Din 2012 avem "autostradă" pietonală de la Romană în Rahova. VEZI TRASEUL



Traseul pietonal din centrul Capitalei este unul dintre cele peste 30 de proiecte incluse în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU), lansat de primărie în urmă cu câteva luni. Săptămâna trecută însă, traseul pietonal a intrat pe lista priorităţilor municipalităţii. “Sângele într-o zonă centrală a unui oraş mare nu este automobilul ce tranzitează, ci pietonul care cheltuieşte mai mulţi bani acolo şi nici nu este poluant. În noua strategie, prioritari sunt pietonii, apoi bicicletele, transportul în comun şi abia apoi autovehiculele”, a declarat pentru B365.ro arhitectul Teodor Frolu, Senior Partner Space Syntax, una din companiile care a lucrat la PIDU.

Primăria s-a pus repede pe treabă şi a stabilit deja un circuit pietonal care ar putea fi terminat în 2012. Bucureştenii şi turiştii vor putea admira oraşul la pas pe traseul Piaţa Romană - strada Mendeleev - Piaţa Revoluţiei - strada Academiei - Centrul vechi - Unirii - Biserica Antim - strada George Georgescu - Calea Rahovei - Piaţa de Flori şi înapoi pe Uranus - Palatul Parlamentului - strada Ion Brezoianu - Calea Victoriei - strada Biserica Amzei - Piaţa Romană.

"Circulaţia rutieră va rămâne, dar se vor redimensiona trotuarele pe aceste traseu. Spaţiile pentru pietoni vor fi lărgite", a precizat pentru B365.ro, arhitectul-şef al Capitalei, Gheorghe Pătraşcu.

Pentru că realizarea acestui traseu nu implică cheltuieli foarte mari, municipalitatea vrea să îl realizeze anul viitor. Proiectul va fi trecut la Administraţia Străzilor care se va ocupa de lărgirea trotuarelor pe traseul Piaţa Romană - Rahova - Piaţa Romană.

Trei poduri pietonale în centrul Capitalei

Pietonii şi bicliştii vor avea la dispoziţie şi trei poduri. Primul dintre acestea va supratraversa Bulevardul Naţiunilor Unite pentru a crea o legătură directă între Parcul Izvor şi Dealul Palatului Parlamentului, în scopul facilitării accesului la Muzeul Naţional de Artă Contemporană. Podul va fi destinat exclusiv pietonilor şi bicicliştilor.

Pentru reconectarea zonei din partea de sud a Dâmboviţei cu Centrul Istoric vor fi reconstruite două poduri care au fost dărâmate în perioada comunistă: Podul Mihai Vodă şi Podul Calicilor. Primul pod pietonal va traversa Dâmboviţa şi Splaiul Independenţei în dreptul străzii Lipscani. Podul va fi prevăzut şi cu două parcări subterane, câte una pe fiecare mal al Dâmboviţei, fiecare cu aproximativ 200 de locuri.

Podul Calicilor va fi construit din dreptul străzii Șelari şi va traversa Dâmboviţa până la Palatul de Justiţie.

"Anul viitor vor fi finanţate temele şi studiile de prefezabilitate pentru aceste proiecte. Lucrările la poduri ar putea începe în 2013", a precizat arhitectul-şef.

Etichete: PIDU, realitatea, traseu pietonal

0/0 COMENTARII
ssa
23 Nov 00:40
+0
VOTURI
-0

AAAAAA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAAAAAA

costel
22 Nov 16:45
+0
VOTURI
-0

Pe mine ma distreaza cum picam in plasa vanzatorilor de tiribombe electorale ( vezi primaria cu al lui Carmaci Sorinel Gazonel) “Circulația rutieră va rămâne, dar se vor redimensiona trotuarele pe aceste traseu. Spațiile pentru pietoni vor fi lărgite”, a precizat pentru B365.ro, arhitectul-șef al Capitalei, Gheorghe Pătrașcu.Pai ce sa remodelezi pe Mendeleev sau Academiei care au ampriza de 18- 20 m .Cine o sa se plimbe de besmetic din Romana pana in Rahova ?!Nu am rezolvat traficul auto si plimbam turistii ( care sunt cat sunt doar vedem autobuzele turistice )prin praf si noxe !

Catpig
23 Nov 12:53
+0
VOTURI
-0

In metropole nu-ti iei masina decat daca vrei sa citesti o carte pana acasa - in toata Europa, America, Japonia si in general restul lumii civiliate. Numai la noi are nevoie mocofanul de masina si pana la buticul din colt.



S-au inventat niste chestii numite generic transportul in comun.

Al
22 Nov 16:45
+0
VOTURI
-0

asta ne mai lipsea in Bucuresti...ca in rest, avem de toate!! :|

unu
22 Nov 13:30
+0
VOTURI
-0

auto-strada pietonala ? adica strada pt auto(mobile) a pietonilor ? strange ...

Beef
23 Nov 04:35
+0
VOTURI
-0

Foarte tare!!! :)Nici nu am observat, ca si multi altii de altfel.

Eugen
22 Nov 13:05
+0
VOTURI
-0

Bun comentariul lui Dan, asta ma pregateam sa intreb si eu.. sau poate cele doua poduri nu fac parte din viitoarea autostrada pietonala?



Zonele pietonale sunt viitorul. Aruncati o privire pe Google Street View la cum arata zona barierei de la capatul Str. Selari dinspre Splaiul Independentei acum circa 2 ani si comparati-o cu cum arata acum.. veti vedea diferenta dintre o zona sufocata de autoturisme si cu aproape nicio terasa cu o zona libera de masini, cu un aspect prietenos, plina de terase si localuri dragute care dau un cu totul alt farmec si pun in valoare zona respectiva.



Asteptam mai multe astfel de initiative pentru ca iubim Bucurestiul.

Ce vrajeala
22 Nov 12:59
+0
VOTURI
-0

Intregul oras asteapta sa fie modernizat, infrastructura pusa la punct, sunt atatea strazi de asfaltat, zone la periferie fara apa si canalizare, dar senilului astuia ii arde de cheltuit bani pe proiecte de astea fantasmagorice...

Cum va privi un strain aceasta amestecatura dintre centrul modern si periferia mizerabila? Bine...toata capitala de vai de capul ei dar na...

bucur
22 Nov 12:46
+0
VOTURI
-0

In sfarsit ceva bun la Primaria Capitalei! Ma si minunez! Bravo! Asa mai merge.... nu numai festivalul carnatului! Da, acest proiect va da o noua fata Capitalei Romaniei, vom putea si noi spune ca avem un oras european, demn de vizitat, de admirat si pus in valoare arhitectural. Pana acum, sa zicem la Universitate, in afara de porumbeiii din zona, n-aveai ragazul si locul sa admiri ceva, sa-ti tragi sufletul pe o banca, fara ca sa te asurzeasca vreun autobuz, sa-ti tiuie-n urechi cateva zeci de claxoane sau sa-ti infunde cu fum plamanii vreo mie de vehicule pe ora!

Da, este salutara si initiativa, dar mai ales proiectul arhitectilor bucuresteni! Sa va tina Dumnezeu in toate mintile si sa mai scoateti astfel de proiecte, sa zicem in zona Polona-Mosilor, Obor-Foisor-Decebal-Mihai Bravu, Floreasca, Gara de Nord, Academia Militara-Eroilor!

Dan
22 Nov 12:44
+0
VOTURI
-0

daca lucrarile la poduri incep in 2013 cum s-a`r putea cineva plimba pe "autostrada' pietonala in 2012? asa cum scrie in articol ...

bewithu
22 Nov 12:55
+0
VOTURI
-0

din 2012 avem proiectul pe hartie....din 201_ ne putem plimba :))



Lasand gluma la o parte, se pare ca ai nostrii incep in sfarsit sa gandeasca si sa faca in starsit ceva folositor pentru pieton, nu numai pentru soferi care vor fi limitati si vor trebui ori sa-si lase masinile acasa in parcare...ori sa vina cu masina dar s-o parcheze in locurile special amenazate. BRAVO, abia astept sa si vad acest proiect live

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE