Lege împotriva MAŞINILOR parcate pe TROTUARE: Ce propuneri are ministrul de Interne



MAŞINI PARCATE PE TROTUARE. Ministrul Afacerilor Interne, Dragoş Tudorache, a declarat, joi, că săptămâna viitoare va propune în şedinţa de Guvern un set de reguli în vederea degajării spaţiului public de maşinile parcate pe trotuare.

MAŞINI PARCATE PE TROTUARE. "Avem un proiect de hotărâre de guvern, este pe circuit de avizare şi care sper să primească aviz în şedinţa de miercuri a Guvernului. Vom avea cadrul legislativ prin care vom recrea condiţiile de degajare a spaţiului public", a declarat, joi, Dragoş Tudorache în cadrul sesiunii online "De vorbă cu Ministrul tău", iniţiată de Ministerul pentru Consultare Publică şi Dialog Civic, scrie news.ro.

Ministrul de Interne a explicat că legea va reglementa şi spaţiile pentru pietoni.

"Se reglementează şi spaţiile care trebuie lăsate pentru pietoni. Prin jumătate din Bucureşti nu se poate trece pe trotuar cu un cărucior de copil, vă spun din experienţă", a mai spus Dragoş Tudorache.

MAŞINI PARCATE PE TROTUARE.El a mai arătat că a discutat şi cu reprezentanţii Asociaţiilor Municipiilor din România şi a propus ca banii colectaţi din amenzile date pentru parcări neregulamentare sau sumele obţinute din blocarea autovehiculelor să fie direcţionate către înfiinţarea a noi locuri de parcare, mai ales în Bucureşti.

Problema parcărilor din Bucureşti

Una dintre principalele probleme cu care bucureștenii se confruntă o reprezintă numărul redus de locuri de parcare. Numeroși șoferi ajung să își parcheze mașinile la întâmplare, pe trotuare, în stațiile de autobuz sau chiar pe trecerile de pietoni. În luna aprilie, Primăria Sectorului 1 anunța că a câștigat un proces prin care se va relua ridicarea mașinilor parcate ilegal, însă MAI nu a demarat încă proiectul de reglementare a procedurii de aplicare a acestei măsuri. Consilierul premierului pe probleme de infrastructură spune că "există o rezistență la nivelul M.A.I. în a face orice pas în acest sens".

MAŞINI PARCATE PE TROTUARE. În prezent, în București, există peste un milion şi jumătate de maşini, iar locurile de parcare nu depășesc numărul de 250.000, 90% dintre acestea fiind parcări rezidențiale.

În plus, zilnic, peste 400.000 de maşini vin şi pleacă din Capitală şi aproape fiecare dintre aceşti şoferi căuta un loc de parcare în Bucureşti. Specialiștii spun că problema ar putea fi rezolvată dacă toate intrările în oraş ar beneficia de noduri intermodale, adică de parcări legate de liniile de autobuze, tramvaie, troleibuze sau metrou. În acest mod, cei care locuiesc în afara Capitalei pot veni cu maşinile la periferie, ca apoi să le lase într-o parcare sigură ca într-un final să își continue călătoria cu un mijloc de transport în comun. Astfel, la intrare dinspre DN1 ar fi trebuit să fie prima parcare de tip park and ride din Capitală, însă proiectul a rămas doar la stadiul de organizare de şantier, chiar dacă trebuia inaugurat în 2016.

Şoferii bucureșteni au ajuns să își parcheze mașinile în cele mai bizare locuri, iar orice spațiu liber devine automat un loc de parcare inedit care trebuie folosit.

Citeşte şi Maşinile parcate ilegal vor fi RIDICATE din nou. Ce PROIECT pregăteşte Guvernul

MAŞINI PARCATE PE TROTUARE. După aproape un an și jumătate de la interzicerea ridicării mașinilor parcate neregulamentar de către autoritățile locale, printr-o decizie a Curții Constituționale, în urma sesizării Avocatului Poporului, trotuarele Bucureștiului sunt invadate de mașini parcate după bunul plac al șoferilor. Pe bulevarde, prima bandă de circulație este ocupată în întregime de mașini parcate. Străzile înguste sunt, adesea, obturate aproape total de mașinile parcate pe ambele părți ale drumului, chiar dacă pe acele străzi trebuie să circule și autobuzele sau alte mijloace de transport public. Stațiile de autobuz, troleibuz sau tramvai funcționează ca adevărate parcări. De multe ori, pietonii trebuie să ocolească pe carosabil mașinile parcate de-a curmezișul trotuarului, riscând să fie accidentați de către cele aflate în mers.

Dată fiind această situație, Guvernul pregătește un act normativ, care să permită, din nou, ridicarea mașinilor. Mașinile parcate neregulamentar vor putea fi ridicate pe baza unor condiții menționate explicit, în timp ce bicicliștii vor fi obligați să poarte căsti de protecție, potrivit unui proiect care va fi aprobat în scurt timp, scrie bucurestifm.ro.

Astfel, proiectul pregătit de Guvern arată că mașinile parcate neregulamentar vor putea fi ridicate în următoarele situații:

1. în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară;
2. în zona de acțiune a indicatorului cu semnificația „Staționarea interzisă" și a marcajului cu semnificația de interzicere a staționării;
3. pe drumurile publice cu o lătime mai mică de 6 metri;
4. în dreptul căilor de acces care deservesc proprietătile alăturate drumurilor publice;
5. în pante și în rampe;
6. în locul unde este instalat indicatorul cu semnificația „Staționare alternantă", în altă zi sau perioadă decât cea permisă, ori indicatorul cu semnificația „Zonă de staționare cu durată limitată" peste durată stabilită.

Pe de altă parte, mașinile nu vor putea fi ridicate dacă în interiorul acesteia se află persoane sau dacă proprietarul vine la masină înainte de începerea procedurii. În plus, guvernul va reglementa mai dur parcarea pe trotuar, care va putea fi realizată doar dacă există spații special amenajate în acest sens care să ofere pietonilor un spațiu de circulație cu lătimea de cel puțin un metru.

Același proiect prevede că bicicliștii vor fi obligați să poarte cască de protecție atunci când circulă pe drumurile publice.

Citeşte şi Lupta pentru UN LOC DE PARCARE în Capitală. Ce spune MAI despre regulamentul de ridicare a maşinilor

Primăria Sectorului 1 a interzis staţionarea autovehiculelor pe spaţiile verzi aparţinând domeniului public sau privat

MAŞINI PARCATE PE TROTUARE. Potrivit proiectului aprobat de Consiliu Local Sector 1 privind staţionarea autovehiculelor pe spaţiile verzi aparţinând domeniului public sau privat al Municipiului Bucureşti sau aflate în administrarea Consiliului Local al Sectorului 1, şoferii care parchează maşinile pe spaţiul verde de pe raza Sectorului 1 vor fi amendaţi de poliţiştii locali.

"Se interzice staţionarea cu orice tip de vehicul pe spaţiile verzi aflate pe raza Sectorului 1. Nerespectarea dispoziţiilor constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 250 lei la 500 lei, pentru persoanele fizice şi de la 500 lei la 1.000 lei, pentru persoanele juridice", se menţionează în expunerea de motive a proiectului iniţiat de primarul Sectorului 1, Dan Tudorache.

Conform proiectului, contravenientul poate achita în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, jumătate din minimul amenzii prevăzute în prezenta hotărâre, persoanele abilitate să aplice sancţiunea făcând menţiune despre această posibilitate în procesul-verbal. Proiectul privind amendarea şoferilor care parchează pe spaţiile verzi din Bucureşti a mai fost supus anterior votului Consiliului Local Sector 1, însă nu a fost aprobat.

MAŞINI PARCATE PE TROTUARE. În ultimele luni, Primăria Sectorului 1 a făcut mai multe demersuri pentru reluarea activităţii ridicării maşinilor parcate ILEGAL. Astfel, Guvernul este obligat printr-o decizie a instanţei, luată în urma demersurilor făcute de Primăria Sectorului 1, să adopte, în regim de urgență, regulamentul de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar. Deşi hotărârea judecătorească nu este definitivă, Primăria Sectorului 1 va solicita Executivului să adopte rapid acest regulament, pentru "decongestionarea traficului și siguranța pietonilor". În Sectorul 1 nu se mai ridică mașinile parcate neregulamentar din mai 2015, după decizia Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.

La solicitarea Primăriei Sectorului 1, Curtea de Apel București, prin sentința civilă nr.1173/07.04.2016, obligă Guvernul României să adopte, în regim de urgență, regulamentul de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar, preciza Primăria într-un comunicat de presă.

Astfel, instanța de judecată obligă Ministerul Afacerilor Interne ca, în termen de 30 de zile de la rămânerea definitivă a hotărârii judecătorești, să elaboreze procedura de ridicare a mașinilor oprite/staționate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice, așa cum este prevăzută la art. 64 și art. 97 alin 1 lit. d) și alin. 6 din Ordonanța de Urgență a Guvernului României nr. 195/2002 republicată.

MAŞINI PARCATE PE TROTUARE. Totodată, Curtea de Apel București obligă Guvernul României ca, în termen de 30 de zile de la comunicarea proiectului de reglementare întocmit de Ministerul Afacerilor Interne, să adopte regulamentul de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar pe partea carosabilă.

În luna mai 2015, judecătorii Înaltei Curți de Casație și Justiție au decis că nu este legal ca autoturismele să fie ridicate, iar şoferii să fie sancţionaţi în baza unor hotărâri ale Consiliilor Locale. Primăria Sectorului 1 anunța, imediat după decizia instanţei, că începând din 25 mai 2015, în Sectorul 1 nu se mai ridică mașinile parcate neregulamentar.

Etichete: masini parcate, masini parcate neregulamentar, masini parcate pe trotuare

0/15 COMENTARII
Stick
31 Oct 11:26
+0
VOTURI
-0
Pai, practic, NU VENITI CU NIMIC NOU, de ce nu aplicati legea asa cum e acum , cine va opreste ? Parcheaza toti NESIMTITII pe prima din cele doua benzi de pe sens de pe bulevardele principale ca sa se duca sa scoata banii de la bancomat si nimeni nu il amendeaza. Politia asta INCA DOARME IN PANTOFII ( ai statului ) s-au peindat atatia ministrii la carma ei si agentii rutieri isi freaca in continuare fundurile pe scaunele din birouri cu cafeaua in mana...Sau poate sunt angrenati in fluidizarea coloanelor oficiale precum a "Interesului National" si inca nu aflam noi... O SICTIREALA GENERALA IN RANDURILE POLITIEI ROMANE perpetuata de ani de zile. Daca dupa '89 o credeam ca era TIMORATA (!), acum cred despre aceeasi Politie ca e NESIMTITA !!!
Liviu Raducan
31 Oct 10:00
+0
VOTURI
-0
Trotuarul verde
1. Obiectivul: Redarea trotuarelor pietonilor, copiilor, carucioarelor si persoanelor cu nevoi speciale.
2. Strategia: Prin votul cetatenilor, primarul va primi misiunea de a dezvolta si aplica un proiect complex cu finantare externa, care va conduce la atingerea obiectivului 1. intr-un orizont de 6 ani.
3. Comunicare: Primarul va informa constant cetatenii pe website-ul primariei si va organiza periodic consultari publice, inclusiv prin referendumuri locale, cu privire la stadiile de proiect, problemele aparute, solutiile necesare, investitiile preconizate, contractele in derulare si punctele de control pentru cetateni.
4. Project Management: Desemnarea unei echipe de proiect, cu participarea unor romani din diaspora, contribuabili voluntari si consultanti din Olanda, care va lucra in mod transparent pentru toti partenerii proiectului. Echipa de proiect va fi condusa de un manager de proiect profesionist, angajat prin metoda licitatiei olandeze, cu anunt international, caiet de sarcini, garantie de participare, program Gantt, audit extern, stimulente financiare pe etape pentru echipa sa, finantare din fonduri externe, buget garantat si suport cetatenesc consistent.
5. Parteneriat extern: Primaria va construi un parteneriat cu un oras din Olanda, care a rezolvat problema blocarii trotuarelor prin parcari ilegale si va obtine sprijinul primariei orasului partener in toate stadiile proiectului. Acest parteneriat va aduce oportunitati de investitii in construirea de parking-uri, schimburi de specialisti, constituirea unui parc de biciclete destinat celor care renunta la utilizarea zilnica a autoturismelor. Acest parteneriat va consolida cunostintele echipei de proiect si va facilita finantarea proiectului.
6. Inventariere: Primaria va identifica, va inregistra si va transmite echipei de proiect, in 90 de zile:
6.1. Locurile de parcare publice, private, rezidentiale, comerciale, trasate pe trotuare, pe terenuri neamenajate, pe strada
rio
30 Oct 00:20
+0
VOTURI
-0
@ccc,
Daca era asa clar nu se mai vorbea de metrul ala. E adevarat totusi ca la cei care nu lasa nici acel metru nu mai exista nici o scuza sa nu se dea amenzi.
Victor
29 Oct 17:18
+0
VOTURI
-0
PREA MULT SPATIU REZERVAT BICICLISTILOR- PE BULEVARDUL URANUS, CIRCULA cca. 1000 DE BICICLISTI/an
rica
29 Oct 13:08
+0
VOTURI
-0
cum actioneaza milita. ZERO activitate. da banii ii platim pentru munca lor. o fi bine? in tara asta plina de smecheri in care a muncii serios a devenit sinonim cu a fi prost, doar tupeul si nesimtirea mai sunt cele care guverneaza. la ce legi noi care nu vor fi niciodata aplicate? sda auzim de bine si sa vedem trotoarele redate pietonilor. ps. sa nu invocam lipsa locurilor de parcare. nicaieri in lume nu exista locuri de parcare pentru toti posesorii de masini dar exista legi si bun simt. de unde nu e....
ccc
29 Oct 06:42
+0
VOTURI
-0
@Pentru cececeu: stau la bloc dar nu am masina (nici nu-mi doresc), doar intrebam de ce propritarii de masini care stau la bloc platesc parcarea iar cei de la curte NU in conditiile in care parcheaza pe domeniul public(carosabil). Banuiesc ca stai la curte? Cand ti-ai facut casa nu te-ai gandit si la garaj? Eu cred ca ai spus ca nu-ti consumi din terenul tau scump cand poti parca gratis, NUU?
sandman
28 Oct 17:27
+0
VOTURI
-0
Perfect adevarat! In sect1 Chiliman a interzis parcarile de resedinta pe strazi. Exista numai cele facute de primarie pt blocuri.
sandman
28 Oct 17:25
+0
VOTURI
-0
Primaria sect. 1 a dat timp de 3 mandate sub Chiliman si cu Tudorache viceprimar autorizatii de construire clanurilor de tigani acre au facut blocuri afar parcare, iar proprietarii aparatmentelor parcheaza unde apuca.
Trotuar
28 Oct 10:35
+0
VOTURI
-0
Corect: Un trotuar este partea drumului rezervată pentru pietoni nu pentru masini!
artiom
28 Oct 10:24
+0
VOTURI
-0
Masinile nu au ce cauta pe trotuare. Punct. Restul sunt discutii inutile.
Vlada
28 Oct 09:33
+0
VOTURI
-0
‚Una dintre principalele probleme […] o reprezintă numărul redus de locuri de parcare[…]’

Hm, in centrul capitalei sunt trei parcări subterane: Cocor, la Intercontinental si Universitate dar multi soferi prefera sa parcheze neregulamentar in zona. Centrul Vechi este o parcare mare (foarte trist!). Trotuarele zonei Calderon, spitalul Coltea, hotel K+K Elisabeta, Doamnei etc. sunt zilnic pline de masini parcate ilegal. Redus de locuri de parcare??
ccc
28 Oct 06:23
+0
VOTURI
-0
De ce mai trebuie o lege daca exista reglementare clara in codul rutier, dar pe care niciun sofer nu o respecta si niciun politist nu are grija sa fie respectata si sa aplice amenda corespunzatoare atunci cand este necesar. Locuiesc intr-o zona cu case si curte dar si blocuri, de ce cei de la bloc platesc parcarea de resedinta iar cei de la case isi lasa masinile pe carosabil, nu si le baga in curte nu platesc parcare si blocheaza si o banda pe sens in cel mai fericit caz, daca nu cumva un sens.
cealalta europa
27 Oct 22:50
+0
VOTURI
-0
Fara o lege care sa interzica total parcatul pe trotuar toate discutiile sunt apa de ploaie. in continuare o sa se parcheze pe trotuare si o sa fie imposibil pentru pietoni sa mearga pe trotuare cu carucioare cu copii... si in continuare in centrul vechi se va distruge pavimentul platit din banii publici.
europa
27 Oct 22:43
+0
VOTURI
-0
Nicaieri in tarile europene nu se poate parca pe trotuare. Cu metru lasat liber, fara metru nu se parcheaza pe trotuare si pe trecerile de pietoni si nu se acceseaza cu autoturismul zonele pietonale cum ar fi in bucuresti centrul vechi.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE