Încasări mai mari pentru RATB, deşi numărul mijloacelor de transport în comun a scăzut, în 2014



Anul trecut, cu un număr mai mic de mijloace de transport în comun, Regia Autonomă de Transport Bucureşti a încasat mai mulţi bani de la călători.

Incasari mai mari pentru RATB, in 2014, desi numarul mijloacelor de transport in comun a scazut
Încasări mai mari pentru RATB, în 2014, deşi numărul mijloacelor de transport în comun a scăzut
Foto: B365.ro

Vânzările RATB din titluri de călătorie şi servicii s-au ridicat anul trecut la 183,61 milioane lei cu 1,53 milioane lei mai mult faţă de anul anterior. În schimb, valoarea cardurilor de călătorie s-a redus cu 400.000 lei faţă de 2013. Astfel, per total, Regia a înregistrat anul trecut o evoluţie de 1,13 milioane lei la capitolul vânzări, faţă de anul precedent. Majoritatea plăţilor s-a făcut în numerar, metodă de plată care deţine 95,93% din totalul vânzărilor, potrivit Raportului de activitate al Regiei Autonome de Transport Bucureşti pentru anul 2014.

Încasări mai mari pentru RATB, cu mijloace de transport mai puţine

Nu doar vânzările RATB au crescut anul trecut. Şi parcul inactiv de vehicule RATB a crescut semnificativ, respectiv cu 35%, din cauza lipsei bazei materiale, potrivit raportului RATB.

Rulajul a scăzut uşor, în 2014 înregistrându-se un procent de realizare de 98,55%, faţă de anul 2013 – 98,84%, având drept cauze circulaţia desfăşurată în condiţii dificile de trafic în special la autobuze, precum şi reducerea parcului circulant mediu.

Procentul de realizare a orelor în circulaţie a scăzut în anul 2014 la 98,99%, de la 99,4% în 2013. Scăderea a fost influenţată în principal de pierderile din programul de circulaţie din motive tehnice şi de numărul evenimentelor de circulaţie, care a crescut cu 15,32% în anul 2014 faţă de anul precedent.

Procentul de realizare la capitolul parcul circulant a scăzut de la 99,12% în anul 2013, la 97,76% în anul 2014, în principal din motive financiare care au condus la sincope în derularea contractelor de piese – materiale şi în mai mică măsură din cauza lipsei personalului de bord, se mai arată în raportul RATB.

Şi cursele au scăzut, înregistrându-se în anul 2014 un procent de realizare de 98,31%, faţă de anul 2013 – 98,74%, ca urmare a traficului aglomerat, mai ales în perioadele de maximă solicitare a zilei şi a diminuării progresive a rezervei de parc, necesară pentru înlocuirile operative a vehiculelor defectate în traseu, implicate în evenimente de circulaţie sau care au fost ţinta unor acte de vandalism.

Conform raportului, coeficientul de utilizare a parcului a scăzut major faţă de anul precedent, de la 68,59% în 2013, la 63,3% în 2014, din două cauze care au intervenit simultan:

- parcul inventar de vehicule s-a menţinut practic constant (acelaşi la autobuze şi troleibuze, iar la tramvaie a crescut nesemnificativ prin punerea în circulaţie a două vagoane Bucur LF fabricate la Uzina de Reparaţii)

- reducerea parcului mediu circulant cu 7,5% (de la 1.150 vehicule în anul 2013 la 1.064 vehicule în 2014).

Creştere substanţială a vânzărilor de abonamente de o zi prin SMS

Din totalul titlurilor de călătorie vândute în cursul anului trecut, 58,22% din încasări au provenit din abonamente lunare. Potrivit raportului RATB, cererea de abonamente lunare a crescut până la 2.599.740 abonamente lunare în 2014, cu 0,50% mai multe faţă de anul precedent. Din totalul abonamentelor lunare, cele mai multe, peste 2,56 milioane, au fost abonamente urbane. Doar 1,28% din totalul abonamentelor lunare, respectiv 33.262, au fost încheiate pentru liniile preorăşeneşti.

În anul 2014 s-au vândut 53.510.215 călătorii, în valoare de aproape 70,7 milioane lei, cu peste 906.000 mai mult faţă de anul precedent. Valoric, portofelul electronic şi călătorii, au avut o pondere de 38,5% din încasări.

Însă, cea mai mare creştere s-a raportat pe segmentul vânzărilor de abonamente de o zi prin SMS. Anul trecut au fost achiziţionate 168.287 de abonamente de 1 zi cu plata prin SMS, în creştere cu 42.101 abonamente, respectiv 33,36%, faţă de 2013. Valoarea totală a încasărilor RATB din abonamente de o zi prin SMS s-a ridicat la aproape 1,35 milioane lei.

Deşi achiziţionarea abonamentului de 1 zi prin SMS trebuie făcută înainte de momentul urcării în vehiculele RATB, mulţi călători apelează la acest serviciu doar atunci când îi văd pe controlorii RATB în mijloacele de transport în comun.

Şi numărul validărilor a crescut în 2014 faţă de anul 2013. În total, în 2014 s-au efectuat aproape 52 milioane validări din portofel electronic şi călătorii, cu 310.000 mai mult faţă de 2013. Creşterea s-a datorat, potrivit raportului RATB, eficientizării activităţii comerciale şi de control.

„În general se observă o creştere a numărului de abonaţi, a numărului de călătorii vândute şi a numărului de validări efectuate", se arată în raport.

Contravaloarea cardurilor comercializate a fost de aproape 2,5 milioane lei, cererea fiind repartizată astfel:

- 409.609 carduri tip Activ (din care 60.558 au fost emise clienţilor gratuit la prima emitere reprezentând 14,78% din cardurile Activ), faţă de 600.347 bucăţi vândute în anul 2013, înregistrându-se o scădere cu 31,77%.

- 793.516 carduri tip Multiplu, faţă de 605.868 bucăţi vândute în anul 2013, înregistrându-se o creştere cu 30,97%
95.509 carduri tip Suprataxă, faţă de 96.718 bucăţi vândute în 2013, înregistrându-se o scădere cu 1,25%.

În cursul anului 2014, pentru comercializarea titlurilor de călătorie RATB a utilizat următoarea reţea de vânzare:

- 98 centre de emitere şi reîncărcare carduri

- 126 centre de reîncărcare carduri

- 112 automate vânzare BCR

- 1 automat de vânzare la Aeroport Internaţional „Henri Coandă"

- Plata prin e-commerce

- Plata prin SMS

Ce încasări a avut RATB din vânzarea titlurilor comune RATB-Metrorex

Prin reţeaua RATB s-au vândut până la începutul lui mai 2014, inclusiv, şi titluri unice de călătorie RATB-Metrorex şi titluri de călătorie Metrorex. Din vânzarea titlurilor unice RATB – Metrorex s-au încasat 19.350 lei, din care 11.232 lei pentru titluri de călătorie RATB şi 8.118 lei pentru titluri de călătorie Metrorex, reprezentând:

- 510 abonamente de o zi Metrorex-RATB

- 194 bilete cu 10 călătorii de 60 minute Metrorex-RATB

- 1.074 bilete cu o călătorie de o oră Metrorex-RATB.

Încasările din titlurile Metrorex au fost de peste 6,4 milioane lei, reprezentând:

- aproape 77.000 abonamente lunare şi 245 săptămânale

- peste 1,24 milioane călătorii din portofel electronic încărcat la RATB şi validat la Metrorex în valoare de aproape 2,5 milioane lei.

Reamintim că în luna martie a anului trecut, Metrorex a făcut pasul pe care B365.ro îl anunța încă din februarie 2014: a decis să nu mai împartă cu RATB aceleași carduri de călătorie și le-a retras de la vânzare. Deşi s-a anunţat în repetate rânduri că se vor reintroduce cardurile comune RATB-Metrorex, acest lucru nu s-a întâmplat nici până acum.

„Din analiza comercializării titlurilor de călătorie şi servicii în anul 2014, comparativ cu anul 2013, se constată o creştere cu 2,97% în primul semestru şi o scădere cu 1,33% în cel de-al doilea semestru. Pe tot parcursul anului 2014, încasările din titluri de călătorie şi servicii au crescut cu 0,84% faţă de anul 2013", arată RATB în raport.

Etichete: abonamente RATB, carduri RATB, creştere, RATB, realitatea, Regia Autonomă de Transport Bucureşti, vânzări

0/1 COMENTARII
Andrei
20 Oct 09:30
+0
VOTURI
-0
Desi? Datorita! Mai putine masini pe traseu costuri mai mici. oile stau mai bine si se face si mai cald.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h