Exproprierile de 5,8 milioane euro pentru proiectul de pe Splaiul Independenței nu au fost aprobate



Proiectul de hotărâre privind declanșarea exproprierilor în vederea realizării  la "Penetraţie Splaiul Independenţei - Ciurel - Autostrada Bucureşti - Piteşti", etapa I, între strada G-ral Petre Popovăţ şi strada Amilcar C. Săndulescu nu a fost adoptat, vineri, de Consiliul General al Municipiului București (CGMB). Potrivit proiectului, terenuri de 17.791 metri pătrați și construcții de 22 mp ar fi fost expropriate. Valoarea estimată a despăgubirilor ar fi fost de 25,8 milioane lei (5,8 milioane euro).  

Primăria Capitalei vrea ca proiectul "Penetraţie Splaiul Independenţei - Ciurel - Autostrada Bucureşti - Piteşti"să meargă înainte în ciuda proceselor și protestelor societății civile. Astfel, PMB a solicitat CGMB aprobarea unui proiect de hotărâre privind declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică "Penetraţie Splaiul Independenţei - Ciurel - Autostrada Bucureşti - Piteşti", etapa I, între strada G-ral Petre Popovăţ şi strada Amilcar C. Săndulescu. Însă CGMB nu a adoptat proiectul.

Potrivit proiectului, ar fi trebuit expropriate terenuri cu o suprafață totală de 17.791 metri pătrați și construcții de 22 mp. Valoarea estimată a despăgubirilor ce ar fi trebuit plătite proprietarilor era de 25, 8 milioane lei (5,8 milioane euro). 

Conform listei cu imobilele afectate de exproprieri publicată pe site-ul Primăriei Capitalei,  cea mai mare despăgubire, respectiv 5.062.858 lei (1.132. 681 euro) ar fi trebuit să fie primită de firma SC West House Group SRL pentru 4.477 metri pătrati pe Aleea Lacul Morii nr. 5-11. În topul despăgubirilor se regăsea și SC Ono Development SRL, care pentru 3.061 mp de teren de pe str. Amilcar C. Săndulescu nr. 6, nr. 8 și nr.10 ar fi primit 4.720.310 lei (aprox. 1 milion euro). De asemenea, SC Business Development Team SRL ar fi trebuit să fie despăgubită cu 4.272.401 lei  (970.000 euro) pentru 2.731 metri pătrați de teren. Pe lista celor despăgubiți se aflau și cei de la Lukoil, care ar fi urmat să primească 1.591.213 lei (355.000 euro) pentru un teren de 978 metri pătrați pe Șos. Virtuții nr. 61-63. VEZI AICI LISTA COMPLETĂ cu proprietățile ce vor fi expropriate și cu despăgubirile aferente.

 "În prezenta evaluare globală s-a ținut cont de evaluarea construcțiilor, dar această evaluare globală a construcțiilor nu este considerată finală, deoarece nu s-a efectuat o măsurătoare și o inspecție individuală, în amănunt, a fiecărei construcții. (...) La data evaluările punctuale pentru fiecare proprietate, valorile pot fi altele, depinzând de caracteristicile fiecărei proprietăți în parte (acces, suprafață, deschjidere, utilități, starea tehnică a fiecărie construcții, calitatea și tipul finisajelorși altele). Aceste valori pot fi diminuate cu cca. 15-40%, în funcție de caracteristicile fizice și tehnice ale fiecărei proprietăți",  se precizează în raportul de evaluare atașat proiectului de hotărâre și publicat pe site-ul Primăriei Capitalei. 

Penetraţia Splaiul Independenţei - A1 - cel mai controversat proiect de infrastructură al Primăria Capitalei 

Penetraţie Splaiul Independenţei - Ciurel - Autostrada Bucureşti - Piteşti este probabil unul dintre cele mai controversate proiecte de infrastructură ale Primăriei Capitalei (alături de Diametrala Buzești-Berzei-Uranus). Proiectul a fost blocat la doar trei luni de la începerea lucrărilor, în martie 2011, și a fost reluat abia după doi ani, în noiembrie 2013. Inițial a fost contestată autorizația de construire, apoi instanța de judecată a suspendat și Planul Urbanistic Zonal, iar cetățenii din zonă au organizat chiar și un protest împotriva lucrării. 

 Deși, în februarie 2013, Tribunalul București a suspendat Planul Urbanistic Zonal pentru această lucrare, Primăria Capitalei a decis să redeschidă șantierul. Reprezentanții Municipalității au precizat că, atâta timp cât există autorizații de construcție în vigoare, se poate lucra. Constructorii şi-au propus să termine podul hobanat de la Virtuții în aproximativ un an. "Am dat ordin de începere. Lucrarea va fi reluată. Se vor realiza lucrări la podul de la Virtuții, la bretele și sperăm că în aproximativ un an, un an și ceva, această parte a proiectului să fie gata", a declarat anterior, pentru B365.ro, Ion Dedu director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Ordinul de începere a fost dat doar pentru o parte a proiectului. Astfel, constructorul va lucra la finalizarea nodului rutier de la Virtuții, mai exact podul hobanat peste râul Dâmbovița de la intersecția Virtuții cu Splaiul Independenței și bretelele laterale. VEZI STADIUL LUCRĂRII ACUM

Penetraţia Splaiul Independenţei – Autostrada Bucureşti-Piteşti va avea o lungime de 8,3 kilometri, va începe la intersecţia Splaiul Independenţei cu Şos. Virtuţii şi se va termina pe A1, la Podul Ciorogârla. Noua arteră va avea câte trei benzi pe sens şi va fi mărginită în anumite zone de de străzi colectoare a traficului zonal. Pe parcursul lucrării vor fi construite trei pasaje supraterane: la intersecţia sos. Virtuţii cu Splaiul Independenţei, la intersecţia Penetraţia A1 – Bd. Uverturii şi la intersecţia cu Șoseaua de Centură şi în zona Pasajului CFR de la Ciorogârla. Contractul pentru realizarea lucrării a fost câştigat de asocierea de firme JV Bogl – Astaldi – Eurocontruct -Tehnologica şi Proiect Bucureşti.

Istoricul proiectului

Pe 3 decembrie 2010, primarul general, Sorin Oprescu, participa la turnarea fundaţiei pilonului central al podului hobanat peste râul Dâmboviţa, un element fundamental al proiectului Penetraţie Splaiul Independenţei - Ciurel -A1. Edilul-şef lăsa la baza pilonului şi un mesaj pentru "extratereştri": Mesajul a fost pus într-un tub de metal şi aruncat de primarul general în groapa de 36 de metri adâncime săpată de constructori pentru turnarea pilonului central al podului. "Lăsăm tubul la bază pentru ca generaţiile extraterestre să îl găsească peste 5.000 de ani şi să îşi aducă aminte", spunea atunci Sorin Oprescu.

Trei luni mai târziu, în martie 2011, proiectul s-a blocat. Proiectul a fost sistat, în primă instanţă, ca urmare a contestării autorizaţiei de construire de către proprietarii din zonele adiacente. Mai exact, dezvoltatorul imobiliar Sema Parc SA a solicitat anularea autorizaţiei de construire nr. 209/21.06.2010, care prevedea autorizarea, în regim de urgenţă, a lucrărilor de construire, pentru ,,penetrare în Municipiul Bucureşti a autostrăzii Bucureşti Piteşti – Splaiul Independenţei – Lucrări pregătitoare pod hobanat peste Dâmboviţa între Str. Piatra Craiului şi Şos. Virtuţii''. Procesul a fost câştigat de Primăria Capitalei.

Succesul obţinut de Municipalitate nu a deblocat însă şi proiectul. Și asta pentru că Primăria Capitalei nu avea încă un Plan Urbanistic Zonal (PUZ) aprobat pentru această lucrare. În cele din urmă PUZ-ul a fost realizat şi supus în mai multe rânduri votului Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB), însă el a fost aprobat abia la 30 august 2012. După câteva luni însă a fost suspendat de în instanță. Astfel, în februarie 2013, Tribunalul București a suspendat PUZ-ul care care stabileste traseul drumului expres spre autostrada A1 - Bucuresti-Pitesti. În acest moment, legea permite emiterea unei autorizații de construire în absența unui PUZ. Mai exact, autorizația potae fi emisă doar pe baza studiului de fezabilitate aferent proiectului. În acest context, Primăria Capitalei, a emis în toamna anului trecut o nouă autorizație de construire pe baza căreia au fost reluate lucrările la proiect. 

Etichete: exproprieri, Penetrație Splaiul Independenței, Splaiul Independenţei

0/12 COMENTARII
Dan
28 May 21:50
+0
VOTURI
-0
@virus006

Da, am o solutie mult mai buna decat cea propusa de Oparescu: CENTURA!!!
In loc sa tragi autostrazi prin mijlocul orasului, mai bine investesti in centura. Asa, cel care vine de la Pitesti poate ocoli pe centura sa mearga spre Constanta, de exemplu, in loc s-o ia pe la Unirii.
Si tot centura iti va rezolva o parte din aglomeratia de pe Splai. Cealalta parte de rezolva prin folosirea transportului in comun, cu benzi separate si investitii serioase. Ceea ce nu intra in vederile lui Oparica.

Cat despre curatenia din statiile de metrou, cat am mers cu el n-am observat sa ma ia greata. Mai murdare sunt unele tramvaie, daca vrei neaparat comparatii. Metroul nu e septic, nu poti manca de pe jos, dar e acceptabil. Deocamdata, ca vad ca si acolo si-a bagat Oparica coada.
virus006
28 May 11:42
+0
VOTURI
-0
@AAA
Eu vorbeam de o solutie practica la o problema reala, nu despre cum ar trebui sa arate bucurestiul. Cat despre metrou, ajunge acesta peste tot in Bucuresti incat sa nu mai fi nevoit sa folosesti autoturismul personal? Este indeajuns de curat incat sa nu iti provoace greata mizeria din statii?
Referitor la masina, eu personal o folosesc foarte rar, dar atunci cand am nevoie mi-as dori sa nu stau pe podul grant sau milea cate 30min in trafic.
AAA
28 May 10:16
+0
VOTURI
-0
@virus006, de metrou ati auzit? Daca mai multa lume l-ar folosi n-ar mai fi asa de urat prin Militari, dar v-ati invatat prost sa luati masina si pana la magazinul din coltul strazii sa cumparati o paine!
Asta e o strada prin care inca de la inceput primaria voia sa lege A1 de A2 prin centrul orasului. Sa vedeti trafic degajat si aer curat atunci!
virus006
28 May 08:50
+0
VOTURI
-0
@ggg

cine este pieton sau nu locuieste aici nu o sa inteleaga niciodata calvarul acestui sector 6, cu doar 2 cai de access spre/dinspre zona centru sau nord.
virus006
28 May 08:46
+0
VOTURI
-0
@Dan, da am frati dar sa nu ii bagam in ecuatie. Locuiesti in zona Militari? Atunci te rog sa ma iluminezi tu cu o solutie mai buna decat a lui Oprescu, dar pastreaza pentru tine blocarea iului maniu.
Astept
ggg
28 May 07:53
+0
VOTURI
-0
Dan, inseamna ca nu circuli in zona sect 6 - Maniu-Virtutii ...
vlad
28 May 01:26
+0
VOTURI
-0
Asta e un proiect complet dezastruos. Si asa Splaiul este super aglomerat, naiba stie ce o sa se intample cand o fie adus traficul din afara orasului drept acolo. Ca sa nu mai spun ca nu e normal sa faci asta intr-o zona campus universitar. Zona Grozavesti - Politehnica ar fi trebuit dezvoltat in cu totul alt mod. Totul se face pt contracte, pt exproprieri.... o RUSINE!!!
costanda
27 May 22:14
+0
VOTURI
-0
Nu e singurul caz in care oprica isi bate joc de justitie.
Vezi Pasajul Presei, contestat in instanta .
Si ce daca? oprica a inceput lucrarile, ilegal.
Face ce vrea ..chiar daca opinia publica l-a contestat puternic.
Acest individ este josnic, nu are nici un pic de respect pentu cetatenii Bucurestiului.
DNA, unde esti?
Dan
27 May 20:49
+0
VOTURI
-0
"acest proiect o sa reduca in sfarsit traficul insuportabil din cartierul militari."
Cand afirmi lucrul asta te bazezi pe... ce anume? Intuitia ta de virus 006?
Orice strada va aduce un plus de trafic. Ce strazi a eliberat bulevardul "pisu-boului" Uranus? Ce trafic a preluat si-a eliberat alte artere? E Calea Victoriei mai libera acum, sau ce?

Vrei reducerea traficului insuportabil din cartierul Militari? Am o solutie pentru tine: blocarea bulevardului Iuliu Maniu. Va fi, evident, ilegal, dar, pentru primaria lui Oprescu nu exista asa ceva, asa ca vor inchide acel bulevard. Si sa vezi ce multumit vei fi ca nu vor mai fi masini pe bulevard! Si sa-ti dai cu parerea si atunci, sa spui ca desi e ilegala fapta, tie-ti place pentru ca nu mai e trafic!

Jeez... Mai ai frati?
virus006
27 May 18:10
+0
VOTURI
-0
Locuiesc in zona si acest proiect o sa reduca in sfarsit traficul insuportabil din cartierul militari. Sa vedem insa cat va dura lucrarea. Cat despre ilegalitate, si noul bulevard Uranus era ilegal dar extrem de util acum ca e gata. Eu personal nu il suport pe Oprescu dar acest proiect este chiar necesar pentru sectorul 6. Cine locuieste in militari cred ca nu poate fi in dezacord.
Ing.
27 May 16:32
+0
VOTURI
-0
Lucrarea e ILEGALA! De ce se continua? De ce nimeni nu plateste (cu exceptia fraierilor)?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE