Două staţii de metrou din Bucureşti vor fi renovate în acest an. CE PREVEDE PROIECTUL



Staţiile de metrou Aurel Vlaicu şi Piaţa Romană vor fi renovate şi vopsite în acest an, în cadrul campaniei "Redescoperă culorile României", demarată de un producător român de lacuri şi vopsele.

Doua statii de metrou din Bucuresti vor fi renovate in acest an
Două staţii de metrou din Bucureşti vor fi renovate în acest an
Foto: Grup RC

Producătorul român de lacuri şi vopsele Policolor va renova şi vopsi staţiile de metrou Aurel Vlaicu şi Piaţa Romană de pe Magistrala 2, în cadrul campaniei "Redescoperă culorile României".

Pentru renovarea şi vopsirea celor două staţii compania a bugetat în total între 160.000 şi 200.000 euro, în contextul în care proiectul presupune vopsirea unei suprafeţe totale de circa 18.000 mp, incluzând şi vestibulele celor două staţii de metrou.

Renovarea şi vopsirea primei staţii de metrou va fi finalizată în vara acestui an, în luna iulie, iar cea de-a doua în toamna acestui an, în septembrie - octombrie, potrivit anunţului făcut miercuri de Marius Văcăroiu, directorul general al Policolor.

Proiectul care vizează renovarea şi vopsirea celor două staţii de metrou este făcut în parteneriat cu Metrorex şi va fi demarat în urma unui concurs de soluţii, la care vor participa studenţi ai Universităţii de Arhitectură şi Urbanism "Ion Mincu".

Concret, proiectul „Culorile României în metrou" presupune tencuirea și pictarea a mii de metri pătrați din incinta stațiilor de metrou Aurel Vlaicu şi Piaţa Romană. Pictarea stațiilor se va face cu creații semnate de studenți și absolvenți ai facutăţilor de arhitectură, urbanism, arte, avand drept temă generală- Culorile României!

Pentru fiecare staţie va fi demarat câte un concurs de creaţie. Lucrările artistice înscrise de studenţi vor fi analizate de un juriu format din reprezentanţi ai Policolor, Metrorex, ai Universităţii şi experţi independenţi implicaţi în campanie. Policolor oferă câştigătorilor desemnați pentru fiecare staţie câte o bursă de 2.000 de euro, aferentă anului universitar 2015-2016, iar Metrorex va permite amplasarea semnăturii autorului lucrării în staţiile de metrou pe o perioadă de 2 ani, în semn de recunoaştere a talentului acestuia.

Execuţia se va realiza cu companii partenere Policolor, cu practicanţi şi cu voluntari din cadrul Universităţii de Arhitectură şi Urbanism Ion Mincu şi ai Asociaţiei Absolvenţilor Urbanişti şi Peisagişti din România. Pentru asigurarea echipamentelor necesare lucrului în staţii, în proiect s-a alăturat şi divizia de Închirieri Echipamente a companiei AtlasCopco.

"Am căutat proiecte unice care ar avea nevoie de culoare şi am găsit. Primul proiect în care ne-am implicat este metroul bucureştean, un proiect de interes public care la momentul lansării lui a reprezentat o inovaţie absolută pentru România. Cel de-al doilea proiect este comuna Ciocăneşti din judeţul Suceava, loc în care tradiţia a fost liant pentru a menţine unită comunitatea. Ne onorează încrederea pe care am primit-o din partea partenerilor de proiect pentru a da curs propunerii noastre. La fel de mult ne onorează deschiderea cu care au primit provocarea studenţii şi cadrele didactice din Universitatea de Arhitectură şi Urbanism Ion Mincu Bucureşti şi din cadrul Asociaţiei Absolvenţilor Urbanişti şi Peisagişti din România", a declarat Marius Văcăroiu, director general executiv Policolor.

"Suntem convinşi că mesagerii culorii vor aduce prin demersul lor bucurie în sufletele tuturor călătorilor cu metroul, iar rezultatul final – orientat spre satisfacţia călătorilor – va adăuga valoare acestui spaţiu public important, metroul bucureştean. Este ceea ce ne dorim, de fapt!", a spus  Cătălin Homor, director general Metrorex.

Campania a fost demarată cu ocazia împlinirii a 50 de ani de la înființarea Policolor. Campania are două obiective majore: să sprijine satele românești și comunitățile de acolo prin reînvierea culorilor specifice, readucându-le astfel în circuitul turistic pentru ca românii să se bucure de ele și economia locală să renască iar, pe de altă parte, să schimbe zonele urbane din gri, în zone pline de culoare, oferind orașului optimism, o oază de liniște în stresul cotidian. Primele proiecte au drept parteneri Metrorex S.A. (direcție urbană) şi primăria Ciocăneşti, jud. Suceava (zona rurală, unde vor fi vopsite 180 de case). 

Etichete: Aurel Vlaicu, lucrări metrou, Metrorex, metrou, metrou bucuresti, Piaţa Romană, Policolor, renovare

0/2 COMENTARII
vlad
30 apr 10:28
+0
VOTURI
-0
Nu prea inteleg motivatia firmei, OK, vrei sa promovezi, dar de unde banii?? Statiile noastre de metrou nu sunt foarte frumoase, dar nu stiu daca ar trebui modificate. O sa scoata placile de pe pereti?
andy
29 apr 21:25
+0
VOTURI
-0
La un sfert de veac după ce v-a lăsat Ceaușescu metrou abia acum începeți să dați ici-colo cu vopsea!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE