În ce stadiu sunt lucrările la staţiile de metrou de pe Magistrala 5. Care e cea mai avansată staţie



Lucrările la staţiile de metrou de pe Magistrala 5 sunt tot mai avansate. Chiar dacă la jumătate dintre staţii lucrările de structură sunt la un nivel similar, există şi staţii, precum Parc Drumul Taberei şi Râul Doamnei, unde constructorii mai au mult de lucru. La polul opus se află staţia şi depoul Valea Ialomiţei, staţia fiind făcută integral la nivel de structură. De asemenea, şi lucrările de refacere a suprafeţelor sunt mult mai avansate aici. 

METROU DRUMUL TABEREI. Primul tronson al Magistralei 5 de metrou, Râul Doamnei - Eroilor 2, va fi dat în folosinţă în a doua parte a anului viitor, potrivit estimărilor Metrorex. Vă prezentăm mai jos stadiul detaliat al lucrărilor la staţiile de pe Magistrala 5.

Conform Metrorex, tehnologia de execuție utilizată pentru realizarea structurii stațiilor de la Magistrala 5 este de tip "TOP DOWN", care implică următoarele etape de realizare a structurii:

- Devierea traficului;

- Realizarea pereţilor mulaţi perimetrali şi a diafragmelor centrale (stâlpi);

- Montarea sistemului de epuisment;

- Realizarea planşeului superior (placa de la nivelul superior al staţiei);

- Excavarea până la nivelul intradosului plăcii intermediare 1 (vestibul);

- Realizarea plăcii intermediare 1;

- Excavaţia până la nivelul inferior al radierului;

- Realizarea radierului;

- Realizarea pereţilor casetei;

- Realizarea peronului şi a scărilor;

- Execuţia plăcilor din faza 2, care astupă golurile tehnologice.

Stadiul lucrărilor la Academia Militară

La staţia Academia Militară s-au deviat 69% până în prezent din reţele. Doar reţelele electrice şi de telecomunicaţii au fost deviate integral, în timp ce reţelele de apă au fost deviate doar în proporţie de 70%, cele de canal sunt la 65% şi doar 10% din reţelele de gaze au fost deviate.

METROU DRUMUL TABEREI. Săpătura în staţie a fost făcută integral, în timp ce structura staţiei Academia Militară a fost făcută în proporţie de 73%, respectiv:

Pereţi mulaţi - 100%

Stâlpi - 100%

Planşeu superior - 100%

Planşeu vestibul - 100%

Planşeu intermediar - 100%

Radier - 100%

Pereţi casetă vestibul - 97%

Pereţi casetă intermediar - 94%

Pereţi casetă radier - 10%

Construcţii interioare (scări, peroane, pereţi) - 0%

Accese staţii - 0%.

În schimb, nu s-a lucrat deloc la refacerea suprafeţelor.

Stația Academia Militară va avea la final cinci accese şi două peroane. 

Staţia Orizont, printre cele mai avansate

La staţia Orizont lucrările se apropie din ce în ce mai mult de finalizare. Devierea reţelelor şi săpătura în staţie s-au făcut integral. Şi structura staţiei este aproape de finalizare. Până acum s-au efectuat 92% din lucrările de structură a staţiei, fiind realizaţi integral pereţii mulaţi, stâlpii, planşeul superior şi cel al vestibulului, radierul, pereţii casetă ai vestibulului şi radierului şi construcţiile interioare (scări, peroane, pereţi). În prezent se lucrează la accesele staţiilor, care s-au făcut în proporţie de 25%. La final, staţia va avea trei accese. În ceea ce priveşte refacerea suprafeţelor, s-au făcut 80% din lucrări.

Stadiul lucrărilor la staţia Favorit

La staţia Favorit, care va avea şase accese, săpătura în staţie a fost efectuată integral şi s-au deviat 93% din reţele. Astfel, reţelele de apă, cele electrice şi de telecomunicaţii au fost realizate integral, la gaze s-au deviat 95% din reţele, 82% din reţelele de canal şi 79% din reţelele de termoficare. Structura staţiei a fost făcută în proporţie de 94%, fiind realizaţi integral pereţii mulaţi, stâlpii, planşeul superior şi cel al vestibulului, radierul, pereţii casetă ai vestibulului şi radierului şi construcţiile interioare (scări, peroane, pereţi). Acum se lucrează la accesele staţiilor, care au fost realizate în proporţie de 45%.

METROU DRUMUL TABEREI. În ceea ce priveşte refacerea suprafeţelor, până acum s-au făcut jumătate din lucrările programate.

Ce lucrări se fac acum la staţia Drumul Taberei 34

O altă staţie avansată din punctul de vedere al structurii este Drumul Taberei 34. Săpătura în staţie este realizată integral, devierea reţelelor s-a făcut în proporţie de 96% - singurele care mai sunt de deviat fiind reţelele de termoficare şi canal făcute în proporţie de 90%, respectiv 85%. În ceea ce priveşte structura staţiei, efectuată în proporţie de 91%, toate lucrările s-au făcut integral, cu excepţia acceselor staţii, care sunt acum în stadiul de 15%. La final, staţia va avea patru accese.

METROU DRUMUL TABEREI. Refacerea suprafeţelor s-a făcut la staţia Drumul Taberei 34 în proporţie de 45%.

Parc Drumul Taberei şi Râul Doamnei, staţiile codaşe de pe Magistrala 5

Staţia Parc Drumul Taberei, care va avea şapte accese, se află la coada clasamentului în funcţie de avansul de până acum al lucrărilor, în raport cu celelalte staţii. Doar 44% din reţele au fost deviate, structura staţiei este făcută doar în proporţie de 38% şi s-au făcut doar 58% din săpăturile în staţie, respectiv toată săpătura deschisă şi 75% din săpătura la nivelul vestibulului, însă nu s-a efectuat deloc săpătura la nivelul radierului. În contextul în care lucrările sunt foarte întârziate în raport cu celelalte staţii, momentan aici nici nu poate fi vorba de refacerea suprafeţelor.

Iată cum se prezintă stadiul detaliat al lucrărilor la această staţie:

Devierea reţelelor - 44%, din care:

Apă - 33%

Canal - 50%

Termoficare - 15%

Gaze - 10%

Electrice - 90%

Telecomunicaţii - 64%

Structura staţiei - 38%, din care:

Pereţi mulaţi - 100%

Stâlpi - 100%

Planşeu superior - 100%

Planşeu vestibul - 40%

La radier, pereţi casetă vestibul, pereţi casetă radier şi construcţii interioare (scări, peroane, pereţi) nu s-a făcut nicio lucrare.

Nici la Râul Doamnei situaţia nu e mai roz. Chiar dacă devierea reţelelor este mai avansată decât la Parc Drumul Taberei, lucrările la staţie sunt abia într-un stadiu incipient. Astfel, până acum s-a făcut doar 18% din săpătura în staţie, respectiv 40% din săpătura deschisă, 7% din săpătura la nivelul vestibulului şi 7% din săpătura la nivelul radierului.

Structura staţie Râul Doamnei este abia la 26%, din care:

Pereţi mulati - 80%

Stâlpi - 70%

Planşeu superior - 50%

Planşeu vestibul - 0%

Radier - 7%

Pereţi casetă vestibul - 7%

Pereţi casetă radier - 7%

Construcţii interioare (scări, peroane, pereţi) - 0%

Accese staţii - 15%.

METROU DRUMUL TABEREI. Concomitent cu aceste lucrări se efectuează şi refacerea suprafeţelor, care este acum la stadiul de 10%.

Refacerea suprafeţelor de la Romancierilor mai durează

La Romancierilor s-au făcut integral săpăturile în staţie, dar încă nu s-a început refacerea suprafeţelor. Devierea reţelelor la această staţie este făcută în proporţie de 81%, în prezent fiind de executat lucrări la devierea reţelelor de apă, unde lucrările sunt la 83% din total, şi devierea reţelelor de termoficare, lucrări care nici nu au fost începute până acum. La structura staţiei, cu un stadiu de 92%, se lucrează acum la accesele staţiei, făcute în proporţie de 32%.

La final, staţia Romancierilor va avea patru accese.

Valea Ialomiţei, cea mai avansată staţie

Staţia Valea Ialomiţei se află pe prima poziţie în topul staţiilor de pe Magistrala 5, în funcţie de avansul lucrărilor. Structura staţiei, devierea reţelelor şi săpătura în staţie s-au făcut integral. De asemenea, şi refacerea suprafeţelor este într-un stadiu avansat, până în prezent fiind realizate 81% din totalul lucrărilor de acest gen.

La Valea Ialomiţei a fost construit şi depoul Magistralei 5 de metrou.

Stadiul lucrărilor la staţia Constantin Brâncuşi

La staţia Brâncuşi s-au făcut integral săpăturile în staţie. Devierea reţelelor s-a făcut în proporţie de 96%, în contextul în care mai trebuie deviate 10% din reţelele electrice şi de canal. La structura staţiei lucrările sunt la 93% din total, în contextul în care se mai lucrează acum doar la accesele staţiei, care sunt făcute în proporţie de 35%. La final staţia va avea patru accese.

METROU DRUMUL TABEREI. Doar refacerea suprafeţelor este în stadiu incipient aici, respectiv 10% din total.

Etichete: lucrări Magistrala 5, lucrări metrou Drumul Taberei, magistrala 5, magistrala 5 de metrou, metrou drumul taberei, realitatea, Sectorul 6

0/6 COMENTARII
Dan
06 Dec 20:50
+0
VOTURI
-0
In tarile scandinave, biciclistii circula si iarna, pe zapada, desi nu sunt "nebuni" asa cum "decreteaza" unul "sanatos la... cap" de mai sus. Intr-adevar, biciclistii ar trebui sa mearga pe langa bicicleta cand traverseaza pe trecerile de pietoni.
caine
06 Dec 15:52
+0
VOTURI
-0
bai, gata, pana la biciclisti ! pai astia sunt "motorul" societatii, mai ales daca sunt imbracati la costum sau au cos pe ghidon.ce om sanatos la cap merge pe frigul asta pe bicicleta?sau ce om sanatos la cap merge pe bicicleta prin Bucuresti? biciclistii ar trebui amendati asa, pur si simplu, fara sa faca nimib
vlad
06 Dec 14:25
+0
VOTURI
-0
Si astia pretind ca in 12 luni le termina? Sa fim seriosi
Geo
06 Dec 11:04
+0
VOTURI
-0
De Bulevardul Ion Mihalache când intenționează primăria capitalei să se ocupe de reabilitarea căilor de rulare?Aproape 90% din stațiile de tramvai aferente sunt prevăzute cu refugii înguste lipsite de garduri de protecție.Sunt mari pericole atât pentru cei ce călătoresc cu tramvaiele cât și pentru pietonii ce le tranzitează la schimbarea verdelui pietonal în roșu pietonal.
Gabi
06 Dec 10:55
+0
VOTURI
-0
Ziceți și de aglomerația din mijloacele de transport public.La capitolul tramvaie ne punem zilnic viețile în pericol pe refugiile înguste lipsite de garduri de protecție și stăm îndesați zilnic în picioare în vechiturile de locomotive Tatra poluante fonic,la capitolul troleibuze stăm zilnic îndesați în picioare din 2008 de când nu mai circulă troleibuzele DAC x17,la capitolul autobuze stăm zilnic îndesați în picioare în ele neexistând din 1990 încoa modele articulate în flota RATB.Pentru troleibuzele DAC au știut să ia atitudine autoritățile să le scoată din circulație de-am rămas din 2008 doar cu troleibuzele scurte în care stăm îndesați în picioare.Pentru vechiturile astea de locomotive Tatra în care stăm îndesați în picioare nu iau atitudine să le scoată din circulație.
Mihai
06 Dec 10:36
+0
VOTURI
-0
Ziceți ceva și de bicicliștii care rulează pe trecerile de pietoni călare pe biciclete periclitând siguranța circulației pietonilor pe trecerile de pietoni.Nu mai putem traversa în condiții de siguranță din cauza lor.Cel puțin pe Șoseaua Pavel Kiseleff suntem aproape zilnic în pericol pe trecerea de pietoni de la intrarea în Piața Victoriei și pe cea de pe Șoseaua Nicolae Titulescu de la intersecția cu Strada Buzești.Și-n Piața Victoriei deși sunt echipaje de la poliția rutieră în loc să-i tragă pe dreapta să-i sancționeze să-i țină minte stau și se uită de parcă nu s-ar fi întâmplat nimic.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE