Firea, promisiuni înainte de alegeri: Avem în pregătire noi proiecte de infrastructură rutieră



Primarul General, Gabriela Firea, a prezentat o serie de proiecte de infrastructură aflate în derulare şi în pregătire la nivelul Primăriei Capitalei pentru a contribui, împreună cu cele deja realizate în acest mandat, la o mai bună circulaţie rutieră în Bucureşti, la o mai bună legătură cu localităţile învecinate şi la reducerea poluării aerului cauzată de trafic.

Harta Bucuresti
Hartă Bucureşti
Foto: Google Maps

"Vă prezint cele mai importante proiecte de infrastructură ale Capitalei, care vor contribui la fluidizarea traficului şi totodată la reducerea poluării. Principalele astfel de investiţii sunt o soluţie pentru zone care în prezent sunt foarte aglomerate şi fie le continuă pe cele deja finalizate, fie le completează. Aceste proiecte, ţin să menţionez, sunt deja în diferite stadii de realizare, pentru că era normal să finalizăm proiectele preluate, acum patru ani, la stadii de 8-10%, iar acum să trecem la etapa următoare.", a spus Gabriela Firea care a prezentat ultimul plan al Primăriei.

Ce proiecte noi sunt în pregătire

Penetraţie Splaiul Independenţei - Ciurel - Autostrada A1 Bucureşti - Piteşti. Etapa II

- Proiectul iniţial are 3 componente: Nodul Virtuţii, finalizat deja, un drum până în Şoseaua de Centură şi apoi continuarea până în Autostrada A1.

- Realizăm, practic, un drum expres între Splaiul Independenţei şi Autostrada A1, ce traversează Şoseaua Virtuţii, cartierele Drumul Taberei şi Militari, Şoseaua de Centură şi ajunge în Autostrada Bucureşti - Piteşti.

- Etapa a a doua, Nod Virtuţii - Bd. Uverturii, este avansată: se finalizează deja proiectul tehnic. Pentru a reduce costurile, am modificat coridorul de expropriere: iniţial erau afectate 200 de clădiri, noul proiect prevede aproximativ 20 de imobile ce urmează a fi expropriate.

- Constructorul se află deja în şantier. Drumul până la Bd. Uverturii va avea aproximativ 3 kilometri.

Pasaj Petricani

- Şoseaua Petricani este una dintre cele mai aglomerate artere bucureştene, ca urmare a dezvoltării zonelor Pipera, Otopeni sau Voluntari.

- Pentru identificarea unei soluţii s-au făcut mai multe studii în ultimii ani, dar nu s-a luat o decizie, problema fiind la trecerea la nivel cu linia de cale ferată Bucureşti - Constanţa. Discuţiile actuale cu specialiştii de la Compania Dezvoltare Durabilă sunt pentru realizarea unui pasaj suprateran peste linia de cale ferată, aşa cum este în zona Pipera. Soluţia de subtraversare nu este recomandată, ca urmare a utilităţilor existente în zonă.

- Lucrările pot fi executate de către Compania Municipală Trustul de Clădiri Metropolitane Bucureşti, pe modelul aplicat în zona Doamna Ghica. În momentul de faţă, În Planul Urbanistic Zonal al Sectorului 2, decizia modalităţii de construire a pasajului este lăsată la latitudinea autorităţii locale.

- Această lucrare vine nu doar în sprijinul cetăţenilor care tranzitează zona, ci face legatura între Nord şi Sud, împreună cu celelalte obiective de infrastructură.

Pasaj Andronache

- Proiectul iniţial are o vechime de aproape 14 ani. În tot acest timp, nu a depăşit stadiul de plan.

- Proiectul presupune amenajarea unui pasaj, cu două benzi pentru fiecare sens de circulaţie, trotuare, iluminat public modern.

- Până acum au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici şi urmează achiziţia serviciilor de proiectare şi a lucrărilor de execuţie. Deja se lucrează la caietul de sarcini pentru a se putea demara procedurile de licitaţie. De asemenea, există o solicitare către Guvern pentru transferul terenului necesar obiectivului, în judeţul Ilfov.

Supralărgire Bd. Prelungirea Ghencea

- De acest proiect, aşteptat de peste 20 de ani, nimeni nu vorbea. Era doar pe hârtie, fără o intenţie concretă de realizare.

- Se lucrează la infrastructura rutieră, au fost relocate şi modernizate reţelele edilitare şi a fost deschisă circulaţia pe drumul nou făcut, între strada Braşov şi strada Râul Doamnei. Pe acest tronson, timpul de deplasare s-a redus de la 30 la 8 minute. Întregul tronson va fi finalizat până la sfârşitul anului.

- În etapa următoare vor fi realizate exproprierile şi demolările între Strada Râul Doamnei şi Valea Oltului. Se va realiza o arteră modernă, lungă de aproape 6 kilometri, cu linie dublă de tramvai, 2 benzi de circulatie pe sens, piste pentru biciclişti, trotuare şi spaţii verzi. Lângă Şoseaua de Centură, construim o parcare cu 300 de locuri şi staţie pentru tramvai.

Străpungere Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu. Etapa II.

- Proiectul finalizat în acest an constă în lărgirea bulevardului Nicolae Grigorescu la trei benzi pe sens, construirea unui pasaj peste Dâmboviţa şi a două poduri la nivelul solului peste canal.

- Proiectul are o lungime totală de 2,4 kilometri, numai podul de 141 de metri fiind cel mai lung existent peste râul Dâmboviţa.

Îl continuăm cu etapa a doua: lărgirea la trei benzi pe sens a străzii Iuliu Haţieganu, între pasaj şi Calea Vitan. Deja e gata proiectul tehnic şi aşteptăm predarea unui teren de la Ministerul Apărării Naţionale.

- Noua arteră va avea o lu-ngime de 1,3 kilometri, 6 benzi şi 3 staţii de autobuz. Lucrările se estimează că vor costa aproape 15 milioane de euro.

Străpungere Drumul Săbăreni - Centura Bucureşti

- Proiectul presupune construirea unei noi legături spre Şoseaua de Centură, prin prelungirea arterei Drumul Săbăreni. Practic, şoferii vor putea ieşi din Capitală prin Calea Giuleşti. Această nouă ieşire din Bucureşti va ajuta la decongestionarea celorlalte trei, care există în prezent în zonă: Şoseaua Bucureşti-Târgovişte, Şoseaua Chitilei şi Bulevardul Iuliu Maniu.

- Tema de proiectare a fost deja aprobată şi a fost dat în lucru studiul de fezabilitate, care va stabili exact culoarul acestei străpungeri.

Lărgire Şoseaua Bucureşti - Măgurele

- Proiectul prevede lărgirea la două benzi pe sens, cu piste pentru biciclişti şi trotuare generoase, a străzii care face legătura între Capitală şi oraşul Măgurele.

- Deja se află în lucru studiul de fezabilitate pentru acest proiect de infrastructură care începe din Şoseaua Alexandriei şi se termină la limita administrativă a Capitalei, unde se leagă de proiectul implementat de judeţul Ilfov.

Străpungere Valea Cascadelor - Prelungirea Ghencea
- Proiectul presupune realizarea unei noi legături între trei artere importante din Vestul Capitalei. Practic şoferii vor putea ajunge direct din Bulevardul Iuliu Maniu în Bulevardul Prelugirea Ghencea.

- Legătura propusă va pleca de la intersecţia străzii Valea Cascadelor cu Bulevardul Timişoara, pe lângă cartierul ANL Brâncuşi, şi se va opri în Bulevardul Prelungirea Ghencea. În acest moment, şoferii pot ajunge din Prelungirea Ghencea în cartierul Militari doar tranzitând o parte din cartierul Drumul Taberei, aglomerând strada Valea Oltului.

- Tema de proiectare a fost deja aprobată şi a fost dat în lucru studiul de fezabilitate, care va stabili exact culoarul acestei străpungeri.

Modernizare Bd. Dimitrie Pompeiu
- Primăria Capitalei a semnat deja un contract cu Trustul de Clădiri Metropolitane Bucureşti pentru realizarea documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie în vederea modernizării bulevardului Dimitrie Pompeiu.

- Acest bulevard este aproape sufocat din cauza numărului foarte mare de maşini, dar şi a fluxului mare de călători care ajung în zonă cu metroul şi cu tramvaiul. Zona e saturată din punct de vedere al construcţiilor, aşadar o lărgire a bulevardului, care să presupună exproprieri, nu este oportună şi nici rentabilă.

- Planul este de a reorganiza şi reabilita artera şi de a realiza o legătură directă în strada Barbu Văcărescu, care va beneficia de trotuare largi şi piste pentru biciclişti.

Nod Avionului

- Proiectul reprezintă soluţia de infrastructură care închide inelul median de circulaţie din Nordul Capitalei.

- A fost revizuit studiul de fezabilitate de către specialiştii Companiei Municipale Dezvoltare Durabilă Bucureşti S.A., iar Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat indicatorii tehnico-economici. Proiectul presupune realizarea unui nod rutier lung de 1,7 km, din care aproape 500 de metri reprezintă un pasaj suprateran.

- Costurile sunt estimate la peste 90 de milioane de euro, din care aproape jumătate înseamnă exproprierile necesare în zonă.

Prelungire Strada Braşov - Şoseaua Alexandriei

- Proiectul reprezintă o legătură directă între sectoarele 5 şi 6 ale Capitalei şi o închidere a inelului median de circulaţie în această zonă a oraşului. Practic, şoferii vor putea ajunge din Bulevardul Prelungirea Ghencea direct în Şoseaua Alexandriei şi de acolo în Şoseaua de Centură.

- Se diminuează astfel traficul pe Bulevardul Ghencea şi strada Antiaeriană şi se oferă un acces simplificat al locuitorilor din Bragadiru şi Şoseaua Alexandriei spre zonele comerciale din sectoru 6. Noul bulevard va funcţiona şi ca pilon de dezvoltare al zonei.

- Tema de proiectare a fost deja aprobată şi a fost dat în lucru studiul de fezabilitate, care va stabili exact culoarul acestei străpungeri.

Lărgire strada Biharia - acces cartier Henri Coandă

- În mandatul meu, cartierul ANL Henri Coandă a beneficiat de atenţia cuvenită - după ce a fost neglijat ani la rând - şi s-au realizat lucrări de asfaltare, alimentare cu gaze naturale, canalizare şi apă.

- Încercăm să rezolvăm şi problema accesului în cartierul ANL Henri Coandă, prin lărgirea străzii Biharia şi realizarea unei străpungeri pentru un acces facil în zonă. În prezent, există o singură cale de acces în zonă. Prin lărgirea străzii Biharia, se va putea circula spre cartierele Băneasa şi Aviaţiei.

- Tema de proiectare a fost deja aprobată şi a fost dat în lucru studiul de fezabilitate.

Etichete: alegeri, alegeri locale, Bucureşti, firea

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE