Instalarea SEPARATOARELOR de SENS pe DN1 a început. UNDE se vor desfăşura lucrări UPDATE VIDEO



Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a început de luni lucrările de montare a separatoarelor de sens pe DN 1. Primele lucrări de montare a parapetelor sunt desfăşurate la baza rampei podului de pe DN 1, în zona IKEA. În lipsa parapeţilor, multe din accidentele de pe DN1 au dus la tragedii şi pierderi de vieţi omeneşti.

Incepe instalarea separatoarelor de sens pe DN1, de luni. UNDE se vor desfasura lucrari
Începe instalarea separatoarelor de sens pe DN1, de luni. UNDE se vor desfăşura lucrări

Înainte de a instala noile separatoare de sens din beton angajaţii de la Drumuri trebuie să scoată pavelele, dar şi bordurile care în momentul de faţă separă cele două sensuri de circulaţie. Parapete din beton va fi instalat, pentru început, pe primii 5 kilometri ai drumului naţional. Adică din zona pasajului Băneasa până la cel peste Centura Capitalei, la intrarea în Otopeni.

Cătălin Homor, directorul general al CNADNR: „Sunt parapeţi de beton, durează fabricarea lor o lună. Pentru a accelera acest proces de montare am decis montarea unora metalici. O parte îi avem în stoc, pe o parte îi vom cumpăra. Doar pe pasaje vom pune acei parapeţi de beton".

Lucrările vor fi executate în etape, pe tronsoane de câte 400 de metri. Cât timp muncitorii de la Drumuri vor amplasa noile separatoare, în zonă vor fi restricţii de circulaţie, deoarece va fi închisă câte o bandă pe fiecare sens. Şefii de la Drumuri promit că lucrările se vor termina repede, mai ales că muncitorii vor lucra şi în weekend. Deşi recunosc că DN1 este o arteră periculoasă, şoferii se plâng că, pe perioada lucrărilor, în zonă se va circula atât de încet că separatoarele nu vor folosi nimănui.

Parapete metalic sau din beton ar urma să fie instalat şi pe încă 35 de kilometri din DN1, între Ciolpani şi Cornu, dar şi pe alte drumuri naţionale. 51 de milioane de lei va cheltui CNADNR cu aceste lucrări.

Lucrările, demarate de luni, se vor executa pe etape (tronsoane de maxim 400 m), punctele de lucru vor fi fixe pe durata unei zile de lucru și își vor schimba poziția în lungul drumului de la o zi la alta, transmite CNADNR.

Lucrările vor fi executate după următorul program:

Ø Luni – Joi, între orele 10.00 – 17.00, pe ambele căi de circulație;

Ø Vineri între orele 10.00 – 14.00, pe calea 2, pe sensul Ploiești – București;

Ø Sâmbătă între orele 08.00 – 14.00, pe calea 2, pe sensul Ploiești – București

Ø Duminică între orele 08.00 – 14.00 pe calea 1, pe sensul București – Ploiești.

CNADNR precizează că în zilele de sărbători legale nu vor fi executate lucrări, nefiind astfel instituite restricții de circulație.

"Pe lungimea de 400 m va fi inclusă semnalizarea premergătoare lucrărilor, semnalizarea de poziționare a lucrărilor și semnalizarea de terminare a sectorului restricționat", adaugă compania de drumuri.

 

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a anunțat că luni a început montarea parapeților de protecție pe DN1, deși "în unele locuri mai există opoziția unor autorități locale".

"S-a început în zonele considerate a fi, după studiul făcut împreună cu poliția rutieră, punctele negre, tronsoanele unde au fost semnalate cele mai multe accidente (montarea parapeților—n.r.). Am început, firesc, pe porțiunea București — Brașov. Acolo este cazul cel mai cunoscut pentru că acolo sunt cele mai mari accidente, iar statistica a înregistrat, în ultimii cinci ani, peste 500 de incidente, cu 80 și ceva de morți. Lucrările vor continua până la limita a 150 de km de parapet, care au fost contractați pentru anul acesta", a declarat Costescu.

El apreciază operațiunea de instalare a parapeților drept o măsură benefică: "Sunt sigur că statisticile pe anii următori vor dovedi că această măsură va fi una benefică. Trebuia luată de mult. Nu cotează acum de ce nu a fost făcută. Am început și mergem cu toată viteza înainte".

Dan Costescu a mai precizat că instalarea parapeților nu se va face doar pe DN1, ci și "în alte puncte negre identificate a pune în pericol viața oamenilor" chiar "cu toată opoziția manifestată de unele autorități locale".

Ministrul a dezvăluit că "sunt și cazuri în care a numite administrații nu vor, ba mai mult afirmă că vor să scoată parapeții pentru că nu ar arăta bine localitățile lor".

"Nu vom renunța însă, se va negocia pentru că este vorba de siguranța oamenilor. Se va negocia foarte dur. Politica contează mai puțin în asemenea cazuri, importantă este viața pe șosele", a punctat ministrul Transporturilor.

Lucrările de montare a parapetelor metalice tip H3 și a celor din beton de tip "New Jersey" se vor desfășura pe sectorul cuprins între Pasajul Inferior Băneasa, km 8+050 și km 12+868 situat la capătul rampei Otopeni a Pasajului superior peste Centura București, o porţiune în care au loc des accidente. Acest parapete vor separa sensurile de circulație și vor împiedica trecerea autovehiculelor de pe o cale de circulație pe alta.

"Montarea acestor separatoare este foarte importantă pentru asigurarea siguranței circulației. Împreună cu Poliția Rutieră am stabilit ca toate aceste lucrări să se desfășoare în anumite intervale orare, când traficul este mai scăzut, astfel încât impactul lucrărilor asupra celor care tranzitează zona să fie cât mai mic. CNADNR solicită tuturor celor implicați în acest proiect să lucreze cât mai bine și rapid, astfel încât traficul să fie afectat cât mai puțin. De asemenea, rugăm conducătorii auto să manifeste înțelegere și să respecte semnalizările și restricțiile impuse pe perioada lucrărilor.", explică compania.

În primă fază s-a stabilit montarea parapetelor de beton pe lucrările de artă (pasaje), pe o lungime de aproximativ 800 ml, pornind de la următoarele poziţii:
kilometrice:

· km 8+900

· km 9+850

· km 12+384.

După finalizarea amplasării parapetelor pe DN 1 între Băneasa şi Otopeni, procedura va fi continuată tot pe DN 1, pe o distanţă de aproximativ de 35 km, pe sectorul de drum cuprins între km 40 - km 94.

Intervalele orare în care vor fi efectuate lucrările de montare a parapetelor vor fi anunțate după stabilirea acestora, decizia urmând să fie luată cu Poliţia Rutieră.

Reamintim că, săptămâna trecută, traficul a fost restricţionat pe o porţiune de cinci kilometri de pe DN1, la ieşirea din Capitală, pentru pregătirea acestor lucrări.

Acordul-cadru semnat are o durată de 2 ani și o valoare totală de 51.808.593,45 lei fără TVA, finanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat şi venituri proprii și va avea la baza contracte subsecvente anuale pentru toate Direcţiile Regionale de Drumuri şi Poduri. Acest contract a fost atribuit Asocierii KAMAROM PREFABRICATE DIN BETON S.R.L. - DUNAPREF S.A. (reprezentată, în calitate de Lider al Asocierii de KAMAROM PREFABRICATE DIN BETON S.R.L.). 

Etichete: CNADNR, DN1, lucrări, LUNI 30 MAI 2016, parapete de beton, separatoare sens

0/1 COMENTARII
altul
31 May 09:58
+0
VOTURI
-0
''Deşi recunosc că DN1 este o arteră periculoasă, şoferii se plâng că, pe perioada lucrărilor, în zonă se va circula atât de încet că separatoarele nu vor folosi nimănui.''-??? comentariu de jurnalist amator.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE