Cinci tineri români au inventat dispozitivul care vă găsește bicicleta, dacă este furată



Tiberiu Anghel, în vârstă de 24 de ani, lucrează alături de alţi patru tineri, la un dispozitiv care să prevină furtul de biciclete şi să ajute la depistarea hoţului în cel mai scurt timp. Pentru a obţine finanţarea necesară realizării dispozitivului Bike Angel, Tiberiu Anghel şi colegii săi încearcă să atragă 25.000 de euro prin platforma Kickstarter. În doar o zi de la lansarea Bike Angel pe Kickstarter, echipa a reuşit să strângă 4% din banii necesari finanţării proiectului şi speră ca în următoarele 31 de zile să atingă suma propusă.

Alexandru Bogdan Claru, cofondatorul service-ului mobil pentru biciclete FlatTire.nl, fondat în 2013, în Amsterdam, a observat că niciun produs din piaţă nu este eficient în prevenirea furtului de biciclete sau în urmărirea bicicletelor pierdute şi astfel i-a venit ideea să lanseze conceptul Bike Angel. Împreună cu Tiberiu Anghel, el a pus bazele unei echipe care şi-a propus să testeze şi să pună în funcţiune ideea unui dispozitiv de urmărire prin GPS, care să poată fi folosit de bicicliştii din toată lumea.

"Ideea ne-a venit acum un an de zile. Stăteam de vorba cu Bogdan Claru (n.r. - unul dintre membrii echipei), care are un magazin mobil care repară biciclete în Amsterdam. El mi-a spus că cea mai mare problemă cu care se confruntă bicicliştii este furtul de biciclete. Ulterior am văzut că asta e o problemă generalizată în ţările dezvoltate. Aşadar, la mine la birou, la ENEVO Group, am intrebat inginerii ce putem să facem şi voila... după un an suntem pe punctul de a avea un produs fiabil comercial", a declarat, pentru B365.ro, Tiberiu Anghel, care se ocupă de project management în cadrul proiectului.

Tânărul, care nu a împlinit încă 25 de ani, spune însă că face puţin din toate la Bike Angel. "Mă ocup şi de marketing, însă acolo Bogdan este cel mai implicat, dar coordonez dezvoltarea produsului", a explicat Tiberiu Anghel.

Din echipa lui mai fac parte: Alexandru Bogdan Claru, în vârstă de 25 de ani, care acum lucrează în Amsterdam şi va promova conceptul în Olanda, Cristian Trancă, în vârstă de 25 de ani, care se ocupă de partea electronică, Alexandru Suditu, în vârstă de 26 de ani, care se ocupă de partea de comunicaţii şi Mihai Botnaru, în vârstă de 25 de ani, care se ocupă de partea de product design.

Pentru a pune la punct proiectul lor, care să-i ajute pe oameni să-şi depisteze bicicleta în orice moment, tinerii au apelat la platforma Kickstarter, prin intermediul căreia speră să strângă 25.000 de euro, până pe 20 aprilie. Până acum, proiectul a adunat, în doar o zi de la lansare, donaţii în valoare de peste 1.250 de euro de la 20 persoane. Donaţia minimă este de un euro, iar cea mai mare donaţie de până acum a fost de 100 de euro şi a fost făcută de un străin.

"Dispozitivul Bike Angel a fost creat ca o soluţie eficientă pentru prevenirea furtului de biciclete. Bike Angel este un dispozitiv de securitate şi urmărire prin GPS, care îţi spune oricând unde îţi poţi găsi bicicleta. Trebuie doar să-l pui în cadrul bicicletei şi să te bucuri de tehnica de înaltă precizie de localizare prin GPS, care îţi va arăta pe hartă, în mai puţin de 30 de secunde, unde se află bicicleta ta", se precizează în descrierea dispozitivului pentru care se solicită finanţare prin Kickstarter.

"Investiţia iniţială în proiect a fost asigurată din fondurile ENEVO Group, firma la care lucrez, şi a fost în jur de 5.000 de euro până acum. Banii au intrat în dezvoltarea produsului până la punctul de prototip 0. Banii din Kickstarter îi vom foloi pentru a definitiva arhitectura produsului, optimizare arhitecturală şi lansarea producţiei de serie. În principiu ENEVO va plati salariile developerilor în continuare, restul banilor de pe Kickstarter vor intra în dezvoltarea produsului", a explicat Tiberiu Anghel, pentru B365.ro.

Produsul va fi lansat pe piaţă în luna octombrie a acestui an. Atunci vor fi livrate şi produsele luate prin Kickstarter, iar imediat după campanie vor putea fi făcute pre-comenzi pe site-ul Bike Angel. Preţul dispozitivului va fi de 100 de euro, însă cei care donează bani prin intermediul campaniei lansate pe Kicksterter vor intra în grupul oficial de test şi vor lua dispozitivul la preţul de 70 de euro, potrivit project managerului Bike Angel.

"Dispozitivul se va introduce în cadrul bicicletei, pe la şa, şi se va arma şi dezarma, prin Bluetooth, cu ajutorul aplicaţiei dedicate pentru telefon. Când accelerometrul din dispozitiv detectează mişcare, activează modulul de GPS pentru localizare şi anunţă proprietarul via SMS sau GPRS de eveniment. Dispozitivul va fi ascuns, fiind amplasat în cadrul bicicletei, şi va funcţiona pe bază de baterie. În aplicaţie utilizatorii vor vedea câtă baterie mai au, unde au armat bicicleta, şi eventuale rapoarte de eveniment", a mai spus Tibeiru Anghel, pentru B365.ro.

Întrebat câte dispozitive estimează că va reuşi să vândă în primul an de la lansarea produsului pe piaţă, Tiberiu Anghel a precizat: "Am fi mulţumiţi dacă am vinde peste 5.000. Fiind un site online, http://bikeangel.nl/, sperăm ca impactul să fie global. Pre-comenzile vor începe după campania Kickstarter, iar lansarea şi livrările efective sunt programate în luna octombrie".

Chiar dacă nu vor reuşi să strângă prin Kickstarter suma minimă pentru finanţarea dispozitivului, tinerii nu vor să renunţe la ideea lor. "Proiectul se va demara mai greu, dar finanţare va exista în continuare. Ne vom îndrepta atenţia către alţi investitori, către bootcamp-uri sau alte evenimente de finanţare a start-up-urilor", a mai spus, pentru B365.ro, project managerul Bike Angel.

Cum funcţionează Bike Angel

În doar 3 paşi, dispozitivul este activ. În primul rând trebuie conectate cele 2 module şi apoi device-ul trebuie introdus în cadrul bicicletei. Acesta este invizibil cu ochiul liber şi prin felul în care este construit îţi garantează că vei putea urmări şi găsi bicicleta, chiar şi atunci când e furată.

Dispozitivul este capabil să detecteze vibraţia bicicletei şi te va anunţa imediat, printr-un SMS trimis direct pe smartphone-ul tău.

Chiar dacă Bike Angel este un dispozitiv fix poate fi încărcat uşor, prin micro-USB. Dispozitivul este rezistent la apă şi la şocuri, astfel că utilizatorii nu trebuie să îşi facă griji că se poate strica în timpul mersului cu bicicleta sau dacă vehiculul rămâne în ploaie.

Armarea şi dezarmarea dispozitivului se face prin Bluetooth, iar aplicaţia reţine locurile în care bicileta a fost lăsată şi îl notifică pe proprietar prin GPRS şi/sau SMS în cazul unui incident.

"Arhitectura şi caracteristicile de mai jos sunt cele pe care le putem garanta în acest moment. Alexandru Suditu şi Cristian Trancă, inginerii noştri de proiect, lucrează acum la varianta finală a schemei electronice a produsului. Am testat cu succes, în diferite condiţii, şi rezultatele sunt pozitive, atât la nivel de conectivitate, cât şi în ceea ce priveşte eficienţa energetică. Am avut 4 variante de arhitectură electrică şi design de produs şi acum ne îndreptăm spre varianta finală a schemei electronice şi a carcasei", menţionează echipa Bike Angel în descrierea de pe Kickstarter.

Bike Angel va beneficia de localizare prin GPS şi GPRS şi va fi conectat prin Bluetooth 4.0 şi GSM cu telefonul mobil. "Vei putea arma şi dezarma dispozitivul astfel încât să economiseşti bateria. Sistemul GPS/GPRS se va activa doar în cazul în care semnalele accelerometrului o mişcare neobişnuită a bicicletei în timp ce este armat. Chiar acum suntem în faza finală de dezvoltare a produsului. Am construit şi testat cu succes un nou modul de design GSM şi o placă de bază potrivită care încape în cadrul bicicletei. De asemenea, am reuşit să facem o bună dezvoltare a carcasei produsului şi acum putem face stadiile finale: optimizare, standardizare şi producţie.

Pentru a aduce Bike Angel tuturor iubitorilor de biciclete, avem nevoie de ajutorul vostru pentru a finaliza ultimele stagii de dezvoltare a produsului şi pentru a stabili un mic sistem de producţie pentru dispozitiv, care ne va da posibilitatea să aducem mai multe îmbunătăţiri produsului la un preţ mai mic.

Una dintre cele mai mari provocări a proiectului este transmiterea semnalului GPS şi GSM prin cadrul bicicletei. Deşi am efectuat teste şi rezultatele au fost foarte bune pentru toate modulele Bluetooth 4.0, GPS şi GSM, am lucrat, de asemenea, la furnizarea unei soluţii inovatoare în confruntarea cu o potenţială problemă, care necesită mai multe teste efectuate cu diferite materiale. Până acum rezultatele noastre au fost pozitive cu carbon, aluminiu şi cadre de metal.

O altă provocare este creşterea bateriei dispozitivului cât mai mult posibil, de aceea vrem să facem produsul cât mai eficient.

Pot apărea, de asemenea, interferenţe între semnalele GPS şi GSM, dar le putem rezolva prin intermediul furnizorilor de hardware", se mai menţionează în descrierea dispozitivului.

În prezent, bateria dispozitivului rezistă până la 5 săptămâni pentru utilizare zilnică. Dispozitivul cântăreşte 200 de grame şi are dimensiunile de 2,5x20 cm şi este greu de îndepărtat din cadrul bicicletei.

Furtul de biciclete, o problemă majoră în toată Europa

În Amsterdam şi în marile oraşe ale Europei, furtul de biciclete a crescut dramatic, fiind o provocare chiar şi pentru poliţie. Tot mai multe biciclete sunt furate în fiecare an şi mai puţin de 10% dintre bicicletele din Olanda şi doar 5% din cele din Marea Britanie sunt recuperate.

Şi în România bicicletele au devenit ţinta predilectă a hoţilor, mai ales că există în țară exemplare de mii de lei. Doar în Bucureşti se fură 600 de vehicule în fiecare an. Fenomenul este speculat şi de firmele de asigurări, care oferă poliţe pentru biciclete. Mai multe detalii AICI.

Potrivit unui studiu recent realizat de GfK, unu din şase bucureşteni are o bicicletă. În celelalte oraşe numărul bicicliştilor este mai mare, unu din cinci români fiind biciclist, cei mai numeroşi biciclişti fiind însă în mediul rural, unde unu din trei locuitori are o bicicletă.

În Copenhaga, 20 de biciclete sunt furate în fiecare zi şi 19 dintre ele nu sunt recuperate. Într-un an, în Danemarca sunt furate 20.000 de biciclete.

În Berlin se fură în fiecare zi 70 de biciclete şi doar 9% dintre acestea sunt recuperate. Anual, sunt raportate 317.000 de biciclete furate în toată Germania.

În Olanda, numărul bicicletelor furate este uimitor: 450.000 de unităţi sunt raportate ca fiind furate în fiecare an. În realitate, numărul este probabil de două ori mai mare, având în vedere că mai mult de jumătate dintre incidente nu sunt raportate.

Toate aceste date privind furtul de biciclete în Europa au fost preluate din publicaţii online şi lucrări de cercetare şi introduse de echipa Bike Angel în descrierea făcută pe Kickstarter pentru a-i determina pe oameni să susţină proiectul lor.

Etichete: aplicaţie smartphone, aplicatie telefon mobil, biciclete, Bike Angel, furt, realitatea, recuperare bicicletă, recuperare bicicletă furată

0/4 COMENTARII
Geokamikaze
20 Apr 23:58
+0
VOTURI
-0
antenele, de gps sau gsm, se amplaseaza doar in afara partilor metalice. "cusca lui faraday" este eficienta 100%. personal, cred ca sistemul de localizare poate fi folosit doar in interiorul unui cadru de fibra de sticla sau orice nemetal. nu stiu fibra de carbon cat de bine ecraneaza semnalul.
catalin
24 Mar 15:21
+0
VOTURI
-0
si cat ii ia hotului sa scoata seaua si sa arunce dispozitivul? eu zic ca ar fi mai bine implementat la vedere, deci sa se stie ca bicicleta are asa ceva, poate si conectat la un dinam si cu un acumulator nu mai trebuie incarcat, iar atunci cand bicicleta va fi vanduta se vede ca are gps-ul si este functional sau ca este deterirat sau nu mai este deloc si asa cumparatorul intra la banuieli, deci eu asa zic-incorporat la vedere
mihai
21 Mar 18:12
+0
VOTURI
-0
Ideia e cum o sa faca sa nu poate fi indepartat dispozitivul, taiata antena etc. inainte de a fi furat.
vlad
21 Mar 15:20
+0
VOTURI
-0
Nu vad ce ar fi asa original in treaba asta.... oricum, sper sa-si stranga banii

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE