LISTA maşinilor care nu vor mai putea circula în Bucureşti, din 2019



După modelul altor capitale europene, şi la Bucureşti a fost iniţiat un proiect de hotărâre conform căruia, începând cu data de 1 ianuarie 2019, se interzice, pe teritoriul municipiului Bucureşti, zilnic, în intervalul orar 6:00 - 22:00, circulaţia autovehiculelor care sunt încadrate în clasa de poluare 0, 1, 2 sau nu sunt încadrate în nicio clasă de poluare.

LISTA masinilor care nu vor mai putea circula in Bucuresti, din 2019
LISTA maşinilor care nu vor mai putea circula în Bucureşti, din 2019

În proiectul de hotărâre iniţiat de consilierul municipal Lucian Iliescu (PMP) se arată că, din anul 2020, ar urma să fie interzisă în Capitală circulaţia autovehiculelor încadrate în clasa de poluare 3, zilnic, în intervalul orar 6.00 - 22.00. În fine, se mai arată în document, din anul 2021, ar urma să fie interzisă circulaţia autovehiculelor încadrate în clasa de poluare 4, zilnic, în acelaşi intervalul orar.

"Fac excepţie de la această restricţie: autovehiculele îndreptăţite să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase, autovehiculele care efectuează transport în comun, ambulanţele, ale celor care îndeplinesc sarcini publice, transportă alimente, respectiv autovehiculele de depanare sau de transport vehicule care au girofaruri galbene. Totodată, în această categorie de excepţie se încadrează şi autovehiculele diplomaţilor, militare, autovehiculele care transportă persoane cu handicap locomotor şi carele TV", se mai arată în proiect.

Conform propunerii, nerespectarea prevederilor ar urma să constituie contravenţie, fiind sancţionată cu amendă de la 500 la 2.000 de lei, notează adevarul.ro. Pe parcursul a 60 de zile de la adoptarea hotărârii ar urma să se realizeze o campanie de informare a cetăţenilor prin mass-media, reţele de socializare şi prin afişaj stradal.

Consilierul municipal Lucian Iliescu a declarat, pentru adevarul.ro, că proiectul a şi fost depus la registratura Primăriei Capitalei şi că în cel mai scurt timp va intra în dezbatere publică. "Dacă nu facem nimic în privinţa poluării, o să ajungem să ne sufocăm", a spus iniţiatorul.

Măsuri similare au fost luate în mai multe metropole europene cum ar fi Roma, Torino, Bruxelles, Paris, Bordeaux, Lille, Berlin, Munchen, Budapesta, Amsterdam, Florenţa, Oslo, Lisabona, Stockholm, Viena, Londra, Rotterdam sau Strasbourg. De exemplu, în capital Franţei, începând cu 15 ianuarie 2017, a fost introdusă vignete Crit'Air, pentru identificarea celor mai „curate" modele. La Paris, de la 1 iulie 2016, a fost interzisă circulaţia vehiculelor fabricate înainte de 1997, între orele 8 şi 20, în timpul săptămânii. Contravenienţii sunt pasibili de o amendă de 68 de euro. Edilii din capitala Franţei au dus lucrurile şi mai departe, de la 1 iulie 2017 fiind interzisă circulaţia maşinilor şi vehiculelor cu 2 roţi, din segmentul Crit'Air 5 (Euro 2), între orele 8.00 – 20.00 în timpul săptămânii. Circulaţia vehiculelor grele şi a autocarelor Euro 3 este de asemenea interzisă între orele 8.00 – 20.00.

Etichete: Capitală, interzicere circulatie masini in Bucuresti, masini poluante, poluare masini

0/6 COMENTARII
BOGDAN
25 Apr 18:28
+0
VOTURI
-0
Stimate Dl Consilier,
Conducem astfel de masini, pentru ca nu ne putem permite altele.Cate unii dintre noi, folosim astfel de "table" insirate, unele chiar mostenite, ca sa ne deplasam la job-uri pe langa capitala. Oricum, ati accizat puternic combustibilii...Oricum infrastructura este intr-o stare dezastruasa, astfel incat o masina nu tine decat cativa ani, fie ca non-Euro sau Euro 6....Sunteti pregatit, oare, domnule consilier, sa preluati in transportul in comun, o alta mare masa de calatori ? Nu cred...Printr-o astfel de aberatie pregatita de dvs, deschideti o "cutie a Pandorei"...Lasati aceste tinichele sa iasa singure la pensie, eventual interziceti reinmatricularea lor, un sistem de vigniete, sau altceva...Nu mai luati, sau sugerati masuri aberante fara sa cantariti efectele lor directe...
rio
25 Apr 16:37
+0
VOTURI
-0
@rol esti prost. E vorba de euro 0, 1, 2, nu de 3-4. Eu am masina si nu cazan. Si tot merg in oras cu metroul. Nu vad de ce cocalarii cu cazane in "foarte bune conditii" nu l-ar lua si ei. Rad "dusmanii" de ei, nu? Sictir.
rol
24 Apr 21:41
+0
VOTURI
-0
@rio : daca tu n-ai bani sa-ti iei masina sau nu te duce capul sa-ti iei permis, taci si mergi tu cu metroul. sint oameni care au masini e3 si e4 in foarte bune conditii si m ai sint oameni care au niste cazane e5 de nu poti sa stai linga ele....
rio
23 Apr 11:09
+0
VOTURI
-0
@Bucsan, N-ai bani dar iti pica fata daca-ti dai jos fundul din masina si iei metroul, este?
Bucsan Mihai Cristian
22 Apr 13:26
+0
VOTURI
-0
Domnule consilier, crezi că toți bucureștenii au salariul dumitale de consilier și își permit autoturisme Euro 5, 6, electrice?
Dinu-Ionita
21 Apr 18:28
+0
VOTURI
-0
Prop. dlui consilier Iliescu este exagerata : 1.Intervalul orar de la Paris 8-20 este mai logic;
2. 2021 termen pentru interzicerea celor cu euro4 este o exagerare. 2028 ar fi mult mai corect !

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE