FOTO Cum decurg lucrările la cea mai nouă linie de tramvai cu spațiu verde din București



Lucrările de reabilitare a Bulevardului Liviu Rebreanu din Sectorul 3 au reînceput odată cu venirea primăverii, după ce au stat blocate timp de patru luni pe perioada iernii. Aici se va amenaja și cea mai nouă șină de tramvai de tip green-track din București.  

Bulevardul Liviu Rebreanu este în lucru încă din 2011, șantierul provocând mari bătăi de cap șoferilor care trec prin zonă. Strada a rămas decopertată pe perioada iernii, după ce constructorul a descoperit defecțiuni grave la stratul de bază existent care necesitau ample lucrări în plus. În acest timp, gropile s-au înmulțit, iar șoferii s-au plâns că nu mai pot circula pe șosea pentru că își distrug mașinile.

Despre starea lucrărilor în timpul iernii B365.ro a scris la sfârșitul anului trecut.

Lucrările au început însă odată cu venirea primăverii, din luna martie și au cuprins și trotuarele străzii, care vor fi reabilitate. Au fost schimbate deja bordurie pe o parte a drumului, pe anumite segmente trotuarele au fost decopertate și în curând va începe și reasfaltarea lor.

Muncitorii au reînceput să lucreze și la infrastructura pentru tramvai pe segmentul dintre Bd. Camil Resu și Bd. Nicolae Grigorescu. Șina tramvaiului va fi de tip "green track", suprafața dintre șine fiind acoperită cu pavele pe care va crește gazon. Șina va fi separată de traficul auto și transformată în spațiu verde, mai puțin în stații și în intersecții, unde linia de tramvai va fi înglobată în asfalt. 

Constructorul desemnat pentru efectuarea lucrărilor este asocierea Euro Construct - PACO, iar valoarea contractului se ridică la circa 17 milioane de euro. Anul acesta, Primăria Municipiului București a alocat în proiectul de buget 25 de milioane lei (5,7 mil. euro) pentru lucrările la Bd. Liviu Rebreanu.

Lucrările sunt împărțite în două tronsoane: Între Bd. Camil Ressu și Bd. Nicolae Grigorescu (1,7 km) și între Bd. Nicolae Grigorescu și 1 Decembrie (1 km) și vizează atât reabilitarea carosabilului cât și a trotuarelor. Pentru al doiea tronson lucrările mai au de așteptat, în funcție de finanțarea disponibilă, prioritate având segmentul deja început de doi ani.

Primarul General Sorin Oprescu a anunțat că primul segment al lucrării va fi finalizat în luna noiembrie a acestui an, lucrările fiind finalizate în proporție de 60%. Anunțul a fost făcut vineri, pe 12 aprilie, când edilul-șef a prezentat Starea Bucureștiului, o prezentare a tuturor lucrărilor majore din Capitală. 

Șinele de tramvai de pe Bulevardul Liviu Rebreanu nu mai fuseseră modernizate din anul 1970, când a fost pusă în funcțiune, iar ultima reparație capitală a avut loc în anul 1985. Pentru această lucrare au fost deviate mai multe mijloace de transport în comun: traseul liniei de tramvai 19 a fost suspendat, iar traseul liniei 23 a fost deviat, în timp ce traseul unui alt autobuz, 330, a fost deviat din zona unde circula în mod normal pentru a acoperi lipsa tramvaiului de pe Liviu Rebreanu.

O lucrare asemănătoare de reabilitare a sistemului rutier și liniei de tramvai va avea loc în Sectorul 2, pe Șoseaua Iancului și pe Șoseaua Pantelimon. Lucrările au fost aprobate de Consiliul General al Municipiului Bucureşti încă din 2007. Anul acesta Primăria a alocat 35 de milioane de lei pentru Șos. Pantelimon și 11 milioane de lei pentru Șoseaua Iancului, iar termenul de finalizare a lucrării este estimat în trimestrul IV al anului 2015. 

Etichete: linie de tramvai liviu rebreanu, Lucrari reabilitare bulevardul liviu rebreanu, realitatea

0/3 COMENTARII
manole
25 apr 22:36
+0
VOTURI
-0
Oprescu a mai fost nevoit sa rezilize contracte din cazua asta. Din pacate, se pare ca o poveste fara sfarsit care ingreuneaza enorm mersul lucrurilor.
dana
25 apr 22:35
+0
VOTURI
-0
daca nu vine Oprescu sa stea cu bata cu ei nu se intampla nimic.
Adina
25 apr 21:20
+0
VOTURI
-0
Deci, sa vad daca am inteles bine: lucrarile pe 2,7 km (1,7+1) de sosea nu s-au terminat nici pana acum, la doi ani de la inceputul lor, ba chiar sunt anuntati inca doi ani pentru ultimul kilometru.

Nu e nimeni sa dea cu subsemnatul pentru "lucrarile" astea?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h