Fostul şef RATB: Nu există lege care să oblige bucureştenii să taxeze călătoria. Ce spune RATB



Fostul şef al RATB, Vincenţiu Daniel Antonescu, demis săptămâna trecută de Consiliul de Administraţie al Regiei, susţine că bucureştenii nu sunt obligaţi de nicio lege să valideze cardurile la urcarea în mijloacele de transport în comun. 

Fostul sef RATB: Nu exista lege care sa oblige bucurestenii sa taxeze calatoria (Foto antena1-brasov.ro)
Fostul şef RATB: Nu există lege care să oblige bucureştenii să taxeze călătoria (Foto antena1-brasov.ro)

"Legea precizeaza ca, la urcarea în mijlocul de transport in comun, să îți plătești acea călătorie, dar nu sună ca o obligativitate. Oamenii noștri nu au dreptul să ceara actul de identitate decât în prezența unui agent de poliție", a declarat fostul director al RATB Vincentiu Antonescu in direct, la TV, conform Libertatea. 

În replică, RATB susţine într-un comunicat că normele privind desfăşurarea transportului în comun cu vehiculele RATB şi modul de sancţionare a abaterilor săvârşite sunt reglementate prin Hotărârea Consiliului General al Municipiului Bucureşti nr. 156/2001, cu modificările şi completările ulterioare.

"Conform art. 14 din această hotărâre, coroborat cu articolul 18 din OG nr 2/2001, „contravenientul este obligat să prezinte agentului constatator, la cererea acestuia, actul de identitate. În cazul în care contravenientul refuză să se legitimeze, agentul constatator poate apela la ofiţerii sau subofiţerii de poliţie, ori la cele mai apropiate secţii de poliţie". RATB este operator autorizat de date cu caracter personal sub nr. 923, având în atribuţii protejarea datelor de identitate ale cetăţenilor aflaţi în evidenţa Regiei"
În privinţa validării cardurilor de transport, RATB precizează :
Validarea este obligatorie:
în cazul utilizării unui card Multiplu care poate fi încărcat cu 2-10 călătorii urbane, preorăşeneşti sau Expres;
în cazul achitării călătoriilor prin opţiunea "Portofel electronic" aferentă cardului Activ;
în cazul utilizării unui abonament eliberat pe o linie sau două linii, pentru călătoria pe toate celelalte linii cu acelaşi tarif pe călătorie şi cu traseu comun cu aceasta/acestea, dar numai pe porţiunile de traseu comun şi în staţii comune;
pentru activarea abonamentelor încărcate online pe cardul Activ nominal.

"Categoriile de călători care beneficiază de gratuitate cu mijloacele de transport RATB în baza documentelor stabilite în legile specifice, sunt:
veterani, invalizi şi văduve de război (Legea nr. 44/1994, cu modificările şi completările ulterioare);
deţinuţi politici, persoane persecutate politic şi din motive etnice, deportate ori constituite în prizonieri (Decret Lege 118/1990 şi Legea 189/2000, cu modificările şi completările ulterioare);
eroi martiri ai Revoluţiei din 1989 şi urmaşii acestora, precum şi ai Revoltei de la Braşov din 1987 (Legea 341/2004, cu modificările şi completările ulterioare);
persoanele cu handicap şi însoţitorii acestora (Legea 448/2006);
personalul Primăriei Municipiului Bucureşti şi al instituţiilor şi serviciilor publice de interes local ale Municipiului Bucureşti (H.C.G.M.B. nr. 33/27.01.2011, H.C.G.M.B. nr. 36/04.02.1999);
pensionarii cu domiciliul stabil în Bucureşti (H.C.G.M.B. nr. 139/2006);
copiii cu vârsta până la 7 ani (H.C.G.M.B. nr. 156/2001).
Subliniem necesitatea validării tuturor tipurilor de carduri, întrucât aceasta permite acumularea de date statistice privind numărul de călători transportaţi, date ce sunt utile pentru o analiză corectă a cererii de transport şi oferă posibilitatea adaptării ofertei la cererea înregistrată pe fiecare linie, zonă, interval orar", susţine RATB în comunicat. 

În contextul informațiilor vehiculate recent în presă, potrivit cărora o călătorie RATB ar putea ajunge să coste chiar și 12 lei, fostul director al Regiei, Vincențiu Antonescu, a făcut, pentru B365.ro, mai multe precizări în acest sens. 

"Regia Autonoma de Transport Bucuresti a propus in repetate randuri Consiliului General al Municipiului Bucuresti actualizarea ofertei tarifare in contextul costurilor aferente perioadei 2008-2015 (costuri cu motorina, energia electrica de tractiune, cu TVA aferenta) deoarece in aceasta perioada costurile au inregistrat cresteri iar pretul calatoriei a ramas acelasi, de 1,3 lei. Pretul propus este de 2 lei/ calatorie deci nu poate fi vorba de 12 lei pe calatorie”, susține fostul director al Regiei. 

În presă s-a vehiculat recent informația potrivit căreia o călătorie RATB ar putea ajunge să coste 12 lei, dacă Primăria Capitalei nu va mai subvenționa Regia.

DEZVĂLUIRILE fostului șef RATB: Veniturile RATB au crescut 

Cornel Pieptea, consilier general al Municipiul Bucuresti, a confirmat spusele lui Antonescu: "Este adevărat, în momentul acesta nu este obligatorie. Au existat mai multe solicitari din partea conducerii RATB pentru a introduce validarea obligatorie pentru toți călătorii".

Fostul director RATB: Primăria Capitalei nu a virat Regiei 80 milioane lei din subvenție 

Etichete: călătorie, card ratb, director ratb, RATB, validare, vincentiu daniel antonescu

0/1 COMENTARII
ggg
18 Aug 09:00
+0
VOTURI
-0
Nu exista lege pentru manageri incompetenti si corupti.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE