Cât costă și cât câștigi cu o franciză de magazin de cartier



Anticipând parcă eșecul lanțului de magazine de proximitate Mic.ro, deținut de omul de afaceri Dinu Patriciu, Metro a pus la punct, în urmă cu un an, o nouă rețea de buticuri de cartier. Mizând pe succesul proiectului pilot, retailer-ul a lansat conceptul de franciză La Doi Pași.

La începutul lunii martie, Metro a inițiat programul „La Doi Paşi", un concept de franciză menit să îi susţină pe micii comercianţi independenţi din comerţul tradiţional. Atrași de taxa de franciză mică, de libertatea de a alege o parte dintre furnizori, dar și de promovarea pusă la punct de francizor, în prezent, peste 80 de magazine de pe piața autohtonă, din cele 200 de unități care s-au alăturat programului, sunt deja funcţionale. Numai în București sunt deschise 26 buticuri din rețeaua La Doi Pași.

Reprezentanții retailer-ului spun că magazinele de cartier incluse în program au înregistrat venituri în creștere.

5.000 euro pentru amenajarea unui magazin La Doi Pași

Inițial, angajații departamentului Clienți Revânzători din cadrul Metro fac cercetări pe teren pentru a stabili care este potențialul comercial al zonei, întocmesc planul tridimensional pentru eficientizarea spațiului disponibil în magazin și stabilesc necesarul de echipamente pentru unitatea respectivă. Investiția în amenajarea spațiului cu echipamente noi se ridică la circa 5.000 euro pentru magazinele de 40 - 60 metri pătrați. "Noi am făcut un magazin de 84 mp cu foarte multe vitrine cu perdea de aer, care sunt scumpe. Amenajarea acestei unități cu echipamente noi a costat circa 9.000 euro. Cu acești bani, în magazinul-model, compania a amplasat rafturi de perete, șase rafturi centrale tip gondole, capete de rafturi pentru gondole, două vitrine duble mari de băuturi, o vitrină pentru lactate de 2 m cu perdea de aer, o vitrină de 2m cu perdea de aer pentru mezeluri cu autoservire, o vitrină cu perdea de aer pentru legume și fructe, un raft uscat, lăzi pentru înghețată și pentru legume congelate și tejgheaua pentru casa de marcat", a declarat angajatul departamentului Clienți Revânzători.

 

Cât câștigi cu un magazin La Doi Pași

B365.ro a întocmit patru planuri de afaceri, având în vedere informația conform căreia magazinul trebuie să ruleze cu o marjă medie de profit de cel puțin 20% din vânzări. Cea mai rentabilă variantă este aceea care presupune o investiție mai mare.

Toate planurile întocmite de reporterii B365.ro iau în calcul o creştere medie anuală de 10% în ceea ce priveşte chiria, salariile angajaţilor, preţurile utilităţilor şi cheltuielile suplimentare. De asemenea, s-a luat în calcul o creştere medie anuală a vânzărilor cu 20% în cazul magazinului mic şi a celui de dimensiuni medii. Sumele sunt calculate în lei.

Dacă un magazin mic, cu patru angajați, care necesită o chirie lunară de circa 550 euro, poate rula în pierdere, în primul an, în contextul unor vânzări zilnice de circa 2.000 lei, o franciză cu dimensiuni medii poate genera un profit net anual de peste 110.000 lei, în contextul unor vânzări de circa 5.000 lei zilnic și cu o chirie de aproximativ 800 euro.

O unitate comercială de peste 100 metri pătrați, cu mii de produse la dispoziția clienților generează profit încă din primul an. Planul optimist pentru un magazin La Doi Pași de peste 100 mp ia în calcul vânzări zilnice de 10.000 lei, o chirie lunară de circa 1.500 euro și șapte angajați care beneficiază de o remunerație medie de aproape 900 lei. Totodată, s-a mai avut în vedere o creştere anuală a vânzărilor cu 25%, în contextul în care magazinul beneficiază de un vad foarte bun şi de concurenţă scăzută.

Pentru planul pesimist s-au luat în calcul o chirie medie de 3.000 euro, pentru anul I, şapte salariaţi, cu o remuneraţie medie de 900 lei, pentru primul an, şi o creştere medie a vânzărilor de 15% anual. În acest caz s-a menţinut marja de majorare a chiriei, salariilor, preţurilor la utilităţi şi a cheltuielilor suplimentare cu 10% anual.

Cum sunt atrași clienții La Doi Pași

Deschiderea unei noi unități La Doi Pași se face cu mare pompă pentru un magazin de cartier: cu baloane, articole promoționale, reduceri de prețuri și sesiuni de degustări, menite să atragă atenția celor din zonă. Pentru a capta în continuare interesul clienților, magazinul este promovat prin intermediul cataloagelor întocmite de Metro și livrate în imediata vecinătate a unității. Aceste pliante îi ajută pe comercianți să se facă vizibili în zonă și să își asigure un trafic ridicat.

Produsele promovate pe print trebuie să aibă aceleași prețuri și în magazin. Articolele sunt, de regulă, din raioane diferite, de la alimente de bază, la băuturi sau cosmetice, și au prețuri speciale, cu 5% mai mari față de cele practicate în magazinele Metro Cash&Carry. "La articolele din flyere se merge cu o marjă de profit mai mică, de 10% și, respectiv, de 13%, dacă se promovează în print produsele marcă proprie. La deschiderea magazinului dăm câte trei ediții a câte 1.000 de exemplare și astfel se asigură promovarea în print timp de șase săptămâni, pentru o zonă mai mare. Alte 2.000 de exemplare se distribuie de Paști și de Crăciun. În anul următor deschiderii se dau tot 5.000 de pliante, 2.000 de sărbători, iar restul când considerați că este nevoie să impulsionăm vânzările. Costurile acestor flyere sunt acoperite de taxa de franciză", a explicat angajatul Metro.

În fiecare magazin La Doi Pași se amplasează câte un ecran LCD, pe care se promovează produsele cu prețuri mici, dar și cele tematice. Lunar se fac degustări pentru produsele din gama Fine Food, marcă proprie Metro, și se stabilește o anumită tematică, în funcție de perioadă, de la sărbătorile Paști sau de Crăciun, la Valentine's Day, Dragobete, Mărțișor sau 1 Mai. "Amenajarea locației se face de așa natură încât clientul să parcurgă tot magazinul. Mergând la raioane pentru ofertele promovate pe print, clienții ajung să cumpere și alte produse complementare și generează astfel vânzări suplimentare, unde produsele au adaosuri comerciale mai mari", explică reprezentantul Metro.

Programul de lucru și selecția angajaților rămân la latitudinea patronului magazinului, nu francizorului. Astfel, dacă alți retaileri de proximitate nu le permit francizaților să își ajute rudele, angajându-le în propriile magazine, rețeaua La Doi Pași nu intervine în această structură organizatorică.

Metro impune doar prețurile maximale pentru produsele din flyere și achiziția a 293 de articole distincte din cadrul rețelei. "Suntem conștienți că nu putem să fim pe toate segmentele cei mai buni la preț, astfel că vă dăm posibilitatea să lucrați și cu alți furnizori. Însă, cu cât lucrați mai mult cu noi și aveți vânzări mai mari, cu atât veți obține discount-uri mai mari față de prețul de raft", a punctat reprezentantul retailer-ului.

Etichete: franciză, La Doi Paşi, realitatea

0/21 COMENTARII
Cazimir Roman
26 Sep 12:20
+0
VOTURI
-0
Foarte interesant articolul postat. Felicitari! Am auzit ca exista de curand o aplicatie pe Android care iti gaseste toate magazinele din zona precum si programul lor. Se numeste Magazoo - Magazine langa tine. Mai mult poti filtra dupa magazinele care au program nonstop si unde se poate plati cu cardul.

Spor la gasit magazine!
catalin
05 May 16:06
+0
VOTURI
-0
buna ziua m si eu un spatiu de 150 m patrati in zona rulara chiar la strada principala caut asociat cu capital daca cineva e interesat poti chima la nr 3403731161 eu sint afara din tara doar un mini mar LA DOI PASI zona e foarte buna MERITA
bitza
10 Jan 00:50
+0
VOTURI
-0
Am si eu un spatiu de 200 mp . Cu cine pot lua legatura sa pot deschide un astfel de magazin ... va multumesc
micu octav
15 Oct 10:43
+0
VOTURI
-0
detin un spatiu de320 mp cu vad comercial fb si asi dorii detalii daca se poate,optiunea de alege o franciza; la doi pasi sau carefour expres multumesc anticipat .
lorelei
25 Aug 21:54
+0
VOTURI
-0
M-ar interesa si pe mine o astfel de franciza. Se poate in mediul rural?
lorelei
25 Aug 21:53
+0
VOTURI
-0
M-ar interesa si pe mine o astfel de franciza. Se poate in mediul rural?
luiza
19 Feb 12:27
+0
VOTURI
-0
ma intereseaza o colaborare, dar trebuie sa stiu pas cu pas de unde incep ??? cu cine dicut ?
ANDREI
14 Feb 13:56
+0
VOTURI
-0
In concluzie, cu cat tu rulezi mai mult cu atat si ei incaseaza mai mult, deci nu au motive sa-ti "traga o teapa curata". Sigur ca ei oricum castiga mai mult decat tine prin comercializarea respectivelor articole. Sigur ca umfla cifre si comanda articole in mass-media pentru ca desi ii intereseaza calitatea, e buna si cantitatea ( adica vor sa te atraga chiar daca magazinul tau e pozitionat prost si nu are vanzari pentru ca asa isi forteaza si eu vanzarile). Insa pe termen lung vor pierde daca nu isi aleg pe spranceana francizatii.
ANDREI
14 Feb 13:47
+0
VOTURI
-0
ANONIM, vorbesti numai prostii.
Metro nu castiga mare lucru din taxa pe franciza (din cei 550 lei/luna tu practic platesti promovare si consultanta).
Castigul lor major reiese din faptul ca 1.000 de magazine noi La Doi Pasi (targetul lor) cresc practic baza lor de clienti. Deci cu cat tu rulezi mai mult, si implicit esti mai profitabil cu atat castiga si ei mai mult prin adaosurile comerciale.
Daca tu pierzi bani, poate insemna ca articolele pe care le comercializezi cu marja ta de adaos de 10, 15 sau 20% care se adauga peste marja la care Metro iti vinde tie produsele (probabil peste 20%) ies cu pret de raft prea mare si atunci nu ti le cumpara mai nimeni. Asta este numai vina ta pentru ca preturile de achizitie a articolelor Metro ti-au fost aduse la cunostiinta inainte sa semnezi cu ei si puteai si tu sa faci un studiu de piata si preturi si sa observi ca preturile tale de vanzare ar reiesi prea mari fata de concurentii din zona, si in acel caz nu mai semnai ctr. de franciza si iti alegeai singurel toti furnizorii.
missir
04 Feb 19:12
+0
VOTURI
-0
la tara se poate infiinta la 2 pasi? am un spatiu de circa120m
mara
24 Jan 12:55
+0
VOTURI
-0
cine imi spune si mie cu cine sa iau legatura pentru a face ofranciza cu metro, la doi pasi, multumesc mult!
BADEA
16 Jan 12:59
+0
VOTURI
-0
cine plateste la stat francizorul sau francizatul?
chiru maria luiza
09 Jan 11:07
+0
VOTURI
-0
ma intereseaza f tare si imi place mult ideea. Nu vreau sa comentez acum cifrele. mi-as dori sa intru in contact cu cei care ma pot indruma. Proiectul ma intereseaza ptr orasele Targoviste si Gaesti Dambovita
Undress
27 Dec 23:01
+0
VOTURI
-0
Cifrele sunt OK, calculele sunt bune, insa sunt facute pe acea locatie cu vad foarte bun si fara concurenta......Unde este acea LOCATIE? In orice locatie cu vad acceptabil, exista cel putin un Mega Image, Carrefour, Profi, Lidl, Kaufland sau cine stie ce mare retailer si inca doi-trei mici intreprinzatori care si-au transformat apartamentele in minimarket
Anonim
03 Dec 20:32
+0
VOTURI
-0
Stimata Doamna Amalia Balabaneanu va rog sa ma contactati pe adresa de mail pentru mai multe detalii"dedesupturi"despre la doi pasi.ca si implementator va pot spune ca e o teapa curata pentru magazine si un castig doar pentru metro.Nimeni dintre cei din franciza nu vor sa vorbeasca despre asta deoarece au clauze cu daune enorme daca spun ceva rau despre numele La Doi Pasi
Cristian
02 Oct 12:54
+0
VOTURI
-0
Nu cred ca e o afacere de succes decat in zonele de super-vad comercial, cu lume flamanda si plina de bani care nu are posibilitatea de a cumpara din alta parte. Altfel nu-ti scoti cheltuielile lunare. Romanul e cu ochii pe preturi ca pe butelie si cumpara masiv din hipermarket. Falimentul luli Patriciu a aratat clar perspectiva magazinelor pline de taxe lunare.
wro
02 Oct 11:22
+0
VOTURI
-0
Mestere, taxa de franciza se plateste lunar de la 550 lei, ceea ce duce la sumele anuale. Greu cu aritmetica...
mustaciosu
02 Oct 10:48
+0
VOTURI
-0
Un articol platir marca "mustaciosu"!
b365.ro
02 Oct 09:48
+0
VOTURI
-0
In text, sumele sunt lunare. In tabel, dupa cum se poate vedea, anuale.
Cristi
02 Oct 09:41
+0
VOTURI
-0
Ati gresit la cifre, in articol spuneti ca taxa de franciza e 550-750 lei, in tabel apare 6600-9000 lei. La fel si la chirie, in articol e 550 euro, in tabel e de la 30000 lei.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE