Linie ferată Gara de Nord- Otopeni. Ministerul Transporturilor vrea să relanseze un proiect eşuat



Linia ferată Gara de Nord- Otopeni ar putea fi relansată de Ministerul Transporturilor, iar o călătorie pe acest traseu ar dura 20 de minute. O astfel de iniţiativă a existat în 2009, însă linia a fost închisă la scurt timp, din cauza pierderilor masive.

Linie ferata Gara de Nord- Otopeni. Ministerul Transporturilor vrea sa relanseze un proiect esuat
Linie ferată Gara de Nord- Otopeni. Ministerul Transporturilor vrea să relanseze un proiect eşuat
Foto: mersultrenurilor.ro

Ministerul Transporturilor doreşte să lege Otopeniul de Capitală cu metrou şi cale ferată până în 2020, informează digi24.ro.

Dacă primul proiect se ridică la peste un miliard de euro, trenul de suprafaţă Gara de Nord - Aeroport ar putea costa de opt ori mai puţin.

„Aici nu avem nevoie nici de exproprieri, pentru că reţeaua există deja. Este vorba doar de cei 700 de metri unde trebuie construit", spune Mariana Ioniţă, directorul de strategii al CFR Călători.

Cei 14 kilometri dintre Gara de Nord şi Mogoşoaia au doar nevoie de reparaţii, pentru ca viteza medie să o depăşească pe cea actuală, de 40 de km pe oră. Mai departe trebuie dublată linia existentă, construiţi alţi 700 de metri de şină şi un tunel de aproape 2,3 km care să coboare calea ferată sub DN1 şi aeroport.

Trenurile vor putea circula cu o viteză medie de 80 de kilometri la oră, ceea ce înseamnă că o călătorie din Gara de Nord şi până la Aeroportul Otopeni va dura 20-23 de minute.

Proiectul căii ferate Bucureşti Nord - Aeroportul Otopeni a fost realizat în 2008, iar acum trebuie doar reactualizat.

In 2009, a fost inaugurata linia Gara de Nord-Mogosoaia-Balotesti. De la Balotesti, trasportul la Aeroport continua cu un microbuz. Au fost puse la dispozitia calatorilor 36 de curse (18 dus-intors) Sageata Albastra cu 110 locuri fiecare care circulau de la 5 dimineata pana la miezul noptii. Linia a fost insa inchisa la scurt timp din cauza pierderilor masive raportate, dupa cum amintea in 2013 Hotnews.ro.

CITEŞTE ŞI: 

Ministrul Transporturilor, declarații despre finalizarea metroului Gara de Nord-Otopeni

Sorin Oprescu vrea tren suspendat, care să lege Aeroportul Otopeni de Stadionul National Arena

Etichete: cfr gara de nord otopeni, gara de nord otopeni, tren gara de nord otopeni

0/4 COMENTARII
altul
07 apr 13:54
+0
VOTURI
-0
Ok, daca o vor face civilziat, cu acces rapid la terminal si trenuri curate.
Oparescu
07 apr 13:44
+0
VOTURI
-0
Gandirea retarda a lui Oprescu care si- dat seama ca a promis metrou si acum blocheaza Euro 2020
Asa este
07 apr 13:29
+0
VOTURI
-0
dar un studio de fezabilitate ...se poate face...
Andrei
07 apr 10:03
+0
VOTURI
-0
Sa nu se astepte la profit atunci cand trenul te lasa in mijlocul campului printre noroaie ca sa astepti microbuzul infect ce te duce la terminale. Cei care au incercat varianta de a ajunge cu trenul la aeroport garantez ca nu au mai facut-o si a doua oara. A fost pur si simplu o bataie de joc la adresa pasagerilor.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h