ONG-urile cer în Justiție reconstruirea a 8 monumente, inclusiv Hala Matache, în mijlocul Bd. Uranus



ONG-urile vor face o plângere penală prin care vor cere Primăriei Capitalei ca Hala Matache și alte șapte monumete istorice să fie reconstruite în același loc, "pe prima bandă a Bulevardului Uranus". Această plângere are ca temei hotărârea definitivă și irevocabilă a Curții de Apel de la Cluj, care a decis că proiectul Primăriei Municipiului București “Dublarea diametralei Nord – Sud” este ilegal și a anulat autorizația de construcție care privește lucrările din zona Berzei - Buzești. 

Consiliul International pentru Monumente condamna distrugerea patrimoniului istoric din Bucuresti
Consiliul Internaţional pentru Monumente condamnă distrugerea patrimoniului istoric din Bucureşti

La o conferință de presă susținută joi la sediul Active Watch, Mircea Toma, reprezentant ActiveWatch, Roxana Wring, reprezentantă  Asociaţiei pentru Protecţia şi Documentarea Patrimoniului Pro Do Mo și Nicușor Dan, reprezentant al Asociației Salvați Bucureștiul au declarat că ONG-urile vor să facă plângere penală împotriva reprezentanților Primăriei Capitalei. Ele doresc reconstruirea, pe același loc pe care se aflau, atât a Halei Matache cât și a altor  clădiri demolate: Casa Rădulescu / Cinema Feroviar, Hotel Marna, Casa Eminescu, monumentele istorice de pe Berzei 81, Berzei 89, fosta Politehnică Berzei și Știrbei 32.

Acesta hotărâre a ONG-urilor, de a cere ca mai multe clădiri să fie reconstruite în același loc, adică pe mijocul Bulevardului Uranus, a strânit o expunere de păreri contradictorii chiar la conferința de presă, jurnaliștii care erau în sală întrebându-i cum protejează patrimoniu astfel și care este logica reconstruirii clădirilor pe bulevard, "pe prima bandă", cum au precizat reprezentanții ONG-urilor.

Nicușor Dan a fost categoric și a spus că nu va fi de acord cu reconstruirea Halei Matache pe alt loc.

"În momentul în care i s-au dat Primăriei Capitalei soluții pentru a nu demola și pentru a păstra același volum de trafic, iar ea ne-a ignorat cu totul și a spus că noi suntem cretini și va face cum știe ea, eu sunt îndreptățit acum să cer ca acele clădiri care au fost demolate doar pentru că cineva a constatat că este mai deștept decât toată lumea să fie reconstruite în locația inițială, ca o reparație pentru că acești oameni sunt incompetenți. Astfel, vom simți în sfârșit că avem un stat de drept. Dacă spunem că ne-am trezit prea târziu și mergem mai departe, lucrul acesta se va întâmpla la nesfâșit", a declarat președintele Asociației Salvați Bucureștiul. 

Procesul împotriva proiectului “Dublarea diametralei Nord – Sud” a fost intentat și câștigat de Asociaţiei pentru Protecţia şi Documentarea Patrimoniului Pro Do Mo. Astfel, conform deciziei Justiției, Planul Urbanistic Zonal (PUZ) adoptat în 2006, care trasa conturul șoselei peste clădiri și autorizația de construire a Bulevardului Uranus au fost anulate și au fost confirmate ca ilegale toate activitățile deja desfășurate în cadrul acestui proiect, printre care exproprieri, evacuarea a 1000 de persoane, demolarea a 79 de clădiri în zona Berzei-Buzești.

Decizia Curții de Apel Cluj nu a fost încă motivată. 

Reprezentanții ONG-urilor preconizează că plângerea penală prin care vor cere reconstruirea în același loc a opt clădiri demolate va fi depusă într-o lună.  

Nicușor Dan a explicat că decizia instanței va avea trei consecințe: 

- se va face o plângere penală pentru toate abuzurile făcute de Primăria Capitalei din octombrie 2010 până în acest moment: evacuări în mijlocul iernii, demolări de clădiri dintre care monumente istorice, autorizații care reiau identic autorizații suspendate sau anulate de instanță, fals în acte - de exemplu, legea spune că secretarul general trebuie să semneze orice act iese din primăriei, inclusiv autorizațiile de construcție, iar secretarul general declară, în toate procesele civile pe autorizații, că el nu le-a semnat pe cele din urmă, în demolare unei clădiri aflate pe strada Știrbei Vodă ei au declarat că acea clădire era demolată, dar ea era în picioare.

- există mulți cetățeni care au fost evacuați și care sunt în instanță și vor să obțină prețul corect pentru proprietățile lor.

- există niște procese civile prin care cerem reconstruirea a mai multor clădiri pe locația inițială.

Prin această hotărâre a instanței, nu se vor aplica sancțiuni către niciunul dintre reprezentanții Primăriei Muncipiului București. 

Fiind întrebat ce se întâmplă cu celelalte trei PUZ-uri aprobate în aprilie 2013 pentru zona Berzei - Buzești, Nicușor Dan a explicat:  "Într-adevăr, există trei PUZ-uri care înlocuiesc PUZ-ul existent. Ele au un mare viciu: PUZ-ul vechi - cel anulat - se referea la șosea, PUZ-ul nou - dat anul acesta, după anularea celui vechi -se referă la șosea, ce e la Est și Vest de șosea. Dar toate avizele pe care ei le au sunt exclusiv pe partea Vestică a șoselei, adică ce este Hala Matache. Ei nu au aviz nici pe șosea, nici pe partea estică. După ce li s-a anulat PUZ-ul, cu avizele pe care le aveau doar pe partea Vestică, au dat un PUZ și pe șosea, și pe partea Vestică și pe Est, în mod abuziv, normal. Iar instanța va constata acest lucru și este o chestiune de timp ca instanța să le anuleze".

Mai mult, el a explicat că toate actele emise în baza PUZ-ului din 2006 sunt anulate, după ce PUZ-ul a fost declarat ilegal. "În baza PUZ-ului din 2006, s-a dat, tot în 2006, o  hotărâre de declarare a utilității publice, în 2010 s-a dat o hotărâre de Guvern prin care se declanșau exproprierile, în baza unei hotărâri de primar s-a expropriat toate aceste clădiri și s-au emis autorizații de construire pentru șosea și autorizați de demolare pentru  clădiri. Este un principiul administrativ care spune că dacă ai un act care se anulează și o serie de acte emise în baza lui, automat toate actele subsecvente sunt anulate. Doar că aceste acte nu se anulează instant, trebuie ca o instanță să se pronunțe", a declarat Nicușor Dan, președintele Asociației Salvați Bucureștiul.

"Primăria Capitalei s-a comportat ca un infractor. Noi nu terminăm aici bătălie. Vrem să fie respectate princiipiile de bază ale civilizației europene. În acest moment suntem câștigătorii declarați, dar oricine trece prin Buzești-Berzei trage o altă concluzie. Pro Do Mo vrea reconstruirea Halei Matache, a Hotelului Marna,  Berzei 81, 89, Știrbei 34. Vrem să vedem că reapar în peisajul bucureștean", a declarat Roxana Wring, reprezentant al asociației Pro Do Mo.

 

Etichete: Hala Matache, realitatea, reconstruire hala matache

0/26 COMENTARII
@RUDY
25 oct 16:54
+0
VOTURI
-0
Rudy, mintea ta e dusa cu sorcova. In acest moment NU INTERESEAZA pe nimeni cine a furat, cine s-a imbogatit, cine si-a tras-o in fund. Nu suntem la OTV !!! ACUM ne intereseaza ca lucrarile sa continue. Daca nu esti in stare sa intelegi ca articolul nu trateaza problema imbogatirii frauduluase, nu mai comenta aiurea ! Esti cumva frustrat ca tu te zbati in saracie iar altii s-au imbogatit ? Asta e, tu vei fi mereu sarac, intrucat mintea nu te ajuta sa te imbogatesti, se vede din comentariul tau ce denota invidie si nu inteligenta.
Rudy
25 oct 15:41
+0
VOTURI
-0
@observator: Cladirile distruse erau monumente (nu case) de clasa B calasate de Ministerul Culturii. Repet MONUMENTE, clasate nu de ONG-uri ci de Ministerul Culturii. Si cum vine asta «…cei cu bani, indiferent cum i-au facut «. Deci dupa mintea ta ar trebui lasati in pace toti nenea astia cu salarii de bugetari indiferent cum au facut banii? Gandire de mafiot e asta !
@alex : « L-am votat la inceput pe Nicusor« Si la sfarsit ce ai facut ? Stai linistit ca nu l-ai votat niciodata. Salvati Bucurestiul s-a impotrivit ilegalitatilor de pe Buzesti-Berzei inca de la inceput.
@vlad: problema este de intrare in legalitate. Nu e nimic absurd. Daca instanta va zice sa le reconstruiasca trebuie reconstruite, altfel ne stergem cu legile pe picioare. Legalitate !
Nicuşor Dan
25 oct 15:38
+0
VOTURI
-0
Eu, Nicuşor Dan, susţin drepturile celor expropriaţi şi vreau să creez probleme Primăriei Capitalei. Dacă se face revenirea teoretică pe vechiul amplasament, foştii proprietari ai terenurilor pe care se aflau cocioabele şi Hala Matache vor putea afirma în procesele aflate pe rol că banii oferiţi de Primăria Capitalei sunt prea puţini, în comparaţie cu valoarea terenurilor respective. Sorin Oprescu va fi obligat de instanţele de judecată să plătească un munte de aur pentru cocioabele demolate şi, astfel, eu, Nicuşor Dam, voi primi câteva procente din sumele respective.
observator
25 oct 13:01
+0
VOTURI
-0
nu mai veniti toti cu informatii despre averile celor din Primarie, e clar ca s-au imbogatit din spagi. Problema in cazul nostru nu e ca s-au imbogatit ei (daca noi suntem saraci, hai sa nu-i invidiem pe cei cu bani, indiferent cum i-au facut, asta e o boala romaneasca veche)ci ca s-a blocat santierul iar bucurestenii vor suferi. Artera va prelua traficul nord - sud, degrevand Bd. Magheru si Calea Victoriei, iar asta trebuie sa fie un mnotiv de bucurie pentru oricine. Daca aceasta lucrare nu s-ar mai fi facut, care ar fi fost motivele de bucurie ? S-ar fi bucurat oamenii ca zona era una insalubra cu cocioabe care stau sa cada, cu aurolaci, tigani, etc ? De ce sa te bucuri ca zona arata rau ? De ce sa vrei sa o pastrezi ? In ce orase se pastreaza zone asa degradate ? Niciuna din cladiri nu era clasificata de Ministerul Culturii ca fiind monument, erau case categoria B, in stare proasta. E adevarat ca Oprescu a permis demolari ale unor cladiri de valoare prin centru, dar zona Matache nu avea asemenea cladiri care sa merite sa fie pastrate cu orice pret. Aspectul legalitatii demolarilor e minor in comparatie cu pretentiile absurde ale ONG-urilor. Au avut si realizari notabile aceste ONG-uri, insa acum au o pozitie aberanta care contravine interesului bucurestenilor
alex
25 oct 11:14
+0
VOTURI
-0
se vede clar ca ONG-urile nu reprezinta interesul cetateanului. Se ambitioneaza sa puna contre Primariei blocand un proiect de fluidizare a traficului (care va avea ca rezultat descongestionarea Caii Victoriei). Ele au ceva cu Oprescu, cu oricine are vreun proiect. Daca Primaria nu ar mai avea niciun proiect, aceste ONG-uri ar disparea. Ce vor acum ONG-istii ? Sa puna de-ai dracului case in mijlocul buldvarduluyi pentru ca asa "vrea muschii" lui Nicusor Dan. E clar ca Oprescu nu are o viziune coerenta asupra modernizarii orasului (ca sa nu mai spun ca nici pe asta pe care o are nu stie sa o aplice !), insa Nicusor Dan se afla la cealalta extrema, cea in care e necesara interventia unor psihiatri. L-am votat la inceput pe Nicusor, il uram pe Oprescu, insa pe parcurs mi-am data seama ca intre cei doi, Oprescu e raul cel mai mic !
vlad
25 oct 10:36
+0
VOTURI
-0
Bun, eu am fost total de partea ONG-urilor in cazul asta, mai ales ca Primaria a facut toate demolarile astea ilegal. Le era asa de greu sa-si ia permisele??? ca oricum ministerele ii dadeau lui Oprescu orice aveau chef. Mi se pare normal ca locatarii dati afara si despagubiti Dumnezeu stie cu ce firmituri sa-i dea in judecata.

Dar ce fac acum cele 3 organizatii este penibil!!! Cladirile monument au fost daramate... orice reconstructie a lor automat nu ar avea cine stie ce valoare. Bulevardul a fost deja construit, ce obtii daca distrugi o banda si le pui cum erau inainte??? Din moment ce oricum se reconstruiesc, fa-le nene conform noului bulevard.... zona frumoasa din perioada interbelica s-a dus, nu o sa reinvie orice fac ei!!!
Madalin Dumitru Infrastructura
25 oct 08:26
+0
VOTURI
-0
Florin LEgea ne asigura noua derularea procedurii de achizitie sa iasa cine trebuie. L am adus din Slobozia sarac si cu pantofii rupti iar acum are sute de mii de euro avere..
Ce bine e in primaria lui Oprescu!
Florin Legea - PMB
25 oct 08:21
+0
VOTURI
-0
Mama ce a explodat averea taranului asta :

http://doc.pmb.ro/declaratii_PMB/decl12/avere/d_avere_legea_florin_marius.pdf
Andrei
25 oct 08:15
+0
VOTURI
-0
Bravo Dan Nicusor! Acum nenorocitii aia din primarie or sa se gandeasca de doua ori inainte de a da verde la smecherii imobiliare "de dragul" traficului. Drumuri mai mari aduc trafic mai mare si mult mai congestionat.
ANI
25 oct 08:14
+0
VOTURI
-0
Averile si salariile functionarilor din Primaria Bucurestiului:
http://doc.pmb.ro/declaratii_PMB/decl12/avere/d_avere_constantinescu_mircea_octavian.pdf

http://doc.pmb.ro/declaratii_PMB/decl12/avere/d_avere_savoiu_vasile.pdf

http://doc.pmb.ro/declaratii_PMB/decl12/avere/d_avere_dragoi_geta.pdf

http://doc.pmb.ro/declaratii_PMB/decl12/avere/d_avere_legea_florin_marius.pdf

http://doc.pmb.ro/declaratii_PMB/decl12/avere/d_avere_wigler_solomon.pdf


http://doc.pmb.ro/declaratii_PMB/decl12/avere/d_avere_petrascu_maria.pdf

http://doc.pmb.ro/declaratii_PMB/decl12/avere/d_avere_grigore_oana.pdf

http://doc.pmb.ro/declaratii_PMB/decl12/avere/d_avere_dedu_ion.pdf

http://doc.pmb.ro/declaratii_PMB/decl12/avere/d_avere_bologa_irina.pdf

http://doc.pmb.ro/declaratii_PMB/decl12/avere/d_avere_florea_ion.pdf

http://doc.pmb.ro/declaratii_PMB/decl12/avere/d_avere_iordache_adrian.pdf

http://doc.pmb.ro/declaratii_PMB/decl12/avere/d_avere_sosoaca_bogdan.pdf

http://doc.pmb.ro/declaratii_PMB/decl12/avere/d_avere_patrascu_gheorghe.pdf
@ Gogu
25 oct 07:15
+0
VOTURI
-0
Gogule, si incepusesi asa bine... O explicatie frumoasa, pertinenta...
Si dupa aia ai dat cu mucii in fasole. Si tu, ca Fox. Cine nu gandeste ca mine e idiot.
Pricepe o data pentru totdeauna ca nu te-a injurat nimeni. Incearca si tu sa-ti iei medicamentele si sa te calmezi inainte de a scrie un comentariu, "inteligentule". Tu si ceilalti cativa prosti.

PS. Roxana Wring face parte din alt ONG. Nu e colega cu Dan decat prin faptul ca amandoi sunt ong-isti.
Leul
25 oct 00:44
+0
VOTURI
-0
@Fox, Tudor, Geo, Cititor, Radu, Mihai nu mai postati sub diferite nume ca se vede ca sunt ale aceleiasi persoane. S-a bagat internet la Balaceanca?
mihai
24 oct 22:47
+0
VOTURI
-0
scuze pentru greseli dar m-a enervat groaznic imbecilul de Nicusor Dan
mihai
24 oct 22:45
+0
VOTURI
-0
Atera este vitala Bucurestiului. Acest dezaxat de Nicusor Dar face cartile samsarilor imobiliari. Nici cu Oprescu nu imi e rusine dar macar "circarul" a avut ceva in cap. Eu vreau ca traficul de pe Calea Victoriei sa fie preluat de Buzesti iar Calea Victoriei sa devina O Maria Hilferstrasse din Viena cu o singura Banda pe sens, magazine ,restaurante , fara Banci,si foarte pietonala. In dreptul Palatului regal sa fie inchis traficului rutier iar acesta sa fie deviat prin fata Salii Palatului. Asta inseamna sa doresti o capitala Europeana. Nu speluga plina de tigani si curve de langa Hala Matache. Vren dezvoltare si oras european nu tiganie turceasca a la Nicusor Dan
Radu
24 oct 22:35
+0
VOTURI
-0
Titlul articolului e penibil. Cica "monumente".....bine ca nu le-au zis "opere de arta". Nu sunt de acord cu reconstructia acestor cladiri urate, daramite cu amplasarea pe vechile locuri ! Sunt insa pentru aplicarea sanctiunilor pentru cei care nu au respectat legea. Amenzi, puscarie, DA, insa reconstructie NU. Isi cam bate joc de noi ONG-istul ala !
Gogu
24 oct 22:13
+0
VOTURI
-0
La stiri la ProTv, Roxana Wring, colega lui Nicusor a declarat ca doreste reconstruirea cladirilor, dar nu pe vechiul amplasament. In alta ordine de idei, cel care vrea ca toata lumea sa gandeasca asa ca el ( adica aberant ) e Nicusor Dan. Marea majoritate a populatiei e impotriva lui, s-a vazut la alegeri. Cu alte cuvinte, "inteligentule" (sau "inteligento"), nu Fox vrea ca lumea sa gandeasca asa ca el, pentru ca toata lumea gandeste ca el, in sensul ca majoritatea considera ca Nicusor e imbecil. Fox nu a comentat ca sa creeze un curent de opinie in favoarea lui Oprescu, el a aratat doar ceea ce toti stiu ( mai putin tu si cativa prosti ), adica faptul ca Nicusor e imbecil. Pricepi tu ? Faptul ca Oprescu e nesimtit si corupt nu are legatura cu faptul ca Nicusor e schizofrenic si idiot ! Acestea nu sunt jigniri, sunt definitii cinstite care-i portetrizeaza corect pe cei doi...
@ Fox
24 oct 21:49
+0
VOTURI
-0
Oarecum de acord cu matale, domnu' Opresc... pardon, Fox!
Dar poate imi spui si mie unde anume, in articol, colegii de ONG ai lui Niculaita Dan asta nu-s de acord cu el si accepta reamplasarea cladirilor.
Iar incepi cu injurii. Nici eu nu-s de acord cu declaratia elucubranta a lui Dan, dar de aici si pana la a ma apuca sa afirm ca cine nu e de acord cu mine e tampit e cale lunga.
Vezi-ti lungul comentariilor, ca nu esti pe tarla la ma-ta. 'Mkay?
cititor
24 oct 21:25
+0
VOTURI
-0
In lumea asta sunt minuni,
Mai mari ca NICUSOR nu sunt.
Oare nu mai sunt locuri la balaceanca???
Geo
24 oct 21:11
+0
VOTURI
-0
@lex - deocamdata legea nu cere reconstructia acelor case si nici reamplasarea lor in acelasi loc. E o cerere aberanta. Orice dobitoc poate cere in instanta orice. Ramane sa vedem decizia judecatorilor. Ma gandeam sa cer si eu demolarea Intercontinentalului pentru ca in anii '60 pe acel amplasament erau doua case care au fost puse la pamant ilegal de comunisti.
Oprescu e smecher si corupt, iar Nicusor Dan e cretin. Daca ar fi sa ma aflu in pielea vreunuia din ei, l-as alege pe Oprescu. Cine vrea sa fie cretin ??
Tudor
24 oct 20:53
+0
VOTURI
-0
Una e sa respecti legea, alta e sa fii idiot. Ce se intimpla daca bulevardul Uranus ar fi fost deja terminat ? Distrugeau bulevardul din rautate, ca sa construiasca niste case, doar pentru ca au fost demolate ilegal ? Pot fi penalizati cei care au incalcat legea, insa daca se hotaraste reconstruirea caselor, aceasta nu trebuie sa se faca pe vechiul amplasament. Nu are nicio logica ! Pe de alta parte, Nicusor Dan a dovedit lipsa de logica de cand a infiintat acest blestemat ONG, deci nu ma mira pozitia lui. Nu mi-a placut Oprescu niciodata, nu a fost in stare sa termine multe lucruri incepute, tolereaza si chiar intretine coruptia in Primarie. Iata insa ca exista indivizi ca Nicusor care prin idiotenie demonstreaza ca defectele lui Oprescu sunt chiar digerabile. Inchipuiti-va ca Nicusor ar fi Primar ; nu s-ar mai face nimic in orasul asta. E impotriva oricarui proiect, din principiu. Isi bate joc de bucuresteni ; daca se face un sondaj veti vedea ca peste 90% din acestia sunt in favoarea continuarii proiectului, fara reconstructia acelor case in mijlocul drumului. Nu confundati aplicarea legii cu prostia. Legea trebuie aplicata cu inteligenta, nu cu ura.
Fox
24 oct 20:36
+0
VOTURI
-0
:)) Ce tare! Pana si colegii de ONG a oligofrenului Nicusor Dan nu sunt de acord cu el! In timp ce el sustine cu mintea lui cea neteda si obsedata de orice este contra si care nu cunoaste notiunea de compromis, ca trebuie refacute cele 8 "monumente" in mijlocul bulevardului, cu oriuce pret, colega lui mai cerebrala ii da peste botic si ii zice ca nu trebuie sa fie rigizi si pot accepta reamplasarea lor, ca doar nu o sa blocheze bulevardul! :)) Foarte tare. Asta da palma Nicusor penibilisor! :))

Nu va faceti griji, bulevardul va fi terminat indiferent ce zviara un scelerat. Si da, daca s- aincalcat legea, vinovatii sa plateasca!
Lex
24 oct 19:41
+0
VOTURI
-0
Trebuie respectata legea. Si daca instanta decide ce trebuie reconstruite cladirile pe vechiul amplasament, asa trebuie sa se faca. In plus trebuie pedepsiti penal cei care au facut aceasta magarie cu Buzestiul si Berzei. Unde e lege nu-i tocmeala! Trebuie o data pentru totdeauna sa intelegem asta! Altfel, cei care comentati pe-aici sa nu va plangeti ca atunci cand va adresati administratiei trebuie sa dati spaga, cand mergeti la spital trebuie data spaga, la un proces legea e pentru cine da mai mult...etc.! Daca vrem lege, sa o aplicam pana la capat! Daca vrem tocmeala... sa nu ne mai plangem de nimic. Tocmeala n-are limite!
Felicitari ONG-urilor. Rusine primariei si primului corupt al capitale Oprescu!
Andrei
24 oct 19:14
+0
VOTURI
-0
Nicusor Dan e cu adevarat cretin. In acest moment, el dovedeste ca e chiar mai rau si mai prost decat Oprescu. Nu are niciun sens sa reconstruiesti niste cocioabe fara valoare arhitecturala, cu atat mai mult pe vechiul amplasament, in mijlocul unui bulevard. Tipul e dement, ce vrea sa dovedeasca ? Sa luam atunci poze vechi cu Bucurestiul anilor '30, sa vedem ce era atunci, sa daramam ce e acum acolo si sa reconstruim vechile cladiri, chiar in mijlocul strazii, daca acum pe acolo trece o strada. Sa interzicem circulatia masinilor, sa readucem trasurile cu cai in trafic, sa schimbam iluminatul public electric cu unul pe gaz.......
Pavel
24 oct 19:09
+0
VOTURI
-0
E absurd sa ceri reconstructia pe vechiul amplasament.
Sunt de acord ca daca treci acum peste, ca "e prea tarziu", vei avea aceeasi surpriza in continuare: demolare de dragul demolarii. Dar sa nu cadem in extrema cealalta.

Sa lasam soseaua deja facuta, sa reconstruim cladirile la forma initiala pe marginea bulevardului in asa fel incat sa nu blocam acea artera rutiera... SI sa-i pedepsim PENAL pe cei care au gresit.
ggg
24 oct 17:55
+0
VOTURI
-0
Hai ca sunteti penibili ... pot intelege ca trebuiau pastrate si de dragul lor ar trebui restaurate ... dar pe aceeasi locatie ... deja asta este impotriva bunului simt .. strada mai are putin si ar trebui sa fie gata ..... cat timp trebuie sa mai stam cu zona blocata ?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h