Hotelierii se plâng de comisioanele mari cerute de BOOKING.COM



Dacă în urmă cu 4-5 ani Booking avea o pondere de câteva procente din vânzările unui hotel, acum portalul de rezervări  a ajuns la zeci de procente și, în unele cazuri, la mai mult de 50%. Unii hotelieri se plâng de comisioanele mari cerute de portal, de 15-20% din tariful camerei, și de faptul că o să ajungă să piardă controlul vânzărilor.

Hotelierii se plang de comisioanele mari cerute de BOOKING.COM
Hotelierii se plâng de comisioanele mari cerute de BOOKING.COM

Cu toate că, în medie, comisioanele cerute de Booking.com sunt aproape duble față de cele practicate de agențiile de turism, hotelurile nu își permit să renunțe la sistemul de rezervări care le aduce o parte importantă din clientelă.

"Sunt hoteluri care vând mai mult de jumătate prin Booking.com. Ei cresc comisioanele an de an, pentru că cresc ca pondere", spune Călin Ile, președintele Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR) și directorul hotelului Ibis Gara de Nord din București.

Hotelierii spun că Booking.com ar fi ajuns la o pondere de 25-30% din totalul cifrei de afaceri a hotelurilor din Capitală și din orașele mici și la peste 40% în cazul celor din stațiuni. Mihai Acatrinei, directorul hotelului Ramada Majestic din București, spune că 60% dintre clienți îi vin de pe Booking, în condițiile în care hotelul are și propriul canal de rezervări, cel al lanțului Ramada. Acum cinci ani vânzările prin Booking erau insignifiante, dar în ultimii trei ani a început să crească puternic. Majoritatea clienților hotelului sunt străini.

La polul opus, Octavian Lazăr, directorul hotelului Caro din București, spune că ponderea de 20% pe care Booking o are în vânzări este mai mult decât își dorește. Cu un procent mai mare al canalului online, Lazăr se teme că ar pierde controlul. "Cu Booking sunt cu prietenul și dușmanul în același loc. Când cineva vrea să vină la mine, când dă căutare, dă de Booking, ceea ce este enervant, pentru că el mă caută pe mine, nu pe Booking. Iar Booking zice:Vino prin mine, că eu îți dau mai ieftin. Iar pe de altă parte, fără Booking nu am exista, pentru că sunt unii care, chiar și ca informare, se uită pe acolo", crede Lazăr.

Nici lanțul Continental nu-și permite să nu vândă prin platformele online, inclusiv Booking. Radu Enache, proprietarul Continental, recunoaște că Booking.com are comisoane foarte mari. "Cum să nu lucrezi cu ei, când controlează într-adevăr piața? Trebuie să fii nebun la cap. Comisoanele sunt foarte mari, dar dacă vând mult, îți convine. E o sculă de marketing pe care nu poți s-o arunci la gunoi. Trebuie s-o folosești cât mai intensiv și mai puternic", a afirmat omul de afaceri. Enache a constatat că dacă un hotel primește note bune pe Booking, are din capul locului un avantaj. Dar este și dezavantajul comisioanelor, mai mari decât al agențiilor care nu depășesc 10%.

Platforma Booking.com a fost înființată acum 20 de ani în Olanda, iar, începând din 2005, este deținută de compania americană Priceline. Site-ul este disponibil în 42 de limbi, iar utilzatorii pot face rezervări în 880.000 de unități de cazare, care includ hoteluri, apartamente, vile și chiar igluuri, în 86.000 de destinații, potrivit datelor companiei.

SURSA: PROFIT.RO

Etichete: booking.com, comisioane booking.com

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE