Informații de la Metrorex! Când va fi gata Metroul spre Otopeni! Prima licitaţie, lansată în martie



Metrorex a finalizat documentaţia pentru proiectarea şi construirea secţiunii 1 Mai – Tokyo a Magistralei 6, pentru care i-a fost aprobată co-finanţare europeană şi estimează că în luna martie va lansa licitaţia. Pentru secţiunea de la Tokyo până la Aeroportul Otopeni, aşteaptă ca japonezii de la JICA să aprobe revizuirea acordului de împrumut, semnat încă din 2010.

Harta metrou Otopeni
Harta metrou Otopeni
Foto: dailybusiness.ro

Autorităţile române anunţă că vor să construiască în acelaşi timp ambele secţiuni ale Magistralei 6 de metrou 1 Mai – Aeroportul Otopeni, deşi au primit finanţare de la Uniunea Europeană doar pentru prima secţiune, de la 1 Mai la staţia Tokyo (Băneasa).

Deocamdată, Metrorex a finalizat documentaţia pentru contractul de "proiectare şi execuţie lucrări de structură de rezistenţă, staţii, galerii, tunele: secţiunea 1 Mai – Tokyo". Contractul cu o valoare estimată de 1,27 miliarde de lei, fără TVA, urmează să fie urcat în martie pe platforma de achiziţii publice, estimează reprezentanţii Metrorex, într-un răspuns pentru Asociaţia Pro Infrastructură, scrie economica.net.

În ceea ce priveşte restul Magistralei 6, de la staţia Tokyo până la Aeroportul Otopeni, reprezentanţii Metrorex spun că documentaţia pentru licitaţie va fi actualizată în funcţie de răspunsul co-finanţatorului JICA.

Mai exact, autorităţile române le-ar solicita celor nipone modificarea acordului de împrumut. Astfel, dacă japonezii intenţionau iniţial să finanţeze 30% din toate componentele metroului de Otopeni, Metrorex le solicită acum să acorde finanţarea doar pentru componentele cu deficit de finanţare, potrivit unor membri ai forumului API.

Pe lângă licitaţiile pentru structura de rezistenţă, Metrorex estimează că în septrembrie anul acesta va lansa licitaţiile pentru lucrări de arhitectură, instalaţii electromecanice şi cale de rulare.

Trenuri de 90 milioane de euro pentru Metroul de Otopeni

De asemenea, în decembrie anul acesta ar urma licitaţia pentru sistemul de automatizare şi automatizare a traficului pentru întreaga magistrală şi cea pentru 12 trenuri de metrou. Valoarea estimată a contractului pentru noile trenuri este de 420 de milioane de lei, fără TVA (90 milioane de euro).

Magistrala 6 realizează extinderea reţelei actuale de metrou din staţia 1 Mai până la Aeroportul Internaţional 'Henri Coandă' Bucureşti. Noul tronson va permite legarea directă între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor.

Linia nouă de metrou va avea un traseu de 14,2 km şi va cuprinde 12 staţii, cu următoarele denumiri: Staţia 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Otopeni.

Pentru pregătirea şi implementarea proiectului a fost semnat un acord de împrumut (martie 2010), între Ministerul Finanţelor Publice şi Agenţia Japoneză de Cooperare Internaţională (JICA), în valoare de 41,87 miliarde Yeni (circa 317 de milioane de euro).

În total, investiţia în Magistrala 6 de metrou, inclusiv cele 12 trenuri, va ajunge la 1,3 miliarde de euro. Conform estimărilor actuale ale Metrorex, linia de metrou către aeroport ar trebui

Etichete: Metrorex, metrou, Otopeni

0/2 COMENTARII
abcdef
27 Feb 01:11
+0
VOTURI
-0
Nimeni nu vede sensul ocolului. Numai cei care vor să construiască cât mai scump.
Victor D
26 Feb 22:41
+0
VOTURI
-0
Nu inteleg de ce nu este aleasa directia cea mai scurta de la aeroport spre centrul orasului Bucuresti. Metroul ar trebui sa o ia de la Piata Presei spre Piata Victoriei pe sub Bulevardul Kiseleff. De acolo mai este doar o statie de metrou pana la Gara de Nord. Nu vad sensul ocolului spre Bulevardul Ion Mihalache.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h