Depoul Străuleşti, de pe Magistrala 4, prinde contur. Cum arată ACUM. GALERIE FOTO



Lucrările la Magistrala 4 avansează vizibil. Dacă la cele două staţii aflate în construcţie s-au executat până acum lucrări de structură, centrală de ventilație interstații, precum și lucrări de deviere rețele edilitare, depoul Străuleşti a început deja să prindă contur. Extinderea Magistralei 4 de metrou cu două staţii şi construirea depoului costă 1,115 miliarde lei.

Lucrările la prelungirea Magistralei 4 de metrou au blocat circulația în Nordul Capitalei, dar evoluţia este vizibilă. La depoul Străuleşti s-a turnat planşeul superior şi s-au finalizat lucrările de structură, odată cu turnarea stâlpilor de susţinere.

Fotografii de la lucrările la depoul Străulești au fost postate pe forum.metrouusor.com de Adrian Rosca.

Deşi lucrările au evoluat vizibil, până acum s-a realizat doar o treime din ele, în contextul în care data finalizării construcţiei este 11 aprilie 2015, termen menţionat şi pe panoul de pe şantier.

În ce stadiu sunt acum lucrările la Magistrala 4 de metrou

Lucrările de extindere a Magistralei 4 de metrou cu două staţii (tronsonul Parc Bazilescu – Lac Străulești), demarate în urmă cu doi ani, sunt acum realizate în proporţie de 30%. La demararea lucrărilor, autorităţile anunţau că extinderea Magistralei 4 de metrou va fi gata în 30 luni de la data semnării contractului, respectiv pe 11 aprilie 2015, termen meţionat şi pe panoul de pe şantier. Ulterior, constructorul italian Astaldi, care lucrează la extinderea Magistralei 4 de metrou, a anunţat că proiectul va fi gata un an mai târziu.

Potrivit oficialilor Metrorex, până în acest moment, la Magistrala 4 au fost executate lucrări de construcții structură stații, centrală de ventilație interstații și depou, precum și lucrări de deviere rețele edilitare.

"Stadiul actual al lucrărilor aferente Magistralei 4. Racordul 2 este de 30%. Valoarea totală reactualizată conform deviz general este de 1,115 miliarde lei. Până în acest moment au fost alocate fonduri în cuantum de 313,4 milioane lei inclusiv TVA, astfel:

- În anul 2012 – 4,2 milioane lei inclusiv TVA

- În anul 2013 – 145,6 milioane lei inclusiv TVA

- În anul 2014 – 163,6 milioane lei inclusiv TVA", au declarat anterior, pentru B365.ro, reprezentanţii Metrorex.

Când va fi dată în folosinţă Magistrala 4 de metrou

Constructorul italian Astaldi, care lucrează la extinderea Magistralei 4 de metrou cu două staţii (tronsonul Parc Bazilescu – Lac Străulești), anunţă că proiectul ar urma să fie gata în 2016. La finalul pri­mului semestru din 2014, după mai bine de un an şi jumătate de la începerea lucrărilor, erau fina­lizate circa 17% din lucrări, potrivit raportului pe primele şase luni publicat de grupul italian.

 

Click pe imagine pentru rezoluţie maximă

Termenul anunţat de Astaldi în raportul semestrial avansează astfel o nouă dată de finalizare, după ce auto­rităţile române spuneau că extinderea Magistralei 4 de metrou va fi gata în 30 luni de la data semnării contractului, respectiv pe 11 aprilie 2015, termen meţionat şi pe panoul de pe şantier.

Click pe imagine pentru rezoluţie maximă

"Lucrările aferente obiectivului "Magistrala 4. Racordul 2. Parc Bazilescu – Străuleşti. Lucrări de construcţii tunel, galerie, staţii, depou, terminal multimodal şi instalaţiile aferente în vederea punerii în funcţiune" se preconizează a fi finalizate în semestrul I 2016. Termenul de finalizare a lucrărilor nu a fost prelungit", au declarat anterior, pentru B365.ro, reprezentanţii Metrorex.

Astfel, în răspunsul formulat anterior la solicitarea B365.ro, oficialii Metrorex spun că, deşi acum s-a avansat ca termen de finalizare a lucrărilor semestrul I din 2016, cu un an mai târziu faţă de termenul anunţat iniţial şi specificat inclusiv pe panoul de pe şantier, termenul nu a fost prelungit.

Valoarea totală a proiectului de extindere a Magistralei 4 de metrou se ridică la suma de 1,115 miliarde lei, contractul de execuţie a lucrărilor fiind semnat încă din iulie 2012 cu o asociere de patru firme. Astaldi lucrează la acest proiect, ca lider de asociere, alături de firmele SC Somet SA, SC Tiab S.A. şi SC UTI Construction & Facility Management SA. 

Nu doar lucrările la Magistrala 4 întârzie. Şi metroul de Drumul Taberei întârzie încă un an! Astaldi estimează că Magistrala 5 va fi gata în 2017. Mai mult, proiectul magistralei de metrou Eroilor - Drumul Taberei risca să fie blocat, din cauza unor neînțelegeri contractuale dintre Metrorex și constructor. Lucrările la această magistrală s-au reluat, însă, după ce Metrorex a căzut la pace cu Astaldi. Astfel, după ce constructorii de la Magistrala 5 au primit 54 de milioane lei în plus aceştia au început să lucreze aproape la capacitate maximă, conform declaraţiilor făcute, pentru B365.ro, de directorul general al Metrorex, Aurel Radu.

"Lucrările la Magistrala 4 au început la data de 18 octombrie 2012. Se vor executa lucrări la staţile de metrou Laminorului şi Străulești. Se vor executa lucrări de structură, arhitectură, instalaţii electrice, sanitare, ventilaţie şi curenţi slabi. Costul lucrărilor este de 1.115 mil. lei, finanţarea fiind asigurată din două componente, în cadrul POS-T 2007 - 2013 şi de la bugetul de stat", , a declarat anterior, într-un răspuns formulat la solicitarea B365.RO, directorul general al Metrorex, Aurel Radu.

Până la încheierea lucrărilor, traficul a fost deviat în zona Bucureștii Noi.

Magistrala 4 de metrou modifică Nordul Capitalei: Lac de agrement, artere noi și linii de tramvai 

Proiectul de construcție a liniei înglobează totalitatea lucrărilor necesare pentru extinderea reţelei de metrou, respectiv a Racordului 2 al Magistralei 4, cu două noi staţii, fiind prevăzute în acest sens lucrările de structură tunel (1,3 km), structura aferentă celor 2 staţii (Laminorului şi Lac Străuleşti), depou de metrou, terminal multimodal şi Park & Ride precum şi principalele dotări cu instalaţiile şi echipamentele necesare pentru punerea în funcţiune cu călători a obiectivului.

În zona staţiei Străuleşti vor fi construite o autogară, un peron subteran pentru autobuze, amenajat chiar în staţia de metrou, plus o parcare pe trei niveluri, cu spaţii verzi pe acoperiş. Un lucru nemaiîntâlnit pentru o staţie de metrou din Bucureşti îl reprezintă parcările de pe laturile staţiei-depou, de tip park&ride.

Pe lângă proiectul propriu-zis de prelungire a linei de metrou, documentația de urbanism "pregătește terenul" pentru mai multe viitoare posibile investiții publice în transportul în comun, inclusiv introducerea unei linii de tramvai pe Bulevardul Laminorului. Mai multe, aici.

Etichete: Bucureşti, Capitală, depou metrou, Depoul Străuleşti, galerie foto, lucrari magistrala 4 de metrou, lucrări metrou, lucrari metrou bucuresti, magistrala 4, magistrala 4 de metrou, metrou bucuresti

0/1 COMENTARII
romica
10 dec 14:33
+0
VOTURI
-0
De metroul din Drumul Taberei se mai aude ceva ?
Muncitorii au plecat de mult timp de pe santier

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE