FOTO Parcări improvizate, lângă Guvernul României. Primăria pierde, privaţii câştigă bani



În timp ce Primăria Capitalei face studii peste studii privind situaţia parcărilor din Bucureşti, şi pierde bani pentru fiecare zi de întârziere, privaţii au trecut la fapte concrete. Oriunde s-a găsit o bucăţică de teren liber, aceştia au "amenajat" o parcare privată prin intermediul căreia încasează sume considerabile de la şoferii aflaţi în căutarea unui loc de parcare liber. Aşa s-a ajuns ca, la numai câţiva paşi de Guvern, să funcţioneze două parcări private, în fapt două terenuri libere, fără nicio altă îmbunătăţire, care aduc bani frumoşi propietarilor fiind mereu pline. 

Primăria Capitalei a comandat, în ultimii ani, diverse studii şi strategii în domeniul parcărilor, însă totul a rămas la nivel de document până acum. Realitatea traficului din Bucureşti confirmă acest lucru: să parchezi în "jungla' urbană a Capitalei poate fi cea mai mare provocare a zilei, ţinând cont de faptul că numărul locurilor de parcare este mult subdimensionat în comparaţie cu nevoile şoferilor. 

De acest haos au ştiut însă să profite privaţii care, oriunde au găsit o bucăţică de teren liber, au făcut ei parcări publice. În fapt, fără prea multe investiţii de amenajare, după cum se poate observa şi din imaginile din galeria foto, proprietarii îi taxează acum pe şoferi cu sume considerabile. Asta în condiţiile în care, Primăria Capitalei pierde bani în lipsa locurilor de parcare pentru că nu are personal care să încaseze taxa de parcare, după cum a arătat Curtea de Conturi în urma unui control desfăşurat la Administraţia Străzilor Bucureşti. 

Astfel, la numai câţiva paşi de Guvernul României, pe strada Sevastopol, în apropierea Pieţei Victoriei, o zonă intens circulată auto, funcţionează două parcări private, la mică distanţă una faţă de cealaltă. Cu toate acestea, ambele sunt mereu pline de maşini, veniturile proprietarilor fiind pe măsură, ţinând cont de faptul că niciuna nu necesită investiţii de amenajare costisitoare. Practic, pe terenul neamenajat, cu pietriş şi asfalt deteriorat vizibil, proprietarii au pus doar bannere care să anunţe că şoferii pot parca acolo, contra sumei de 6 lei ora. Şi bine-nţeles, paznicul - încasator al parcării, care să colecteze taxa de parcare de 3 lei/30 minute. 

CITEŞTE ŞI CEA MAI SCUMPĂ PARCARE din România a devenit şi MAI SCUMPĂ. Cu cât s-a majorat preţul. FOTO

Un calcul simplu arată că, la fiecare oră, astfel de parcări private încasează, în medie, 120 lei fiecare, la un număr de 20 de maşini, ceea ce înseamnă aproaximativ peste 1.000 lei, de la 8 până la ora 18 când sunt deschise. 

În acelaşi timp însă, Primăria Capitalei comandă tot felul de studii şi strategii de parcare la suprafaţă şi, practic, pierde bani. Mai mult decât atât, din lipsă de personal, nici locurile de parcare pe care le are deja nu sunt taxate, după cum o demonstrează un control al Curţii de Conturi efectuat la Administraţia Străzilor Bucureşti.  

Administrația Străzilor a adus Capitalei pierderi de 1,6 milioane euro pentru că nu a gestionat așa cum trebuie parcările supraterane pe care le are în administrare

Potrivit unui raport al Curții de Conturi, în 2012, Administrația Străzilor, nu a încasat taxă pentru 4.059 locuri de parcare (din cele 7.866 locuri de parcare totale organizate în Municipiul București), invocându-se lipsa de personal. Calculele au condus la concluzia nerealizării unor venituri nete estimate de 7.311.000 lei pe an (în varianta în care valorificarea locurilor ar fi fost efectuată cu personal propriu angajat), respectiv 6.317.000 lei pe an (în varianta externalizării serviciului).

La sfârșitul lunii octombrie 2013, Primăria Capitalei a înaintat Consiliului General al Municipiului București un proiect de hotărâre privind delegarea către o firmă privată a gestionării serviciului de administrare a parcărilor publice supraterane cu plată din centrul Capitalei. Potrivit propunerii, delegarea serviciului s-ar fi făcut prin licitație deschisă, firma câștigătoare urmând a investi pentru început 800.000 de euro pentru buna functionare a sistemului. Municipalitatea ar fi primit o redevență de 35% în primii 7 ani de exploatare, 40% în următorii 7 ani și 45% în perioada finală a contractului. Proiectul nua fost însă aprobat de consilierii generali.

În haosul creat de lipsa locurilor de parcare în Bucureşti, Primăria Capitalei propune construcţia a 15 parcări subterane cu un total de 8.827 locuri, după cum urmează: 

  1. Parcaj subteran Esplanada Gara Băneasa - 100 locuri
  2. Parcaj subteran Piața Presei Libere - 1.633 locuri
  3. Parcaj subteran Parcul Herăstrău - Pavilionul H - Parc de distracții - 410 locuri
  4. parcaje subterane Piața Domenii - 188 locuri
  5. Pasaj subteran cu parcare Piața Charles de Gaulle - 831 locuri
  6. Pasaj subteran cu parcare Pescăruș - 175 locuri
  7. parcaj subteran Piața Dorobanți - 360 locuri
  8. Pasaj subteran cu parcare Șos. Ștefan cel Mare Bloc Perla - 417 locuri
  9. Parcaj subteran Șos. Ștefan cel Mare - Aleea Circului - 580 locuri
  10. Pasaj subteran cu parcare Piața Amzei - 196 locuri
  11. Pasaj subteran cu parcare Piața Walter Mărăcineanu - 276 locuri
  12. Parcaj subteran strada Edgar Quinet - 380 locuri
  13. Pasaj subteran cu parcare Piața Alba Iulia - 2.190 locuri
  14. Parcaj subteran Piața Muncii - 821 locuri
  15. Parcaj subteran Piața Sudului - 270 locuri

CITEŞTE ŞI Noi parcări subterane, la Gara de Nord, Cișmigiu, Universitate. PROCEDURILE AU ÎNCEPUT

Dintre cele 15 parcări, doar cinci au fost abordate în discursurile publice ale primarului general, Sorin Oprescu, respectiv parcările de la: Piața Charles de Gaulle, Piața Alba Iulia, Edgar Quinet, Piața Dorobanți și Piața Walter Mărăcineanu. Acestea ar urma să fie realizate în parteneriat public-privat, după modelul celei de la Piața Universității, construită de firma Interparking. De câțiva ani, primarul anunță termene pentru începerea lucrărilor, însă și în acest moment, aceste parcări există doar pe hârtie. 

Etichete: bani, Bucureşti, Guvernul României, locuri parcare bucuresti, parcare Sevastopol, parcari improvizate, Primăria Capitalei, realitatea, strategie parcare

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE