Program de noapte la metrou? Imposibil! Care sunt motivele invocate de Metrorex



O mare parte a bucureștenilor susțin că metroul din Capitală ar trebui să circule non-stop sau să aibă programul prelungit. O petiție online în acest sens a fost deja lansată. Cu toate acestea, Metrorex susține că acest lucru nu se poate realiza. 

Introducerea unui program de noapte la metrou, imposibila. Care sunt motivele invocate de Metrorex
Introducerea unui program de noapte la metrou, imposibilă. Care sunt motivele invocate de Metrorex
Foto: europafm.ro

Capitala deține singurul sistem de transport în comun subteran din România. Peste 600.000 de bucureșteni circulă zilnic cu metroul, pe care îl caracterizează ca fiind cel mai rapid și sigur mijloc de transport în comun, dar și foarte scump. 

Mulți dintre cei care folosesc zilnic transportul în comun din subteran susțin că Metrorex ar trebui să introducă trenuri de circulație non-stop sau, măcar, să prelungească programul acestora, seara.

CITEȘTE ȘI: Bucureștenii, REVOLTAȚI de situația de la metrou. Ce vor călătorii de la Metrorex. VIDEO

Într-un răspuns la solicitarea B365.ro, Metrorex susține că acest lucru nu se poate întâmpla, întrucât după retragerea trenurilor din circulație, începând cu ora 00:00 și până la ora 04:30, personalul companiei realizează mai multe activități de întreținere: „Programul de circulație a trenurilor de metrou pentru publicul călător este între orele 05:00-23:00. După această oră, trenurile se retrag din circulație. Pentru asigurarea în condiții de maximă securitate a transportului de călători, în perioada nopții (în intervalul orar 00:00-04:30), se efectueaza un program de revizii, întreținere și reparații a instalațiilor și construcțiilor. Din acest motiv nu este posibilă prelungirea programului de circulație a trenurilor de metrou”, se arată în răspunsul Metrorex.

Bucureștenii nu sunt mulțumiți de faptul că metroul se închide la ora 23:00, cei mai mulți dintre aceștia insistând asupra faptului că metroul ar trebui să circule non-stop, sau cu program prelungit. Printre argumentele aduse de bucureșteni se numără faptul că foarte mulți dintre aceștia lucrează în ture de noapte.

 

Programul de circulație al trenurilor nu este singura nemulțumire a bucureștenilor în ceea ce privește metroul din Capitală. VEZI AICI ce îi nemulțumește pe aceștia.

Locuitorii Capitalei care doresc să circule noaptea cu metroul au lansat deja o petiție în acest sens.

CITEȘTE ȘI: Una din cele mai aglomerate stații de metrou se transformă. Când vor fi gata lucrările.

Etichete: Metrorex, metrou, metrou bucuresti, program de noapte la metrou

0/12 COMENTARII
george
17 Apr 11:23
+0
VOTURI
-0
Personalul di turele de noapte trebuie sa execute revizii si reparatii, in tunele..Daca nu se executa reviziile si reparatiile pai unde se ajunge? Si fiindca aceste reparatii si revizii se executa si in tunele este imposibila circulatia metroului noaptea..Ar fi pusa in pericol siguranta muncitorilor..Lucrez la ei ca electrician si trebuie sa verific noapte si iluminatul care se afla la capetele tunelelor, iar pentru acest lucru trebuie sa circuli pe langa sina metroului iar distanta este foarte mica intre perete si sina..Iar ziua, asiguram revizii si reparatii pe peroanele statiilor, pentru ca in tunel nu poti intra ziua..
Cristian Ioan
14 Aug 10:08
+0
VOTURI
-0
Care "ESEC"?
Esec este cand incerci sa faci ceva, si nu reusesti, dar si trenul pt aeroportul Otopeni, si autobuzele de nopate, au fost facute 100% la misto, nu s-a vrut niciodata sa fie functionale!
Inteleg ca nopatea nu se poate realiza un interval de succedare ca ziua, dar sa astepti mai bine de o ora un autobuz?! Mai ales ca toate liniile de nopate placa din Piata Uniri: daca ai nevoie sa traversezi orasul de la nord la sud, sau de la este la vest, astepti 90 de minute, iei autobuzul, ajungi la Unirii, acolo mai astepti 90 de minute, iei pe urmatorul si ajungi la destinatie in 3-4 ore! In acest interval de timp, Concorde ajungea de la Paris la New York!
In aceste conditii, evident ca transportul de nopate a fost un esec: in 4 ore, traversezi Bucurestiul pe jos!
Cristian Ioan
14 Aug 10:03
+0
VOTURI
-0
100% corect!
Sigur ca ESTE nercesara o perioada pentru revizie si reparatii, metroul nu poate sa circule nonstop. Dar chiar 5 ore in FIECARE nopate?!
Prelungirea programului de functionare cu minim o ora este perfect posibila, si absolut necesara. Desigur, intervalul de succedare va fi mai mare, ca nu mai sunt asa multi pasageri ...
SLC
06 Aug 08:41
+0
VOTURI
-0
Pai nu are viata de noapte, pt ca nu exista transport pe timpul noptii. Si oricum ar fi, pana la 11 e ridicol. Pana si America de Nord, unde au toti masini, circula in multe locuri pana la 1-2 noaptea.
Cris
06 Aug 06:30
+0
VOTURI
-0
E musai ca in noptile cu evenimente in Bucuresti, RATB sa nu doarma ci sa asigure transportul oamenilor acasa pe timpul noptii. Taximetria e scumpa, nu e o solutie pentru o tara muritoare de foame precum Romania. Omul de asta face abonament RATB ca sa poata circula si noaptea, macar pana la ora 02, altfel nu se justifica.
Liviu
06 Aug 00:50
+0
VOTURI
-0
Teoretic da, s-ar putea prelungi programul, in weekend e chiar obligatoriu un program pana la 0.30-1.00.

Nu-mi fac mari sperante, la noi e bataie de joc cu traseele de nopate, macar daca le-ar fi privatzat. RATB a inregistrat un esec cu traseele lor de nopate introduse acum cativa ani. Trasee din care au ramas cateva din cele initiale, restul legand de fapt niste autobaze si depouri RATB intre ele, in fapt foste linii de noapte pentru personalul regiei care ducea si aducea soferii catre acasa/serviciu.
Cris
05 Aug 23:01
+0
VOTURI
-0
Daca RATB nu ar fi condusa de idiotzi, ar trebui ca acele curse de noapte, in noptile cu evenimente in capitala, sa circule pana la ora 2 noaptea la interval de 30 de minute.
vlad
05 Aug 21:54
+0
VOTURI
-0
Sa fim seriosi, chiar nu se justifica... pentru cine??? In afara de Centrul Vechi, in rest nu exista viata de noapte un Bucuresti.... cheltuielile sunt foarte mari pentru metrou.... ar trebui extinse liniile de noapte de autobuz, sa fie toata noaptea, nu doar pe la miezul noptii. Si gata, e suficient.... Ideal ar fi sa nu mai fie linii speciale, ci anumite linii din timpul zilei sa circule si noaptea.... ca sa stie oamenii traseele
Cris
05 Aug 21:46
+0
VOTURI
-0
Da, la NY, circula cateva trenuri toata noaptea, pe liniile principale si la intervale de 30 min... dar NY are viata de noapte. Bucurestiul nu are nici viata de zi...
slc
05 Aug 21:23
+0
VOTURI
-0
Nu se poate, dar la New York, la o retea mult mai mare si mai veche, circula toata noaptea pe liniile principale. In Vancouver de ex, circula pana la 1 noaptea. Deci se poate si marcule, daca habar n-ai, de ce te bagi in vorba?
Cris
05 Aug 13:45
+0
VOTURI
-0
Daca am fi o tara civilizata, cu o singura autoritate de transport municipala (nu e cazul) s-ar putea asigura pe timpul noptii niste mijloace de transport de suprafata. Cursele alea de noapte au un program extrem de dubios - circula la 40 de minute intre orele 23 - 01 dupa care nu mai vin deloc... deci nu e nicio sfaraiala...

Problema cu Metrorex este ca ar trebui sa asigure program prelungit macar in serile cu evenimente - concerte, meciuri de fotbal... sa le tina naibii in circulatie macar pana la 00.30... sa aiba lumea cu ce sa mearga acasa. Asa ar fi normal intr-o tara civilizata... daca organizezi un festival sau un concert... sa stii ca ai trenuri cu care sa te intorci acasa nu sa te calci in picioare la iesire, ca scapi metroul, cum e in prezent.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE