Două autobuze electrice vor circula în Capitală, începând de miercuri. Pe ce linie vor circula



Începând de miercuri, două autobuze electrice vor circula pe străzile Capitalei. Cele două autovehicule vor circula în teste, timp de două luni.

Doua autobuze electrice vor circula in Capitala, incepand de miercuri. Pe ce linie vor circula
Două autobuze electrice vor circula în Capitală, începând de miercuri. Pe ce linie vor circula
Foto: RATB

Miercuri va începe etapa a doua a programului, în care vor intra în teste două autobuze electrice, produse de compania chineză BYD, important producător de autobuze propulsate de motor electric. Autobuzele vor fi testate timp de două luni, pe linia 381, pe traseul Piaţa Reşiţa – Piaţa Sudului – Piaţa Unirii – Piaţa Universităţii – Piaţa Romană – Piaţa Victoriei.

"Autobuzele vor intra în circulaţie imediat ce perfectăm şi protocolul cu dealer-ul şi cu Primăria Capitalei. Asta înseamnă că vor intra în circulaţie probabil la sfârşitul lunii aprilie. Aceste autobuze vor circula în teste timp de două luni", a declarat, anterior, pentru B365.ro, directorul general al Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), Vincenţiu Daniel Antonescu.

Anterior, Adrian Mihail, şef Serviciu Programare în cadrul RATB, a declarat, pentru B365.ro, că autobuzele BYD au o capacitate de 90 de persoane şi două grupuri de baterii. "Autobuzele BYD au nevoie de un timp de încărcare de cinci ore și prezintă o autonomie energetică de 150 de kilometri", a spus Adrian Mihail. 

Cele două autobuze electrice vor fi testate în cadrul proiectului iniţiat în data de 16.03.2015 de Primăria Municipiului Bucureşti şi Regia Autonomă de Transport Bucureşti.

Puse la dispoziţie pentru testare de reprezentanţii CEFIN TRUCKS, în baza unui acord exclusiv de reprezentare oficială în România a producătorului chinez, autobuzele BYD model K9 sunt 100% electrice şi funcţionează cu baterii reîncărcabile, bazate pe o tehnologie de ultimă generaţie. Acestea asigură autobuzelor BYD o autonomie de 250 km cu o singură încărcare în condiţii de trafic urban.

În legătură cu acest tip de transport ecologic, domnul Vincenţiu Daniel Antonescu, Directorul General al RATB apreciază:
"Specialiştii în domeniu s-au pronunţat deja în privinţa avantajelor majore aduse de autobuzele electrice ca soluţie pentru transportul în comun, în special în marile aglomerări urbane, aşa cum este şi Bucureştiul.

Prin astfel de programe, autorităţile locale, în primul rând Primăria Municipiului Bucureşti şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, îşi manifestă disponibilitatea de a găsi noi soluţii pentru îmbunătăţirea serviciului de transport public.

De aceea, şi noi suntem interesaţi de aceste proiecte, prin intermediul cărora putem testa cât mai multe tipuri de vehicule, electrice sau clasice, de mai mică sau mai mare capacitate, cu dotări clasice sau moderne, astfel încât, împreună cu toţi factorii de decizie şi cu specialiştii în domeniu, să putem identifica, în cunoştinţă de cauză, cea mai bună soluţie pentru necesităţile şi structura reţelei de transport din Bucureşti."

Date relevante despre autobuzul 100% electric BYD, conform producătorului:

Atributele cele mai importante ale autobuzului BYD eBus, care diferenţiază acest vehicul de mijloacele de transport în comun clasice, sunt ECOLOGIA şi ECONOMIA.

ECOLOGIC – este complet nepoluant: zero emisii de CO2 şi noxe şi zgomot redus faţă de un vehicul propulsat de motor clasic (termic). Bateriile sunt 100% reciclabile, fără electrolit toxic şi fără metale grele.

ECONOMIC - motorul electric asigură o economie importantă la costurile operaţionale – atât la combustibil (energia fiind mult mai ieftină decât comustibilii clasici) cât şi la costurile cu mentenanţă. Economia totală, calculată pentru utilizarea unui autobuz electric BYD faţă de un autobuz clasic,

pe o durată de viaţă de 10 ani, este de aproximativ 330.000 euro pentru un singur autobuz. Dupa încă 2 ani de utilizare, economia totală e de aproximativ 580.000 euro pentru un autobuz. Aceasta rezultă însumând toate costurile (preţ achiziţie, mentenanţă, combustibil).

Autobuzul BYD a obţinut, la începutul anului 2013, omologarea de tip în Uniunea Europeană (produsul are toate aprobările pentru a fi comercializat în toate statele membre EU fără alte certificări necesare). În România, autobuzul BYD este cunoscut din octombrie 2013, când a debutat primul program de testare în Timişoara, BYD fiind astfel primul producător care a propus un autobuz 100% electric pentru transportul în comun în ţară. Până în prezent, BYD a fost testat în 7 mari oraşe din România, a parcurs peste 14.000 km, demonstrând că este mai economic decât un autobuz clasic (calculul realizat pe baza datelor puse la dispoziţie de operatorii de transport în comun arată că media costurilor cu energia electrică necesară alimentării a fost de 10.30 euro / 100km, faţă de 45.33 euro / 100km - media costurilor aferente consumului de motorină al unui autobuz clasic).

Etichete: autobuz electric BYD, autobuze, autobuze electrice, RATB, Regia Autonomă de Transport Bucureşti

0/2 COMENTARII
anghel adriana
28 apr 10:11
+0
VOTURI
-0
Sa nu uitam un lucru important si anume faptul ca Sorin Oprescu si a batut joc de RATB .Ratb nu a primit decat bani de salarii si de motorina , atat. Subventia este insuficienta nu e normal sa facem achizitii cu aceste autobuze pentru ca au autonomie mica de functionare. Ne ar trebui macar un an de probe, nu putem sa cumparam ceva de care nu suntem satisfacuti decat dupa o mai lunga perioada de proba.
BYD
27 apr 19:58
+0
VOTURI
-0
Doua intrebari ar trebui puse.
1. Cate cicluri de incarcare suporta o baterie pana se defecteaza?
2. Cat costa o baterie noua?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE