sa astept bombardier decat sa ma sufoc in caf
Metrou
08 Oct 20:08
+0
VOTURI
-0
"Suntem în negocieri să obţinem acelaşi preţ. Condiţia de bază era, de la început, să obţinem acelaşi preţ... noi suntem pe poziţie şi semnăm numai în condiţiile în care obţinem acelaşi preţ cu care le-am luat şi pe celelalte 16", a precizat Aurel Radu.

Ce dobitoc!
Păi bine "deșteptule", tu ai deja probleme la trenurile aflate în circulație, cărora le cad șuruburile !!!, și te dai mare în presă că vrei să obții același preț ca la celelalte?
Tu ai cumpăra niște mașini la care ai sesizat defecțiuni la sistemul de frânare, să zicem? Sau la direcție? Nu! În schimb te lauzi că vrei să cumperi un tren defect la aceiași bani! Nici măcar mai puțini, pe motiv de defecțiuni în exploatare! Nu, tu dai aceiași bani!!!

E plină lumea de cretini, și la Metrorex, și-n Guvern, că-l lasă pe ăla să dea asemenea declarații!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h