Dispute la Primăria Capitalei pe cel de-al doilea tronson din Bd. Uranus care afectează Parcul Izvor



Societatea civilă continuă disputa cu Primăria Capitalei privind viitorul Bulevard Buzeşti-Berzei-Uranus, noul motiv al divergenţelor fiind suprafaţa din Parcul Izvor care va fi afectată de lucrările la al doilea tronson. ONG-urile susţin că este vorba despre un hectar, adică 6% din suprafaţa parcului, iar municipalitatea, 2%.

Dispute la Primaria Capitalei pe cel de-al doilea tronson din Bd. Uranus care afecteaza Parcul Izvor
Dispute la Primăria Capitalei pe cel de-al doilea tronson din Bd. Uranus care afectează Parcul Izvor

Discuţiile privind proiectul pentru aprobarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) "Dublare diametrală Nord-Sud Bucureşti tronson 2 - strada B. P. Haşdeu - strada Uranus - Calea Rahovei" au fost purtate luni, la sediul municipalităţii, în sala de şedinţe fiind prezenţi reprezentanţi ai Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB) şi ai unor ONG-uri, dar şi simpli cetăţeni.

Proiectul vizează continuarea bulevardului de la strada Ştirbei Vodă până la Piaţa de Flori din Sectorul 5, după ce primul tronson, Buzeşti-Berzei, a fost finalizat, circulaţia fiind deschisă duminică.

Primăria Capitalei pregătește al doilea tronson al Diametralei Buzești-Berzei-Uranus. Conform Planului Urbanistic Zonal, aflat în dezbatere publică, 10% din Parcul Izvor va dispărea, iar 196 de arbori de pe segmentul cuprins între strada Vasile Pârvan și Piața George Coșbuc vor fi defrișați. În schimb, Primăria Capitalei va construi un tunel de aproape un kilometru ce va subtraversa Dealul Arsenalului. Detalii, aici. 

Şeful Direcţiei de Infrastructură a municipalităţii, Ion Dedu, a arătat cu acest prilej că lucrările la al doilea tronson presupun, între altele, construirea unui tunel cu lungimea de circa 800 de metri pe sub dealul Palatului Parlamentului. Tunelul va fi construit la o adâncime de 10-15 metri şi va fi început dinaintea intersecţiei străzilor Izvor şi B. P. Haşdeu.

Dedu a precizat că, pentru construirea tunelului, urmează să fie afectată o porţiune de aproximativ două procente din suprafaţa totală a parcului Izvor.

De cealaltă parte, reprezentantul organizaţiei Eco-Civica, Dan Trifu, a arătat că suprafaţa care va fi afectată ar fi de un hectar din totalul celor 17 ale Parcului Izvor, adică aproape şase procente din acesta, lucru care nemulţumeşte societatea civilă.

"Am insistat ca proiectul să fie regândit, măcar să trecem cu el pe subteran, aşa cum fac toate oraşele civilizate, şi să ţină cont de lucrările de la Magistrala 4 de metrou", a declarat Dan Trifu, citat de digi24.ro.

În acest context, directorul Ion Dedu a explicat că subtraversarea Parcului Izvor şi a râului Dâmboviţa, precum şi realizarea unei infrastructuri stradale subterane, sunt "practic imposibile" la acest moment, deoarece ar fi nevoie de o rampă de intrare în acest pasaj, foarte lungă, amplasată înainte de intersecţia Ştirbei Vodă-Berzei şi care va afecta mai multe imobile din acea zonă, monumente istorice.

"Vorbim, totuşi, de un bulevard unde traficul este mai mult la suprafaţă, şi nu în subteran. Tunelul de sub Palatul Parlamentului e cauzat de faptul că este vorba de o zonă care nu poate fi abordată altfel. Este imposibil să subtraversăm Dâmboviţa, cu tot cu caseta edilitară, şi metroul, care este deja în paralel cu Dâmboviţa, numai ca să evităm un colţişor din Paracul Izvor", a explicat Ion Dedu.

CITEŞTE ŞI Banda de biciclete de pe Bd. Uranus nu a durat nici măcar o zi GALERIE FOTO. 

Etichete: dan trifu, dispute, eco civica, Ion Dedu, oprescu, parcul izvor, Uranus

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h