S-a deschis șantierul: Câți bani sunt alocați pentru extinderea magistralei 4 de metrou



Valoarea totală a proiectului de extindere a magistralei 4 de metrou se ridică la suma de 1,115 miliarde lei, contractul de execuţie a lucrărilor fiind semnat încă din iulie 2013 cu o asociere de patru firme. Pentru anul acesta s-a alocat însă mai puţin de 5% din suma necesară pentru toată lucrarea. Lucrările au început încă din toamna anului trecut, însă abia acum se lucrează şi la suprafaţă, motiv pentru care traficul auto în zona de nord a Capitalei este grav afectat. 

După scandalul de pe şantierul magistralei 5 de metrou (Drumul Taberei - Universitate), discuţiile fiind în principal legate de asigurarea finanţărilor necesare proiectului şi continuarea lucrului pe şantier, autorităţile au anunţat recent că încep lucrările de extindere a magistralei 4 de metrou cu două noi staţii (tronsonul Parc Bazilesc – Lac Străulești). 

Astfel, traficul auto pe Bdul. Bucureştii Noi a fost restricţionat pe anumite porţiuni, începând cu data de 7 septembrie 2013, după cum a aprobat Comisia Tehnică de Circulaţie din cadrul Primăriei Bucureşti . De asemenea, RATB a anunţat că anumite trasee de autobuze au fost deviate, iar mai multe tramvaie şi troleibuze au fost suspendate, începând de duminică. 

Potrivit Metrorex, durata asumată prin contract pentru execuţia şi finalizarea lucrărilor de extindere a magistralei 4 de metrou cu două noi staţii, Parc Bazilescu şi Lac Străuleşti, este de 30 luni, valoarea totală a proiectului fiind de 1.115 milioane lei. 

Conform bugetului pe 2013, proiectul de extindere a magistralei 4 cu doi kilometri beneficiază de suma de 55 milioane lei, ceea ce înseamnă mai puţin de 5% din total. 

"Lucrările la Magistrala 4 au început la data de 18 octombrie 2012. Se vor executa lucrări la staţile de metrou Laminorului şi Străule;ti. Se vor executa lucrări de structură, arhitectură, instalaţii electrice, sanitare, ventilaţie şi curenţi slabi. Costul lucrărilor este de 1.115 mil. lei, finanţarea fiind asigurată din două componente, în cadrul POS-T 2007 - 2013 şi de la bugetul de stat", a precizat într-un răspuns formulat la solicitarea B365.RO directorul general al Metrorex, Aurel Radu. 

(foto forum.metrouusor.com)

Câştigătorul licitaţiei ce a fost organizată de Metrorex este constituit sub forma unei asocieri de firme, respectiv: Astaldi S.p.A. – Lider Asociere, SC Somet SA, SC Tiab S.A. şi SC UTI Construction & Facility Management SA care lucrează în prezent şi la şantierul materoului de Drumul Taberei. 

Magistrala 4 de metrou modifică Nordul Capitalei: Lac de agrement, artere noi și linii de tramvai 

Proiectul de construcție a liniei înglobează totalitatea lucrărilor necesare pentru extinderea reţelei de metrou, respectiv a Racordului 2 al Magistralei 4, cu două noi staţii, fiind prevăzute în acest sens lucrările de structură tunel (1,3 km), structura aferentă celor 2 staţii (Laminorului şi Lac Străuleşti), depou de metrou, terminal multimodal şi Park & Ride precum şi principalele dotări cu instalaţiile şi echipamentele necesare pentru punerea în funcţiune cu călători a obiectivului. 

În zona staţiei Străuleşti, în subsolul fostei baze sportive, actualmente teren viran, va apărea staţia de metrou Străuleşti, care va fi ridicată sub formă de depou cu şase peroane. Tot acolo vor fi construite o autogară, un peron subteran pentru autobuze, amenajat chiar în staţia de metrou, plus o parcare pe trei niveluri, cu spaţii verzi pe acoperiş. Un lucru nemaiîntâlnit pentru o staţie de metrou din Bucureşti îl reprezintă parcările de pe laturile staţiei-depou, de tip park&ride.

Pe lângă proiectul propriu-zis de prelungire a linei de metrou, documentația de urbanism "pregătește terenul" pentru mai multe viitoare posibile investiții publice în transportul în comun, inclusiv introducerea unei linii de tramvai pe Bulevardul Laminorului. Mai multe, aici.

 

Etichete: magistrala 4 de metrou, metrou lac straulesti, realitatea, statii magistrala 4

0/3 COMENTARII
vlad
13 Sep 00:23
+0
VOTURI
-0
@Fox zi-mi si mie cine spune ca asta e proiect facut din bani europeni???? Singurul proiect facut exclusiv din bani europeni este pasajul de la Piata Sudului. Magistrala de metrou din Drumul Taberei se spera ca o sa primeasca niste bani, dar nu e sigur deocamdata nimic. Aici nu vad nimic de bani europeni!!!

Oricum, e clar ca majoritatea proiectelor lui Oprescu sunt legat de nordul capitalei. Accentueaza intentionat dezechilibrul existent.
Fox
12 Sep 17:28
+0
VOTURI
-0
@Vallym: E chiar asa greu de inteles ca sunt finantari diferite? Ce-o fi asa greu de inteles ca nu poti sa deturnezi banii de la un proiect la altul. Cand depui cereri de finantare la Uniunea Europeana (proiect pos-t) nu poti sa zici dupa un timp: stii, m-am razgandit deturnez niste fonduri pe alt proiect. Ca intri la penal! Si avem deja destui ministrii penali si la propriu si la figurat. Asa ca zi mersi ca s-au milostivit aia de noi si ne dau bani sa ne modernizam ca altfel mai faceam noi metrou in 3000 e.n.
vallym
12 Sep 15:53
+0
VOTURI
-0
tipic oprescu...ne apucam si doamne ajuta cand om termina...de ce nu finanteaza d taberei, il termina si dupa ne apucam si de asta...in felul asta am avea macar un tronson terminat, nu 2 incepute si fara final timpuriu...pasajul miai bravu muncii dudesti vitan grigorescu ciurel toate sunt unde le-a lasat videanu...urat, rusinos si penibil

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h