UPDATE GREVA ROMATSA, ANULATĂ - Ce spun liderii de sindicat de la ROMATSA



UPDATE GREVA ROMATSA a fost ANULATĂ. Anunţul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Iulian Matache, luni seară, după ora 19, după ce sindicatele şi patronatul companiei au avut mai multe runde de negocieri, timp de câteva zile. 

Sindicaliștii de la ROMATSA negociază cu reprezentanții patronatului inclusiv luni, 31 august. GREVA ROMATSA este programată să înceapă marți, 1 septembrie. În urma negocierilor, reprezentanții sindicatelor spun că există șanse de peste 90% de a se renunța la grevă. Controlorii de trafic aerian au 14 revendicări, printre care şi pensionarea la 55 de ani.

GREVA DE LA ROMATSA, ANULATA?
GREVA DE LA ROMATSA, ANULATĂ?

GREVA ROMATSA, ANULATĂ - Conform ultimelor informații, angajații ROMATSA ar urma să primească salarii indexate cu un mic procent, dar, mai important, se va renunța la funcțiile de conducere în care au fost numite persoane pe considerente politice. 

Tudorache a declarat, luni, pentru Hotnews ca s-a ajuns la un acord cu patronatul pentru toate cele 14 revendicari, insa sindincalistii nu vor semna acordul de incetare a grevei pana cand nu se vor gasi solutiile legale pentru surplusul de personal creat dupa revenirea la vechea organigrama.

GREVA ROMATSA, ANULATĂ - Controlorii de trafic aerian vor ca prin noul contract de muncă ce va fi încheiat să se revină la organigrama anterioară celei promovate de fostul director general al ROMATSA, Ion-Aurel Stanciu. "Am stat vineri noaptea până la ora 2,00, la negocieri cu reprezentanţii Consiliului de Administraţie şi cei ai Ministerului Transporturilor şi am stabilit să începem din nou sâmbătă negocierile. Nu am face toate aceste eforturi, un maraton incredibil, dacă nu ar fi deschidere din partea celor din CA. În principiu, am rezolvat cel mai grav lucru, respectiv să nu trecem în CCM acea organigramă ilegală, abuzivă şi care ne-ar fi dus in faliment în doi ani de zile. Trebuie găsite soluţii aici pentru că vrem un CCM cu organigrama veche, celei care era înaintea organigramei care a intrat în vigoare la 1 martie. A fost un lucru greu de rezolvat, dar am reuşit azi noapte ca CA să aprobe vechea organigramă", a declarat sâmbătă, pentru Agerpres, Gabriel Tudorache, preşedintele Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din România (ATSR). Liderul sindical a afirmat că în prezent se caută soluţii pentru solicitarea referitoare la angajaţii puşi pe diferite funcţii de fostul director general, cu salarii mult mai mari, dar şi la cea privind vârsta de pensionare a controlorilor de trafic.

Gabriel Tudorache, președintele Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din România (ATSR), spunea înaintea rundei de negocieri de duminică că se fac eforturi pentru găsirea de soluţii pentru oprirea grevei generale anunţate pentru data de 1 septembrie. Divergenţele cel mai greu de depăşit sunt cele de la punctul 14 de pe lista solicitărilor controlorilor de trafic aerian, care vizează sporurile pentru acele persoane care s-au lăsat mituite, care au fost puse în diferite funcții și au fost angajate cu contracte de muncă individuale, pe salarii mult mai mari și dețin acte adiționale semnate de Ion Stanciu și nu este normal să se ducă până la pensie cu aceste sume. "Pentru verificarea situației exacte, este necesar un volum foarte mare de muncă, deoarece trebuie analizate dosarele a sute de persoane. Mai avem în discuție și punctul cu vârsta de pensionare de 55 ani", spune Tudorache

Sindicaliștii de la ROMATSA au anunțat luni că vor declanșa grevă generală pe 1 septembrie 2015, de la ora 11,00, dacă autoritățile nu vor rezolva până atunci solicitările salariațiilor legate de directorul general al ROMATSA și încheierea CCM.

Regia ROMATSA a depus, în data de 25 august, la Tribunalul București, solicitare pentru constatarea nelegalității grevei angajaților, solicitare care însă a fost respinsă vineri de Tribunal. Decizia nu este definitivă și poate fi atacată cu apel.

Și ministrul delegat pentru Dialog Social a reacționat, susținând că se bazează pe maturitatea celor care se află la masa negocierilor, pentru a evita greva: „

“Așa cum am mai spus, chiar dacă instanța a stabilit că greva angajaților ROMATSA este legală, mă bazez pe maturitatea și puterea de negociere atât a reprezentanților ROMATSA cât și a liderilor de sindicat, astfel încât să se evite greva generală programată pentru 1 septembrie. Sper ca lucrurile să intre în normalitate cât mai repede”, a spus ministrul Liviu Pop, într-un comunicat de presă remis B365.ro.

GREVA ROMATSA, ANULATĂ - Vineri, Ion-Aurel Stanciu și-a dat demisia din funcția de director general al ROMATSA, motiv pentru care ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a solicitat sindicatului și conducerii regiei continuarea negocierilor, semnarea contractului colectiv de muncă și renunțarea la grevă.

'În urma demisiei din funcția de director general, prezentate astăzi (vineri — n.r.) de domnul Ion-Aurel Stanciu, în cadrul ședinței Consiliului de Administrație — ROMATSA, solicit atât sindicatului cât și conducerii regiei continuarea negocierilor pentru încheierea și semnarea Contractului Colectiv de Muncă și mai ales renunțarea la greva generală. Consider că în condițiile actuale este inutil acest protest care afectează activitatea din domeniul aerian și confortul cetățeanului', a declarat Iulian Matache.

GREVA ROMATSA, ANULATĂ - Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian — ROMATSA se află sub autoritatea Ministerului Transporturilor. ROMATSA are statut de regie autonomă autofinanțată de importanță națională, deține monopolul natural al serviciilor de trafic aerian și nu primește de la bugetul statului sume pentru realizarea obiectului de activitate sau pentru realizarea programului de investiții și dezvoltare.

Etichete: 1 SEPTEMBRIE, grevă, greva controlorilor de trafic aerian, marţi, ROMATSA, septembrie, Trafic aerian

0/1 COMENTARII
JAF SI LA CFR CALATORI ?
31 Aug 21:11
+0
VOTURI
-0
„O viaţă avem români… și-o cinste! Deșteptați-vă că am dormit destul!”

“Dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, Vasile Secara a fost “uns” in functia de director CFR Calatori la nivel national.
Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice “parghiile trandafirii” de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top.
La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care NU A MAI ORGANIZAT LICITATIE, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si INTABULAT.
Pe vremea comunistilor, Vasile Secara a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. Dupa anii 90, a devenit pesedist si inginer sef in gara clujeana, apoi sef adjunct de statie si sef de gara. In momentul de fata, la Vasile Secara au ramas neschimbate cel putin doua caracteristici: PSD si sefia.
Inainte de Paste, in 2014, clujeanul a fost numit sef la CFR Calatori in noua structura de conducere a companiei.
Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Calatori Cluj in urma unor controale facute de CFR SA si Ministerul Transporturilor.
In timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secara s-a imbolnavit brusc si a intrat in concediu medical. Mai amuzant este si ca verificarile respective s-au “imbolnavit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicitatii.”
Fostul ministru RUS, stia probabil ca PSD-ul este o interminabila pepiniera penala. Si ce ?
In urma cu ceva timp, compania CFR Calatori a incredintat, fara licitatie , catre societatea Informatica Feroviara(UNDE ESTE MARE SEFA , SOTIA FOSTULUI MANAGER PRIVAT”SMART” DE LA CFR CALATORI, DOROBANTU VALENTIN), suma de 7.200.000 de lei pentru servicii informatice. De ce nu s-a facut licitatie?
Numai bosul CFR Calatori, Vasile Secara si ulterior Szentes Iosif, pot s

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE