Interzis pentru bicicliști, pe pista de biciclete de pe Calea Victoriei, din cauza semafoarelor



Primăria Capitalei le interzice bicicliştilor accesul pe pista de biciclete de pe Calea Victoriei. Banda special creată pentru biciclişti a fost închisă de câteva zile fiindcă nu funcţionează încă semafoarele speciale, deşi au fost montate încă din toamnă. Astfel, decizia Municipalităţii îi trimite pe biciclişti înapoi în trafic, printre maşinile care acum se înghesuie pe doar două benzi în loc de trei, câte erau înainte să apară pista.

Interzis pentru biciclisti, pe pista de biciclete de pe Calea Victoriei, din cauza semafoarelor
Interzis pentru bicicliști, pe pista de biciclete de pe Calea Victoriei, din cauza semafoarelor
Foto: B365.ro

Cei mai mulţi biciclişti care se aventurează pe pista specială de pe Calea Victoriei nu ştiu că, de fapt, comit o ilegalitate, pentru că le este interzis accesul pe banda de biciclete din cauza semafoarelor care nu funcţionează nici acum. Semnele care le interzic accesul pe Calea Victoriei au fost montate în urmă cu doar câteva zile, scrie Digi24.

Foarte puţini biciclişti iau însă în seamă panourile cu semnul „interzis".

Banda pentru biciclişti e gata încă din toamna anului trecut. Dar nu poate fi deschisă oficial pentru că, timp de aproape jumătate de an, nu a avut cine să regleze semafoarele pentru biciclişti.

„Pista este finalizată în ceea ce priveşte marcajele, asfaltul şi bordurile. Până la punerea în funcţiune a semafoarelor pentru biciclişti, aceasta nu poate fi folosită. Pista va fi deschisă circulaţiei în momentul în care semafoarele de pe întreg traseul pistei (între Bulevardul Regina Elisabeta şi Piaţa Victoriei) vor funcţiona. Acest lucru se va întâmpla până la data de 20 aprilie", se arată într-un răspuns al Administraţiei Străzilor Bucureşti.

Pista pentru biciclişti îi irită însă pe şoferi. Ca să o construiască, Primăria a renunţat la o bandă de circulaţie din cele trei.

Culmea, la începutul săptămânii, primarul Capitalei îi certa pe unii consilieri care vor să o desfiinţeze. După doar două zile erau montate panourile de avertizare.

„480.000 de bucureşteni, pe Twitter sau pe site, au cerut pistă de bicicletă", a spus Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei, în cadrul şedinţei CGMB de luni.

Lucrările de reamenajare de pe Calea Victoriei, inclusiv pista de trei kilometri pentru biciclete, au costat 2 milioane de euro.

Etichete: calea victoriei, pistă de biciclete, pista de biciclete bucuresti, semafoare

0/7 COMENTARII
eu-alex
19 Apr 11:27
+0
VOTURI
-0
Buna, rea, asa cum e sper ca biciclistii sa o foloseasca, pentru ca asta transmite un semnal pentru a construi piste mai multe si poate mai bune.

Eu personal am inceput sa o folosesc.
Fox
16 Apr 22:58
+0
VOTURI
-0
Au dat interzis doar ca sa se acopere administratia drumurilor in caz de accident! Ca pe biciclisti oricum nu ii intereseaza regulile de circulatie! Asa ca nu mai o aburiti cu cat de regulamentar vor trei biciclisti rataciti sa se lafaie pe bulevard! Dar va place sa va dati mari! Funny!
Sergiu Anton
12 Apr 14:00
+0
VOTURI
-0
Dragi cititori, eu merg pe acea pista, chiar daca inca nu este gata. Calea Victoriei are sens unic pana la Regina Elisabeta, iar pista de biciclete este cu dublu sens. Pe sensul spre piata Victoriei nu ai semafoare si nu stii daca poti traversa o intersectie in siguranta sau nu. De ce nu e folosita asa de mult pista, cum v-ati dori voi ? Simplu. Pista pleaca de NICAIERI si ajunge NICAIERI ! Ganditi-va dragi soferi, la acele bucati de autostrada care sunt gata, dar nu se pot folosi, ca nu ai cum sa ajungi la ea si dupa ce treci de ea, ajungi intr-un camp. Sau cum e autostrada A3, Bucuresti-Ploiesti. Pleaca din camp si ajunge in Soseaua de Centura a Ploiestului. Oare de ce nu e folosita asa de mult autostrada pe cum se vrea !? Din acelasi motiv. Sper ca am facut o comparatie destul de buna incat sa intelegeti. Toate cele bune.
Biciclistul
12 Apr 13:01
+0
VOTURI
-0
Da, Horia, ai dreptate! Pista nu e utilizată aproape deloc. Dar de ce? Cumva pentru că e interzisă circulația pe acolo? Nuu, bicicliștii nu vor ei să circule pe pista lor. Ei vor doar pistă, pe care s-o observe dimineața din autobuze, nu?

Și, tot așa, de ce se mai fac trotuare? Că pietonii merg destul de puțin pe jos! Ia să tăiem trotuarele, să le facem parcări (nu că acum n-ar fi!).

Să oferi alternative viabile pentru șoferi?
Dar alternative viabile pentru RATB se oferă? Și să nu-mi spui de culoarul de pe Dâmbovița, de la Unirii!
Alternative pentru pietoni se oferă? Parcările de pe trotuare nu sunt alternative pentru pietoni!
Alternative pentru bicicliști se oferă? Da, să-i trimitem pe trotuare!

Oferă tu ceva pentru cel de lângă tine, și după aia cere înapoi!
Biciclistul
12 Apr 12:54
+0
VOTURI
-0
„480.000 de bucureşteni, pe Twitter sau pe site, au cerut pistă de bicicletă", a spus Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei

Nu, doctore, nu! Ai înțeles greșit!
Ăia nu au cerut „pistă de bicicletă” și atât. Au cerut o pistă de bicicletă pe care să poată circula!
Vezi diferența?

Și de ce trebuie semafoare speciale pentru biciclete? Ce au cele deja existente, pentru mașini? De ce nu se pot folosi alea?
Horia
12 Apr 12:50
+0
VOTURI
-0
Aceasta pista este un lucru absolut inutil ,niste banii cheltuiti de pomana care puteau sa fie utilizati pentru repararea strazilor ,mai ales ca pista nu este utilizata aproape deloc si putea sa fie foarte bine pe trotuar in loc sa iei o banda din strada si sa nu oferi alternative viabile pentru soferi .
alex
12 Apr 12:17
+0
VOTURI
-0
ce firma a lucrat la trotuarele de pe Regina Elisabeta? Lucrarile au fost facute in bataie de joc..sa se duca primarul Sorin Oprescu impreuna cu domnii de la Administratia strazilor sa vada cum se desprind placile de pe trotuar.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE