Întreținerea sistemului de verificare a asiguraților în baza de date CNAS, scoasă la licitaţie



Casa Națională pentru Asigurări de Sănătate (CNAS) a primit trei oferte pentru furnizarea de servicii de mentenanță a platformei care permite verificarea calității de asigurat a unei persoane în baza codului numeric personal (CNP). Prin această licitație, instituția urmărește să reducă numărul întreruperilor în funcționarea sistemului informatic al cardului de sănătate, care s-a confruntat în ultimele luni cu numeroase disfuncționalități, fapt ce a generat nemulțumiri atât în rândul medicilor, cât și în cel al pacienților.

Intretinerea sistemului de verificare a asiguratilor in baza de date CNAS, scoasa la licitatie (Foto amfms.ro)
Întreținerea sistemului de verificare a asiguraților în baza de date CNAS, scoasă la licitaţie (Foto amfms.ro)

Verificarea este posibilă prin accesarea adresei web a Platformei Informatice de Asigurări de Sănătate (PIAS) - http://siui.casan.ro:82/Asigurati/ și introducerea CNP-ului.

Ofertele au fost depuse de Teamnet International, o firmă deținută de deputatul Sebastian Ghiță până în 2012, HP Romania (subcontractant Quantrio Consulting) și asocierea formată din Master Technology Systems (lider), European Funds Invest, Maguay Impex și Insoft Development&Consulting.

Contractul este estimat la 8,4 milioane de lei, fără TVA, pentru o perioadă de trei ani.

În ultimele 12 luni, sistemul informatic al cardului de sănătate s-a confruntat cu numeroase întreruperi în funcționare, fapt ce a generat nemulțumiri atât în rândul medicilor, cât și în cel al pacienților.

Într-un memoriu adresat Avocatului Popoprului în luna ianuarie a acestui an, președintele Societății Naționale de Medicina Familiei, Rodica Tănăsescu, spunea că funcționarea greoaie și desele perioade de avarii ale sistemelor informatice ale CNAS lovesc întregul sistem medical.

CNAS mai are în derulare o licitație care urmărește reducerea disfuncționalităților PIAS. La finele lunii martie, instituția a inițiat procedura de atribuire a contractului pentru mentenanța sistemului informatic al cardului de sănătate (CEAS), estimat la 18,82 milioane de lei, fără TVA, pentru o perioadă de trei ani.

La începutul acestei luni, instituția a primit oferte de la Teamnet International, IT Capital Management SRL, liderul asocierii care include și firmele Revitalco Management&Consulting, Essential Technologies, Convex Network și Infrasoft, precum și asocierea formată din Hewlett-Packard Romania, Siveco Romania, Quantrio Consulting, Provus Service Provider, S&T Romania și Euroanswer.

CNAS a mai încercat să atribuie acest contract în iunie 2015, dar nu a primit nicio ofertă din cauza sumei alocate de instituție pentru aceste servicii, 7,7 milioane de lei, fără TVA, pentru 4 ani.

Sursa: profit.ro

Etichete: baza de date CNAS, Întreținere sistem verificare asigurați, licitaţie

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE