În ce stadiu sunt ACUM lucrările la Penetraţia Splai-Ciurel-A1. GALERIE FOTO



Primăria Capitalei continuă lucrările la Penetraţia Splai-Ciurel-A1, în baza unei Autorizații de Construcție. 

În prezent, pentru Penetraţia Splai-Ciurel-A1 s-a turnat şi decofrat pila de pe malul stâng al Dâmboviţei. Cofrarea pilei podului hobanat a început în octombrie, potrivit forummetrouusor.com.

De asemenea, s-a turnat şi decofrat şi principalul pilon al podului hobanat Ciurel, la care se lucra încă din primăvara acestui an.

În timp ce lucrările la Penetraţia Splai-Ciurel-A1 avansează vizibil, magistraţii Tribunalului Bucureşti au dat din nou câştig de cauză bucureştenilor din Grupul de Iniţiativă „Oponenţă Proiect Străpungere - Ciurel - A1". Astfel, pe 4 noiembrie 2014, Tribunalul București a dispus „anularea HCGMB nr. 131/30.08.2012 privind aprobarea PUZ Penetraţie Splaiul Independenţei-Ciurel-Autostrada Bucureşti Piteşti, ca nelegal emis" (prin hotărârea 7136/2014 din 04.11.2014), conform unui comunicat remis B365.ro de Centrul de Resurse pentru participare publică. Decizia Tribunalului Bucureşti nu este definitivă.

"Parisul luase o decizie similară, de construcție a unei autostrăzi în oraș prin 1960. În 1974 a renunțat la această decizie. Deci Bucureștiul este la 40 de ani distanță de această decizie", a declarat, luni, Nicuşor Dan, preşedintele Asociaţiei Salvaţi Bucureştiul, la conferinţa de presă organizată de Grupul de Iniţiativă „Oponenţă Proiect Străpungere - Ciurel - A1".

Potrivit lui Nicuşor Dan, în fundamentarea hotărârii de utilitate publică a proiectului, primăria a copiat pur și simplu fundamentarea pentru proiectul de Diametrală Nord-Sud și nici nu a mai schimbat numele arterelor, astfel că în loc de Ciurel și Virtuții apar Berzei, Buzești, Uranus, notează Centrul de Resurse pentru participare publică în comunicatul citat.

"Pentru proiectul „Drumul expres Străpungere Ciurel – Splaiul Independenţei - Autostrada A1 Bucureşti Piteşti" există și alte sentințe ce obligă autoritățile la oprirea lucrărilor și renunțarea la proiect:

- decizia de suspendare irevocabilă a Planului Urbanistic Zonal (PUZ) aprobat prin HCGMB 131/2012 pentru proiectul „Penetrație Splaiul Independenței Ciurel Autostrada București Pitești" dispusă de către Curtea de Apel București (prin hotărârea 1920/2013 din data de 26.04.2013);

- decizia de anulare irevocabilă referitoare la Autorizația de Construcție nr. 209 din 21.06.2010 având obiectivul „Penetrație și racord Splaiul Independenței Ciurel Autostrada București Pitești: Lucrări peste Dâmbovița între strada Piatra Craiului și Sos Virtuții", parte din același proiect, dispusă de către Curtea de Apel București (prin hotărârea 5174/2013 din 21.11.2013) și care are ca bază legală documentul PUZ aprobat prin HCGMB 131/2012, care fusese suspendat irevocabil.

În prezent lucrările la obiectivul (podul) peste Dâmbovița, între strada Piatra Craiului și Sos. Virtuții, parte din PUZ-ul aprobat prin HCGMB 131/30.08.2012 (PUZ suspendat irevocabil), se desfășoară în baza unei Autorizații de Construcție emisă având ca bază legală PUZ-ul coordonator Sector 6, autorizație care are același obiectiv ca și Autorizația de Construcție nr. 209 din 21.06.2010 (anulată irevocabil)", mai menţionează Centrul de Resurse pentru participare publică în comunicatul remis B365.ro.

Lucările la Penetrația Splaiul Independenței - Ciurel - A1, probabil unul dintre cele mai controversate proiecte de infrastructură ale Primăriei Capitalei (alături de Diametrala Buzești - Berzei - Uranus), s-au reluat în luna noiembrie a anului trecut, la peste doi ani de la blocarea lucrărilor. Deși, în februarie 2013, Tribunalul București a suspendat Planul Urbanistic Zonal pentru această lucrare, Primăria Capitalei a decis să redeschidă șantierul. Reprezentanții Municipalității au precizat că, atâta timp cât există autorizații de construcție în vigoare, se poate lucra. Constructorii şi-au propus să termine podul hobanat de la Virtuții în aproximativ un an.

"Am dat ordin de începere. Lucrarea va fi reluată. Se vor realiza lucrări la podul de la Virtuții, la bretele și sperăm că în aproximativ un an, un an și ceva, această parte a proiectului să fie gata", a declarat anterior, pentru B365.ro, Ion Dedu director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Ordinul de începere a fost dat doar pentru o parte a proiectului. Astfel, constructorul va lucra la finalizarea nodului rutier de la Virtuții, mai exact podul hobanat peste râul Dâmbovița de la intersecția Virtuții cu Splaiul Independenței și bretelele laterale.

La sfârşitul lunii iunie, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, anunţa, atunci când a prezentat stadiul lucrărilor de infrastructură, că, anterior, "Consiliul General din vechea legislatura a taiat fondurile alocate proiectului, autorizatia de construire a fost atacata in instanta si, de asemenea au fost necesare modificari ale proiectului intial (care fusese elaborat in 2007) intrucat, realitatea de pe hartie nu coincidea cu cea din teren".

Valoarea exproprierilor estimate, conform deviz general, este de 561 milioane de lei, iar valoarea lucrarii de circa 580 milioane de lei.

"In continuare consider ca Penetratia Splaiul Independentei - autostrada Bucuresti-Pitesti este o lucrare de infrastructura absolut necesara, ca este nevoie neaparat de o alternativa la bulevardul Iuliu Maniu", declara edilul-şef al Capitalei.

Proiectul consta in realizarea infrastructurii unui drum cu trei benzi pe sens, marginit in anumite zone, de-o parte si de alta, de strazi colectoare a traficului zonal, asigurandu-se astfel circulatia in regim de prioritate pentru cei care tranziteaza zona.

Drumul va avea o lungime de 6,44 km şi o suprafaţă de 128.980 mp, în timp ce podurile şi rampele vor avea 3.560 m lungime, potrivit Municipalităţii.

Lucrarea s-a imparţit astfel: pod peste râul Dâmboviţa amplasat pe rampa de urcare ce pleacă din Splaiul Independenţei, pasaj pe rampa de urcare-coborâre, pasaj peste Şos. Virtuţii, pasaj amplasat pe rampa de coborâre în Splaiul Independenţei, pasaj pe bucla urcare Virtuţii, pasaj pe bucla coborâre Virtuţii.

Ca prim stadiu al acestui obiectiv este realizarea traversării râului Dâmboviţa pe direcţia A1-Splaiul Independenţei, prin intermediul unui pod hobanat. Podul va avea o lungime de 235,2 m şi o lăţime totală de 13,9 m (3 benzi de circulaţie rutieră).

Etichete: Bucureşti, Capitală, Centrul de Resurse pentru participare publică, hotărârea consiliului general, Penetraţia Ciurel - A1, Penetraţia Splaiul Independenţei, PENETRAȚIA SPLAIUL INDEPENDENȚEI -a1, penetratie ciurel, pod hobanat, PUZ, realitatea, Splaiul Independenţei, Tribunalul Bucureşti

0/5 COMENTARII
asa este Ing.
21 nov 15:54
+0
VOTURI
-0
dupa noua "imbunatatire" marca Oprescu acum prindem doua stopuri in plus pe Stirbei Voda... degeaba ajutu pe unul daca ii dai altuia in cap.
ggg
16 nov 15:19
+0
VOTURI
-0
virtutii este singura artera care face legatura A1 - maniu - arcul de triumf- kiseleff... si este f aglomerata .... ar trebui ceva de lagatura prin spatele lacului morii intre maniu si giulesti si ar mai fi ceva alternative ...
stefan
16 nov 01:09
+0
VOTURI
-0
Aglomeratie va fi mereu este totusi un oras cu o populatie numeroasa si o capitala vizitata. Lucrurile evolueaza iar viitorul va fi si mai aglomerat. Orasul se extinde creste si are nevoie de artere, de bulevarde, este normal altfel se sugruma. Pana la urma daca ne uitam nimic din ce se face nu este bun, comentam la absolut orice pasaj nou subteran sau suprateran. Dupa ce sunt construite parca vedem ca au si putina utilitate... De comentatori este plina lumea se poarta in ziua de astazi opozitia la orice... trebuie sa te afirmi daca nu cu fapte macar cu datul din gura.
Ing.
15 nov 23:47
+0
VOTURI
-0
A decongestionat pe dracu' diametrala... n-a decongestionat nimic, dimpotriva, a congestionat Piata Garii de Nord, Str. Mircea Vulcănescu şi Cal. Ştirbei-Vodă prin schimbarea priorităţilor şi a fazelor la semafor. În plus, a mai aglomerat şi Polizu prin impunerea sensului unic pe Cal. Griviţei... Să nu mai zic ce ,,plăcere" e să mergi de la Victoriei spre Kogălniceanu şi să stai la TOATE stopurile, evident necorelate între ele.
cititor
15 nov 18:08
+0
VOTURI
-0
După unii nu trebuie sa se realizeze nimic, apoi sa critice de ce nu se face. Asa și cu diametrala, care se dovedeste foarte buna, utilizata din plin si a descongestionat Calea Victoriei. Daca s-ar realiza lucrarea despre care se scrie aici, in Militari se va circula omeneste si poluarea va fi diminuata. Nebunul de Nicusor nu-l interneaza nimeni.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE