În ce stadiu sunt ACUM lucrările la pasajul Bd. Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu. GALERIE FOTO



Lucrările la Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu au avansat vizibil, iar noul pasaj suprateran prinde contur. Picioarele de pod au fost ridicate şi s-au început lucrările la construirea rampelor pasajului. Noul pasaj suprateran ar trebui să fie gata până la sfârşitul acestui an.

Până în prezent s-au făcut picioarele podului, iar acum se lucrează la construirea rampelor pasajului, după cum se poate observa în galeria foto. Fotografiile au fost postate pe forum.peundemerg.ro de utilizatorul dr4qul4 şi pe forummetrouusor.com de utilizatorul Gabi23.

Potrivit utilizatorului danutzu_2910 au apărut deja primele grinzi pe piloni, între culeea nord si primul rând de piloni şi s-a început montarea ţevilor de termoficare.

Pasajul suprateran Bd. Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu şi străpungerea Bd. N. Grigorescu – Splai Dudescu fac parte din inelul median de circulaţie al Capitalei. Inelul median va fi întregit cu:

- închiderea inelului median pe arcul nordic – modulele 2, 3 şi 4, între str. Gherghiţei – intrare A3 şi Bd. Aviaţiei – str. Barbu Văcărescu,

- nod rutier Ciurel – Virtuţii – Splaiul Independenţei

- pasajul suprateran Bd. Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu şi străpungere Bd. N. Grigorescu – Splai Dudescu

- pasaj suprateran peste calea ferată (Heliade între vii – Şos. Pantelimon).

Pasajul suprateran Bd. Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu şi străpungerea Bd. N. Grigorescu – Splai Dudescu vor asigura descarcarea traficului de pe artera Vitan - Barzesti, si, odata cu finalizarea A3, vor asigura dirijarea traficului catre zona de sud a orasului.

Lucrările la Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu, care va face legătura între cele două maluri ale Dâmboviței, în zona CET Sud, au fost reluate în primăvara anului trecut, după ce acest proiect de infrastructură a fost abandonat şi întârziat cu patru ani din cauza exproprierilor. Proiectul a fost demarat în martie 2010 și ar fi trebuit încheiat la sfârșitul anului 2012. Lucrarea s-a blocat însă la scurt timp, după ce se finalizase doar 20% din proiect. Blocajul a apărut întrucât Consiliul General al Municipiului Bucureşti nu a aprobat exproprierile, estimate la o valoare de 35 milioane lei (8 milioane euro). Proiectul s-a deblocat după aproape patru ani. Astfel, constructorul s-a întors pe șantier abia în martie 2014. Între timp, Primăria Capitalei a refăcut calendarul proiectului și stabilit un nou termen pentru finalizarea lucrărilor.

"Dacă lucrurile merg cum trebuie, estimăm că la sfârșitul lui 2015 vom termina", a declarat anterior pentru B365.ro, Ion Dedu, director al Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Proiectul Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu prevede construirea unui pasaj suprateran peste râul Dâmboviţa la intersecţia bulevardului Nicolae Grigorescu cu Splai Dudescu. Pasajul va avea câte două benzi pe sens şi un scuar median de 12 metri. În lateralele acestui pasaj vor fi construite la nivelul solului două poduri cu câte trei benzi pe sens.

În prezent, valoarea totală actualizată a proiectului Străpungere Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu se ridică la 365.855.000 lei (82 milioane euro), de peste trei ori mai mult faţă de indicatorii tehnico-economici aprobaţi iniţial, în februarie 2006. Potrivit hotărârii CGMB de atunci, lucrarea ar fi costat 118 milioane lei (27 milioane euro). Câteva luni mai târziu, costul a fost majorat cu 60%. Astfel, potrivit Hotărârii 268 din noiembrie 2006, valoarea totală a lucrării a ajuns la 193 milioane lei (44 milioane euro). Ion Dedu spune că în acest caz indicatorii tehnico-economici au fost actualizaţi cu indicele de inflaţie, conform prevederilor legale.

"Indicatorii tehnico - economici exprimă volumul lucrărilor. Ei se stabilesc pe baza unor evaluări de preţuri din lucrările anterioare, iar aceşti indicatori se actualizează în fiecare an cu indicele de inflaţie, în conformitate cu prevederile legale. Actualizarea indicatorilor tehnico-economici este prevăzută strict de lege, nu are legătură cu altceva. Indicatorii iniţiali, în conformitatea cu HCGMB nr. 265/2.11.2006, erau de 193 milioane lei, iar prin 2010 indicatorii actualizaţi ajunseseră la 225 milioane lei. Actualizarea de la 31.12.2013 nu este valoarea lucrării. În indicatori intră: exproprierile, partea de utilităţi s.a.m.d., contractele de proiectare, contractele de consultanţă, absolut tot ce înseamnă cost al lucrării, plus cei 10% - coeficientul de risc pentru cheltuielile diverse şi neprevăzute, care trebuie prevăzute neapărat în devizul general, conform Hotărârii de Guvern nr. 28/2008. În cadrul devizului general există nişte capitole, cu valoarea maximă prevăzută, iar în momentul în care declanşezi procedura de achiziţie se afişează preţul maximal pentru toate contractele de execuţie, inclusiv devieri de reţele. În acest caz preţul maximal cu tot cu exproprieri nu poate depăşi 365,8 milioane lei. La sfârşitul proiectului s-ar putea să ne trezim că există o economie majoră, pentru că, dacă exproprierile au fost calculate iniţial în 2006, pe trendul din 2007, când terenurile aveau o valoare iniţială undeva la vreo 30 milioane euro, exproprierile le-am făcut cu 8 milioane euro, acolo este o economie de 22 milioane euro de la capitolul achiziţie teren, care se înregistrează. Indicatorii sunt cei maximali aprobaţi, iar în orice moment în care te trezeşti că depăşeşti aceşti indicatori, înainte de a face vreo mişcare, trebuie să te îndrepţi către CGMB şi să soliciţi, justificat, modificarea propusă a indicatorilor tehnico-economici", a explicat, anterior, Ion Dedu, pentru B365.ro.

Contractul pentru execuţia lucrării (construcţie şi montaj) a fost atribuit pentru 93 milioane lei (22 milioane euro). La aceste costuri se mai adaugă cele pentru proiectare, consultanţă şi asistenţă tehnică şi exproprierile. Potrivit indicatorilor tehnico-economici lungimea lucrării va fi de 2,458 kilometri.

Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu cu prelungirea Splai Dudescu – Vitan Bârzeşti (spre Olteniţei) face legătura între cartierele Vitan şi Dristor. 

Proiectul iniţial prevedea lărgirea Bd. Nicolae Grigorescu la trei benzi pe sens, realizarea unui scuar median de 7-12 metri şi lărgirea trotuarelor la 5 metri. Pentru a se reduce valoarea exproprierilor, Municipalitatea a schimbat proiectul. În forma finală, proiectul prevede şi construirea unui pasaj suprateran peste râul Dâmboviţa la intersecţia bulevardului Nicolae Grigorescu cu Splai Dudescu. Pasajul va avea câte două benzi pe sens şi un scuar median de 12 metri. În lateralele acestui pasaj vor fi construite la nivelul solului două poduri cu câte trei benzi pe sens.

"Proiectul nu s-a modificat. Sunt probleme cu utilităţile, pentru că sunt o serie întreagă de utilităţi majore, mă refer la partea de canalizare, reţelele de termoficare şi cele electrice, de înaltă tensiune, pe care trebuie să le mai înălţăm, dar noi ţinem de termenul ăsta: 2015, spre sfârşitul anului. Totul ţine de cât de repede se vor realiza problemele legate de utilităţi, în special cele de la reţelele de înaltă tensiune. Acestea nu fac parte din contractul cu constructorul, este problema noastră, a autorităţii, şi trebuie să ne ajute Transelectrica. Se refac studiile de compatibilitate, de coexistenţă a reţelelor. E o situaţie mai specială, dar sperăm să le rezolvăm şi pe acestea până atunci", a mai spus Dedu.

Etichete: Bucureşti, Capitală, pasaj, pasaj suprateran, Primăria Capitalei, realitatea, Sectorul 3, Splai Dudescu, strapungere, Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu

0/7 COMENTARII
cristian
30 Mar 13:37
+0
VOTURI
-0
buna ziua,
o singura intrebare am si eu , acest pod nicolae grigorescu, va avea si o legatura cu orasul popesti leordeni???
cristian
30 Mar 13:36
+0
VOTURI
-0
buna ziua,
o singura intrebare am si eu , acest pod nicolae grigorescu, va avea si o legatura cu orasul popesti leordeni???
eftimie
22 Feb 23:23
+0
VOTURI
-0
risipa din banii nostri podul trebuia sa fie doar la nivelul solului.in plus fiecare pod necesita cheltuieli importante d eintretinere anuala.
Ing.
16 Feb 20:09
+0
VOTURI
-0
Punem pariu că or să facă podul şi apoi o să rămână podul fără un capăt? Înspre Grigorescu sunt nişte stâlpi de electricitate. Şi nu orice fel de stâlpi, ci stâlpi ai sistemului energetic naţional, linii de 110 kV, care nu se pot muta peste noapte.
Calin
16 Feb 12:32
+0
VOTURI
-0
pare mult supradimensionat. O fi fost facuta vre-o analiza de trafic ?
vlad
16 Feb 10:02
+0
VOTURI
-0
Incredibil, astea sunt primele poze pe care le vad si nu-mi vine sa cred ca-l construiesc suprainaltat. DE CE??? De ce sa nu-l faca la fel ca toate celelalte poduri de peste Dambovita din Bucurestiul asta??? Era asa mare problema de trafic sa puna un semafor acolo??? Sa fim seriosi, e FURT pe fata!!!
Cris
16 Feb 09:02
+0
VOTURI
-0
Extinderea trotuarelor la 5m.. Ha, ha, ha... Dar unde suntem aici? Pe Calea Victoriei, pe Magheru sau ce? Ce drk sa faci in zona Grigorescu cu trotuare de 5m???

Ce escroci, bai nene...

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h