Întârzieri la Magistrala 5: De ce au tărăgănat lucrările la staţia de metrou Parc Drumul Taberei



Lucrările la staţia de metrou Parc Drumul Taberei au fost cu mult întârziate, atât din cauza constructorului, cât şi din cauza situaţiei de la suprafaţă. Nici în prezent, structura staţiei nu este gata, deşi primul TBM a staţionat în subteran şi urmează să ajungă în această staţie după circa 2 luni de la începrea săpăturilor, timpul petrecut pentru efectuarea tunelului dintre staţiile Parc Drumul Taberei şi Tudor Vladimirescu fiind practic de aproape trei ori mai mare faţă de cel alocat săpăturilor de la staţia precedentă.

Metroul din Drumul Taberei, finalizat in 2016. Cand va fi gata tronsonul Pantelimon-Iancului
Metroul din Drumul Taberei, finalizat în 2016. Când va fi gata tronsonul Pantelimon-Iancului
Foto: forum.metrouusor.com/ user Subway Guru

Lucrările la staţia de metrou Parc Drumul Taberei au fost cu mult întârziate, atât din cauza constructorului, cât şi din cauza situaţiei de la suprafaţă, staţia fiind proiectată iniţial în zona parcului, ceea ce implica defrişarea multor arbori din parc. Pentru a se evita defrişarea arborilor, amplasamentul staţiei a fost reproiectat, potrivit oficialilor Metrorex.

"Soluţia iniţială privind execuţia staţiei necesita defrişarea mai multor arbori şi arbuşti, cu afectarea parţială a parcului Drumul Taberei. Pentru micşorarea impactului asupra spaţiului verde, amplasamentul staţiei a fost reanalizat şi reproiectat. De asemenea, lucrările de execuţie a staţiei au fost condiţionate de eliberarea de reţele edilitare aflate pe amplasamentul staţiei. Planurile deţinătorilor de utilităţi sunt informative, starea de fapt din teren fiind de foarte multe ori diferită, apărând situaţii imprevizibile, necontractate, ce necesită proceduri de adiţionare la contract. Acestea ar fi motivele care au dus la situaţia prezentă în care structura acestei staţii să nu fie finalizată", a declarat, pentru B365.ro, Aurel Radu, directorul general al Metrorex.

La începutul acestei luni, la staţia Parc Drumul Taberei fuseseră efectuate lucrări de devieri reţele, deviere trafic şi lucrări de structură în proporţie de 16%.

În tot acest timp, cele două TBM-uri (tunnel boring machine), Varvara şi Filofteia, care efectuează săpăturile la Magistrala 5, au săpat tunelul de metrou pe ambele fire.

TBM-ul Varvara se află acum foarte aproape de staţia Parc Drumul Taberei şi urmează să intre în staţie săptămâna aceasta. Primul TBM urmează să ajungă în staţia Parc Drumul Taberei la circa 2 luni de la plecarea din staţia Tudor Vladimirescu. Timpul alocat săpăturilor dintre cele două staţii - raportat la numărul de metri săpaţi - este de aproape trei ori mai mare faţă de cel înregistrat pentru executarea tunelului de la staţia precedentă. Astfel, dacă tunelul dintre staţiile Favorit şi Tudor Vladimirescu, care are o lungime de 421 de metri, a fost finalizat de Varvara în 17 zile, tunelul dintre staţiile Tudor Vladimirescu şi Parc Drumul Taberei, cu o lungime de circa 516 metri, va fi finalizat după aproximativ două luni de la începerea săpăturilor. De asemenea, avansul Varvarei a fost întârziat şi de "staţionarea tehnologică a TBM-ului pentru montarea unor motoare auxiliare suplimentare necesare funcţionării benzilor transportoare, din cauza lungimii mai mari de transport a materialului rezultat din excavaţii", au mai explicat oficialii Metrorex, pentru B365.ro.

"Lucrările la Magistrala 5 sunt acum concentrate la staţia Parc Drumul Taberei. Am avut discuţii şi acum chiar s-au mobilizat mult mai bine. Se lucrează la pereţii mulaţi, au început în forţă acolo. După ce termină pereţii mulaţi urmează ca Varvara să treacă prin staţie. În prezent, Varvara se află la 26 metri de staţie, iar luni sau marţi urmează să străpungă peretele mulat al staţiei", a explicat Aurel Radu, pentru B365.ro.

La jumătatea lunii iunie, TBM-ul Filofteia a plecat din staţia Tudor Vladimirescu şi a parcurs deja circa 80% din lungimea tunelului pe cel de-al doilea fir. În prezent, potrivit directorului general al Metrorex, Filofteia mai are de săpat aproximativ 100 de metri până la staţia Parc Drumul Taberei.

Întrebaţi de reporterii B365.ro dacă staţionarea TBM-urilor în tunel prezintă vreun pericol sau aduce cheltuieli suplimentare, reprezentanţii Metrorex au precizat că TBM-urile au mai fost oprite, atât în perioada sărbătorilor de iarnă, cât şi în perioada sărbătorilor pascale, iar plăţile se fac la lucrări real executate şi contractate. De asemenea, oficialii Metrorex spun că, în cazul în care structura staţiei Parc Drumul Taberei va fi terminată până la finalizarea tunelului, există două soluţii care permit înaintarea TBM-urilor, iar alegerea variantei optime rămâne la latitudinea constructorului.

"Există două soluţii de avans a TBM-urilor spre staţia de extragere a acestora, respectiv Râul Doamnei: una cu execuţia structurii staţiilor aşa cum s-a întâmplat până acum, cealaltă cu trecerea „în plin" prin staţie, urmând ca săpătura şi execuţia structurii să fie executată ulterior trecerii TBM-urilor. Constructorul va alege varianta optimă care va duce la realizarea structurii Magistralei 5 de metrou până în septembrie 2015, iar punerea în funcţiune cu călători să se realizeze în semestrul II 2016", a mai precizat şeful Metrorex, pentru B365.ro.

Întârzierile de la staţia Parc Drumul Taberei nu sunt o problemă nouă pentru Metrorex. Directorul general al instituţiei declara, încă din februarie, pentru B365.ro, că lucrările de la staţia Parc Drumul Taberei sunt întârziate, din vina constructorului. "Într-adevăr, sunt întârziate lucrările la staţia Parc Drumul Taberei. E o situaţie mai delicată acolo. Noi punem presiune, am avut întâlniri şi cu reprezentanţii firmelor constructoare din Italia şi Spania, iar acum trebuie să luăm o decizie avantajoasă pentru societate, care să nu afecteze bugetul statului. La staţia Parc Drumul Taberei constructorii cer bani în plus. Ca toate societăţile care au lucrat în România şi ei erau obişnuiţi să ceară bani mai mulţi. Într-adevăr, ei au realizat, peste ce au licitat, nişte cantităţi în plus de pereţi mulaţi şi cer bani în plus faţă de ce s-a licitat. Analizăm cu specialişti, am comandat în acest sens şi un studiu, ca să vedem ce e de făcut, pentru că nu ne permitem să plătim în plus. În contract se precizează clar că preţul este fix, nemodificabil, dacă nu apar lucrări suplimentare neprevăzute, cerute de noi, precum devierile de reţele. Din această cauză ei nu mai lucrează la capacitate maximă", a explicat anterior, pentru B365.ro, Aurel Radu, directorul general al Metrorex.

Tot atunci, şeful Metrorex preciza că lucrările la staţia Parc Drumul Taberei au fost întârziate şi din cauza acordului de mediu, care a fost puţin întârziat. "La început ei au prevăzut organizarea de şantier chiar acolo, în parc, iar ulterior Parcul Drumul Taberei a intrat pe un program european de modernizare şi reamenajare şi nu ni s-a mai permis să intrăm în parc. Într-adevăr e puţin mai complicat, negociem, suntem în discuţii cu constructorul să găsim cea mai bună cale pentru terminarea la timp a lucrărilor", a explicat Aurel Radu. Mai multe detalii AICI.

Lucrările la Magistrala 5 sunt executate de Asocierea S.C. Astaldi S.p.A., FCC Construccion S.A., Delta A.C.M., AB Construct. Valoarea totală a lucrărilor care vor fi efectuate la staţia Parc Drumul Taberei, conform ofertei, este de 84.346.298,35 lei, sumă care include şi substaţia de alimentare cu energie electrică.

Proiectul Magistralei 5 de metrou este finanţat din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operational Sectorial –"Transport" 2007 - 2013.

Etichete: Bucureşti, Capitală, Drumul Taberei, intarziere lucrari metrou drumul taberei, lucrări Magistrala 5, lucrări metrou, lucrari metrou bucuresti, lucrări metrou Drumul Taberei, magistrala 5, metrou, metrou bucuresti, parc drumul taberei, realitatea, Sectorul 6

0/6 COMENTARII
E bataie de joc !
01 apr 10:11
+0
VOTURI
-0
Nenorocitii ar trebui dati in judecata ! Tot traficul e dat peste cap !
Nume*
14 dec 01:08
+0
VOTURI
-0
Gosh, I wish I would have had that inmfooatirn earlier! http://igeuvwtr.com [url=http://rocenmsuvti.com]rocenmsuvti[/url] [link=http://mcqzjxnk.com]mcqzjxnk[/link]
Nume*
12 dec 15:50
+0
VOTURI
-0
nu e nimic regizat...chiar ma aflam in meuortl respectiv cand a fost faza asta...poate daca o sa circulati si voi cu meuortl, o sa-l recunoasteti pe tip si garantat ca ceea ce o sa vedeti din ce se posteaza pe net, ca nu e nimic regizat...
Nume*
11 dec 10:24
+0
VOTURI
-0
Ca să vezi că au avut dreptate onaimei de la Conferinţele Olimpiadelor Comunicării. cencepe şi een Rome2nia să prindă campaniile comerciale&sociale. Foarte bine! cen afară de aia cu bătre2nii care nu prea au nimerit-o, restul sunt foarte tari!Ultimul articol al lui Bogdan Buburuz:
Robert
21 iul 23:40
+0
VOTURI
-0
Directorul Metrorex dezinformeaza!
Detalii aici: http://portal.metrouusor.com/dezinformare-din-partea-directorului-metrorex-privind-intarzierile-inregistrate-pe-m5/
Nume*
21 iul 19:46
+0
VOTURI
-0
S-a shimbat denumirea vreunei statii de metrou de pe M5. Tudor Vladimirescu ? Pana acum nu am auzit acesta denumire.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE