S-a mai făcut un pas pentru realizarea intrării A3 în București. CGMB a aprobat exproprierile



Un nou pas înainte în cadrul proiectului de realizare a intrării A3 în București, a fost făcut joi. Este vorba despre lărgirea Șos. Fabrica de Glucoză, între Calea Floreasca și Șoseaua Petricani, proiect blocat de un an la faza exproprierilor. Astfel, Consiliul General al Municipiului București a aprobat, joi, hotărârea privind declanșarea procedurilor de expropriere pentru această lucrare. Proiectul a fost împărțit de această dată pe tronsoane. Ultima variantă elaborată de Primăria Capitalei prevede exproprieri de 47 milioane lei (aproape 10,6 milioane euro), pentru primul tronson, cuprins între strada Barbu Văcărescu și Strada Petricani. Conform proiectului, vor fi expropriate terenuri cu o suprafață totală 15.588 metri pătrați și clădiri cu o suprafaţă la sol de 1.504 metri pătrați. Reprezentanții municipalității susțin că trecerile de pietoni vor fi amenajate sub forma unor pasaje denivelate, amplasamentul lor urmând a fi stablit prin proiectul tehnic.

S-a mai facut un pas pentru realizarea intrarii A3 in Bucuresti. CGMB a aprobat exproprierile
S-a mai făcut un pas pentru realizarea intrării A3 în București. CGMB a aprobat exproprierile

Consiliul General al Municipiului București a aprobat, joi, 12 februarie, proiectul de hotărâre privind declanşarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitatea publică ,,Lărgire Şoseaua Fabrica de Glucoză între strada Barbu Văcărescu şi Şoseaua Petricani - tronsonul I". Conform hotărârii, vor fi expropriate terenuri cu o suprafață totală 15.588 metri pătrați și clădiri cu o suprafaţă la sol de 1.504 metri. Valoarea despăgubirilor pentru terenurile și construcțiile expropriate este de 47.795.266 lei (10,6 milioane euro). (VEZI AICI PROIECTUL)

Proiectul intrării A3 în București, prevede lărgirea străzii Fabrica de Glucoză între Calea Floreasca și strada Petricani. Proiectul privind exproprierile, aprobat astăzi, exclude acea mică porțiune cuprinsă între str. Barbu Văcărescu și Calea Floreasca. 

"Trecerile de pietoni vor fi amenajate sub forma unor pasaje denivelate. Probabil vor fi două sau trei astfel de pasaje. Unde vor fi ele anume se va stabili prin proiectul tehnic", a declarat pentru B365.ro Ion Dedu, director executiv Direcția de Transporturi din Primăria Capitalei.

Banii vor fi virați proprietarilor în termen de 240 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârii.

Acesta este al cincilea proiect privind exproprierile pentru Lărgirea Șos. Fabrica de Glucoză realizat de Primăria Capitalei. "Epopeea" exproprierilor pentru realizarea intrării A3 în București a început în 2010, când prin Hotărârea 311 din 17 noiembrie a fost aprobat culoarul de expropriere și declanșarea procedurilor în cauză. Conform documentului, valoarea despăgubirilor pentru suprafața de teren de 42.794 metri pătrați și pentru construcțiile cu o suprafață totală de 3.032 mp ce ar fi urmat să fie expropriate era stabilită la 38.284.664 euro. Exproprierile nu au fost declanșate la timp, iar ulterior legea în 198/2004 în baza căreia fusese emisă hotărârea a expirat.

În cadrul ședinței de joi, Sorin Oprescu a făcut și o declarație referitoare la proiectele de pe ordinea de zi a CGMB, care vizează aprobarea exproprierilor pentru Supralărgirea Fabrica de Glucoză, Reabilitarea Bulevardului Liviu Rebreanu și Penetrație Splaiul Independenței-Ciurel-Autostrada București-Pitești.

"După ani de zbateri și dezbateri, după ce am introdus pe ordinea de zi a ședințelor CGMB de nenumarate ori aceste proiecte, consilierii generali au binevoit să-și facă datoria fată de cetățenii Bucureștiului și să nu mai blocheze lucrări, care acum puteau fi gata. Astăzi au aprobat exproprierile pentru trei proiecte importante ale Bucureștiului: este vorba despre proiectul pentru lărgirea Șoselei Fabrica de Glucoză (care astăzi a fost introdus pe ordinea de zi a Consiliului pentru a 15-a oară), reabilitarea bulevardului Liviu Rebreanu ( introdus a-11-a oară pe ordinea de zi) și proiectul privind Penetrația Splaiul Independenței – Ciurel - Autostrada București-Pitești (a 12-a oară pe ordinea de zi a CGMB). Sper ca de acum inainte, aleșii bucureștenilor să colaboreze în interesul comunității, astfel încât proiectele de dezvoltare a orașului să nu mai fie întârziate din motive politicianiste", a declarat primarul general, Sorin Oprescu.

În octombrie 2013, Primăria Capitalei propunea un nou proiect care prevedea cheltuirea a 125 milioane lei (28 milioane euro), pentru a obține terenul necesar lărgirii Șos. Fabricii de Glucoză. Conform proiectului, ar fi fost expropriați peste 43.227 de metri pătrați de teren și clădiri cu o suprafață de 2.372 de metri pătrați.

Ulterior primarul general, Sorin Oprescu, a cerut modificarea proiectului pentru că exproprierile erau prea scumpe. Într-un interviu acordat B365.ro, edilul-șef spunea că vrea să schimbe proiectul inițial pentru a reduce costul exproprierilor. "La Fabrica de Glucoză am schimbat puțin pentru că erau prea scumpe exproprierile. Primăria nu are atâţia bani. Așa că mă duc și mă sui pe piloni, deasupra. Nu mai lărgesc strada la sol, ci fac pasaj suprateran. De la strada Petricani se urcă pe piloni și coboară abia în Calea Floreasca. La intersecţia cu Barbu Văcărescu vor fi construite rampe de urcare şi de coborâre de pe pasaj. Va fi un pasaj suprateran pe deasupra Şos. Fabrica de Glucoză. Acum se lucrează la proiect", declara la începutul lunii martie, primarul general.

În ședința CGMB din mai 2014 a fost propus un nou proiect privind declanșarea procedurilor de expropriere pentru Supralărgirea Șos. Fabrica de Glucoză. De această dată, suma destinată despăgubirilor pentru terenurile și construcțiile ce urmau a fi expropriate a fost redusă la 90,38 milioane lei (20,56 milioane euro). S-a redus semnificativ și suprafața de teren propusă pentru expropriere. Astfel, noul proiect propunea exproprierea unor terenuri cu o suprafață totală 26.867 metri pătrați și clădiri cu o suprafaţă de 2.153 mp. Proiectul nu a fost aprobat.

O a patra variantă a proiectului a fost supusă aprobării CGMB în ședința din 26 noiembrie 2014. Conform documentului, exproprierile necesare proiectului Supralărgirea Șos. Fabrica de Glucoză între Calea Floreasca și strada Petricani pot fi realizate în schimbul unor despăgubiri în suma totală de 60.832.675 lei (13,8 milioane euro). În total vor fi expropriate terenuri cu o suprafață totală 19.174 metri pătrați și clădiri cu o suprafaţă de 2.172 metri.

Proiectul din ședința de joi, 29 ianuarie 2015, este astfel a cincea variantă. 

Proprietarii amenință că dau Primăria în judecată

Reducerea culoarului de expropriere ar putea crea însă grave probleme juridice și financiare Primăriei Capitalei. 

Astfel, proprietarii aflați pe culoarul de expropriere stabilit încă din 2010 de Primăria Capitalei pentru lucrarea de pe Fabrica de Glucoză nu sunt de acord cu modificarea proiectului. Mai mult, ei amenință că dacă exproprierile vor fi anulate, vor da primăria în judecată și vor cere despăgubiri. "Timp de patru ani de zile, de când s-a stabilit culoarul de expropriere noi nu am mai putut să facem nimic cu terenul. Am pierdut foarte mulți bani în perioada asta. Dacă veti aproba acest proiect vă voi acționa în judecată și voi cere despăgubiri", declara Tanți Virginica Dumitrescu, unul dintre proprietarii cuprinși în culoarul de expropriere pentru Supralărgire, în urmă cu câteva luni.

Și Adrian Ciorobea, unul dintre proprietarii de pe str. Fabrica de Glucoza, a anunțat că va da în judecata Primaria Capitalei fiindca institutia inca nu i-a expropriat cele doua hectare de teren pe care le detine impreuna cu avocata Tanti Virginica pe aceasta artera si pe care ar urma sa primeasca 41 milioane de lei, potrivit evaluarilor Primariei Capitalei, potrivit Hotnews.ro.

Proiectul de supralărgire a străzii a fost modificat

Primăria Capitalei a lansat în luna februarie licitația pentru realizarea proiectului Supralărgire Șos. Fabrica de glucoză.  Între timp însă, proiectul a fost modificat.

Potrivit anunțului de licitație din februarie, Primăria Capitalei estima că lucrările de proiectare și construcție ar costa între 16,5 milioane euro și 30 milioane euro. În momentul lansării licitației, proiectul prevedea că  șoseaua va fi lărgită la patru benzi (câte două pe sens) pe o distanță de 1,8 kilometri, cu trotuare de fiecare parte. Trotuarele vor avea între 3,5 și 4,5 metri, din care cel puțin un metru de zonă verde înierbată. Pentru a nu îngreuna traficul pe artera principală, municipalitatea va construi paralel cu Fabrica de Glucoză, între Barbu Văcărescu și Șos Petricani, o stradă care va prelua traficul de pe străduțele laterale. În plus, între șos. Fabrica de Glucoză și artera colectoare vor fi amenajate și locuri de parcare.

Pentru că între timp suprafața terenurilor de expropriat a fost redusă foarte mult, a fost modificat și proiectul lucrării de infrastructură.  

"Șoseaua va fi lărgită la patru benzi, câte două benzi pe sens. S-a renunțat deocamdată la strada ce ar fi trebuit să preia traficul de pe străduțele laterale, dar și la locurile de parcare. Ele sunt cuprinse însă în Planul Urbanistic Zonal, iar atunci când acea zonă se va dezvolta vor putea fi realizate", a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, director al Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei. 

Etichete: A3, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, exproprieri, intrarea A3 în București, realitatea

0/4 COMENTARII
fiv
13 Feb 20:37
+0
VOTURI
-0
A3 continua spre sud pana in soseaua Petricani, asta e breteaua ce se desprinde din A3 si care se uneste cu str.Fabrica de glucoza, deci da e practic o strada normala si da, ar trebui sa aiba semafoare ca nu e autostrada.
vallym
13 Feb 17:16
+0
VOTURI
-0
Cu Oprescu la primarie ne va prinde batranetea pana vom avea o intrarein Bucuresti civilizata...aduc aminte despre starea catasrofala in care se afla acum intrarile dinspre Giurgiului, Colentina, Oltenita, sau Splaiul Unirii...o rusine nationala infrstructura din Bucuresti
Vicu
13 Feb 12:51
+0
VOTURI
-0
Hai ca ne miscam cu viteza melcului turbat, dar macar ne miscam. Pana la batranete, poate o sa fie totul bine si cu autostrada A3
vlad
13 Feb 10:40
+0
VOTURI
-0
Pasaje denivelate??? Oamenii isi dau seama ca legislatia europeana ii obliga sa le prevada si pentru persoane cu handicap??? Probabil astia isi imaginau pasarele insa ar trebui prevazute cu lifturi!!! E absurd. Daca autostrada a intrat in oras, nu mai este autostrada, devine bulevard, sa puna semafoare si gata!!!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE