Directorul CNADNR, pe şantierul autostrăzii Orăştie-Sibiu. Ce a descoperit la faţa locului



Ieri, 10.02.2016, directorul general al CNADNR SA, Cătălin Homor împreună cu o echipă de specialişti din cadrul companiei, s-a aflat pe şantierele din Transilvania, între care menţionăm şi trosonul de autostradă, Orăştie - Sibiu.

Directorul CNADNR, pe santierul autostrazii Orastie-Sibiu. Ce a descoperit la fata locului (fOTO gandul.info)
Directorul CNADNR, pe şantierul autostrăzii Orăştie-Sibiu. Ce a descoperit la faţa locului (fOTO gandul.info)

"Având în vedere calendarul de acţiuni al CNADNR pe care l-am stabilit odată cu preluarea mandatului cu privire la execuţia lucrărilor pe autostrăzile din România, pentru respectarea acestuia, am fost şi am văzut şantierele din zona Transilvaniei. Până la finele lunii februarie, aşa după cum am mai spus, trebuie demarată în paralel licitaţia pentru expertiza întregului lot 3 din Autostrada Orăştie – Sibiu, cât şi lansarea licitaţiei pentru refacerea zonei afectate. În vederea definitivării măsurilor ulterioare, am convocat o echipă lărgită de specialişti pentru inventarierea degradărilor. Prin această inspecţie, pe care am efectuat-o zilele acestea, am vrut să avem rezultate clare cu privire la situaţia defectelor existente la momentul actual, ce au putut fi constatate vizual. Expertiza ce va fi demarată va o radiografie în urma căreia vor fi trase concluzii legate de calitatea lucrărilor executate.


CITEŞTE ŞI
Fisura de pe autostrada Sibiu-Orăștie S-A DUBLAT ca lungime

Porțiunea fisurată din lotul trei al autostrăzii Sibiu-Orăștie s-a extins cu încă 300 de metri. Inițial, avea 200 de metri lungime. DETALII, AICI. 


De asemenea, am fost şi pe şantierul autostrăzii Gilău - Nădăşelu. Acest tronson este realizat în proporţie de peste 50% la nivel de corp de autostradă iar pasajele sunt în diferite faze de execuţie. O problemă care întârzie finalizarea tronsonului de autostradă este defrişarea unei suprafeţe de pădure.
Am parcurs întreg lot 4 din autostrada Sebeş - Turda, cu o lungime de 18 km, care are un procent de realizare de peste 40%.
În ceea ce priveşte lotul 3 din autostrada Sebeş - Turda, cu o lungime de 12 km, unde sunt foarte multe lucrări de artă, stadiul lucrărilor este de 40%.
Chiar dacă am fost informat cu privire la situaţiile existente pe şantiere, acum le-am văzut cu ochii mei. Le-am cerut constructorilor să ţinem o legătură cât mai strânsă în vederea rezolvării problemelor şi deblocării acestora.
După ce la nivelul instituţiilor implicate s-a intensificat activitatea în vederea armonizării legislaţiei şi obţinerea avizelor necesare derulării proiectelor de infrastructură, chiar ieri, au fost adoptate două hotărâri de guvern. O Hotărâre pentru declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată aflate pe o secțiune a traseului Autostrăzii Brașov - Tg. Mureș - Cluj - Oradea, respectiv secțiunea 2A Ogra - Câmpia Turzii, precum și fondurile necesare pentru plata despăgubirilor. Printr-o altă Hotărâre, Guvernul a aprobat declanșarea procedurilor de expropriere pentru 366 de imobile proprietate privată de pe Secțiunea 3A, subsecțiunea 3A1 și 3A2, pe teritoriul localităților Gilău și Gârbău, din județul Cluj, de pe coridorul proiectului Autostrăzii Brașov -Tg. Mureș - Cluj - Oradea.
În continuare le solicit colegilor mei de la tehnic, calitate, implementare, direcţii regionale, tuturor celor implicaţi, cu responsabilităţi, să urmărească derularea proiectelor astfel încât să nu ne mai trezim cu probleme nerezolvate, cu întârzieri... şi chiar le-am impus să urmărească evoluţia lucrărilor din şantier şi mai puţin din birou pentru că vreau să recuperăm aceste proiecte, să le aducem la zi şi să răspundem aşteptărilor cu privire la infrastructura rutieră." a declarat Cătălin Homor, directorul general CNADNR.

Constructorii de autostrăzi cer 600 de mil. de euro în plus față de sumele prevăzute în contracte

Constructorii care lucrează la autostrăzile din România cer aproape 600 de milioane de euro în plus faţă de sumele prevăzute în contracte, adică bani suficienţi pentru a construi încă 100 de kilometri de şosea de mare viteză. Printre nemulţumiţi, şi italienii care au lucrat pe autostrada demolată, care cer bani în 

plus deşi ne-au lăsat cu o gaură de sute de metri în şosea.

 

Etichete: autostrada orastie sibiu, Cătălin Homor, compania de drumuri nationale, director CNADNR

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE