Oprescu vrea un tunel subteran care să facă legătura între Splai şi Autostrada A1



Penetratia Splaiul Independentei -Autostrada A1
Penetrația Splaiul Independenței -Autostrada A1
Foto: B365.ro

''Peste 300 de milioane de RON ne vor costa exproprierile pentru această lucrare. De asta am rugat proiectantul să ia în considerare construirea unui tunel subteran de 3-4 kilometri, în aşa fel încât să nu mai fim nevoiţi să apelăm la exproprieri. De acum trebuie să trecem la tuneluri subterane pentru că nu mai avem bani pentru exproprieri'', a declarat primarul general Sorin Oprescu, aflat în vizită pe şantierul lucrării Penetraţia Splaiul Independenţei - Ciurel - Autostrada Bucureşti-Piteşti.

Suprafaţa de teren expropriabil pentru această lucrare este de 400.800 metri pătraţi, dintre care doar jumătate se află pe teritoriul municipiului Bucureşti.

Noua lucrare constă în realizarea unui sistem rutier de tip ''drum expres'' care va conecta Splaiul Independenţei cu autostrada A1, ca alternativă la bulevardul Iuliu Maniu. Întreaga lucrare va avea 8,3 kilometri şi va fi prevăzută cu câte trei benzi pe fiecare sens de mers, iar în anumite zone, de o parte şi de alta a drumului vor fi realizate străzi colectoare a traficului zonal.

De asemenea, în cadrul proiectului sunt prevăzute mai multe noduri rutiere denivelate la intersecţiile Șoseaua Virtuşii-Splaiul Independenţei, penetraţia A1-Uverturii şi în zona pasajului CFR de la Ciorogârla.

În prezent, constructorii lucrează la realizarea nodului Splaiul Independenţei-Virtuţii care constă în realizarea unui pod hobanat (după modelul celui de pe Pasajul Basarab) peste râul Dâmboviţa şi a unui pod cu tabliere din beton armat, inclusiv a bretelelor de racordare cu cele două străzi.

Întreaga lucrarea are un termen de execuţie de 35 de luni, urmând a fi terminată la sfârşitul anului 2013. Costul total este de 579 milioane de lei (137 milioane euro).

Etichete: A1, autostradă, exproprieri, Primăria Capitalei, promo, Splaiul Independenţei

0/0 COMENTARII
Camelia
04 Feb 14:17
+0
VOTURI
-0

Bine ganditTerenul e al proprietarilor,dar nu si ce e sub el:asta e legea in Romania!Oprescu procedeaza corect:este legal si se mai economisesc bani!

marian marin
03 Feb 23:40
+0
VOTURI
-0

foarte simplu. spaniolii au refacut autostrada m-30,care este o autostrada urbana circulara,in partea sudica a ei intrun tunel de aproximativ 15kmlasand partea exterioara pentru parcuri.fondurile au fost europene,lucrarea faraonicasi a durat aproximativ 3 ani.eu ca roman sunt impresionat de ce se poate face cand vrei sa faci ceva cu adevarat.oprescu sau oricare ar fi primarul capitalei ar trebui sa vina in schimb de experienta la madrid, ar avea ce invata.deci se poate.succes

mihai
03 Feb 16:30
+0
VOTURI
-0

tunel subteran de 3-4 km...........unde?pe sub case????nu inteleg sub nici o forma logica acestui nou proiect.va dati seama la ce preturi cu adevarat astronomice se poate ajunge??ar echivala cu constructia a patru linii paralele de metrou.cred ca costurile ar fi cu mulllltttt mai mari decat valoarea expropierilor iar ca durata de timp prbl 2020 in ritmul in care se lucreaza la noi

adrian
03 Feb 16:23
+0
VOTURI
-0

o nebunie, cum sa construiesti pasaj?????costurile ar fi de cel putin 3 ori mai mari decat valoarea investitiei.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE