Două poduri noi peste Dâmbovița și traseu pietonal, în Centrul Capitalei, din bani europeni



Centrul Capitalei devine "mai prietenos" cu pietonii. După ani de zile în care Primăria Capitalei a derulat proiecte ce favorizau șoferii și traficul rutier, a venit rândul celor care preferă să admire orașul la pas. De la Piața Cantacuzino și până în Rahova va fi realizat un traseu destinat cu prioritate pietonilor și bicicliștilor. Amenajările includ și două poduri peste Dâmbovița. Proiectul a fost deja finalizat pe hârtie și va fi supus aprobării Consiliului General al Municipiului București în această toamnă. 

Străzile din centrul Capitalei, de la Piața Cantacuzino până în Rahova, devin pietonale. Marile bulevarde rămân la dispoziția șoferilor, însă străzile secundare, "dintre blocuri" vor fi incluse într-un traseu pietonal prioritar. 

Traseul pornește de la Piața Gheorghe Cantacuzino și urmează două direcții:

1. strada Alexandru Xenopol - str. Arthur Verona - str. Episcopiei - str. Constantin Esarcu - Piața Revoluției - str. Academiei - Centrul Vechi - Podul Calicilor (NOU) - Bd. Unirii - strada George Georgescu - bd. Libertății - Calea Rahovei - Piața de Flori. 

2. strada Eremia Grigorescu - Piața Alexandru Lahovari - strada Tache Ionescu - strada Piața Amzei - Calea Victoriei - strada general Berthelot - strada Lutherană - strada Ion Câmpineanu - strada Ion Brezoianu - Splaiul Independenței -  Podul Mihai - Vodă (NOU) - Parcul izvor - Palatul Parlamentului - Calea 13 septembrie - Strada Uranus - Piața de Flori.

CLICK PE FOTO: 

Pe străzile de pe traseul pietonal nu va fi interzis traficul rutier, însă șoferii vor fi descurajați prin impunerea unei limitări de viteză. De asemenea, vor fi lărgite trotuarele, iar parcările vor fi eliminate prin montarea de bolarzi anti-parcare. 

"Se încearcă descurajarea traficului de tranzit pe aceste străzi. Introducând noi limite de viteză, adecvate pentru o zonă pietonală, sperăm că șoferii vor prefera să se deplaseze pe arterele principale unde pot circula cu viteze mai mari", a precizat pentru B365.ro, arhitectul Mario Kuibus, de la Re-Act Now, care a realizat proiectul traseului pietonal. 

Traseul va face legătură între cele zece "camere" ce vor alcătui centrul Capitalei:

- Camera de ambianță ( zona Piața Lahovari - Piața Cantacuzino - Parc Grădina Icoanei)

- Camera Piața Turistică (zona Piața Amzei)

- Camera de cultură clasică (zona Sala Palatului - Piața George Enescu - Ateneul Român)

- Camera Academică (Zona Universitate)

- Camera Podului (Podul Mihai Vodă ce va fi construit peste Dâmbovița lângă Parcul Izvor)

- Camera Istorică (Centrul vechi)

- Spațiul public "La Fântâni" (Bulevardul Unirii între Piața Unirii și Piața Constituției. DETALII PROIECT)

- Camera de Entertainment (Piața Unirii )

- Camera de Cultură contemporană (zona Muzeului Național de Artă Contemporană)

- Camera de Cultură Alternativă (zona The Ark - Piața de Flori).

"Aceste camere constituie instrumente de promovare a Bucureștiului la nivel turistic și cultural. Practic, ele vor conferi identitate unor zone importante din București, dar și orașului în ansamblu. Prin intermediul acestora, bucureștenii și turiștii vor învăța orașul mai bine și se vor atașa de el", a explicat Mario Kuibus. 

Proiectul traseului pietonal include și construirea a două poduri peste Dâmbovița. Primul dintre ele, Podul Mihai Vodă, va fi construit între strada Lipscani și Parcul Izvor (în spatele sediului vechi al Primăriei Capitalei). La cele două capete ale podului se vor construi două parcări subterane. 

"Prin acest proiect se va realiza un pod pietonal şi pentru biciclişti peste Dâmboviţa şi peste Splaiul Independenţei, având integrate: platformă de observaţie şi odihnă tip „cameră urbană“, amenajare pieţe aferente punctelor de plecare ale podului, parcări subterane, câte una pe fiecare latură a Dâmboviţei. (...)Parcajul Lipscani, va avea 2 nivele si un numar total de locuri de parcare de 168, cate 89, respectiv 79 pe nivel. Accesul se face pe o rampa dreapta, sens unic, din Splaiul Independentei. Iesirea se face tot in Splai, dar la capatul opus al laturii adiacente Splaiului Independentei. Parcajul Izvor, sub scuarul amfiteatrului si sub ansamblul memorial Mihai Voda, va avea 1 nivel si un numar total de locuri de parcare de 314. Sunt prevazute doua accese si doua iesiri, pe rampe drepte, cu sens unic, o iesire din Splaiul Independentei si doua accese si o iesire din/ in Strada Libertatii. Parcajul Primarie – Pompieri, va avea 1 nivel si un numar total de locuri de parcare de 110. Este prevazut un singur acces, pe rampa dreapta, din/ in Strada Anghel Saligny", se precizează în proiect.

Cel de-al doilea, Podul Calicilor, va traversa râul Dâmboviţa, fiind situat în prelungirea strazilor Sfintii Apostoli pe malul drept si str. Selari pe malul stâng si va fi utilizat exclusiv pentru traficul pietonal si de biciclisti. 

LISTA străzilor pe care va fi amenjat traseul pietonal

Strada Academiei (intre Str. Doamnei si Piata Revolutiei)
zona Centrului Vechi (intre Str. Doamnei şi Splaiul Independenţei)
traversare Bulevardul Unirii (in dreptul Str. George Georgescu)
Strada George Georgescu (intre Bd. Libertati si Bd. Unirii)
traversare Bd. Libertatii (in dreptul strazii G. Georgescu)
Calea Rahovei (intre Str. Uranus si Bd. Libertatii)
Strada Uranus (intre Calea 13 Septembrie si Calea Rahovei)
traversare Muzeul National de Arta Contemporana (curtea Palatului Parlamentului)
Strada Lipscani (intre Str. Anghel Saligny si Str. Brezoianu)
Strada Brezoianu (intre Str. Campineanu si Str. Lipscani)
traversari Bd. Elisabeta (in dreptul strazilor Academiei si Brezoianu)
Strada Campineanu (intre Str. Stirbei Voda si Str. Brezoianu)
Strada Lutherana (intre Str. Berthelot si Str. Stirbei Voda)
Strada General Berthelot (intre Str. Lutherana si Calea Victoriei)
Calea Victoriei (intre Str. Biserica Amzei si Str. General Berthelot)
Strada Piata Amzei (intre Str. Mendeleev si Calea Victoriei)
traversari Bd. Magheru (in dreptul strazilor Arthur Verona si Tache Ionescu)
Strada Tache Ionescu (intre Pta. Lahovari si Str. Mendeleev)
Piata Alexandru Lahovari
Strada Eremia Grigorescu (intre Pta. Cantacuzino si Pta. Lahovari)
Piata Gheorghe Cantacuzino
Strada Xenopol (intre Str. Eremia Grigorescu si Str. D. Lupu)
Strada Pictor Arthur Verona (intre Str. Episcopiei si Str. Xenopol)
Strada Episcopiei (intre Str. Arthur Verona si Piata George Enescu).

Proiectul traseului pietonal prioritar face parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană și va fi supus aprobării Consiliului General al Municipiului București în această toamnă. Proiectul va fi propus pentru finanțare europeană, iar dacă va fi aprobat va trebuit finalizat obligatoriu cel târziu până în 2020. 

Etichete: pietoni, Planul Integrat de Dezvoltare Urbană, realitatea, traseu pietonal

0/7 COMENTARII
vasile
17 Sep 08:12
+0
VOTURI
-0
Mai bine ia niste autobuze si tramvaie, ca e vai de capul lui transportul in comun
misu
17 Sep 08:12
+0
VOTURI
-0
Daca tot pun stalpi anti parcare poate fac si cateva parcari etajate ca sa mai aiba si crestinii aia de pe stradutele pietonale unde sa isi lase masinile pe care platesc atatea taxe si impozite.
Voi acolo la Primarie se pare ca in afara de Spaga nu va duce mintea la prea multe.
zzz
16 Sep 12:54
+0
VOTURI
-0
bani directionati ... proiecte inutile sau prost concepute ... e plina primaria de chestii deastea ... bani aruncati ...
bogdan
16 Sep 10:16
+0
VOTURI
-0
Sa faca banda unica #ratb1 ca utila tuturor locuitorilor. Si nu mai ai nevoie de parcaje .

Podurile sunt inutile. Ai altele la cativa metri deja. Biciclistii nu au nevoie de poduri.

Asta e pare mai mult un proiect de sifonat bani publici in buzunare private
Maximus
16 Sep 10:15
+0
VOTURI
-0
Soferii si pietoni sunt in multe cazuri unii si aceeasi. Eu sunt si sofer si pieton in functie de situatie.
florin
16 Sep 09:05
+0
VOTURI
-0
Cai verzi pe pereti.Cate proiecte nu au fost si nu vor mai fi,traiasca studiile de fezabilitate.Concret ,nu suntem in stare sa asfaltam corect o strada ca sa nu mai balteasca apa dar la prostii din astea suntem "brici".Puneti mana si spoiti cladirile fiindca altele proiecte fezabile nu suntem in stare sa facem.Uitati-va la hidoseniile de statui care sunt inaugurate in oras si veti intelege despre ce vorbesc.In ce oras contemplati mormane de fier fie el si inox.Domnilor arhitecti va complaceti in anonimat si in afara de 2-3 .......
Radu
16 Sep 08:07
+0
VOTURI
-0
Interesant, sper totusi sa se gaseasca o solutie si pentru bulevardul Magheru. Sunt cladiri cu bulina rosie care stau sa cada si care din punct de vedere arhitectural nu reprezinta nimic. Poate ar trebui reconstruite cu bani europeni si recuperati banii de la proprietari intr-o perioada de 10-20 ani in functie de venituri. Trebuie facut mult mai mult pentru ca Bucurestiul sa devina cu adevarat atractiv.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE