EXCLUSIV Interviu cu S.Oprescu: Ce planuri are primarul, de la aut. suspendată, la prezidențiale



Primarul general, Sorin Oprescu, vorbeşte într-un interviu acordat în exclusivitate B365.ro despre proiectele Capitalei. Edilul-șef nu renunță la autostrada suspendată, dar propune intrarea ei pe sub pământ și construirea unui tunel de 7 kilometri pe sub parcul Herăstrău. Primarul Oprescu vrea să modifice și proiectul intrării autostrăzii A3 în București. Astfel, Șoseaua Fabrica de Glucoză nu va mai fi lărgită la două benzi pe sens la nivelul solului, ci se va construi pe deasupra ei un pasaj suprateran. Primarul general are planuri mari și în ceea ce privește construirea de noi parcări. În acest an ar urma să înceapă lucrările la două astfel de parcări, ambele în zona ultracentrală a Capitalei. De asemenea, "dacă va fi nevoie", ia în calcul și o candidatură la președinția României. 

Sorin Oprescu
Sorin Oprescu

Primarul general, Sorin Oprescu, nu renunţă la proiectul său cel mai cunoscut: autostrada suspendată. Ba mai mult, continuă să aducă noi modificări proiectului. Dacă în proiectul aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, era prevăzut un tunel 1,8 kilometri pe sub parcul Herăstrău, acum edilul-şef vrea să îl extindă la 6-7 kilometri de la Bd. Aerogării până la Bd. Bucureştii Noi. Practic, autostrada suspendată va deveni una subterană. Şi cum Primăria nu are bani pentru un proiect de asemenea anvergură, cu un preţ estimat la 1,57 miliarde euro, se caută investitori pentru un parteneriat public-privat. Primarul Sorin Oprescu spune că este în discuţii cu "chinezi, coreeni şi ruşi". Până la încheierea unui parteneriat concret pentru realizarea acestui mare proiect, Sorin Oprescu s-a apucat să lucreze în jurul "autostrăzii suspendate": 

Sorin Oprescu: Am început să o iau pe bucăți, să încep să o fac. M-am dus pe strada Gherghiței și pe străzile adiacente și le-am făcut. Urmează apoi Fabrica de Glucoză, Dimitrie Pompei şi Şoseaua Pipera. (n.r. Şoseaua Fabrica de Glucoză va asigura intrarea autostrăzii A3 în Bucureşti). Şoseaua Pipera e făcută deja. Au mai rămas celelalte două. Şi Şos. Fabrica de Glucoză şi Şos. Dimitrie Pompei vor fi lărgite la câte două benzi pe sens. Astfel, atunci când vor intra maşinile de pe A3 în Bucureşti nu se mai duc în pieptene pe străzi din alea înguste, ci se duc pe trei căi, pe străzi largi. 

Intrarea A3 în Bucureşti se va face pe un pasaj suprateran între Şos. Petricani şi Calea Floreasca

B365.ro: În cazul proiectului de lărgire a Șos. Fabrica de Glucoză ați cerut modificarea proiectului iniţial din cauza costului foarte mare al exproprierilor, respectiv 27 milioane euro? Mai exact, în ce mod se modifică acest proiect? 

Sorin Oprescu: Da, la Fabrica de Glucoză am schimbat puțin pentru că erau prea scumpe exproprierile. Primăria nu are atâţia bani.  Așa că mă duc și mă sui pe piloni, deasupra. Nu mai lărgesc strada la sol, ci fac pasaj suprateran. De la strada Petricani se urcă pe piloni și coboară abia în Calea Floreasca. La intersecţia cu Barbu Văcărescu vor fi construite rampe de urcare şi de coborâre de pe pasaj.  Va fi un pasaj suprateran pe deasupra Şos. Fabrica de Glucoză.  Acum se lucrează la proiect. 

Exproprieri de 275 milioane euro pentru "autostrada suspendată"

B365.ro: Lărgirea Şos. Fabrica de Glucoză este un proiect de sine stătător, necesar pentru a se asigura intrarea A3 în Bucureşti. Dar cum rămâne cu autostrada suspendată?

Sorin Oprescu:  Acum discutăm dacă tunelul care va începe de la Aerogării și va trece pe sub Herăstrău să rămână la 1,8 kilometri până la Poligrafiei sau să fie prelungit până la Bucureștii Noi. Asta am discutat cu toți cei care s-au arătat interesați de un parteneriat public-privat, dacă fac tunelul de 6-7 kilometri sau dacă rămâne doar de 1,8 kilometri ca în proiectul inițial. Altfel, exproprierile mă ajung la 275 milioane euro. 

B365.ro: Ok, avem proiectul. Dar avem și investitori? Cum merg discuțiile pentru realizarea parteneriatului public-privat?

Sorin Oprescu: Chinezii, de trei ani jumate nu înțeleg cum e cu parteneriatul public-privat, dar și-au trimis proiectanți. Au venit, le-am arătat tot. Am discutat cu două companii chineze până acum: Beijing Construct și Shanghai. Acum au venit şi coreenii. În momentul ăsta discutăm cu aștia doi care s-au arătat mai serioși. Hop că au mai apărut și rușii. Mulți vorbesc, dar până nu văd documentele clar nu pot să spun nimic. Acum a rămas să mă duc săptămâna asta la guvernator să îl întreb ce acte îmi trebuie că să aducă investitorii banii. Măcar o parte. Că la inelul median, primii zece kilometri, fără tunel, sunt fără exproprieri și atunci poți să îi dau drumul repede dacă am banii.  Am început discuțiile cu chinezii și cu coreenii și apoi o scoatem la licitație pentru parteneriat public-privat. 

O nouă parcare subterană în zona Universitate. Lucrările încep în vară

B365.ro: Tronsonul al doilea al Diametralei Buzești - Berzei – Uranus a fost aprobat de Consiliul General al Municipiului București. Cand preconizați ca vor incepe efectiv lucrările  la tunelul pe sub Dealul Arsenalului?

Sorin Oprescu: Am toate aprobările, am PUZ-ul. Trebuie să mai iau de la Camera Deputaților un aviz. Începem anul acesta, spre iulie - august,  lucrările pentru lărgirea podului Hasdeu și pregătirea șantierului pentru intrarea frezei în tunel, că și la freza aceea sunt necesare 4-5 luni ca să fie calibrată la nivelul săpăturii respective. 

B365.ro: Un alt proiect mai vechi, despre care nu aţi mai pomenit nimic, este cel al parcărilor subterane. Este vorba despre cele de la Piața Charles de Gaulle, de pe strada Edgar Quinet, de pe Walter Mărăcineanu sau din centrul Vechi de pe N. Tonitza. Care este stadiul acestora? Le mai faceți? Și dacă da, când?

Sorin Oprescu: Edgar Quinet va începe în acest an. Am încheiat un parteneriat public-privat cu Interparking, cei care au făcut şi parcarea de la Universitate. Parcarea de la Edgar Quinet va fi legată de cea de la Intercontinental. Se va putea trece dintr-o parcare într-alta. Aş vrea ca undeva spre august să începem lucrările. I-am rugat şi pe cei de la Intercontinental să facă din parcare o ieşire la suprafaţă direct în foaierul Teatrului Naţional, pentru cei care vin să vadă spectacolele. 

La parcarea de la Piaţa Charles de Gaulle deocamdată suntem în negocieri pentru un parteneriat public-privat. Când vom încheia un acord vom începe şi acolo lucrările. Parcarea din Piaţa Charles de Gaulle va avea patru intrări şi ieşiri şi va avea 668 locuri pentru maşini. 

Parcarea din centrul vechi aş vrea să o încep tot anul ăsta. A fost aprobată în Consiliul General, am toate aprobările. Vreau să o fac tot prin parteneriat public-privat. Acum căutăm partener.

Constanda vrea să vândă Primăriei înapoi terenul dat de Videanu pentru Parcul Bordei. Preţul: 5.200 euro/mp

În urmă cu aproximativ o lună, omul de afaceri Costică Constanda a blocat conturile Primăriei Capitalei pentru o datorie de 165 milioane euro. Conturile au fost deblocate temporar, după ce Primăria s-a adresat în procedură de urgență instanței. Bugetul Capitalei este în siguranţă doar până în luna iulie când se judecă recursul dintre cele două părţi. Până atunci, Costică Constanda a acceptat să se întâlnească cu membrii Consiliului General pentru a găsi o soluţie. Potrivit lui Sorin Oprescu, consilierii generali sunt cei care au declanşat acest conflict. Astfel, atunci când Constanda a cedat Primăriei Parcul Bordei în schimbul unor terenuri în Satul Francez, primite de la primarul general de atunci, Adriean Videanu, el a cerut şi să i se aprobe ridicarea unor construcţii pe acel teren. Numai că Planul Urbanistic Zonal pentru realizarea construcţiilor respective nu a mai fost aprobat de Consiliul General. PUZ-ul a fost introdus pe ordinea de zi în cinci şedinţe diferite şi de fiecare dată a fost respins pentru că fie au plecat din sală consilierii generali, fie s-au abţinut. Constanda a dat municipalitatea în judecată şi a câştigat, iar acum trebuie să primească aproximativ 165 milioane euro. La ultimele negocieri însă, spune Sorin Oprescu, Constanda a propus ca Primăria să cumpere de la el terenul dat de Videanu în Satul Francez la preţul de 5.200 euro/metru pătrat. 

Sorin Oprescu: Constanda s-a întâlnit săptămâna trecută cu consilierii generali. Am fost si eu, dar am tăcut. În primul rând că eu am refuzat să mă întâlnesc cu el. De patru ori a vrut să se întâlnească cu mine, dar am refuzat. Am vorbit la telefon și i-am spus: Domnule Constanda, eu nu sunt un tip căcăcios, dar nu vreau să mă întâlnesc cu dvs. Eu nici nu călcasem în primărie când s-a făcut contractul dintre el şi primăriei. Acum se descarcă pistolul la mine. A fost atunci o hotărâre politică luată de a nu vota un PUZ, deși era stipulat în contract că trebuie votat PUZ-ul care să îi permită lui Constanda să construiască pe terenul primit în schimbul Parcului Bordei. Consilierii trebuiau să voteze PUZ-ul. Eu am băgat PUZ-ul în Consiliu de cinci ori, dar nu s-a votat. Acum, dacă ne obligă instanța să îi plătim toți banii, eu tot ce pot să fac e să îi chem în garanție.  Trebuie să plătească fiecare 5 milioane euro. De unde? Ce să le iau? O mașină și un apartament?

B365: Deci, săptămâna trecută s-a întâlnit Constanda cu consilierii generali? La ce concluzie s-a ajuns?

Sorin Oprescu: Ei au discutat foarte scurt cu Constanda, de genul "domnule, dă-ne o soluție!". Și atunci Constanda a spus: vreau să vând. Adică primăria ar trebui să cumpere pământul pe care i l-a dat tot primăria prin Videanu. Și l-am întrebat cât cere pe el. Și el zice: 5.200 euro pe metru pătrat. Vă dați seama la ce situație s-a ajuns? Și el are acolo vreo 26.000 metri pătrați. 

Eutanasierea câinilor fără stăpân, oprită temporar

B365.ro: Care este strategia Primăriei Capitalei în ceea ce privește câinii fără stăpân? Veți continua cu eutanasierile?

Sorin Oprescu: Am început eutanasierile. Se adunaseră mai mulți câini bătrâni, 187 la număr pe care a trebuit să îi eutanasiem. Curtea de Conturi nu ne mai dă voie să ținem la nesfârșit câini în adăpost. Deocamdată ne-am oprit. Trebuie să umplem locurile și poate vor fi mai fi adopții.  Sunt ușor mulțumit că au început să dispară de pe străzi. Vorbesc de oraș, de centru. În rest, se continuă cu prinderea lor. Au lăsat și lațurile deoparte, că pe mine alea mă îmbolnăveau. Folosesc acum plase, nu mai fac circ în stradă. În schimb am găsit multe adăposturi ilegale. Am găsit acum 20-30 de câini în niște condiții de îți venea să plângi, vizavi de Parlament pe terenul din fața Academiei. 

B365.ro: Da, dar s-a ajuns în situația de acum și din cauza Primăriei Capitalei. Au fost lăsați să se înmulțească. Sterilizările s-au făcut prea târziu și au fost prea puține.

Sorin Oprescu: Nu. 28.000 de câini au fost sterilizați. Numai că rata lor de înmulțire, a celor care nu au ajuns în procesare, este foarte mare. Programul primăriei funcționează. Și știți care e singurul meu parametru curat și adevărat? Numărul de mușcături, pe care îl iau de la Institutul Matei Balș lună de lună. A scăzut. Nu mai sunt aşa mulţi oameni muşcaţi de câini.

B365.ro: Dar pe termen lung care este strategia?

Sorin Oprescu: Pe termen lung, vă spun că la anul intrăm în echilibru. Echilibru că nu mușcă, nu îl mai vezi pe stradă, prin centrul orașului, prin cartiere. Și dacă o ținem continuu, continuu așa, noi trebuie să fim tot timpul peste rata lor de înmulțire. Trebuie să controlăm fenomenul. 

B365.ro: Ce planuri aveţi pe plan politic. Vă gândiţi să candidaţi pentru funcşia de preşedinte al ţării?

Sorin Oprescu: Dacă o să fie nevoie, o să iau în calcul. Până atunci am proiectele mele aici cu Bucureştiul. 

Etichete: autostrada suspendata, cutremur, Sorin Oprescu, Șoseaua Fabrica de Glucoză

0/26 COMENTARII
Cetățean
13 mar 05:58
+0
VOTURI
-0
„Independentul Oprescu”?
HA-HA-HA!!! Oprescu e cel puțin la fel de independent ca și Ponta sau Ilici! Oprescu e PSD de când se știe. I s-a făcut doar propagandă c-ar fi „independent”, dar a fost susținut vădit de către PSD...
Hai să ne mai mințim un pic între noi, că suntem în incintă. Dar poate ne găsim alt subiect de amețit triștii, nu „independența” lui Oprescu, bine?
Rex
13 mar 00:00
+0
VOTURI
-0
La toate articolele acestea despre Oprescu apare un individ care posteaza propaganda pro doctorasul cel corupt... macar daca aceste comentarii ar avea legatura cu articolul.
@Marian, Radu, Gogu, Doru, Ilinca T, Caliopi etc... lasa-o mai moale ca s-a prins lumea ca esti postac platit.
Sub ultimul nume "Alt Bucurestean", acest individ incheie apoteotic: "A existat un moment in care Independentul Oprescu a SUBCLASAT toate partidele si exponentii lor." Momentul nu a trecut si desi nu am gasit cuvantul in DEX inteleg ce spui. Oprescu subclaseaza inca orice imaginatie.
Individul e rupt de realitate si periculos!
Alt Bucurestean
12 mar 22:05
+0
VOTURI
-0
A existat un moment in care Independentul Oprescu a subclasat toate partidele si exponentii lor.
Ulterior masinaria propagandistica, fie ea de dreapta sau stanga l-au strans in chingi . Dar nu au reusit sa-l puna la vreun colt. Fie el de dreapta, de stanga sau alte combinatii. Valoare nu i-o poate lua nimeni. Faptele vorbesc de la sine. Oprescu a demonstrat ca este alaturi de cel care l-a votat, cine altul daca nu cetateanul.
Alt Bucurestean
12 mar 22:03
+0
VOTURI
-0
Ulterior masinaria propagandistica, fie ea de dreapta sau stanga l-au strans in chingi . Dar nu au reusit sa-l puna la vreun colt. Fie el de dreapta, de stanga sau alte combinatii. Valoare nu i-o poate lua nimeni. Faptele vorbesc de la sine. Oprescu a demonstrat ca este alaturi de cel care l-a votat, cine altul daca nu cetateanul.
Buba
12 mar 21:10
+0
VOTURI
-0
Pai pana se hotaresete lumea, pana consilacul lui peste citeste si se hotaraste sau pana primeste indicatii de la centru dreapta pe stanga cu Cotroceniul s-a pierdut vremea. Poate ca pana acum s-ar fi vorbit despre proiectul autosstrazii ca despre National Arena. Asta e.
Caliopi
12 mar 21:00
+0
VOTURI
-0
@gioconda, toata presa i-a sarit in cap lui Oprescu ca se dau amenzi, sau masinile bucurestenilor sunt ridicate ilegal sau abuziv de catre Primarie. Corect? Ti se par suficiente locurile de parcare? Ti se pare ca planul de ansamblu al Primariei este finalizat in totalitate? Eu cred ca abia dupa aceea si numai dupa aceea vei vedea ca parcarea cu pricina va fi plina. Nu poti da amenzi si ridica masini fara a veni cu alternative.
Bobita
12 mar 20:43
+0
VOTURI
-0
Numarul bucurestenilor agresati de caini a scazut simtitor in ultima vreme conform datelor furnizate de Institul Matei Bals , invers proprtional cu cei care-l musca de dos pe Oprescu ( printre multi altii ONG-istii lui Marinescu).
Gioconda
12 mar 20:41
+0
VOTURI
-0
„Eram sigura ca vor fi si comentatori care spun ca parcarile stau goale si sunt inutile. Eronat: Oprescu a actionat si actioneaza in folosul bucurestenilor. Bucurestiul are nevoie de parcari.”

Madam Caliopi, sau Mita, sau cum te-o chema...
Te iau de mânuță și te duc la Universitate. Dacă-mi arăți tu parcarea aia plină, sau măcar mașini care nu-s parcate pe unde nu trebuie la suprafață, promit că te cred.
Dar n-ai spus o idee completă, de la cap la coadă. Ai început că știai că vor fi unii care spun că parcările sunt goale, și ai continuat că Oprescu lucrează în interesul bucureștenilor. Care-i legătura?

Sau, dacă ești fost doctor chirurg, care nu mai profesează din cauză că-i tremură mâinile, ai dreptul să fracturezi logica în halul ăla?
dan
12 mar 20:39
+0
VOTURI
-0
si cand ne trezim ,,Este noapte sau zi ? ,, .Asta ce viseaza noaptea face ziua,ca este odihnit!
Mita Biciclista
12 mar 20:31
+0
VOTURI
-0
Absolut toate proiectele initiate de Oprescu , vechi si noi, prevad piste pentru biciclisti. Lasati carcotelile!
Ilinca T
12 mar 20:05
+0
VOTURI
-0
Daca nu exista Oprescu si astazi Arena National sau Centru istoric sau Pasajul Basarab ar fi fost azi niste santiere. Dar Oprescu in ciuda crizei a gasit solutii si astazi sunt istorie. Sunt ferm convinsa ca peste cativa ani bucurestenii vor circula pe “Autostrada Suspendata”. Sa nu uitam ca suntem in criza economica.
Un Bucurestean
12 mar 19:45
+0
VOTURI
-0
Indiferent cu ce proiect ar fi venit Oprescu in campanie ar fi fost obstructionat de PDL-istii din Consiliul General. Caci asa functioneaza treaba in politica romaneasca. Nu se tine cont de ce vrea electoratul. Important ca cel votat de majoritate sa nu duca la indeplinire proiectele. Politica “datului la turloaie”. Dar electoratul s-a dovedit imun la propaganda negativa facuta lui Oprescu de catre presa . Si asta nu poate decat sa ma bucure. I s-a mai acordat o sansa.
rusti
12 mar 19:26
+0
VOTURI
-0
au sterilizat 28 de mii de caini in cati ani? cum ar veni n-au facut nimic practi, au asigura un numar suficient de caini nesteriliztai in strada, eutanasierile nu s=-au oprit pentru ca ele n-au avut niciodata loc, acolo e vorba de crime cu cruzime nu de eutanasieri si se omoara si azi si-o sa se omoare si maine. praf in ochi, au gasit adaposturi ilegale:))) ha:)))) adica niste caini adunati, care nu ami erau pe strazi si ??? nu mai putea de mila acelor caini asa ca i-a dus in adaposturile de stat sa crape acolo de foame si in batai..pe cine minti bai????
Gogu
12 mar 19:20
+0
VOTURI
-0
Ma bucur ca in ciuda crizei economice Oprescu nu renunta la Autostrada Suspendata. Nu degeaba a fost ales cu o majoritate covarsitoare Primar General.
Doru
12 mar 18:58
+0
VOTURI
-0
Atata timp cat evita exproprierile sunt de accord cu Oprescu. Proiectul acesta este vital pentru Capitala.
Bucuresteanu
12 mar 17:55
+0
VOTURI
-0
Constanda asta e plin de tupeu. Sa-l cumpere Videanu, ca Videanu l-a improprietarit, de ce Primaria.
Radu
12 mar 17:43
+0
VOTURI
-0
La cate bête-n roate i s-au pus lui Oprescu de catre consilerii PDL din Consiliu General firesc ca proiectul autostrazii suspendate a fost intarziat.Dar admir foarte tare tenacitatea acestui om.
Marian
12 mar 17:37
+0
VOTURI
-0
Lipsa banilor este intreadevar o mare problema. Deci singura solutie ramane cea a parteneriatului public privat. Foarte bine. Sunt sigur ca Oprescu va gasi solutii.
Ing.
12 mar 12:08
+0
VOTURI
-0
Cum naibii a prins mamimutoiul asta inca un mandat? E rupt de realitate, traieste in lumea lui, ajutat de masinaria de propaganda a PSD-ului (la ultimele alegeri, cred ca am fost singurul de pe strada mea care nu a votat cu el... toti erau convinsi ca ,,vine Oprescu si ne izoleaza blocul"). Nu a facut NIMIC, dar NIMIC util pentru Bucuresti, doar si-a tras comisioanele de rigoare. A demolat un cartier intreg pentru 2 benzi in plus (dupa aia a pus sens unic pe alte strazi ca sa aduca trafic in bulevard, ca s-a trezit ca bulevardul sta gol), a terminat - cu chiu si vai - un pod peste o gara, care oricum era inceput de Videanu si unul peste o cale ferata in Doamna Ghica (si ala inceput de Videanu). In rest, a inceput n'spe mii de lucrari, care de care mai ilegale (chiar si Buzestiul e ilegal!), ca sa se dea el mic Ceausescu, ca el face si drege. Observati si atitudinea asta de ,,(eu) fac pasaj suprateran", de parca il face din banii lui.
Lev
12 mar 10:24
+0
VOTURI
-0
Omul asta pe langa ca e corupt, mai e si rupt de realitate. Numai strazi, pasaje si parcari are in cap! Pe celebra autostrada suspendata deja s-au dat milioane de euro la clientela (seful comisiei tehnice de urbanism, Sorin Gabrea e arhitectul megalomaniei primarului) si nu s-a intamplat nimic... si omul tot o tine cu minciuna si banii curg in buzunarele cui trebuie.
La Fabrica de Glucoza vrea sa faca pod, desi exista la nici o suta de metri podul de la Pipera, inutil dupa parerea mea pentru ca cei ce trec pe el se opresc subit in Nicolae Caramfil.
Face parcare langa Universitate cand celelalte doua (de sub Piata Universitatii si de la Intercontinental) stau destul de libere. Si vrea sa mai faca si o distrugere in Charles de Gaulle... cu mall, asta a uitat sa precizeze si asta e pretextul.
Cat despre maidanezi... la Pastele Cailor vom scapa de problema cu acest nebun in fruntea Bucurestiului.
oparica
12 mar 10:15
+0
VOTURI
-0
Termen de finalizare 2017 pentru jumatate de bulevard pe Liviu Rebreanu, cu lucrarea inceputa din 2011 si asta inca bate campii in loc sa fie acum legat?
Cris
12 mar 09:51
+0
VOTURI
-0
Domnule Sorin Oprescu, ne mai tineti mult cu strapungerea Nicolae Grigorescu peste cheiul Dambovitei? Va-ti tot laudat ca faceti si dregeti...

Pasajul ala la Mihai Bravu de ce dureaza o vesnmicie? E centrala nucleara, baraj in munte... de ce dureaza atat? E vorba doar de spaga sau ce?
IOnut
12 mar 09:24
+0
VOTURI
-0
Extraordinar! Ce tare e Oparescu asta. Viseaza atatea si noi inca avem caini pe strada, RATB-ul e varza... Asta gandeste cum se gandea acum 50-60 de ani in vestul Europei. Bre nea Oparescule, piste de biciclete, benzi separate de ratb de ce nu faci? Monstrule!
Fox
12 mar 09:18
+0
VOTURI
-0
La asemenea intrebari asemenea raspunsuri! Rusine pentru acest interviu. Ma mir ca nu i-ati adunat si scamele de pe haine! Acest site devine din ce in ce mai fara coloana! Nu exista zi sa nu il infierati pe Oprescu si sa insinuati ca risipeste banul public! Si cand chipurile aveti interviu cu el vi se micsoreaza venele de sange si brusc vorbiti numai de proiecte. Curajosi mici ce sunteti! Stiti melodia aia? "Sunt un maidanez rau si lup lesa"? Ati vrea si voi sa fiti rai dar nu aveti oamenii necesari!
mahala
12 mar 08:41
+0
VOTURI
-0
Omul bate campii in cel mai monstruos mod...mi-e mila de noi

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE