Harta metroului bucureştean peste 20 de ani. VEZI AICI CUM VA ARĂTA



Noile linii vor face legătura între cartierele Drumul Taberei - Pantelimon (M5), între staţia 1 Mai – Aeroportul Otopeni, prin Piaţa Presei Libere (M6), între Bragadiru şi Voluntari (M7) dar şi între actuala 1 Mai – Parc Bazilescu (M4) la care se adaugă Parc Bazilescu – Lac Străuleşti (M4) şi Laminorului – Gara Progresu (M4).


Noile staţii de pe M4 vor fi date în exploatare în mai-iunie


După cum susţine conducerea metroului bucureştean, până la începutul verii vor fi inaugurate doar două noi staţii de metrou pe magistrala 4, respectiv Pajura şi Parc Bazilescu. Acestea vor completa traseul Gara de Nord-1 Mai în zona de Nord-Vest a Capitalei. “Mă bazez pe fapte când anticipez punerea în funcţiune şi, de asemenea, că avem sursa de finanţare asigurată. Sunt bani care vin de la bugetul statului. Costul este undeva la 75-80 mil lei. Avem contractele încheiate şi se lucrează. Prin mai-iunie vom putea circula cu metroul în zonă, cu siguranţă”, a precizat pentru B365.ro Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex SA.

În planurile de extindere ale Metrorex pe magistrala 4 se află încă un tronson cu lungimea de 2,5 kilometri şi două staţii, Laminorului şi Lac Străuleşti, pentru care lucrările de construcţie ar putea începe în cursul anului viitor. Costurile în acest caz sunt estimate de autorităţi la 700 milioane lei. “Având în vedere faptul că lucrările încep într-un an şi ar dura cam doi ani, estimez că undeva aproape de 2015 acest tronson spre Lac Străuleşti ar deveni funcţional pentru călători”, a specificat Udrişte. Tot linia 4 de metrou ar urma să fie prelungită până la Gara Progresul din cartierul Berceni, trecând prin staţiile Haşdeu, Palatul Parlamentului, Catedrala Mântuirii Neamului şi Eroii Revoluţiei. Pentru această rută, compania de transport nu a elaborat deocamdată studiul de fezabilitate.


VEZI AICI CELE MAI RECENTE IMAGINI DIN GALERIA DE METROU DE LA STAȚIA PAJURA


Pe magistrala 5, Drumul Taberei-Pantelimon, s-ar putea circula peste patru ani


În cazul magistralei 5 de metrou, care va lega cartierele Drumul Taberei şi Pantelimon, primele lucrări vor putea începe în aprilie-mai, chiar dacă licitaţiile de atribuire a contractelor de execuţie au fost contestate în instanţă. Magistrala 5 de metrou între Drumul Taberei şi Pantelimon va fi realizată, din punct de vedere tehnic, din trei artere: Râul Doamnei-Eroilor (11 staţii), Eroilor-Piaţa Iancului (8 staţii) şi Piaţa Iancului-Pantelimon (7 staţii).


Potrivit conducerii Metrorex SA, până acum, compania a atribuit contractele pentru staţia şi depoul Valea Ialomiţei consorţiului Maxx Bogl România-Maxx Bogl Germania, pentru porţiunea cuprinsă între Râul Doamnei – Eroilor licitaţia fiind căştigată de asocierea Astaldi (Italia) -FCC (Portugalia) – Delta ACM România – AB Construct care a propus o ofertă financiară de 918,93 milioane lei şi o durată de execuţie a lucrărilor de 25 de luni. “În circa două luni ar putea să înceapă lucrările, după ce se termină cu contestaţiile în instanţă. Putem vorbi de 2015 ca termen de punere în funcţiune cu călători”, a apreciat directorul general al Metrorex SA.

De la Eroilor la Piaţa Iancului, conducerea companiei susţine că se află în faza în care trebuie să pregătească proiectul tehnic preliminar şi caietele de sarcini pentru execuţia lucrărilor de structură. “Anticipăm că, în această toamnă, poate către sfârşitul anului, să putem să lansăm licitaţia de execuţie şi pe tronsonul Eroilor-Piaţa Iancului. Costurile sunt cam tot un miliard de lei pentru că e tot cam atâta lungime cu tronsonul Eroilor-Râul Doamnei”, a specificat Udrişte.


Pentru traseul cuprins între Universitate şi Pantelimon, Metrorex SA susţine că nu are deocamdată finanţarea asigurată, fiind doar în pregătire pentru cu Ministerul Transporturilor şi Ministerul de Finanţe pentru a contracta un împrumut. “Este hazardant să avansăm acum nişte termene de finalizare a lucrărilor în această porţiune. De asemenea, nici pentru tronsonul Piaţa Iancului-Pantelimon încă nu avem termene şi bani”, a conchis Udrişte.


Vestigiile descoperite de arheologi în timpul săpăturilor la parcarea subterană de la Universitate nu vor afecta însă traseul viitoarei magistrale 5. În plus, după cum apreciază conducerea metroului bucureştean, situl arheologic va fi conservat sub forma unui muzeu deschis în vestibulul staţiei de metrou de la Unirii.

Linia 5 de metrou va beneficia şi de 21 de trenuri noi ce urmează să fie achiziţionate de Metrorex SA în vara acestui an. Alături de acestea, vor mai fi cumpărate încă 16 garnituri care ar urma să înlocuiască o parte din vagoanele aflate în circulaţie pe magistralele deja operaţionale.


Magistrala 6 către Aeroportul Otopeni va pleca de la staţia 1 Mai


Traseul magistralei 6 de metrou, către Aeroportul Otopeni, a fost modificat recent, staţia de plecare urmând să fie 1 Mai în loc de Piaţa Victoriei, cum anunţase iniţial Metrorex SA. “Am produs nişte schimbări în ruta proiectului determinate tehnologic pentru că noi am revizuit studiul de fezabilitate în sensul eficientizării costurilor şi al posibilităţilor de a face linia cât mai repede şi de a deranja cât mai puţin populaţia. Legătura cea mai fezabilă s-a dovedit a fi de la 1 Mai pe traseul mai departe spre Piaţa Presei Libere – Aeroport Băneasa – Privighetorilor – Aeroport Otopeni”, a precizat pentru B365.roGheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex SA.

O parte din costurile de execuţie a lucrărilor pe magistrala 6 de metrou vor fi asigurate din creditul de aproximativ 320 milioane euro pe care Guvernul României l-a luat în urmă cu un an de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională (JICA). Autorităţile vor trebui să găsească însă şi alte surse de finanţare întrucât costurile totale ale proiectului sunt estimate la un miliard de euro.


“În primăvara aceasta, până în vară, angajăm consultantul tehnic de specialitate care va avea sarcina ca până în prima parte a anului 2012 să realizeze proiectele tehnice preliminare şi caietele de sarcini aşa încât până la mijlocul anului 2012 să lansăm licitaţia pentru execuţia tunelurilor”, a specificat directorul general al Metrorex SA.

După cum susţine conducerea metroului bucureştean, magistrala 6 va număra 9 staţii iar primii călători vor ajunge la Aeroportul Otopeni utilizând metroul ca mijloc de transport în anul 2018.

Magistrala 7, Bragadiru-Voluntari, prima linie privată de metrou


Linia 7 ar urma să fie realizată printr-un partemneriat public – privat în care statul va pune la dispoziţie terenul, iar investitorul va asigura finanţarea lucrărilor de construcţie şi achiziţia trenurilor – aproximativ 1,25 miliarde de euro. În schimb, operatorul privat îşi va recupera banii investiţi din contravaloarea biletelor plătite de călători precum şi din diverse activităţi de retail ori publicitate care se vor desfăşura în incinta staţiilor. Preţul unei călătorii va fi decis de către operatorul magistralei. „Am angajat un consultant de specialitate care să realizeze studiul de prefezabilitate şi studiul de fundamentare. Pe 27 martie avem licitaţia pentru angajarea consultantului. După ce aceste documente sunt aprobate de Ministerul Transporturilor şi de către Guvern se trece la constituirea companiei de proiect şi alegerea partenerului privat”, a menţionat Udrişte pentru B365.ro.


Viitoarea magistrală Bragadiru-Voluntari ar urma să fie concesionată unei firme private pentru o perioadă de aproximativ 30 de ani. Tarfifele de călătorie vor putea fi stabilite de operatorul privat, însă conducerea metroului bucureştean consideră că preţurile biletelor vor fi apropiate ca valoare de cele practicate de Metrorex SA la acea dată. „E greu de anticipat când vom circula pe magistrala 7 mai ales că trebuie să vedem dacă găsim investitor. Însă, sunt semnale că proiectul este de interes pe piaţă”, a conchis Udrişte.


B365.ro vă prezintă termenele la care autorităţile estimează că vor putea fi utilizate noile magistrale de metrou, conform planurilor Metrorex SA.


Linii de metrou în execuţie:


Linia 4: Laminorului -Gara Progresu, Tronson 1 Mai – Parc Bazilescu

Lungime 2,6 km. cale dublă

Număr de staţii – 2

Termen estimat de punere în funcţiune cu călători: mai-iunie 2011


Linii de metrou, lansare 2010-2012


Linia 5: Drumul Taberei – Pantelimon . Tronson Râul Doamnei - Eroilor

Lungime – 6,2 km. cale dublă

Număr de staţii – 10

Termen estimat punere în funcţiune cu călători - 2015

Linia 5: Drumul Taberei – Pantelimon, Tronson Haşdeu – Universitate - Pantelimon

Lungime - 11 km. cale dublă

Număr de staţii – 17

Linia 6: Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni

Lungime estimată – 16 km. cale dublă

Număr de staţii estimat – 19

Termen estimat punere în funcţiune cu călători - 2017

Linia 4: Laminorului - Gara Progresu, Tronson Parc Bazilescu – Lac Străuleşti

Lungime estimată – 2 km. cale dublă

Număr de staţii estimat – 2

Linii de metrou în pregătire


Linia 7: Şos.Alexandriei – Rahova – Piaţa Unirii – Moşilor – Obor – Colentina – Voluntari

Lungime estimată – 21 km. cale dublă

Număr de statii estimat – 31

Linia 4: Laminorului - Gara Progresu, Tronson Gara de Nord - Gara Progresu

Lungime estimată -15 km. cale dublă

Număr de staţii estimat – 20

Semi-inelul de sud: extensii ale liniilor de metrou Parc Drumul Taberei – Dristor 2


Linii de metrou executate


Linia 1:Pantelimon - Republica Nicolae Grigorescu Eroilor Gara de Nord Dristor

Lungime – 31,1 km. cale dublă

Număr de staţii – 22

Linia 2: Berceni Pipera

Lungime - 18,7 km. cale dublă

Număr de staţii – 14

Linia 3: Anghel Saligny Nicolae Grigorescu Eroilor Preciziei

Lungime - 22,6 km. cale dublă

Număr de staţii –15

Linia 4: Laminorului Gara Progresu, Tronson Gara de Nord - 1 Mai

Lungime - 3,7 km. cale dublă

Număr de staţii – 4


Estimare costuri magistrale viitoare

M4 – Gara de Nord – Gara Progresu: 950 milioare euro

M5 – Drumul Taberei – Pantelimon: 1,7 miliarde euro

M6 – 1 Mai – Otopeni: 850 milioane euro

M7 – Bragadiru – Voluntari: 1,9 miliarde euro

Semi-Inelul de Sud: 1,3 miliarde euro

Total estimat: 6,7 miliarde euro

Sursa: Metrorex SA

Etichete: Gheorghe Udrişte, hartă, Metrorex, metrou, promo, traseu

0/2 COMENTARII
Jolinar
28 Sep 19:08
+0
VOTURI
-0
As dori un link al pozei de sus la o rezolutie mai mare. Are cineva ?
mancare
19 Jul 23:28
+0
VOTURI
-0
mie mi-e foame! parerea mea! acum am scriu doar de umplutura ca sa imi poata primi mesajul ca cica iti trebuie minim 30 de caractere! hmmm...bullshit!
cristachitza
28 Feb 19:06
+0
VOTURI
-0

Ei na, cum nu s-a facut nimic? S-au schimbat nishte denumiri de statii, s-au pus nishte pancarte, s-au montat nishte panouri care nici acum nu anuntza corect venirea trenului :)).

misuro28
28 Feb 14:51
+0
VOTURI
-0

Planurile acestea denota ca nu s-a facut mai nimic in ultimii 10 ani la metrou. Planurile sunt marete, ramane de vazut daca fostul "arhitect sef al capitalei" PDL-iste va face ceva pana la expirarea mandatului. Si am si eu o intrebare: daca netroul se termina in centura la Bragadiru, pentru cine e facut? Ca p centura actuala de acolo sunt doar cateva firme? De ce nu se prelungeste pana in sat la Bragadiru? Asa s-ar muta multi oameni in suburbii si s-ar descongestiona traficul rutier. Uitati-va la Viena care are metrou pana la localitatile de langa suburbii si ce frumos se circula ioras.

Niculaie
28 Feb 14:51
+0
VOTURI
-0

Harta cu planurile de magistrale exista de pe vremea nui ceasca.

Ing.
28 Feb 14:48
+0
VOTURI
-0

In 2009, un alt PDL-ist, Gheorghe Dobre, ne promitea ca vom avea 2000 de km de autostrada in 2011...

Asa cum acum conducem pe cei 2000 km de autostrada, tot asa ne vom plimba in 2030 cu metroul din Bragadiru in Otopeni.



Probabil cei de la AXN SCI-FI ar putea face un film SF pe tema asta. Desi, la cum merg lucrurile la noi, mai plauzibila mi se pare descoperirea unei porti stelare (Stargate), eventual putin modificata sa putem calatori si intre doua destinatii de pe pamant cu ea :))

mtz_ro_2003
28 Feb 13:01
+0
VOTURI
-0

Nu vreau sa fiu rau, dar daca voiam SF ma uitam pe AXN Sci-Fi :)))

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h