"Esplanada" devine "Cartierul Justiţiei". Cum va arăta noul cartier de birouri de la Unirii



Cartierul Justiției din București, care va fi construit în zona Unirii, unde se intenționa dezvoltarea în parteneriat public-privat a proiectului imobiliar Esplanada, va cuprinde aproape 150.000 de metri pătrați de clădiri de birouri pentru instanțe de judecată, instituții de învățământ superior, precum și pentru un centru cultural multifuncțional, potrivit unui note de fundamentare a unui proiect de hotărâre de Guvern lansat în dezbatere publică.

"Esplanada" devine "Cartierul Justitiei". Cum va arata noul cartier de birouri de la Unirii (Foto zf.ro)
"Esplanada" devine "Cartierul Justiţiei". Cum va arăta noul cartier de birouri de la Unirii (Foto zf.ro)

Proiectul propune aprobarea schimbării denumirii amplasamentului situat în municipiul București, Bd. Unirii, sectorul 3, din „Esplanada" în „Cartierul Justiției", precum și aprobarea Programul prioritar de reconversie funcțională și de regenerare urbană a amplasamentului „Cartierul Justiției", anunţă profit.ro. 

Proiectul Cartierului Justiției va fi amplasat pe un teren viran de 10 hectare amplasat de-a lungul bulevardului Unirii, vizavi de Tribunalul București, lângă Biblioteca Națională și sală de operetă a Capitalei. Momentul începerii propriu-zise a construcției nu este precizat în proiect.

Ministerul Justiției estimează că partea sa din proiect va costa 200 de milioane de euro, sumă pe care intenționează să o contracteze de la Banca Mondială.

Programul de reconversie funcțională și de regenerare urbană are în vedere construirea unui ansamblu multifuncțional, care include zone dedicate domeniilor Justiției și Culturii, se arată în nota de fundamentare. Potrivit datelor anunțate la începutul anului de Ministerul Dezvoltării bugetul alocat proiectului se ridică la 575 milioane de euro. Parte din fonduri urmau să fie obținute de la Banca Mondială.

Cât privește realizarea părții de obiectiv care aparține Ministerului Justiției, Guvernul a aprobat anul trecut prin memorandum oportunitatea demarării demersurilor necesare realizării unui Cartier pentru Justiție - complex urbanistic destinat sediilor unor instituții aparținând sistemului judiciar, care să aibă ca scop concentrarea într-o singură locație a unui mare număr de instituții din componența infrastructurii sistemului judiciar.

"Acest complex urbanistic de anvergură reprezintă un obiectiv major de investiții care va crea condiții optime pentru desfășurarea activității mai multor instituții din cadrul sistemului judiciar, printre care: Consiliul Superior al Magistraturii, Inspecția Judiciară, Curtea de Apel București, Judecătoriile sectoarelor 2 și 5, Parchetele de pe lângă Tribunalul București, Institutul Național al Magistraturii, Școala Națională de Grefieri", se arată în proiect.

DETALII, pe profit.ro. 

Etichete: cartierul justitiei, esplanada, Sectorul 3, Unirii

0/6 COMENTARII
mihai
31 Oct 09:22
+0
VOTURI
-0
Personal cred ca ideea este buna.
Daca vor exista si 3-4 niveluri pt parcari subterane toata zona nu va mai avea nevoie de parcare supraterana si traficul se va fi foarte ok. Vezi Bruxelles.
WBU
30 Oct 20:24
+0
VOTURI
-0
Ub concurs de arhitectura nu se face, sau deja s-a dat cui trebuie?
kay
30 Oct 18:51
+0
VOTURI
-0
Nu are nici o legatura cu traficul? Orice punct de interes care atrage densitate de populatie, atrage automat si trafic. Tine de logica elementara. Exemplele sunt la tot pasul. Tendinta moderna, cel putin in Europa, e sa nu se construiasca blocuri decat spre periferie, nu in centru.

In plus, orasele din exemple au o infrastructura, Frankfurt are autostrazi, Paris are inel-autostrada, Londra are centura autostrada si inel gen drum express, cel putin o parte din el, orasele americane sunt full de autostrazi. Deci despre ce vorbim?

Biciuiri gen taxe de tranzit sunt masuri extreme despre care poti vorbi abia dupa ce ai incercat toate variantele: ai facut infrastructura, ai facut un transport in comun atractiv, ai facut tot ce se poate si tot nu s-a rezolvat. Pana atunci nu putem plati doar pentru INCOMPETENTA lor.
Andrei
30 Oct 17:32
+0
VOTURI
-0
Faptul ca se construieste pe verticala nu are nicio legatura cu traficul. Vezi orasele cu zgarie-nori adevarati, de 3-4 ori mai inalti decat orice "turn" de la noi de peste tot (orasele americane, Londra, Paris, Frankfurt, orasele din Asi, etc) care nu se confrunta cu probleme de trafic. E de resortul primariei sa rezolve problema traficului prin restrictionarea parcarilor ( scumpirea orei de parcare, eliminarea posibilitatii de a parca gratis, taxa de tranzitare- congestie). Alte variante complementare sunt imbunatatirea transportului in comun. Prin reguli clare si vegherea respectarii lor se rezolva problema traficului si nu prin investitii. Orice cladire trebuie sa atraga oamenii spre ea, fie pentru ca lucreaza acolo, fie ca se duc pt. cumparaturi sau distractie ( vezi mall-urile). Dar, atentie, vorbim de oameni care nu trebuie neaparat sa vina acolo fiecare cu masina lui. In nicio tara nu se stopeaza constructiile pentru ca atrag trafic auto. Haideti sa daramam tot si sa construim parcuri, putem toti dormi la cort si nimeni nu va veni cu masina in parc !
rio
30 Oct 13:46
+0
VOTURI
-0
Mai bine s-ar face un parc ceva. Zona aia e supraaglomerata in jur de blocuri inalte inghesuite si de masini, traficul pe bd Unirii e infernal. De ce se construieste inca pe verticala intr-un oras sufocat de trafic si de cladiri nu stiu. Sper sa manance pe cineva puscaria pentru continuarea distrugerii orasului!
alex
30 Oct 11:22
+0
VOTURI
-0
Trebuie facut ceva pe locul acela intrucat a devenit un focar de infectie si daca se construieste ceva care sa infrumuseteze orasul..de ce nu? Sper sa se organizeze si un concurs arhitectural.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE