EXCLUSIV. Stadiul lucrărilor la Pasajul de la Piața Sudului. De ce a pierdut Primăria banii europeni



Lucrările de la Pasajul Sudului sunt mult întârziate având în vedere că ar trebui finalizate în patru luni. Potrivit Primăriei Capitalei, în acest moment, pasajul rutier și pasajele pietonale sunt realizate în proporție de aproximativ 27%. Asta în condițiile în care, conform primului termen, ele ar fi trebuit încheiate pe 31 decembrie 2015. Principalul vinovat către care indică Primăria Capitalei este proiectantul care a realizat un proiect tehnic, neconform cu realitatea din teren. Descoperirea a fost făcută însă după începerea lucrărilor. Din cauza întârzierilor, Primăria Capitalei a pierdut fonduri europene în valoare de 83 milioane lei. 

Pasajul rutier de la Piata Sudului si pietonalele, GATA in proportiie de 27%. MOTIVUL INTARZIERII
Pasajul rutier de la Piața Sudului și pietonalele, GATA în proporțiie de 27%. MOTIVUL ÎNTÂRZIERII
Foto: Berceni in imagini

Pasajul rutier subteran de la Piața Sudului ar fi trebuit finalizat la 31 decembrie 2015, conform contractului de finanțare încheiat cu instituțiile europene în cadrul Programul Operațional Sectorial 2007-2013 (POR). Termenul a fost încălcat însă de Primăria Capitalei, astfel că în momentul expirării termenului, proiectul era terminat doar în proporție de aproximativ 30%. Din cauza acestei întârzieri, Primăria Capitalei a pierdut fonduri europene în valoare de 83.894.535,75 lei, sumă ce va fi acoperită din bugetul local, pentru continuarea lucrărilor.

CINE A GREȘIT

Potrivit reprezentanților Primăriei Capitalei întârzierile mari din proiect au fost cauzate în principal de firma care a realizat proiectul tehnic. Este vorba despre firma SC Tecnic Consulting Engineering SRL. 

"Proiectul initial a prevazut un plan de deviere de retele bazandu-se pe informatii si avize de principiu ale detinatorilor de retele edilitare. La inceperea executiei lucrarilor s-a constatat ca informatiile initiale nu corespundeau cu realitatea din teren, ca atare a fost necesara refacerea proiectelor de specialitate pentru utilitati. Mai mult decat atat, si cota planseului retelei de metrou din zona intersectiei Calea Vacaresti cu sos Oltenitei s-a dovedit a fi mai sus decat cea prevazuta initial in proiect", au precizat pentru B365.ro, reprezentanții Primăriei Capitalei. 

Pentru realizarea proiectului tehnic de la pasajul de la Piața Sudului, firma SC Tecnic Consulting Engineering SRL primește 1,76 milioane lei, conform contractului încheiat cu Primăria Capitalei. Numele acestei firme apare și în cazul autostrăzii Sibiu-Orăștie, care la puțin timp de la inaugurare a luat-o la vale și a trebuit închisă pe o porțiune din cauza crăpăturilor apărute în asfalt. Un raport al şefului Societăţii Române de Geotehnică, primit de CNADNR a arătat că alunecările de teren sunt marea problemă a acestei autostrăzi. În el scrie, negru pe alb, că autostrada dintre Cunţa şi Sălişte a pornit cu stângul încă din faza de proiectare. Proiectul tehnic a fost realizat de către firma Tecnic Consulting Engineering, care se ocupă și de studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu-Piteşti. 

De asemenea, presa a mai scris că firma Tecnic Consulting Engineering ar fi primit un comision de 2 milioane euro de la Societatea de Constructii in Transporturi Bucuresti SA (S.C.T. SA), care executa lucrari pe autostrada Sibiu-Orastie.

În spatele firmei Tecnic Consulting Engineering s-ar afla omul de afaceri Dan Stratan. Conform datelor oficiale, firma este deținută în proporție de S.C. FINERA CONSULT S.R.L. (55% dintre acțiuni), de T.E.C.N.I.C. TECNICHE E CONSULENZE NELL'INGEGNERIA CIVILE CONSULTING ENGINEERS-S.P.A. (40%) și de Nadia State (5%) Aceasta din urmă este și reprezentanta legală a firmei.  Nadia State este însă și fosta șefă de la serviciul de licitații din cadrul CNADNR pentru programul ISPA cu fonduri europene.

CINE VA PLĂTI pentru pierderile de 18 milioane de euro

Deși Bucureștiul a pierdut fonduri europene în valoare de peste 18 milioane euro din cauza unui proiect tehnic cu multe erori, deocamdată nimeni nu a fost sancționat. 

"In ceea ce priveste eventualele sanctiuni care l-ar putea viza pe proiectant dar si/sau pe ceilalti factorilor implicati in derularea proiectului, acestea vor putea fi stabilite cu exactitate numai dupa finalizarea obiectivului de investitii", au precizat reprezentanții municipalității, la solicitarea B365.ro. 

CARE ESTE ACUM STADIUL LUCRĂRILOR

Noul termen de finalizare a lucrărilor a fost stabilit pentru 30 iunie 2016. Cu patru luni înainte însă, proiectul nu este terminat nici pe jumătate.

"In acest moment stadiul intregului proiect este de 42%. Lucrarile la pasajul rutier si pasajele pietonale sunt realizate în proportie de aproximativ 27%", au explicat oficialii din Primăria Capitalei pentru B365.ro. 

În acest moment: 

- S-au realizat peretii mulati in proportie de 90 % pe rampa de intrare dinspre Calea Vacaresti si in proportie de 65 la suta pe rampa de iesire spre Calea Vacaresti;

- S-au realizat in proportie de 50 % peretii mulati pentru rampa de iesire si intrare dinspre Strada Nitu Vasile;

- Au fost realizate lucrarile la pasajul pietonal nr 1bin procent de aproximativ 50 %;

- Structura de rezistenta la pasajul pietonal nr. 2 este realizata in proportie de 50 la suta, iar lucrarile la pasajul pietonal nr. 2, in ansamblu, sunt executate in procent de 20 %;

- Structura de rezistenta la pasajul pietonal nr. 3 este realizata in proprtie de 80 la suta, iar lucrarile la pasajul nr.3 , in ansamblu, sunt executate in procent de 60%;

- S-a realizat structura de rezistenta completa a trei tronsoane(T1, T2, T3) din rampa pasajului rutier, iesire calea Vacaresti si se lucreaza la T4.

- Se lucreaza la finalizarea lucrarilor de deviere a instalatiilor de canalizare, de alimentare cu apa potabila, de distributie energie electrica si distributie gaze naturale in zona santierului;

- S-a demontat retaua de contact a tramvaiului si troleibuzului pe anumite sectoare si partial calea de rulare;

- Sunt in curs de finalizare lucrarile pentru devierea circulatiei auto necesare inchiderii Str. Nitu Vasile dinspre Sos. Oltenitei.

 A mai ramas de executat:

- Finalizarea devierii retelelor de canalizare, de alimentare cu apa potabila, de distributie gaze naturale, de fibra optica Netcity, reintregirea retelele RATB;

- Realizarea retelei noi de semaforizare, respectiv iluminat public;

- realizarea peretilor mulati si a pilonilor de sprijin din zona intersectiei,

- continuarea demontarii si remontarea liniilor de tramvai si montarea retelei de contact,

- finalizarea dalei de acoperire a pasajului rutier si a pasajelor pietonale

- realizarea sistemelor de canalizare pluviala si de realizare a radierului si sistemului rutier al pasajului,

- refacerea sistemului carosabil si refacerea amenajarilor urbanistice

- finisajele si lucrarile de arhitectura ale pasajului.

Pasajul subteran de la Piaţa Sudului se realizează pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile şi va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcăreşti, 111 metri, iar rampa spre Niţu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălţimea de 5 metri.

Pe direcţia strada Niţu Vasile - Calea Văcăreşti, de o parte şi de alta a pasajului rutier, vor fi realizate şi pasaje pietonale. În plus, va fi construit şi un pasaj subteran pietonal care va face legătura între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai de pe Șos. Olteniţei. Un alt pasaj pietonal subteran va fi construit la capătul dinspre str. Niţu Vasile a pasajului rutier (intersecţie str. Niţu Vasile cu str. Secuilor).

Contractul de execuție a lucrărilor a fost câștigat de Asocierea Astaldi - Euroconstruct Trading 98 SRL și are o valoare de 109 milioane lei.

 

Etichete: pasaj Piaţa Sudului, Primăria Capitalei, proiect tehnic

0/7 COMENTARII
cetatean
19 Feb 08:54
+0
VOTURI
-0
D-na "ziarista", punctul de vedere al proiectantului l-ati cerut? Ca asa e normal si deontologic. Avand in vedere problemele legate de utilitati, poate ne lamuriti si pe noi cine e raspunzator de furnizarea datelor corecte privind situatia acestora. Ca sa vedem cine si cum a gresit...
Secu
16 Feb 07:49
+0
VOTURI
-0
"De ce a pierdut Primăria banii europeni?" R: De hoti si prosti.
Inel
15 Feb 23:35
+0
VOTURI
-0
S-a reziliat contractul fiindca Nelu Iordache era omul puscariei, nu al lui Basescu. Tu i-ai mai lasa proiectul pe mana dupa ce afli ca si-a cumparat avioane pt compania sa din banii europeni pt autostrazi?
Stick
15 Feb 16:28
+0
VOTURI
-0
HOTIA facuta ( adica banii furati ) trebuie platita de catre cineva, si acest cineva suntem noi, toti...Capitalismul romanesc SALBATIC a facut posibil aceast lucru si inca il face...Adica sa ia de la cei multi ( de la STAT adica ) si sa dea unor HOTI aflati in cardasie cu marii hoti din Parlament !!!
caine
15 Feb 15:56
+0
VOTURI
-0
eu zic sa se mai construiasca pasaje, ca se pricep baietii ! nu dureaza mult, in medie cam 5 ani per bucata si nici scumpe nu sunt.
Gabi
15 Feb 08:48
+0
VOTURI
-0
asta se intampla daca proiectele de infracstructura de zeci si sute de milioane de euro au ajuns sa le faca firme de apartament . ar trebui ca proiectantii sa fie autorizati, sa aiba un anumit numar de angajati si o anumita experienta in spate. asa se allege praful de tot . nu e sufficient sa bagi proiectul pe un program de proiectare si se reolva totul. mai trebuie si experienta omului . sunt proiecte facute de putoi de 25 de ani care habar nu au pe ce lume traiesc , sau ei traiesc inca in discoteca . probabil pe principiul - lasa ca face programuul totul, se duce naibii calitatea proiectarii .
vlad
15 Feb 08:26
+0
VOTURI
-0
Este un urias esec al administratiei Oprescu. Sigur, au dat peste chestii neasteptate... dar nu trebuiau sa fie si astea luate in considerare?? Proiectul de la Piata Sudului este foarte vechi, de ce s-au apucat asa de greu de el??? Din cauza pasajului Vacaresti, unul inutil, unul unde au reziliat contractul cu constructorul initial pt ca deh, era om al lui Basescu, samd.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE