Metroul de Drumul Taberei întârzie încă un an! Astaldi estimează că Magistrala 5 va fi gata în 2017



Inaugurarea metroului din Drumul Taberei a fost amânată din nou. Potrivit italienilor de la Astaldi, compania care lucrează la Magistrala 5 de metrou, lucrările vor fi gata abia în 2017 şi nu în semestrul doi al anului 2016, după cum au anunţat autorităţile.

Constructorul italian Astaldi, care lucrează la Magistrala 5 de metrou din cartierul Drumul Ta­be­rei, anunţă că proiectul ar urma să fie gata în 2017, la finalul pri­mului semestru din 2014 circa 42% din lucrări fiind fina­lizate, potrivit raportului pe primele şase luni publicat de grupul din Peninsulă.

Click pe imagine pentru rezoluţie maximă

În replică, oficialii Metrorex spun că lucrările la metroul de Drumul Taberei trebuie finalizate până la finele lui 2016. "Magistrala 5 de metrou, Râul Doamnei - Pantelimon, are trei faze de punere în funcţiune. Pentru prima secţiune, de la Eroilor la Râul Doamnei, punerea în funcţiune cu călători este sfârşitul anului 2016. În momentul de faţă, Astaldi are contractate doar lucrările de structură şi infrastructură. Pentru a pune în funcţiune secţiunea respectivă la finele lui 2016 Astaldi, conform contractului, trebuie să termine lucrările de structură şi infrastructură în septembrie 2015, urmând ca lucrările de finisaje, cale de rulare şi instalaţii să se finalizeze într-un an şi jumătate. În momentul de faţă acestea sunt datele contractuale şi trebuie respectate de către toată lumea. Poate cel mult în ianuarie 2017 să se facă formele de recepţie, dar lucrările în sine trebuie finalizate în 2016", a declarat, pentru B365.ro, Cătălin Homor, directorul de investiţii al Metrorex.

Astaldi lucrează la acest proiect alături de firmele FCC Construccion (Spania), Delta ACM 93 (România) şi AB Construct (România) în urma unui contract de 215 milioane de euro.

Proiectul Magistralei 5 de metrou este finanţat din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operational Sectorial –"Transport" 2007 - 2013.

Citeşte şi: Întârzieri la Magistrala 5 de metrou: De ce au tărăgănat lucrările

Lucrările au început în 2011 şi aveau ca termen iniţial de finalizare anul 2014, însă acestea au fost tergiversate după ce finanţarea pentru proiect a fost redusă. Termenul anunţat de Astaldi în raportul semestrial avansează astfel o nouă dată de finalizare, după ce auto­rităţile române spuneau că metroul ar putea fi gata în semestrul al doilea din 2016.

În toamna anului trecut, când au început săpăturile la stația Academia Militară de pe Magistrala 5 de metrou, premierul Victor Ponta a anunțat că noua magistrală va deveni funcțională în semestrul al doilea din 2016. Mai multe detalii AICI.

Vezi şi: Întârzieri la Magistrala 5: De ce au tărăgănat lucrările la staţia de metrou Parc Drumul Taberei 

Deşi nu oferă cifre sau informaţii cu privire la celelalte proiecte sau nivelul rulajului de pe piaţa locală, grupul sus­ţine că pe „pieţele în care gru­pul are o prezenţă puter­nică, aşa cum sunt Algeria şi România, a înregistrat rezultate satisfăcătoare (în primele şase luni ale lui 2014 – n.red.)".

Continuarea pe ZF Corporate.

Etichete: Astaldi, intarziere lucrari metrou drumul taberei, lucrări metrou, lucrari metrou bucuresti, lucrări metrou Drumul Taberei, magistrala 5, metrou drumul taberei, realitatea

0/4 COMENTARII
vladix
19 Aug 19:40
+0
VOTURI
-0
Numai mijloc de transport rapid nu o sa fie metroul asta. Abia iese din statie ca intra in alta. Asta e coruptie pe fata. Au dublat numarul statiilor necesare ca sa ia mai multi bani cu amenajarea lor, ca din constructia tunelului nu prea avea ce sa iasa. In plus au distrus complet zona verde a cartierului desi puteau sa lucreze doar in zona gurilor de metrou (ca la Piata victoriei, Romana, Universitate), nu mai zic de nesimtirea organizatorilor in ceea ce priveste noroiul scos de masini din santier si imprastiat pe strada. O alta fata a coruptiei este traseulin zon capatului. Avea rost daca ar fi trecut prin cartierul Brincusi si apoi pe Prelungirea Ghencea sa ii preia pe cei di cartierul Latin, iar in viitor se putea extinde spre Domnesti. Asa nu are nici cap si nici coada
Ing.
19 Aug 16:08
+0
VOTURI
-0
Firma Astaldi e celebră pentru întârzierile de ani întregi... şi Pasajul Basarab tot ei l-au construit. Acum se plâng că nu sunt plătiţi, în condiţiile în care o dată au oprit lucrările şi ceruseră banii în avans ca prostituatele. Poate dacă Statul Rommân şi-ar face treaba şi i-ar sancţiona cu amenzi babane, ar fi şi metroul gata la timp.
În rest, de Drumul Taberei s-a ales praful, nu mai zic că unele dintre relaţiile cele mai solicitate se vor asigura tot cu 41 + metrou de la Crângaşi sau cu transportul de suprafaţă (gen mers la Gara de Nord, Piaţa Victoriei, Obor - care, cu noul M5, vor necesita ocoluri considerabile şi consumatoare de timp, nu mai zic de traseul de tramvai din Drumul Taberei, cu staţii ca cele de troleu... citiţi studiul de fezabilitate, staţiile au un nr. de intrări estimat de 4 - 7000 călători, în condiţiile în care staţia Eroilor are, acum 22.000!).
Sa va ia toti dracii
19 Aug 12:31
+0
VOTURI
-0
Ati nenorocit tot cartierul cu metroul vostru. Asta e sabotaj pe fata !
andrei11
18 Aug 23:08
+0
VOTURI
-0
Numai prostii scrieti. O sa va plimbati cu metroul in Dr. Taberei cel mai devreme in 2020. Pe bune.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE