Începe modernizarea accesului la metrou pe Magistralele 1, 2 şi 3



Metrorex face deja primii paşi pentru modernizarea accesului la metrou pe Magistralele 1, 2 şi 3. Instituţia caută consultant pentru lucrările de acest tip pe cele trei magistrale şi tronsoanele de legătură. Metrorex va introduce și 139 de automate de vândut titluri de călătorie, pe lângă cele 35 existente deja pe toate cele patru magistrale de metrou.

Incepe modernizarea accesului la metrou pe Magistralele 1, 2 si 3: Metrorex cauta consultant
Începe modernizarea accesului la metrou pe Magistralele 1, 2 şi 3: Metrorex caută consultant
Foto: cetateanul.net

Metrorex achiziţionează servicii de "Consultanţă şi Dirigenţie de şantier pentru realizarea Obiectivului Modernizarea Instalaţiilor pe Magistralele 1, 2, 3 şi T.L de metrou, Instalaţii control acces".

Prin acest proiect vor fi modernizate din punct de vedere al instalaţiilor de control acces 41 de staţii de metrou şi 70 de zone de vestibul, vor fi instalate 1.352 de porţi de acces şi 139 de automate de vândut titluri de călătorie. Montarea automatelor de vândut cartele se va face în fiecare capăt de staţie.

Toate porţile de intrare şi 30% din cele de ieşire se vor echipa şi cu validatoare pentru cartele magnetice.

Punctele de vânzare a titlurilor de călătorie vor dispune de echipamente fiscalizate. Astfel, odată cu introducerea noilor automate, bucureştenii vor primi bon fiscal pentru călătoriile cu metroul în toate cele 41 de staţii incluse în contract.

În 2011, Metrorex a pus în funcţiune 35 de automate de vândut cartele, care au fost amplasate în staţii de pe cele toate patru magistrale. Staţiile în care se află acum automatele de vândut cartele sunt: Parc Bazilescu, Jiului, 1 Mai, Pacii, Gorjului, Dristor 1, Aviatorilor, Universitate, Basarab 2, Grozavesti, Berceni, Aparatorii Patriei, Piata Sudului, Eroii Revolutiei, Piata Unirii 1 si 2, Piata Romana, Aurel Vlaicu, Pipera, Republica, Titan, Nicolae Grigorescu 1, Eroilor, Preciziei, Lujerului, Crangasi, Gara de Nord 1, Piata Victoriei 2, Stefan cel Mare, Obor, Piata Iancului, 1 Decembrie 1918, Anghel Saligny.

Automatele de vândut cartele existente la metrou conţin un ecran de comanda (touch screen) care afişează un meniu în limbile română, engleză şi franceză. Aceste automate acceptă la plată atât carduri bancare emise sub sigla VISA şi MasterCard, cât şi cash, bancnote de 1, 5, 10, 50 lei şi monede de 10 şi 50 de bani.

Calatorii trebuie să introducă suma exactă a contravalorii legitimaţiei de călătorie solicitată deoarece automatul nu acordă rest. Odată cu cartelele, automatele eliberează şi chitanţe, însă nefiscale.

Metrorex: Noile instalaţii de acces la metrou vor diminua frauda

Potrivit caietului de sarcini al anunţului postat în SEAP, prin modernizarea instalaţiilor de control acces ale metroului pe cele trei magistrale se doreşte optimizarea accesului călătorilor în reţeaua existentă de transport cu metroul, a îmbunătăţiri evacuării în caz de necesitate şi a diminuării fraudei.

Potrivit Metrorex, după modernizarea instalaţiilor de acces, în situaţii de urgenţă evacuarea călătorilor din staţii se va face după un traseu obligatoriu prin secţiunile de intrare/ieşire, deblocarea porţilor urmând a fi făcută la o comandă şi/sau la întreruperea tensiunii de alimentare.

Contractul prevede că Metrorex va fi asistat de consultant în implementarea cu succes a Proiectului, atât din punct de vedere a duratei şi termenului de realizare, cât şi a încadrării în bugetul aprobat, în condiţiile asigurării standardelor de calitate.

Conform caietului de sarcini, serviciile care urmează a fi asigurate de consultant în cadrul contractului sunt:

a. acordarea de asistenţă Metrorex pentru activitatea corespunzătoare începerii execuţiei lucrărilor

b. supervizarea, urmărirea execuţiei lucrărilor cu înregistrarea şi raportarea progresului acestora

c. verificarea programului lunar de execuţie şi urmărirea respectării acestuia pe parcursul execuţiei

d. verificarea şi aprobarea detaliilor de execuţie, programelor de lucrări, instalaţiilor, echipamentelor, tehnicilor de construcţie şi a materialelor antreprenorului (controlul calitativ şi cantitativ), cu respectarea prevederilor contractului de execuţie

e. asigurarea instruirii personalului nominalizat de beneficiar pentru administrarea proiectului (echipa UIP)

f. asigurarea serviciilor de monitorizare/supervizare în perioada de garanţie acordată lucrărilor.

Activitatea consultantului în cadrul contractului se va structura în două etape, respectiv:

- etapa de supervizare a execuţiei lucrărilor pe o perioadă de 8 luni şi jumătate. Această activitate se va corela cu contractul de execuţie lucrări corespunzător punerii în funcţiune a obiectivului proiectului

- etapa de monitorizare pe perioada de garanţie acordată lucrărilor executate – pe o perioadă de 60 de luni, cuprinsă între recepţia la punerea în funcţiune şi recepţia finală.

Valoarea estimată a contractului este de aproape 1,86 milioane lei cu TVA inclus. Finanţarea contractului se va asigura din fonduri externe nerambursabile POS-T 2007-2013 şi de la bugetul de stat.

Consultantul va fi desemnat prin licitaţie deschisă, criteriul de atribuire fiind preţul cel mai scăzut.

Ofertele sau cererile de participare se depun până la 29 octombrie 2015, la ora 10.00, ofertele urmând a fi deschise în aceeaşi zi, la sediul Metrorex.

Actualul sistem de taxare, greu de întreţinut şi cu costuri mari

"Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale, a serviciilor pentru călători şi dezvoltarea transportului cu metroul prin promovarea unui sistem de transport durabil în România, care va facilita circulaţia sigură, rapidă şi eficientă a persoanelor şi bunurilor, cu nivel de servicii la standarde europene", reprezintă obiectivul POS-T menţionat de Metrorex în caietul de sarcini.

Conform Metrorex, actualul sistem automat de taxare a fost pus în funcţiune în anul 1995, prin renunţarea la plata directă a călătoriei cu monede şi adoptarea unui sistem bazat pe cartele (carduri) magnetice. "Această modificare adusă sistemului de taxare a adus importante beneficii economice şi de management operatorului Metrorex, iar călătorilor o ofertă tarifară mai diversificată şi mai atractivă. Vechimea sistemlui face ca acesta să fie afectat de uzura fizică şi morală a componentelor sale, cu efecte neative în efortul de întreţinere şi în capacitatea de îmbunătăţire a ofertei tarifare – inclusiv pentru cerinţa de integrare cu transportul public de suprafaţă. Sistemul automat de taxare al Metrorex, bazat pe cardul magnetic, deşi încă funcţional, este la limita perioadei eficiente de utilizare datorită uzurii fizice şi morale, precum şi datorită epuizării capacităţilor de dezvoltare", arată Metrorex în caietul de sarcini.

Potrivit companiei care gestionează transportul în comun în subteranul bucureştean, modernizarea instalaţiilor de acces la metrou se impune acum în contextul în care aplicaţiile software de management al tranzacţiilor funcţionează pe reţele de transmisie date de tip ATM care necesită mentenanţă la costuri foarte mari pentru echipamente scoase din fabricaţie, iar tranzacţiile călătorilor, colectate în sistem sunt procesate în majoritatea situaţiilor de computere din generaţia Pentium II (an 1997) la care, de asemenea, mentenanţa şi procurarea de piese de schimb sunt deficitare, dacă nu imposibil de executat.

Avantajele sociale ale modernizării instalaţiilor de control acces sunt, potrivit Metrorex:

- creşterea calităţii vieţii prin îmbunătăţirea condiţiilor de transport cu metroul

- optimizarea accesului călătorilor în reţeaua de metrou de la 947 călători pe oră la 1.091 călători pe oră

- creşterea gradului de siguranţă prin îmbunătăţirea evacuării în caz de necesitate

- creşterea eficienţei în managementul comercial prin tipul de control ce va asigura un plus de rigoare şi de protecţie anti-fraudă.

Paşii ce vor fi urmaţi pentru modernizarea instalaţiilor de control acces sunt:

- organizarea şi perioada de licitaţie

- fabricarea echipamentelor

- demontarea vechiului sistem şi montajul noului sistem de control acces şi taxare

- asigurarea unui sistem de taxare ce va permite validarea cardurilor de tip magnetic, a cardurilor contactless Metrorex, RATB, bancar şi alţi opratori, precum şi plata şi validarea prin sisteme de telefonie mobilă

- configurarea aplicaţiilor software care să permită unificarea mai multor tipuri de legitimaţii de călătorie specifice Metrorex, RATB şi alţi operatori de transport

- dezvoltarea sistemului astfel încât să permită extensii software şi hardware pentru noi staţii de metrou

- recepţii şi testări

- recepţii finale.

Luna trecută, Metrorex a iniţiat un anunţ de participare în SEAP şi pentru găsirea unei bănci comerciale care să pună în funcţiune plata călătoriilor cu metroul prin POS la casierii, automate de vânzare cartele şi direct la turnichet cu card bancar contactless. În acest contract, nu intră însă şi achiziţia aparatelor. Mai multe detalii AICI.

Etichete: acces metrou, lucrari metrou bucuresti, Metrorex, metrou bucuresti, modernizare, realitatea

0/8 COMENTARII
mihail30
17 Oct 14:22
+0
VOTURI
-0
Start rapid si usor! Bani la domiciliu! Cautam urgent colaboratori extrem de seriosi pentru lucru la domiciliu. Cerem cunostinte minime de navigare pe internet, calculator, cunostinte de operare cu documente word si pdf, timp liber de circa 2-3 ore pe zi. Oferim contract de comision si instruire pas cu pas, gratuita. Numai persoanele foarte serioase sunt rugate sa ceara detalii la adresa de email: zizou_sez@yahoo.com
Alexandra
16 Oct 12:14
+0
VOTURI
-0
Plata cu cardul nefunctionala de peste 6 luni si fara posibilitate de a da rest, sa numai zic si de faptul ca dispar casierele de la intrarile foarte populate.
Dan
15 Oct 22:14
+0
VOTURI
-0
in occident nu mai au asemenea aparate de n ani, iar astia inca se mentin si se perfectioneaza in a fi cu 30 de ani in urma.
Gabriel
14 Oct 22:14
+0
VOTURI
-0
In statia Piata Unirii 1 lesinai de cald pentru ca nu a mers ventilatia in statie toata vara iar ei maninca rahat de modernizare.Salariul nenorocitului de director Metrorex 20000 de euro/luna.
Cris
14 Oct 00:16
+0
VOTURI
-0
Alo METROREX, se aude? Daca nu rezolvati aparatele alea portocalii, sa se poata achizitiona din ele, platind cu cardul, cu mana mea sesizez DNA-ul.. kakatziillor... Le-ati pus acolo doar ca sa sugeti niste bani din Regie, labelor... nu ca sa functioneze.
Vali
13 Oct 23:55
+0
VOTURI
-0
Sa se sesizeze cineva ca automatul de la statia Mihai Bravu este defect de 2 ani si s-au facut numeroase sesizari! Plus ca nu exista caserie la una din iesiri astfel ca esti nevoit sa iesi in strada sa intrii la cealalta iesire aflata la circa 150m ( pe tomp de iarna destul de iritant). Totul se face cu un scop in Romania:FURTUL
Cris
13 Oct 21:01
+0
VOTURI
-0
E SPALARE CLARA DE BANI !!!

Nu numai ca Metrorex (firma care ar trebui desfiintata) nu a reusit sa gestioneze un kkth de card electronic de acces, dar la automatele de cartele in functiune, sunt lipite niste hartii penibile A4 unde scrie mare ca nu poti plati cu cardul, de parca alea ar fi fost puse acolo ca sa poti acelasi lucru pe care il poti rezolva cu tanti Fifi la casieriile de vanzari cartele.

Doamnele cu burta de la Eroilor, au precizat clar, ca daca vrem factura sa nu cumva sa venim sa platim cu cardul... ca nu stiu ce drk nu merge si se blocheaza aparatul de carduri. Dupa o saptamana de umblat, abia am reusit sa platesc un abonament lunar, cu cardul, la Unirii...

Niste incompetenti, clar, care ar trebui dati TOTI afara, lasati pe drumuri ca ultimii caini.
Gigi
13 Oct 12:58
+0
VOTURI
-0
Plata cu cardul nu functioneaza de mai bine de 6 luni. Automaetle nu dau rest, ca sa mai pacaleasca 2-3 fraieri. Sunt curios cum justifica in contabilitate sumele suplimentare din automate. Sau si le baga cineva in buzunar?
pasagerul
13 Oct 12:37
+0
VOTURI
-0
Daca sunt abia la consultant, e clar. Studiu de frezabilitate au?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE