Fără linie de metrou între Gara de Nord și Otopeni: de ce propune Fenechiu anularea magistralei 6



Proiectul liniei de metrou Gara de Nord -Otopeni ar putea fi anulat pentru că este prea scump, conform declarației făcute de ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu. El are de gând să propună în Guvern o iniţiativă în acest sens.

Metrou
Metrou
Foto: Grup RC

ALTE ȘTIRI DIN: NEWS

    CITEŞTE TOATE ŞTIRILE DIN: NEWS

„Am făcut nişte calcule şi nu văd cum se va putea amortiza o investiţie de 1,2 miliarde de euro pentru că, pur şi simplu, nu avem suficienţi pasageri pe Otopeni. E mai delicată problema cu japonezii, dar sigur se găseşte o rezolvare”, a spus ministrul, conform Economica.net.

Potrivit acestuia, o soluţie mult mai eficientă ar fi extinderea reţelei de cale ferată existentă până la aeroport. „O să propun Guvernului să înlocuim acest proiect cu unul suprateran pentru că avem infrastructură până aproape de Otopeni. Poate ultima porţiune va intra în subteran”, a mai spus Fenechiu. "Ar fi de 10 ori  mai ieftin", a continuat acesta.

Proiectul magistralei 6, Gara de Nord – Otopeni, este vechi de 10 ani şi este aproape îngheţat. În anii trecuţi, Guvernul Japoniei s-a oferit să ne împrumute banii necesari pentru tot proiectul, însă nu au primit niciun răspuns de la autorităţile române. Ministrul Fenechiu a precizat că, în situaţia modificării proiectului inițial, probabil se va lucra tot cu japonezii.

Lungimea estimată a traseului Gara de Nord-Otopeni este de 14 kilometri, iar numărul de staţii propus ajunge la 12. Durata contractului pentru realizarea lucrărilor la structura de rezistenţă este preconizată la 60 de luni.
În ultima variantă a proiectului, finanţarea investiţiei ar urma să fie asigurată din credit extern (garantat de stat) şi alocaţie de la bugetul de stat.

Proiectul pentru noua magistrală ar avea 12 staţii, cu un design futurist. În plus, vor fi construite parcări cu zece până la 500 de locuri, iar zonele de deasupra staţiilor vor fi amenajate ca spaţii publice pietonale.  Cum ar putea arăta viitoarele stații de metrou de pe magistrala 6 de metrou, către Aeroportul Otopeni, puteți vedea aici. 

Totodată, conform proiectului contestat de ministru, bucureştenii arr putea ajunge cu metroul direct în centrul expoziţional Romexpo, dar şi în faţa magazinului Ikea.

Etichete: gara de nord otopeni, m6 bucuresti, magistrala 6, metrou bucuresti, metrou gara de nord otopeni

RTV.NET

0/6 COMENTARII
Metrou Pipera
22 Jul 19:06
+0
VOTURI
-0
Nu spun ca metroul spre Otopeni n-ar avea calatorii lui, din nordul Bucurestiului si Otopeni.
Insa... Pana sa va plangeti ca asteptati de mii de ani gura de aer si mai stiu eu ce, aruncati un ochi si in Drumul Taberei. Asta o sa va astepte si pe Otopeni. Intarzieri in executie, majorari de costuri, santiere pe ani de zile cu mizeria aferenta... Va convine asa ceva?

Cat despre "saracii" din nord, care de-abia asteapta metroul, imi vine sa rad. Becali, cineva? Astia sa mearga cu metroul? Baneasa, Pipera, astea sunt zone exclusiviste. Nu sta nimeni in zona aia care sa mearga cu autobuzul. Sa fim seriosi.
Iar cei din Otopeni ar avea tren, dar ma indoiesc profund ca ar plati biletul. Si daca nu se incaseaza, de ce ar mentine cineva un tren acolo?
Sandu
04 Jul 11:06
+0
VOTURI
-0
Domnu' ministru habar n-are câtă lumea locuieşte în zona de Nord şi cât de mult ar decongestiona traficul, care în prezent este infernal! Sau poate favorizează unele companii de taxi şi expres care ne jupoaie de bani până la Aeroport?!
vlad
04 Jul 10:14
+0
VOTURI
-0
Chestia e ca metroul asta nu se face doar pentru aeroport, se face pentru toata zona aia, Baneasa, Otopeni. Ar putea sa decongestioneze serios traficul, daca oamenii o sa poata merge la munca pe-acolo cu metroul. Nu spune nimeni ca trebuie sa fie metroul pe sub pamant... dar eu suspectez ca pe la suprafata ar costa mult mai mult sa se cumpere terenul necesar. Calea aia ferata existenta e inutila... poti s-o tragi la aeroport, dar in rest??? nu ar folosi-o nimeni, pt ca nu trece pe unde trebuie. Fenechiu este un imbecil.
andrei
03 Jul 19:45
+0
VOTURI
-0
Atentie! Cine nu locuieste in zona de nord nu ar trebui sa isi dea cu parerea aici. Anularea acestui proiect va atrage de la sine PROTESTE si IESIRI IN STRADA din partea celor care asteapta aceasta gura de aer de cel putin 10 ani. Daca porcul asta are tupeul sa mai intre peste proiect, cu siguranta va avea de a face cu toata partea de nord a capitalei. Nu e o amenintare , pur si simplu asta se va intampla. Toti cretinii de pana acum au incercat sa deturneze acest proiect, cu siguranta fenechiu nu e cel mai zmeu dintre ei. Si nu, aducerea la suprafata nu va rezolva absolut nimic. Linia despre care vorbesc astia nu are nicio legatura cu axa Nord-Sud unde se va face metroul. Multumesc
cititor
03 Jul 16:34
+0
VOTURI
-0
Varianta cu trenul este cea mai economica, cu prelungirea pana sub aeroport. Trenuri moderne cu viteza corespunzatoare pot sa asigure confortul necesar. Suntem prea saraci acum sa ne permitem o investitie atat de mare.
PREZIOSO
03 Jul 16:32
+0
VOTURI
-0
Rusine sa va fie USL-istilor comunisti!!!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE