E oficial: Se scumpește metroul. Au fost prea puține petiții împotriva scumpirii



Ministerul Transporturilor anunță că, după perioada de dezbatere a proiectului de scumpire a călătoriei la metrou, decizia a fost adoptată. Vă reamintim că Metrorex a a bugetat cheltuieli mai mari cu salariile şi bonusurile angajaţilor, dar şi pentru contractul de mandat al directorilor, anul acesta, deşi compania a anunţat recent că este nevoită să majoreze tarifele la sfârşitul acestei luni şi să elimine abonamentul cu 62 de călătorii. Directorul Aurel Radu a demisionat săptămâna aceasta. @

Cum arata statia de metrou Pipera, cand corporatistii ies de la seviciu FOTO
Cum arată staţia de metrou Pipera, când corporatiştii ies de la seviciu FOTO
Foto: Bucurestiul meu drag

Reamintim că tarifele pentru călătoria cu metroul vor fi majorate cu 16%-33%, preţul cartelei pentru două călătorii urmând să crească de la 4 la 5 lei, pentru cea cu 10 călătorii de la 15 lei la 20 de lei, iar pentru un abonament lunar nelimitat pasagerii vor scoate din buzunar 70 de lei, faţă de 60 de lei, cât este în prezent.

Iată comunicatul de la Ministerul Transporturilor: "În perioada 10-23 martie 2015, propunerea Metrorex de ajustare a tarifelor de călătorie cu metroul a fost în consultare publică pe site-ul MT. În acest interval au fost primite peste 200 de petiții, în condițiile în care, zilnic, metroul transportă peste 600.000 de călători.
Luni, 23.03.2015, în cadrul ședintei plenului Comisiei de Dialog Social (CDS) organizată la nivelul MT, a fost prezentată și susținută fundamentarea proiectului de act normativ. În cadrul dezbaterii, reprezentanții confederațiilor sindicale și patronale membre CDS au fost de acord în unanimitate cu promovarea proiectului de act normativ în forma prezentată.
Pentru o reală informare a opiniei publice precizăm că ajustarea tarifelor de călătorie va conduce la o creștere a veniturilor proprii ale societății cu aproximativ 4,4 milioane de lei lunar. Această sumă este necesară acoperirii deficitului de finanțare a societății pe anul 2015. Precizăm că, în acest an, subvenția alocată Metrorex pentru călătoria cu metroul a scăzut de la 369 milioane de lei în 2014, la 328 milioane de lei în 2015. Costul real al unei călătorii cu metroul este de 4 lei, iar tariful mediu încasat pe o călătorie de la pasageri este de 1 leu, diferența fiind acoperită din subvenții și alte venituri ale societății. Subvenția și veniturile actuale ale Metrorex nu pot acoperi costul real al unei călătorii.
Astfel, suma de 4,4 milioane lei pe care Metrorex le va încasa lunar ca urmare a majorării tarifelor de călătorie va fi utilizată pentru asigurarea serviciului de transport public cu metroul în condiții de deplină siguranță:
30% pentru asigurarea de materiale privind siguranța circulației (șina de cale ferată, elemente de prindere, macaze, piese de schimb și asigurarea alimentării cu energie electrică, termică și apă);
32% pentru asigurarea serviciilor de pază, curățenie în stații și trenuri de metrou, reparații și întreținere lifturi, scări rulante, etc;
4% cheltuieli cu personalul (pentru menținerea salariilor actuale)
34% cheltuieli de exploatare (amortizarea mijloacelor fixe puse în funcțiune, taxe, etc)
Menționăm că abonamentul lunar are un număr nelimitat de călătorii, prețul acestuia fiind crescut doar cu 16,7% (de la 60 de lei - la 70 de lei).
Comparativ, abonamentul de 62 de călătorii avea un număr limitat de călătorii pe lună și în cazul păstrării acestui abonament, creșterea ar fi trebuit să fie de cca 30%.
Astfel, opțiunea Metrorex a fost de a oferi călătorilor varianta cea mai avantajoasă: călătorii nelimitate la un preț mai mic.
„ Pentru deciziile importante, ca de obicei, am luat în seama reacția societății civile. Și în cazul metroului, am văzut că au existat și nemulțumiri legate de ajustarea tarifelor. Pentru oamenii cu venituri mai mici sunt justificate și îi înțelegem. Pe de altă parte, există și categorii sociale care beneficiază de o serie de facilități.
Unele măsuri, chiar dacă nu sunt populare, sunt necesare. În această situație s-a optat pentru varianta abonamentului cu număr nelimitat de călătorii, la un preț mai mic, în detrimentul variantei abonamentului cu număr limitat de călătorii, a declarat ministrul Transporturilor, Ioan Rus.
Astfel, noile tarife de călătorie cu metroul vor intra în vigoare din 28 martie, cu riscul unor nemulțumiri din partea călătorilor – a mai precizat ministrul - dar cu obligația pentru Metrorex să se dezvolte și să se modernizeze, astfel încât bucureștenii să circule cât mai curand și pe noile magistrale"."

Conform bugetului de venituri şi cheltuieli pe acest an al Metrorex, aprobat de Guvern şi publicat luni în Monitorul Oficial, numărul de angajaţi prognozat pentru finele anului va scădea uşor, de la 4.224, la finele anului trecut, la 4.218 persoane.

Vor creşte, în schimb, cheltuielile cu salariile (de la 207,1 milioane de lei la 211,6 milioane de lei) şi bonusurile acestora (de la 12,3 milioane lei la 14,6 milioane lei).

Şi câştigul mediu lunar pe salariat a fost estimat în creştere, de la 4.439 lei la 4.537 lei, informează digi24.ro.

Cheltuieli mai mari au fost calculate şi pentru contractul de mandat al conducerii, de la 513.000 de lei la 713.000 de lei.

Veniturile şi cheltuielile totale au fost estimate la 683,4 milioane de lei, cu profit zero, subvenţia primită de la stat fiind menţinută aproape la acelaşi nivel ca anul trecut, de 328 de milioane de lei.

Etichete: călătorie, cartelă, Metrorex, metrou, ministerul transporturilor

0/7 COMENTARII
absolut normal
26 Mar 13:57
+0
VOTURI
-0
este absolut normal

petitii impotriva scumpirii au fost cateva plus niste unii care au pus un banner la unirii

dar petitii impotriva cartelei de 62 au facut toti angajatii metrorex plus familiile lor (care oricum merg gratis) mii si mii de oameni, scoaterea cartelei rezulta fonduri mai mari la societate rezulta salarii mai mari ca vine bacu si ala micu trebuie sa dea spaga
calator zinic
26 Mar 10:49
+0
VOTURI
-0
Fox esti un mare idiot. Metroul se scumpeste pentru sa le acopere salariile si tu esti de acord? dar ceva restructurari nu se pot face si la ei. Care dezvoltare ca banii vin tot de la stat ( adica tot de la noi)
Daniel
26 Mar 10:00
+0
VOTURI
-0
Iesim in stradaaaa...banii intra in buzunarele Directorilor...ii vrtem spanzurati nu inchisi 2 ani dupa care raman cu milioane de euro.Asta e hotie nu Justitie
MVK
26 Mar 06:21
+0
VOTURI
-0
Fox, muta-te, tata, tu, la tara! "Orasean" de Ceausescu ce esti...

Vrei preturi mari, ca asa-i dezvoltarea? Pai plateste tu preturi mari! Ia cumpara tu toate cartelele de metrou si lasa-le in statii, sa le foloseasca cei care n-au bani! Daca e scumpirea asa minora si tu atat de bastan, atunci nu te deranjeaza sa faci treaba asta!
Si nu mai indica tu ce sa fac eu cu banii mei, ca nu mi-i dai tu! Cand o sa ma platesti tu, atunci sa spui ca pot da da banii pe aia sau pe ailalta.

Si mai opreste-te cu articolele de doi bani de pe b365. Devii ca o placa stricata. Indiferent de articol, tu ai dreptate, restul sunt prosti, iar redactorii sunt niste amatori. Devii obositor. Nu-ti convine, nu mai citi si nici nu mai comenta.
Ionut
25 Mar 23:12
+0
VOTURI
-0
Solutia este boicotarea metroului (pentru cine isi permite) .Alta solutie : cei care vor avea abonament (calatorii nelimitate) sa taxeze la iesire si pt. cei care intra la metrou si nu au cartela . Eu personal nu mai merg cu metroul decat atunci cand voi fi nevoit . Rusine minister si metrorex , nu va pasa de calatori . metrorex profita inca o data de monopolul pe care il are . Hotie pe fata .
Fox
25 Mar 20:32
+0
VOTURI
-0
Mare scumpire!!! De asta nici nu a semnat lumea! Ca nu era motiv! Dar de ce sa tragi concluzia obiectiv si sa zici stai bai ca majoritatea decide! Poate noi, astia de semnam astfel de articole de doi bani, gresim! Dar nu! Tot cu coada pe sus! :))
Ghinion! Dezvoltarea vine cu un pret! Nu va convine? Mutati-va la tara de unde v-a mutat fortat Ceausescu la oras! Si acolo sigur nu aveti metrou si nici costuri asa mari de viata!
Dinu
25 Mar 20:04
+0
VOTURI
-0
Astfel, noile tarife de călătorie cu metroul vor intra în vigoare din 28 martie, cu riscul unor nemulțumiri din partea călătorilor – a mai precizat ministrul - dar cu obligația pentru Metrorex să se dezvolte și să se modernizeze, astfel încât bucureștenii să circule cât mai curand și pe noile magistrale

Bine, inteleg ca pentru calatori se aplica deja cresterea de preturi, urmand ca Metrorex "să se dezvolte și să se modernizeze"...
Dar ce se va intampla daca Metrorex nu va urma ordinul ministrului? E cumva magistrala din Drumul Taberei gata, sau aproape de finalizare? Metrorex cumpara noi trenuri de metrou mai bune calitativ, sau ce?

Calatorii sunt deja taxati cu noile preturi.
Daca Metrorex nu-si va imbunatati serviciile, ce se va intampla cu ei? "Ah, ne cerem scuze, anul asta nu s-a putut. Marim pretul la calatoria cu metroul si mai incercam o data!"

Suna a nesimtire, atat din partea Metrorex, care-si creste salariile, cat si din partea Ministerului Transporturilor, caruia nu-i pasa de situatia existenta...

Singura solutie: evitati, pe cat posibil, sa va mai deplasati cu metroul!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE